[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:32

Femke_Tweety schreef:
Het lijkt er wel op dat het per huisarts een beetje wisselend is of ze er zonder veel gedoe in mee willen gaan, of dat ze heel erg tegenwerken.

Inderdaad, de ervaringen blijken daarmee erg wisselend hier, zowel qua huisarts als gynaecoloog.

c_alsemgeest

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:42

Per huisarts, per ziekenhuis, per geneacoloog... :P

OK tijd is nu lastig te zeggen. Toen was het binnen 2 maanden. Maar ze hebben overal nog steeds veel corona achterstanden en uitval met zieken.
En dan is een sterilisatie die je zelf wil altijd minder prio dan bv een operatie voor het verwijderen van een cyste/tumor oid of keizersnede ofzo :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 18:15

LWDaisy schreef:
Varekaj schreef:
Er hangen wel dingen omhoog maar slechts 2 ervan zijn een foto/tekening van ons samen. De rest is artistiek of iets van op reis of wat verwijst naar ons.
Die foto's vindt hij op zich wel fijn maar hij zegt zelf dat ze soms wel overdrijven. Daar reageert hij dan niet op en hij loopt er evenmin mee rond te zwaaien.

Ik vind die digitale fotokaders ondingen, sorry :') Dan kan ik evengoed onze tablet aan de harde schijf koppelen en de fotoboeken op onze witte muur boven tv projecteren (heel handig om films te kijken!)

Het valt me op - sorry - dat je extreem weigerachtig bent om toegevingen te doen (naar je vriend toe) als het over die koters gaat.

Ik begrijp het hoor, ik ben ook anti-kind, en vind de ene nog storender en irritanter dan de andere, maar als ik jouw posts lees, lees ik dat jullie er ook echt ruzie om lopen maken, en dat is het nou ook weer niet waard denk ik dan.

Ik heb zelf ook geen digitale fotokader in huis, ik ben fan van oldskool foto's haha. Dus echt: ik snap je. Maar - het zou je foto/canvasprobleem wél oplossen, én je moet het ding idd aanzetten voor je die foto's te zien krijgt, dus als je hem de helft van de tijd niét aanzet, hoef je er ook niet tegenaan te kijken :j Een gewone kader of canvas, daar kijk je wél de hele tijd tegenaan. Ik zou, als ik jou was, die tablet idd aansluiten en verschillende slideshows maken, en hem vaker niet dan wel aanzetten :j Laat je vriend dat even aangeven bij zijn familie - "jullie hoeven geen foto's/canvassen meer te geven, wij zijn de digitale toer opgegaan", en als ze dat dan wel nog doen, kan jij dat ding gewoon op de zolder mieteren, want je hebt laten weten hoe jullie het qua foto's aanpakken. Problem solved :D

Je vriend moet schipperen tussen zijn familie en jou. Onderschat dat niet, het is moeilijk om voor alle partijen goed te doen. Het is geven en nemen. Ik snap best dat je geen logeerpartijen bij jullie thuis wilt (de horror!), en dat je jouw schoonfamilie een bende eikels vind (ik doel hier op de post die je eerder plaatste, toen 1 van zijn familieleden in jouw gezicht stond te schreeuwen) maar: het is en blijft zijn familie, en daar hecht hij wss wel waarde aan. Zeg nee tegen de dingen die je écht niet wilt (zoals de logeerpartijtjes) maar probeer hier en daar toe te geven (naar je vriend toe, niet perse naar je schoonfamilie) om de goede vrede te bewaren. Het zou zonde zijn om over zoiets stoms als de kinderen van een ander ruzie te maken, ik zou het dat echt niet waard vinden. Hij vind die kinderen (of is het er maar één?) blijkbaar wél belangrijk, dus je zal hier en daar toch water bij de wijn moeten doen.

Los daarvan:
Vreemde kinderen die tegen me praten of naar me staren - het gebeurt soms, helaas. Ik negeer ze gewoon :j
Ik vind het moeilijker om kinderen van vrienden zo te negeren, al zou ik dat wel graag doen. Eens je luistert naar hun gebazel, houden ze ook echt niet meer op, vreselijk!

Ik zie dit inderdaad ook maar proef er wat anders uit. Ik zou zelf bang zijn dat een logeerweekend mogelijk vader gevoelens oproept en je een groter probleem hebt binnen de relatie. En dat Varekaj daarom aversie tegen het plan heeft.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 18:45

Ik zit ideeën voor baby announcements op te zoeken, we krijgen in juli als het goed is een puppy. Ik wil een hele cheesy foto online plaatsen met alleen een hartje er bij en dan kijken wat mensen gaan denken. _O- Maar nu zag ik dit...

