Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 23:01

Heb je nu echt het gevoel dan dat we eruit komen? Met wat er nu open is, is het blijkbaar nog steeds niet genoeg. En er is geen andere weg meer over want met straks 90% volledig gevaccineerd heb je gewoon je max bereikt wat je kunt doen. Life goes on. En dat betekent alles open.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 23:03

bigone schreef:
Ik snap met de races in Zandvoort op komst en de slimme manier waarmee ze de regels omzeilen dat de evenementen industrie in verzet komt. Zou gewoon een drie daags evenement organiseren en een camping buiten het terrein oprichten, net als in Zandvoort .

Ja dat mocht niet want ze zijn bang dat mensen gaan feesten op de camping. Prachtig genoeg zeggen ze dus dat er op de camping in Zandvoort alleen geslapen wordt :') wie houd je nou voor de gek.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 23:07

Tenzij Max natuurlijk verliest :') Dan zijn het een hoop chagrijnige fans bij elkaar. Niks naar Max mensen! Ik vindt de formule 1 leuk om naar te kijken.

Nee corona zal altijd blijven , maar ik zit niet te wachten op een variant die je gelijk dood en waar ook straks misschien wel kinderen aan overlijden omdat mensen weer grootschalige evenementen willen.

Het leven is meer als festivals , op vakantie kunnen en overal maar heen kunnen.

Vindt het jammer dat dat besef er gewoon niet meer is gekomen , dat vooral gezondheid belangrijker is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 23:16

Zebrastreep schreef:
Tenzij Max natuurlijk verliest :') Dan zijn het een hoop chagrijnige fans bij elkaar. Niks naar Max mensen! Ik vindt de formule 1 leuk om naar te kijken.

Nee corona zal altijd blijven , maar ik zit niet te wachten op een variant die je gelijk dood en waar ook straks misschien wel kinderen aan overlijden omdat mensen weer grootschalige evenementen willen.

Het leven is meer als festivals , op vakantie kunnen en overal maar heen kunnen.

Vindt het jammer dat dat besef er gewoon niet meer is gekomen , dat vooral gezondheid belangrijker is.

Maar het is niet alleen festivals hé. Daar gaat deze demonstratie wel over maar er is toch nog veel meer niet normaal? Als er straks weer meer besmettingen komen, gaat er vast weer het een en ander dicht. Beginnen we weer met de horeca, scholen etc. Ik vind dat echt geen toekomst. En het weg houden van festivals gaat daar geen verschil in brengen.

Om niet te vergeten dat mensen in deze branch al 1,5 jaar geen geld binnen krijgen. Die willen ook een dak boven hun hoofd houden.

Daarom is het in mijn ogen gewoon tijd om ons hierbij neer te leggen. Gezondheid is meer dan lichamelijk. Geestelijk gaan ook veel mensen kapot op dit moment.

Edit: er wordt voor mij gevoel heel erg voorbij gegaan aan het mentale aspect van deze crisis. Kijk maar naar wat het met mensen onderling doet als iemand niet wil testen of wil vaccineren. Mensen worden beperkingen opgelegd of met de nek aangekeken om hun keuze. Dit gaat zoveel verder dan lichamelijke gezondheid.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 23:22

bigone schreef:
Ik snap met de races in Zandvoort op komst en de slimme manier waarmee ze de regels omzeilen dat de evenementen industrie in verzet komt. Zou gewoon een drie daags evenement organiseren en een camping buiten het terrein oprichten, net als in Zandvoort .

De GP deelnemers is een vaste kliek, het North Sea Jazz festival en Lowlands hebben een redelijk verschillende lijst artiesten. Tot voor kort was de regel dat een meerdaags festival met overnachting niet was toegestaan. NSJof LL kan niet op stel en sprong een geweldige setlijst programmeren. Eerlijk is het dus bepaald niet, en kies ook niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 23:24

Inge, hadden we maar 90 % gevaccineerden, dan konden we de Corona topics sluiten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 23:28

Tja het leven is nu eenmaal even niet normaal , daar is niks aan te doen. Niemand kan daar wat aan doen , maar gaan stampen en zeggen corona is stom ik wil dat het nu stopt ( zo komen veel mensen op mij over) werkt helaas niet zo. Was het maar zo zou wel gemakkelijker geweest zijn.

