Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 14:26

Dat is toch gewoon schandalig. Hoe bekrompen ben je als persoon als je op zulke manier tegen anderen tekeer gaat. Er is zo ontzettend weinig respect te vinden op sommige (online) plekken.

Een van de redenen waarom ik heel erg fel tegen opperlul Thierry Baudet ben, die stookt gewoon op tot haat. Vrijheid van meningsuiting gebruiken als een soort schild om hun zielige ikjes met 0 respect en fatsoen te beschermen.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 15:11

Nou, de kogel is door de kerk. Toch de scholen volgende week dicht. Onbegrijpelijk dat dit nu pas besloten wordt. :n

Getup

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 15:15

Snap ook wel, dat " de Nederlanders " moeilijk doen. Tsjongejonge.

Dat hadden ze toch wel even eerder kunnen bedenken. Heel gedoe voor werkgevers en werknemers.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 15:20

En scholen zelf. Die hebben voor volgende week toch ook kerstviering gepland. Hopelijk hebben ze dat zo gepland dat dat ook deze week kan. Vorig jaar was dat ook zo last-minute gecanceld.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 15:21

Toch dicht ja. Belachelijk. Hoeveel basisschoolkids leggen ook alweer beslag op de zorgcapaciteit in de ziekenhuizen?

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 15:22

Na bijna 2 jaar aan corona maatregelen ben ik blij dat ze in Den Haag zo goed zijn in optijd knopen doorhakken :') :') :').

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 15:23

verootjoo schreef:
Toch dicht ja. Belachelijk. Hoeveel basisschoolkids leggen ook alweer beslag op de zorgcapaciteit in de ziekenhuizen?

Weinig, maar die basisschoolkids verspreiden wel, Kerstviering is natuurlijk feest voor een virus, zeker als die kinders daarna gezellig naar opa en oma gaan. Dus ik snap de sluiting zeker, ik snap alleen niet dat ze daar ze laat mee komen. Dat hadden ze weken geleden toch ook kunnen bedenken? Waarom hebben ze een OMT als ze er niet naar luisteren?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 15:23

Ilse_123 schreef:
Na bijna 2 jaar aan corona maatregelen ben ik blij dat ze in Den Haag zo goed zijn in optijd knopen doorhakken :') :') :').

Echt hè. Had dit dan in november besloten met als risico dat de kids voor niks 3 weken vakantie hebben. Nog beter dan zo op t laatste moment.

Als ze nou ook nog gaan zeggen dat de zomervakantie ingekort wordt hebben ze pech, want die heb ik al geboekt :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 15:24

Ilse_123 schreef:
verootjoo schreef:

Weinig, maar die basisschoolkids verspreiden wel, Kerstviering is natuurlijk feest voor een virus, zeker als die kinders daarna gezellig naar opa en oma gaan. Dus ik snap de sluiting zeker, ik snap alleen niet dat ze daar ze laat mee komen. Dat hadden ze weken geleden toch ook kunnen bedenken? Waarom hebben ze een OMT als ze er niet naar luisteren?

Waar denk je dat die kids volgende week heen gaan? De mijne iig naar opa en oma…

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 15:27

@Verootje,
Nou dat dan toch precies? Prima besluit om die scholen dicht te gooien om zo de ouderen te beschermen ect. Maar als je dat zo last minute doet dan hadden mensen uberhaupt nog een kans gehad om wat te regelen qua werk. Nu gaat iedereen uiteraard bij de grootouders aankloppen.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 15:29

Veel kinderen met opa en oma in de buurt zullen daar juist heen gaan, al helemaal omdat het zo last-minute is. En als ik vrij moet nemen ga ik ook echt niet de hele dag thuis zitten met dr…

Ik denk dat het nuttiger geweest was om iedereen te voorzien van enkele zelftesten en dat onder de aandacht te brengen om te doen voordat je op pad gaat met de kerst.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 15:30

Dan moet je dus wel grootouders hebben die op kunnen passen.. wij hebben 0,0 mogelijkheden daarin, gelukkig wel een meedenkende werkgever. Maar nu het zo kort dag is heb ik wel deadlines die gehaald moeten worden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 15:31

Op NOS staat dat basisscholen noodopvang moeten regelen. Omdat dit erg kortdag is mogen scholen maandag ook nog open zijn