:r :r :r

Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 18:48

Ooh jakkes hahaha

Mensen zijn heel goed in verkeerde conclusies trekken. Wij hadden namelijk dit gemaakt in het kader van cheesy

Afbeelding

90% dacht dat ik zwanger was :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 18:50

Captain schreef:
Ik zit ideeën voor baby announcements op te zoeken, we krijgen in juli als het goed is een puppy. Ik wil een hele cheesy foto online plaatsen met alleen een hartje er bij en dan kijken wat mensen gaan denken. _O- Maar nu zag ik dit...

:r :r :r

[ [url=m/ryttU6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahahahahahaha, getver. _O-

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 18:59

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 19:06

Omg, geweldig! Dat had ik wel voor de mijne willen maken ook :D too little, too late :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 19:40

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 19:42

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 20:06

bamisalami schreef:
Hallo allemaal!

Mag ik hier even binnen komen vallen?
Heb geen kinderen van mezelf, mijn vriend heeft wel twee kinderen uit een vorige relatie. Heb ook nooit kinderen gewild, parttime leek me nog wel prima. Maar altijd toch pittiger dan je denkt.

Maar goed, nog steeds geen kinderwens dus. En nu op 17 juni afspraak bij de gynaecoloog voor sterilisatie, deze dag het eerste consult. Ik wil dit al zo lang, maar mijn eerdere huisarts deed moeilijk omdat ik toen te jong was (29 of 30 geloof ik)...
In mijn omgeving ken ik niemand die een sterilisatie heeft gehad (behalve mijn moeder, meer dan 30 jaar terug). Kan iemand mij vertellen wat er wordt besproken in het consult en hoe lang het dan ongeveer kan duren voor de daadwerkelijke operatie? En hoe gaat zo'n operatie? Veel last van gehad nadien?

Kan wel googlen, maar hoor ook graag jullie ervaringen?
Thanks!

Welkom!

Ik ben vorig jaar mei gesteriliseerd. Het consult bij de gynaecoloog ging bij mij heel soepel ondanks mijn leeftijd (toen 28) omdat ik haar via via kende en ze dus al wist van de sterilisatiewens.
Ze vroeg bij mij uiteraard naar mijn redenen, die heb ik voordien goed voor mezelf op een rijtje gezet. Ik heb direct duidelijk gemaakt dat ik echt geen kinderen wil en zeker weten geen spijt ga krijgen van de sterilisatie. Vervolgens heb ik aangegeven dat ik graag mijn eileiders verwijderd wou hebben ipv clipjes erop. Daarna heeft ze nog een inwendig onderzoek gedaan om te checken of alles op de juiste plek zat en groen licht gegeven.
We zaten toen nog midden in de corona sh*t, maar ondanks dat kon ik binnen twee maand terecht.
Het herstel was verder heel soepel en goed te doen :)
Als je meer wil weten, vraag maar raak! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 21:37

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 21:42

idinn schreef:
https://www.gelderlander.nl/utrecht/pau ... ~ad865940/

Of je houdt gewoon je blaag in de gaten.. of lijnt 'm aan als je dat niet lukt. Wat is het volgende? Dagje strand en eisen dat er een hekje voor de zee staat? :roll:

Nee, je kunt de verantwoordelijkheid hun eigen kind in de gaten te houden echt niet bij de ouders leggen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 21:43

Nu snap ik trouwens niet waarom dat hekje niet kan blijven staan, ziet er leuk uit.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 21:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 22:23

Laatste over dat foto-gedoe: ik heb er een probleem mee dat het alweer iets is voor aan de muur. Was het een magneet geweest, of iets wat op het prikbord kon, of een knutselwerkje, dan had ik daar absoluut wel wat mee kunnen doen.

Ik was vanochtend vergeten dat de paasvakantie voorbij is. De Vlindertjes en Stormpjes vlogen bij bosjes zowat onder en tegen mijn auto om toch maar snel naar hun vriendje op school te kunnen, of terugrennen naar mama om een extra zoen. Ik heb het wel weer afgeleerd na deze ochtend om mijn auto aan de schoolkant van de straat te parkeren.