Ik vindt een school openhouden veel belangrijker dan een festival. School is een wettelijk plicht , een festival niet. En nogmaals ik vindt het echt rot voor ze dat het op deze manier gaat. Maar bedenk even in het buitenland is er helemaal geen geld voor zulke organisaties. Doordat we belasting betalen zijn er gelukkig wat potjes overal voor daar mogen we echt blij mee zijn! In veel landen bestaan zulke potjes niet eens. Daar mogen we wel echt blij mee zijn dat alles hier dan nog enigszins niet direct failliet zijn. Ik denk juist dat er naar andere oplossingen moet worden gekeken zodat de mensen een dak boven hun hoofd houden. Zelfs met een paar festivals zal daar nog niks aan veranderd worden. Ze draaien nu de eerste paar keren eerder verlies dan winst. Dan raken ze dat dak alsnog kwijt.

Geestelijk heb ik voor corona ook al genoeg mee te dealen gehad , dus ik weet hoe dat voelt. Maar eigenlijk heeft deze periode mij juist goed gedaan en ben ik juist een stuk beter aan het herstellen en heb ik veel meer rust gevonden. Ik vindt het altijd wel storend , werd altijd weggeschoven het geestelijke deel en nu opeens vinden mensen het heel belangrijk. Na corona vindt niemand dat ook meer belangrijk. Plus nu tegenwoordig labelen mensen zich met geestelijke ziektes zo snel.... Vaak al voordat er een diagnose is vastgesteld. Ik denk juist dat we er meer dan naartoe moeten werken dat sessies bij een psycholoog weer meer moet en daar meer geld heen moet in plaats van naar een festival. Een paar festivals en het normale leven weer opengooien gaan psychische ziektes niet oplossen , sterker nog dan bent voor de meeste mensen de echte uitdaging pas.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 23:28

bigone schreef:
Inge, hadden we maar 90 % gevaccineerden, dan konden we de Corona topics sluiten.

Ik zei ook niet dat dat vandaag zo was. 85% zit al op de eerste. Dus je zal wel dichtbij de 90% komen straks.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 23:29

Zebrastreep schreef:
Tja het leven is nu eenmaal even niet normaal , daar is niks aan te doen. Niemand kan daar wat aan doen , maar gaan stampen en zeggen corona is stom ik wil dat het nu stopt ( zo komen veel mensen op mij over) werkt helaas niet zo. Was het maar zo zou wel gemakkelijker geweest zijn.

Ik vindt een school openhouden veel belangrijker dan een festival. School is een wettelijk plicht , een festival niet. En nogmaals ik vindt het echt rot voor ze dat het op deze manier gaat. Maar bedenk even in het buitenland is er helemaal geen geld voor zulke organisaties. Doordat we belasting betalen zijn er gelukkig wat potjes overal voor daar mogen we echt blij mee zijn! In veel landen bestaan zulke potjes niet eens. Daar mogen we wel echt blij mee zijn dat alles hier dan nog enigszins niet direct failliet zijn. Ik denk juist dat er naar andere oplossingen moet worden gekeken zodat de mensen een dak boven hun hoofd houden. Zelfs met een paar festivals zal daar nog niks aan veranderd worden. Ze draaien nu de eerste paar keren eerder verlies dan winst. Dan raken ze dat dak alsnog kwijt.