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 15:31

Dit hadden ze een maand geleden al kunnen bedenken. En wat ik niet snap, ze hebben het over verlenging wat niet acceptabel was want dan zouden ze teveel school missen, maar waarom hebben ze niet gewoon verschoven? Oud en nieuw valt ook in het weekend, dus zouden ze op 3 januari weer naar school kunnen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 15:34

Ik denk omdat er mensen misschien in die week vakantie hebben geboekt? Het is inderdaad heel erg laat kerstvakantie doordat kerst in het weekend valt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 15:35

Dat is belangrijker dan scholing van de kinderen? :=
En veel mensen kunnen vanaf 3 januari toch niet op wintersport in Oostenrijk. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 15:44

Miran schreef:
Veel kinderen met opa en oma in de buurt zullen daar juist heen gaan, al helemaal omdat het zo last-minute is. En als ik vrij moet nemen ga ik ook echt niet de hele dag thuis zitten met dr…

Ik denk dat het nuttiger geweest was om iedereen te voorzien van enkele zelftesten en dat onder de aandacht te brengen om te doen voordat je op pad gaat met de kerst.

De thuistesten pakken de omnikron niet op. Ik twijfelde of ik naar de ggd moest of dat de zelftest voldoende was. ik heb het 0800 1351 nummer gebeld en gevraagd of het voldoende was ivm de nieuwe variant om een thuistest te doen.
Volgens de persoon moest ik 5 dagen in quarantaine en testen bij de ggd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:01

Dat advies geven ze altijd bij klachten. Maar niet omdat de testen bij omikron niet zouden werken.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:02

Ik heb dat verder nog nergens gezien behalve in jouw posts?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:06

Babootje schreef:
Dat advies geven ze altijd bij klachten. Maar niet omdat de testen bij omikron niet zouden werken.

Ik heb geen klachten.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:11

Er waren sommigen in het kabinet van mening dat het omt advies, voor een langere kerstsluiting, perse niet voor de scholen mocht zijn. Nu gaat men alsnog door de bocht, met als gevolg een hoop organisatorische problemen voor ouders.

Slob moest eens wat meer realistisch gaan worden.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:17

pien_2010 schreef:
Eens HC met je stuk.

Om het volgende stukje moet ik echt glimlachen want blijkbaar is het je ontgaan dat ik amper of niet meer op je reageer. Dus dat is knap dat je dat ervaart.
Sinds je een keer, zo enorm fel was richting mijn persoon en mijn integriteit in twijfel trok, iets waar ik enorm van geschrokken ben en ook wel wat van overstuur was, heb ik besloten om niet meer op je te reageren en het gewoon allemaal wat te laten.
Dus ik vind onderstaande post echt een hele bijzondere :j
Huertecilla schreef:
Enneh, Pien, dat persoonlijke kan je hier op deze draden ook zien naar mij. Ook jij doet daar aan mee. En waarom? Omdat ik dingen wat anders belicht, de gijze cellen prikkel. Ben gevaccineerd, hou me aan de regels en dan nog persoonlijke narigheden en zwaargewichtige censuur want.... ánders. Kun je nagaan hoge bomen met onplezierig ervaren publieke uitspraken. Man of vrouw is irrelevant. Toch

Ben je dus terug gekomen op je besluit om niet meer op HC te reageren. Zijn de grijze cellen toch weer geprikkeld door HC? :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:19

Ik snap dat ouders er gigantisch van balen dat ze alsnog zich maar moeten redden. Echter, weken geleden was het omt advies scholen week sluiten en niet één keer maar drie keer herhaald.
En ondertussen is omikron erbij gekomen, is de boostercampagne te laat op gang gekomen en liggen nog steeds de ziekenhuizen te vol. Is er dan niemand die de afgelopen twee weken dacht, jongens ik ga uit voorzorg wat regelen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:34

Ilse_123 schreef:
Een van de redenen waarom ik heel erg fel tegen opperlul Thierry Baudet ben, die stookt gewoon op tot haat. Vrijheid van meningsuiting gebruiken als een soort schild om hun zielige ikjes met 0 respect en fatsoen te beschermen.

Lees nog eens na wat je hier schrijft.

Iets met pot en ketel? :)*

Nu toch afspraak voor booster.
Serieus onblij mee. Is echter geen vrije keuze. Vond het niet werken van het afspraaksysteem eigelijk wel een prettig alibi. Maar goed, positief gedacht is dan karma dat ik omicron oploop, dat met de extra bescherming nauwelijks merk en dan een extra ´veilig´ vinkje heb ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:46

Waarom neem je die booster dan wanneer je hem niet wil ?