Positief punt: het is véél rustiger op mijn werk nu die blagen niet meer mee komen naar de consultatie.
Wat me wél de laatste tijd opvalt: veel ouders willen chirurgische ingrepen heel graag laten doorgaan in de zomervakantie. Niet met paasvakantie, niet tijdens het jaar, maar de zomervakantie. Goed wetende dat het kind dan vaak minstens 3-4 weken niet mag zwemmen, soms ook niet mag fietsen of bepaalde soorten beoefenen.
Dan help je toch juist dat kind zijn vakantie om zeep? Of zie ik dat verkeerd?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 22:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 23:34

Ik heb een tijdje geleden eens wat gevraagd over sterilisatie/anticonceptie maar ik heb gemist denk ik dat iemand een antwoord heeft gegeven.

Nu neem ik de standaard anticonceptie in vorm van de pil. Echter wil ik wel weten of er een vorm van anticonceptie is die geen immense moodswings veroorzaakt, goed is voor mijn huid zonder me meer uit te drogen dan een vervellende mummie én die je libido niet keldert naar -20 zeg maar...

Iemand daar ervaring of tips over? De huisarts iig niet en de gyn zei indertijd dat je altijd wel ergens moet op inleveren.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 23:41

Ik heb nu een mirena en eig behoorlijk tevreden over.

Voordien altijd nuvaring gehad. Ook altijd erg tevreden (ik ringde door). Maar toen tijdelijk gestopt en ik ben zonder niet te genieten :+.
Toen ik de nuva weer vroeg kreeg ik die niet meer ivm migraine en daardoor risicopatient bij de nuva en die 2 hormonen pillen.
Nu dus mirena. Wel een hobbelige 5 maanden start gehad. Regelmatig spotting en met korte tussenpozen en mijn huid is iets onrustiger dan met de nuva (maar veel beter dan zonder iets).
In het begin wel veel haarverlies gehad maar das nu gestabiliseerd merk ik.

En ondertussen al een maànd of 3 geen menstruatie meer (heel soms es een dagje wat spotting. Maar verwaarloosbaar)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 23:44

Hier voorheen een mirena en nu het kleinere zusje Kyleena.
Zeer tevreden over beide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 23:50

Dat zijn spiraaltjes dan? De laatste keer werden die afgeraden door de gyn wegens geen kinderen gehad, maar dat is ook alweer van voor covid geleden. Bij de volgende afspraak toch nog eens navragen dan.

Ik had bij sommige types pil wel fiks last van migraine, tot wegvallen van mijn zicht aan toe. En neiging tot flauwvallen/Bloeddrukdippen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 23:52

Ja zijn spiraaltjes.
T doet ff pijn met zetten en verwijderen, maar daarna is het zo veel makkelijker.
Nergens om denken, geen schommelingen, lage dosis hormonen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 01:32

En een implanon? Ik vond 'm niet fijn maar vriendinnen van mij zweren erbij. Het is ook een beetje trial en error denk ik.

Ik vind het trouwens niet fair dat Varekaj nu haast weer moet gaan uitleggen wat haar issue is met het kind.

Sorry maar ik hoef de hobby van een ander ook niet aan mijn muur. Nu begrijp ik dat het -etergedoe in België veel meer een ding is dan in Nederland dus dat het verder gaat dan een een neefje waar ze mee moet dealen. Maar als je in een relatie zit en je spreekt af dat je kindvrij blijft en je krijgt indirect toch een kind in je maag gesplitst en dan ook nog een kind met wiens vader je zo'n geschiedenis hebt... dat lijkt me ronduit poedersuiker.

Varekaj, volgens mij voelde je de bui al hangen toen je vriend het peterschap accepteerde en ik vind dat je terecht baalt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 05:29

Hier ook zeer tevreden met Mirena spiraal, ik zit aan mijn derde alweer. Het zetten is even niet fijn maar heel snel gebeurd, nu nergens meer omkijken naar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 06:15

Urbanus schreef:
En een implanon? Ik vond 'm niet fijn maar vriendinnen van mij zweren erbij. Het is ook een beetje trial en error denk ik.

Ik vind het trouwens niet fair dat Varekaj nu haast weer moet gaan uitleggen wat haar issue is met het kind.

Sorry maar ik hoef de hobby van een ander ook niet aan mijn muur. Nu begrijp ik dat het -etergedoe in België veel meer een ding is dan in Nederland dus dat het verder gaat dan een een neefje waar ze mee moet dealen. Maar als je in een relatie zit en je spreekt af dat je kindvrij blijft en je krijgt indirect toch een kind in je maag gesplitst en dan ook nog een kind met wiens vader je zo'n geschiedenis hebt... dat lijkt me ronduit poedersuiker.

Varekaj, volgens mij voelde je de bui al hangen toen je vriend het peterschap accepteerde en ik vind dat je terecht baalt.

Ik ben het echt helemaal met je eens. Yay.