Geestelijk heb ik voor corona ook al genoeg mee te dealen gehad , dus ik weet hoe dat voelt. Maar eigenlijk heeft deze periode mij juist goed gedaan en ben ik juist een stuk beter aan het herstellen en heb ik veel meer rust gevonden. Ik vindt het altijd wel storend , werd altijd weggeschoven het geestelijke deel en nu opeens vinden mensen het heel belangrijk. Na corona vindt niemand dat ook meer belangrijk. Plus nu tegenwoordig labelen mensen zich met geestelijke ziektes zo snel.... Vaak al voordat er een diagnose is vastgesteld. Ik denk juist dat we er meer dan naartoe moeten werken dat sessies bij een psycholoog weer meer moet en daar meer geld heen moet in plaats van naar een festival. Een paar festivals en het normale leven weer opengooien gaan psychische ziektes niet oplossen , sterker nog dan bent voor de meeste mensen de echte uitdaging pas.

Nouja ik zie het echt 180 graden anders dus laten we het hier maar bij houden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 23:32

Jammer dat je het stuk van de psychische klachten niet begrijpt , het normale leven gaat dat niet oplossen. Die mensen worden dan weer keihard vergeten omdat iedereen doorgaat. Dat is zeer pijnlijk voor iemand die depressief is. Daar gaat alles openen niet bij helpen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 23:34

Zebrastreep schreef:
Jammer dat je het stuk van de psychische klachten niet begrijpt , het normale leven gaat dat niet oplossen. Die mensen worden dan weer keihard vergeten omdat iedereen doorgaat. Dat is zeer pijnlijk voor iemand die depressief is. Daar gaat alles openen niet bij helpen.

Ik zeg helemaal niet dat ik het niet begrijp? Ik ben het echter op zoveel punten uit je post niet met je eens dat het mij beter lijkt om het erbij te laten. Van een welles niettus discussie worden we ook niet beter.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 23:35

Zebrastreep schreef:

Jij ziet dat als belangrijk, misschien omdat je daar zelf mee dealt of in werkt. Ik werk in de cultuursector. De meeste festivals krijgen geen subsidie, en draaien op sponsoring en kaartverkoop. Daar stap jij dan weer makkelijk over heen. Zo heeft iedereen zijn eigen invalshoek en dat maakt het ook lastig.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 23:44

Iedereen heeft er op wat voor manier dan ook last van. Niet alleen de festivalhouders en begrijp mij niet verkeerd ik ga ook graag naar een festival of een concert toe en heb zeker ook kaartjes voor volgend jaar. Maar elke sector heeft er last van en ook elk persoon. Er zijn heel veel mensen ook hier buiten om die bijna failliet gaan denk aan kleine bedrijven ect.

En mijn moeder heeft in het begin ook amper steun gehad met haar schoonheidssalon. Ze kan niet niet elke behandeling uitvoeren vanwege de afstand ect. Ze heeft ook bijna amper wat gekregen in verhouding tot de maanden dat ze dicht was.

Ik denk alleen dat een protestmars niet gaat helpen. Denk maar aan de boeren en hun protesten , is ook nog amper over opgeschoten qua regelingen dat ik denk volgens mij kan je in Nederland 1000 protestmarsen lopen het lijkt wel amper zin te hebben of dat het kabinet het negeert in mijn ogen.... Als ik zie hoeveel protesten er zijn wat het kabinet gewoon doet alsof het er nooit is geweest is behoorlijk frustrerend.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 23:46

Enige dat zeker is, is dat niets doen ook niets voor de branche gaat doen. Dus ik draag graag m'n steentje bij. Aan schreeuwen op een forum hoe oneerlijk het is, hebben ze ook niets. Ik hoop dat er een enorme opkomst is in ieder geval. Al is het maar zodat ze zich door ons wel gesteund voelen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 23:49

Ja, ik snap je, maar jij bent degene die een waardeoordeel over festivalletjes poneert. Ik vind bijvoorbeeld de beauty branche niet echt heel belangrijk, en de Grand Prix van Zandvoort al helemaal niet, maar ik zie wel dat het niet om mijn meninkje gaat. Wat ik wel zie is dat de regels schimmig aan het worden zijn, en dat schuurt. Daar kan beter beleid op los gelaten worden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 00:09

Abiola schreef:
Ja, ik snap je, maar jij bent degene die een waardeoordeel over festivalletjes poneert. Ik vind bijvoorbeeld de beauty branche niet echt heel belangrijk, en de Grand Prix van Zandvoort al helemaal niet, maar ik zie wel dat het niet om mijn meninkje gaat. Wat ik wel zie is dat de regels schimmig aan het worden zijn, en dat schuurt. Daar kan beter beleid op los gelaten worden.

