Varekaj schreef:Er hangen wel dingen omhoog maar slechts 2 ervan zijn een foto/tekening van ons samen. De rest is artistiek of iets van op reis of wat verwijst naar ons.
Die foto's vindt hij op zich wel fijn maar hij zegt zelf dat ze soms wel overdrijven. Daar reageert hij dan niet op en hij loopt er evenmin mee rond te zwaaien.
Ik vind die digitale fotokaders ondingen, sorry

Dan kan ik evengoed onze tablet aan de harde schijf koppelen en de fotoboeken op onze witte muur boven tv projecteren (heel handig om films te kijken!)
Het valt me op - sorry - dat je extreem weigerachtig bent om toegevingen te doen (naar je vriend toe) als het over die koters gaat.
Ik begrijp het hoor, ik ben ook anti-kind, en vind de ene nog storender en irritanter dan de andere, maar als ik jouw posts lees, lees ik dat jullie er ook echt ruzie om lopen maken, en dat is het nou ook weer niet waard denk ik dan.
Ik heb zelf ook geen digitale fotokader in huis, ik ben fan van oldskool foto's haha. Dus echt: ik snap je. Maar - het zou je foto/canvasprobleem wél oplossen, én je moet het ding idd aanzetten voor je die foto's te zien krijgt, dus als je hem de helft van de tijd niét aanzet, hoef je er ook niet tegenaan te kijken

Een gewone kader of canvas, daar kijk je wél de hele tijd tegenaan. Ik zou, als ik jou was, die tablet idd aansluiten en verschillende slideshows maken, en hem vaker niet dan wel aanzetten

Laat je vriend dat even aangeven bij zijn familie - "jullie hoeven geen foto's/canvassen meer te geven, wij zijn de digitale toer opgegaan", en als ze dat dan wel nog doen, kan jij dat ding gewoon op de zolder mieteren, want je hebt laten weten hoe jullie het qua foto's aanpakken. Problem solved
Je vriend moet schipperen tussen zijn familie en jou. Onderschat dat niet, het is moeilijk om voor alle partijen goed te doen. Het is geven en nemen. Ik snap best dat je geen logeerpartijen bij jullie thuis wilt (de horror!), en dat je jouw schoonfamilie een bende eikels vind (ik doel hier op de post die je eerder plaatste, toen 1 van zijn familieleden in jouw gezicht stond te schreeuwen) maar: het is en blijft zijn familie, en daar hecht hij wss wel waarde aan. Zeg nee tegen de dingen die je écht niet wilt (zoals de logeerpartijtjes) maar probeer hier en daar toe te geven (naar je vriend toe, niet perse naar je schoonfamilie) om de goede vrede te bewaren. Het zou zonde zijn om over zoiets stoms als de kinderen van een ander ruzie te maken, ik zou het dat echt niet waard vinden. Hij vind die kinderen (of is het er maar één?) blijkbaar wél belangrijk, dus je zal hier en daar toch water bij de wijn moeten doen.
Los daarvan:
Vreemde kinderen die tegen me praten of naar me staren - het gebeurt soms, helaas. Ik negeer ze gewoon

Ik vind het moeilijker om kinderen van vrienden zo te negeren, al zou ik dat wel graag doen. Eens je luistert naar hun gebazel, houden ze ook echt niet meer op, vreselijk!