Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 22:50

Hoe ik zwarte broeken (H&M) gewoon zwart houdt, ipv lichtelijk vervagen of grijzig worden na het wassen.

Gebruik al zwarte wasmiddel en wasverzachter…

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:02

Banyu schreef:
Hoe ik zwarte broeken (H&M) gewoon zwart houdt, ipv lichtelijk vervagen of grijzig worden na het wassen.

Betere kwaliteit kopen of gewoon niet...

Enige tip die ik ooit heb gehoord is na aankoop een nacht in koud water leggen. Maar of dat helpt??

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:03

Janine1990 schreef:
Banyu schreef:

Betere kwaliteit kopen of gewoon niet...

Enige tip die ik ooit heb gehoord is na aankoop een nacht in koud water leggen. Maar of dat helpt??

Koud water met azijn.

Ook ik denk dat het een kwaliteitsding is en je er dus niets aan kunt doen.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:04

Skincare routine: gewoon wat water in mn gezicht, als ik makeup op heb gehad met wattenschijfje en micellair water eraf, en dan gewoon met water. En heel soms een keer de facewash van happysoaps, gelukkig niet een heel moeilijke huid O:)

Ik vraag me wel af hoeveel mensen niet doorhebben dat 'long' in long covid niet voor je longen staat maar voor langdurig, bij mij heeft dat ook lang geduurd voordat ik dat door had _O-

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:06

Banyu schreef:

Ik zou het niet weten, ik heb het bij sommige broeken wel en bij sommige niet, maar zelfs de dure van gap verkleurt, terwijl ik er van noisy may heb die echt zwart blijven, terwijl noisy may juist echt de goedkope broeken zijn

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:14

Maddy_Paola schreef:
Skincare routine: gewoon wat water in mn gezicht, als ik makeup op heb gehad met wattenschijfje en micellair water eraf, en dan gewoon met water. En heel soms een keer de facewash van happysoaps, gelukkig niet een heel moeilijke huid O:)

Ik vraag me wel af hoeveel mensen niet doorhebben dat 'long' in long covid niet voor je longen staat maar voor langdurig, bij mij heeft dat ook lang geduurd voordat ik dat door had _O-

Ik weet het al een goed lange tijd. Maar toch gaat mijn hoofd als ik hoor 'long covid' meteen naar: 'ha. Problemen met longen!'. 8)7

Palmera

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:15

Wat zou het beste helpen tegen verwijderde ingegroeide teennagel pijn? Ibuprofen of paracetamol? Of beide? :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:16

Kookaburra schreef:
Maddy_Paola schreef:

Ik weet het al een goed lange tijd. Maar toch gaat mijn hoofd als ik hoor 'long covid' meteen naar: 'ha. Problemen met longen!'. 8)7

Ik verbaasde me er juist over dat mensen het lezen als longen, omdat ik het in mijn hoofd in het engels hoor, zeg maar... Ik heb zo'n verteller in mijn hoofd die 'hardop' voorleest wat ik lees, maar dan in mijn hoofd, niet dat jullie dat horen ofzo als je nu naast me zou zitten. }:0

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:17

Palmera schreef:
Wat zou het beste helpen tegen verwijderde ingegroeide teennagel pijn? Ibuprofen of paracetamol? Of beide? :+

Bij twijfel allebei :Y)

Zolang je maag maar niet leeg is, denk ik dan...

Ben zelf niet zo'n veelgebruiker, dus als ik gebruik, ga ik lekker voor dubbelop!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:18

Maddy_Paola schreef:

Oooohw.... Nou, weer wat geleerd. :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 23:20

Palmera schreef:

Ibuprofen, heeft een betere ontstelingsremmende werking. En vaak zit er wel altijd iets van een ontsteking bij een ingegroeide teennagel.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:23

Janine1990 schreef:
Kookaburra schreef:

Ik verbaasde me er juist over dat mensen het lezen als longen, omdat ik het in mijn hoofd in het engels hoor, zeg maar... Ik heb zo'n verteller in mijn hoofd die 'hardop' voorleest wat ik lees, maar dan in mijn hoofd, niet dat jullie dat horen ofzo als je nu naast me zou zitten. }:0

Longziekte, longfunctie, long covid... Allemaal enkelvoud met 'long'. Daarom klinkt het voor mij wel logisch in het Nederlands :D
Laatst bijgewerkt door Kookaburra op 28-07-22 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:23

Maddy_Paola schreef:
Banyu schreef:

Ik zou het niet weten, ik heb het bij sommige broeken wel en bij sommige niet, maar zelfs de dure van gap verkleurt, terwijl ik er van noisy may heb die echt zwart blijven, terwijl noisy may juist echt de goedkope broeken zijn

De eerste keer wassen met azijn. En altijd binnenstebuiten wassen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:26

c_alsemgeest schreef:
Palmera schreef:

Ibuprofen, heeft een betere ontstelingsremmende werking. En vaak zit er wel altijd iets van een ontsteking bij een ingegroeide teennagel.

