Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 08:23

Alja schreef:
DuoPenotti schreef:
gatver...reden om daar dan meer te mijden

Tijd dat vinted een rubriek paard gerelateerd begint

Maar bij vinted heb je toch hetzelfde? Dat is ook kopersbescherming en wachten tot iemand op alles is oke gedrukt heeft.

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 08:25

Dan zit je maximaal 2 dagen op je geld te wachten als iemand dat niet doet. Scheelt veel tijd. :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 08:28

upendo schreef:
Dat kan niet meer. Het besluit of het wel of niet wordt aangevinkt ligt nu bij de koper.

Mijn ervaring is van afgelopen vrijdag avond. Daarvoor las ik de andere verhalen al. Lijkt me stug dat ik iets anders kan dan anderen ;) ik was absoluut verkoper en bij maken betalings verzoek kon ik gewoon zelf kiezen ;)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 09:08

Toen kopersbescherming net kwam stond in de voorwaarden dat je als verkoper altijd verantwoordelijk bent voor de verzending. Oftewel, als PostNL je pakketje kwijt raakt, bent je je geld en je item kwijt. Ik weet niet of dat nog zo is? Want dan vind ik het helemaal kwalijk als je kopersbescherming als optie niet meer uit kan zetten. Vind het prima als mensen spullen verzonden willen hebben. Maar wel op hun risico. Ben geen winkel.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:16

Ik verzend alleen nog maar als mensen betalen via tikkie. Heb mijn advertenties nu op ophalen staan en verder zie ik het wel. Maar zoals Marktplaats het wil ga ik niet meer doen. :D

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:59

Wilde een jaartje geleden mijn oude trailer verkopen wilde dat snel doen, daarom geen hoge vp. Maar kennelijk moet je aan MP betalen als je een trailer wilt verkopen. Vind het raar dat er voor sommige categorieën betaald moet worden; hou het dan bij een 'bedrag vanaf', want ook dingen als auto's kunnen voor een appel en een ei verkocht worden....

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 21:18

Ik heb laatst via marktplaats gekocht, laten opsturen zonder die bescherming. Ik kon die zelf aanvinken. Ik stuurde de koper een deal, met daarbij de verzendoptie.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 22:33

Heb de kuikens maar van marktplaats af gehaald, want er was nu zelf iemand die wilde dat ik de kuikens zou gaan verzenden. 8)7

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 08:08

Marcella schreef:
Heb de kuikens maar van marktplaats af gehaald, want er was nu zelf iemand die wilde dat ik de kuikens zou gaan verzenden. 8)7

OMG :7

Ik heb net wat verkocht via marktplaats en kon gewoon kopers bescherming uit laten. Wel twee keer nee zeggen.. heb de advertentie zaterdag geplaatst.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 11:33

Hevonen schreef:
Wilde een jaartje geleden mijn oude trailer verkopen wilde dat snel doen, daarom geen hoge vp. Maar kennelijk moet je aan MP betalen als je een trailer wilt verkopen. Vind het raar dat er voor sommige categorieën betaald moet worden; hou het dan bij een 'bedrag vanaf', want ook dingen als auto's kunnen voor een appel en een ei verkocht worden....

Klopt hoor! Voor mijn zadel advertentie nu ook betaald. Vorig jaar had ik een voor de sier zadel voor 10 euro erop gezet. In verkeerde rubriek en werd steeds na een dag verwijderd maar toch in week tijd verkocht en zo wel gratis kunnen adverteren. 7 euro nog wat betalen voor een zadel wat uiteindelijk voor 10 euro weg ging had beetje idioot geweest

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 13:53

Ik had een paar horloges die ik gratis weg wilde doen. Waren van de Aliexpress, maar nog niet gebruikt en hadden me ook bijna niets gekost. Maar je mocht maar 1 horloge er hebben staan, voor een tweede moest je 5 euro betalen. :+

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 13:55

Marcella schreef:

Kunnen ze niet net zo vliegen als een postduif? :Y)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 15:23

Mp en betalen het is zo krom en heb ze er al meerdere keren over gemaild en voor aan de telefoon gehad.

Pony = 30€
Puppy = 1.90€

Aan puppy zit meer winst als shet hengst veulen. Dus ook op geattendeerd als ze andere rubrieken zoals konijnen/puppy s etc duurder maken het voor de broodfok ook veel minder interessant is.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 15:50

Heb maandag een bit verkocht met betaalverzoek.
Geen kopersbescherming.

Vandaag helaas nog steeds geen geld ontvangen.
Wordt nu wel zenuwachtig eigenlijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 15:57

mariekie schreef:
Geen kopersbescherming.

Duurt altijd paar dagen hoor voor je het hebt.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 11:45

Spenk schreef:
mariekie schreef:
Geen kopersbescherming.

Duurt altijd paar dagen hoor voor je het hebt.

Ik ben wat wijzer geworden.