Ik zeg nogmaals iedereen heeft het zwaar de een wat meer als de ander.

En ik denk nogmaals dat een paar festivals dat probleem niet op gaan lossen. Ik vindt dat ze mensen in deze sector op een andere manier moeten gaan helpen. Vooral met niet meer de huur kunnen betalen denk ik ook van geeft ze gewoon tijdelijk een regeling dat ze geen huur hoeven te betalen en andere kosten kunnen laten vallen.

Verder ga ik maar niet in op je opmerking over de beauty branche dat is voor mijn moeder met name zeer belangrijk die krijgt ook geen cent als ze niet werkt als zzp'er.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 00:19

Dat was ook precies de bedoeling. Ik vind van alles, jij vindt van alles. Allemaal leuk en aardig en in ons eigen straatje, maar dat gaat dus niet voor iedereen op. Daarom moet de regering beleid maken, en dan gelijke monniken en gelijke kappen. Dus niet geen Lowlands maar wel GP van Zandvoort met feestcamping, dat vinden we niet eerlijk.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 02:47

Las ook op fb vanavond

ook jij weet dat de kans dat je ernstig ziek wordt van Covid onder de 60 jaar heel erg klein is. Er zijn 3 ziektes op aarde, die in het verleden in staat waren om zoveel schade aan te richten aan de mensheid dat het wel 150 jaar duurde dat er weer net zoveel mensen waren als voor de ziekte ; 1. Yrsinia Pestis (de zwarte dood), 2. Variola Majori (Pokken), 3. Cullen Virus (Marburgs). En daar hoort Covid met 1% sterfte niet bij.

Denken jullie dat corona ook deze kant op gaat?
Of klopt die 1% eigenlijk al niet
Gaat corona ooit weg?
Dat denk ik namelijk niet door al die varianten.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 06:38

Zebrastreep schreef:
Ik snap dat ze willen protesteren , maar ik denk anderzijds ook wat voor nut heeft het? We zitten in een pandemie en ik vindt het oprecht vervelend voor artiesten en organisaties dat ze niks kunnen doen nu en geen inkomsten hebben.

Maar de keerzijde is ze doen net alsof corona zomaar stop gezet kan worden , en dan alles weer kan. Zo werkt het helaas niet....

qua artiesten wat er tussen loopt ken ik ( sorry) eigenlijk niemand of een enkele.

Als we nu alles met volledige capaciteit open gooien , kan ik mij niet voorstellen dat dat opeens heel veel winst op gaat leveren. Er worden meer mensen weer ziek , die ook dus niet naar een festival toe kunnen. Ik denk persoonlijk dat het nog meer verlies op gaat leveren door de verplichte corona testen wat een bepaald groep niet wil die ook graag een festival bezoekt.

Persoonlijk zou mij een festival of concert nu totaal niet aantrekken als het zo zou gaan.

Je laatste zin is waar het om draait in deze discussies. We hebben allemaal vanuit een persoonlijke situatie een mening over ongeveer alles rond Covid-19.
Iedereen heeft zo zijn eigen stokpaardje over de zin en onzin van het huidige beleid. dat maakt de discussie levendig en soms ook venijnig. Wie er gelijk heeft? De tijd zal het leren denk ik.