Thanx,dan stort ik me daarop als het pijn gaat doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:27

Kookaburra schreef:
Longziekte, longfunctie, long covid... Allemaal enkelvoud met 'long'. Daarom klinkt het voor mij wel logisch in het Nederlands :D

Die eerste twee snap ik, die derde niet in dit rijtje.
We hebben het hier al twee en half jaar over corona, of de coronings. Dus zodra er covid staat, lees ik in het engels (long vs lung is nogal een andere uitspraak) en staat hier voor mij 'lange corona'.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:27

Vanavond (te) laat begonnen met soep maken…heeft al even gekookt. Kan ik die nu op de inductie op stand 1 laten staan trekken voor de nacht? Soort slowcooken dus? Terugkoelen lukt niet meer nu… -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:29

paars schreef:
Vanavond (te) laat begonnen met soep maken…heeft al even gekookt. Kan ik die nu op de inductie op stand 1 laten staan trekken voor de nacht? Soort slowcooken dus? Terugkoelen lukt niet meer nu… -O-

Weet niet wat er in je soep zit... Maar ik zou het gewoon zo laten staan, deksel er op en morgenochtend in de koelkast als je dat bedoelt met terugkoelen.

Volgens mij gaat mijn inductie na een aantal uur gewoon uit, veiligheidshalve. Op 1 blijft hij ook niet echt bepaald warm en koelt je soep toch al af.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:34

De kip had ik er, nadat ik de bouillon had gemaakt er al uitgehaald, die ligt in de koelkast. In de pan nu alleen de bouillon met groenten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:38

paars schreef:
De kip had ik er, nadat ik de bouillon had gemaakt er al uitgehaald, die ligt in de koelkast. In de pan nu alleen de bouillon met groenten.

Gewoon langzaam latn afkoelen met deksel op een klein kiertje.
Op het aanrecht dus. En morgenochtend koud zetten.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:41

Ok tnx beiden! Ga ik het op die manier doen!
Trust :Z

Edit: in de schuur gezet, is een stukkie kouder

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 08:21

Janine1990 schreef:
paars schreef:

Weet niet wat er in je soep zit... Maar ik zou het gewoon zo laten staan, deksel er op en morgenochtend in de koelkast als je dat bedoelt met terugkoelen.

Volgens mij gaat mijn inductie na een aantal uur gewoon uit, veiligheidshalve. Op 1 blijft hij ook niet echt bepaald warm en koelt je soep toch al af.

Het zijn wel de hondsdagen hè. Heel bederfelijk weer. Je had de pan beter in een bak koud water gezet en roeren tot hij afkoelt.
Desnoods met ijsblokjes.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 09:45

Hondsdagen zijn geen garantie voor bederfelijk eten he, het hangt volgens mij af van de luchtvochtigheid en die valt best wel mee.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 10:29

Wat zijn hondsdagen? :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 10:33

marley93 schreef:
Wat zijn hondsdagen? :o

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hondsdagen

https://www.maxvandaag.nl/sessies/thema ... ondsdagen/

Het is wat lastig uitleggen, ik denk dat deze links je op weg kunnen helpen.
Maar let maar eens op, het eten bederft echt veel sneller. Het is alleen wel een kwestie van zelf goed opletten, persoonlijk denk ik dat de luchtvochtigheid op het moment niet dusdanig hoog is dat het soepje van paars vanochtend al bedorven zou zijn.

Mijn vader zegt altijd; Als de hondsdagen beginnen met slecht weer, heb je 6 weken slecht weer. En dat klopt heel vaak, verklaring is daar niet echt voor.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 10:52

Dat heeft alleen niks met de dagen te maken, maar met het weer. Eten bederft nu niet sneller dan in juni met gelijke temperaturen, of op een reisje naar het buitenland. Gewoon altijd goed opletten en zorgvuldig met voedsel omgaan :)