Moet een kopie van mijn paspoort overleggen bij online payment -O-
Ik ga geen betaalverzoeken meer sturen vanaf nu bij marktplaats

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 12:35

Ik heb mijn huidige verkoop met 'ophalen' zo in de tekst staan:
Citaat:
Minimum bod is €xx, lagere biedingen worden verwijderd en niet op gereageerd.
Direkt kopen prijs €xx
Liefst ophalen, maar verzenden kan op eigen risiko (en gezien het gewicht ook hogere kosten).

Geen last van verplichte kopersbescherming én vrijwaring van zoekraken bij verzending (op eigen risiko).

Doe er je voordeel mee :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 16:51

Risico is met een c, maar wel een goede tekst verder, je moet wat om jezelf te beschermen. Jammer dat het nodig is.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 23:07

Ik vindt het erg jammer dat dit topic helemaal niet meer gaat over rare mensen. Daar was het toch voor bedoeld? Het gaat nu alleen nog maar over marktplaats zelf.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 08:35

pillow schreef:
Ik vindt het erg jammer dat dit topic helemaal niet meer gaat over rare mensen. Daar was het toch voor bedoeld? Het gaat nu alleen nog maar over marktplaats zelf.

Heb je wel gelijk - alleen met al de ingrijpende veranderingen van mp is het wel logisch, dat ie ter sprake komen...
Ongetwijfeld komen er weer rare mensen voorbij... vooral met de nieuwste ontwikkeling, die ik vanochtend pas ontdekt heb :+

Heb weer een naaimachine te koop, die had ik opgehaald in Den Haag, weer helemaal gerestaureerd en was bedoeld voor mijn buurvrouw.
Zij wil haar niet, dus op mp gezet.
Met uiteraard alleen ophalen , dus niets kopers bescherming.

Nu komt het : vanochtend scrol ik door de rubriek en bij alle machines die ook verstuurd kunnen worden ( dus kopers bescherming) staat op eens prominent een groen balkje :
geverifieerd refurbished

Dat is dus echt vragen om problemen
Want het staat nu echt overal, ook bij machines met duidelijk omschreven mankementen.

Echt bizar
Afbeelding

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 08:42

Ik zette gisteren een advertentie en was ook gedwongen om kopersbescherming aan te bieden. Ik heb dus ook maar op "ophalen" gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 08:43

Hebben jullie dan ook moeite met Vinted? Daar heb je immers ook kopersbescherming en sturen mensen mensen ook soms vrij snel het gewoon terug.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 09:30

Spenk schreef:
Hebben jullie dan ook moeite met Vinted? Daar heb je immers ook kopersbescherming en sturen mensen mensen ook soms vrij snel het gewoon terug.

Vinted is net even anders. Tuurlijk heeft men daar ook kopersbescherming, maar ook alle verzending loopt via hun.

Stel dat ik iets opstuur met kopersbescherming bij marktplaats. DHL of PostNL raakt het pakket kwijt. Koper vraagt zijn geld terug.

Dan zit ik als verkoper zonder pakket, maar ben ik ook geld kwijt.

Bij Vinted is het zo, als het pakket kwijt raakt, dan krijgen koper én verkoper het geld terug. Dus het risico is veel kleiner :)

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 10:18

Marktplaats gebruik ik alleen nog voor spullen die niet op Vinted mogen.
Vinted kopersbescherming is behoorlijk aan regels gebonden, je mag het niet zomaar terugsturen. Je moet eerst aangeven als er echt iets mis is met foto's erbij als bewijs. Als iets niet past bijvoorbeeld mag niet, maar wel als de maat enorm afwijkt bijvoorbeeld, als het model op de verkoopfoto's duidelijk afwijkt van de werkelijkheid, of beschadigingen. Dan moet je het eerst op zien te lossen met de verkoper, lukt dat niet dan gaat Vinted ernaar kijken hoe op te lossen en of je klachten kloppen. Zo had ik laatst een paar laarzen gekocht die bij ontvangst gewoon onder de bagger zaten en behoorlijk afgedragen waren, de verkoopster was er niet bepaald zuinig op geweest, de staat was niet zoals ze omschreven had en had er best veel voor betaald. Die mochten terug gestuurd worden.
Bij Vinted vind ik het wel prettig omdat beide partijen akkoord moeten gaan, minder kans om besodemietert te worden. Zo heb ik laatst een paar gloednieuwe Dubarry laarzen kunnen kopen voor een 1/4 van de nieuwprijs, doordat kopersbescherming erop zat kon ik de aankoop ongedaan maken als het niet klopte. Bij marktplaats al paar keer besodemieterd en kreeg ik achteraf te horen dat ze weinig konden doen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 15:51

Ik ben er zojuist achter gekomen dat als je de advertentie eerst op “ophalen” plaatst en dan later naar “ophalen of verzenden” wijzigt, je nog wel kunt kiezen of je kopersbescherming aan zet. :)