Wat de GP+camping betreft, slimme zet, en logisch dat de festival branche op zijn achterste benen staat.
Het voelt erg oneerlijk.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 07:15

ingedebruijn schreef:
Enige dat zeker is, is dat niets doen ook niets voor de branche gaat doen. Dus ik draag graag m'n steentje bij. Aan schreeuwen op een forum hoe oneerlijk het is, hebben ze ook niets. Ik hoop dat er een enorme opkomst is in ieder geval. Al is het maar zodat ze zich door ons wel gesteund voelen.

Gesteund voelen zullen ze zeker! Snap heel goed dat ze willen demonstreren, zeker niet die GP camping situatie in het achterhoofd.
Ik denk alleen niet dat het versoepelingen op zal leveren, misschien wat meer sympathie en in het gunstigste geval extra financiële steun.

Hopelijk gaat het op een leuke en vreedzame manier :) .

Ik hoop ook dat er meer versoepelingen komen, al zie ik dat dat lastig is. Maar hier komen we nooit meer uit en de gedachte om altijd met maatregelen te moeten blijven lever is bedroevend.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 08:31

Zebrastreep schreef:
Ik vindt de formule 1 leuk om naar te kijken.

Als oud motorracer vind ik F1 een saaie optocht, maar het is _/-\o_ voor alle gemotoriseerde sport dat een NLer het goed doet in F1. Het herleven van het circuit van Zandvoort is een voorbeeld.
Het geneuzel rond Covid19 ook. Wát een onlogische fárce. Helaas slechts één voorbeeldje in een lange serie.

Op het naaktstrand en de chiringuito ervan gister vollédig als normaal. Net zo druk als anders, net zoveel afstand, hier en daar symbolisch een maskertje.
Dat is uit het zicht dus :)*

Verder overal een derde rustiger. Jammer voor de horeca uiteraard, zeker omdat er na 24.00 niet meer verkocht mag worden 8)7 , maar verder +:)+ om aan de kust te zijn.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 08:42

Huertecilla schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik vindt de formule 1 leuk om naar te kijken.

Als oud motorracer vind ik F1 een saaie optocht, maar het is _/-\o_ voor alle gemotoriseerde sport dat een NLer het goed doet in F1. Het herleven van het circuit van Zandvoort is een voorbeeld.
Het geneuzel rond Covid19 ook. Wát een onlogische fárce. Helaas slechts één voorbeeldje in een lange serie.

Op het naaktstrand en de chiringuito ervan gister vollédig als normaal. Net zo druk als anders, net zoveel afstand, hier en daar symbolisch een maskertje.
Dat is uit het zicht dus :)*

Verder overal een derde rustiger. Jammer voor de horeca uiteraard, zeker omdat er na 24.00 niet meer verkocht mag worden 8)7 , maar verder +:)+ om aan de kust te zijn.

Als het hier nog wat meer regent, heb ik ook een strand in m'n achtertuin :')

Nog twee weken tot Boedapest *\o/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:28

ingedebruijn schreef:
Nog twee weken tot Boedapest *\o/*

Ik om 12.00 afpraak met vriendin bij wegrestaurant, dan met haar auto door naar ander stuk kust. Waarschijnlijk ook even naar het strand. Neem voor het geval slippers en sarong mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:34

Eerlijk? Ik geloof niet dat we er met 90% vaccinatiegraad er zijn. Imo zijn er maar 2 oplossingen. Door blijven gaan met beperkende maatregelen tot (?), en dat lijkt de lijn die is ingezet. Want ik vraag me oprecht af hoe ze die data die in de persco genoemd zijn denken te gaan halen. Of de boel weer opengooien zoals ingedebruijn ook zegt, en zoals in Singapore gedaan is.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:45

SusanH schreef:
Eerlijk? Ik geloof niet dat we er met 90% vaccinatiegraad er zijn. Imo zijn er maar 2 oplossingen. Door blijven gaan met beperkende maatregelen tot (?), en dat lijkt de lijn die is ingezet. Want ik vraag me oprecht af hoe ze die data die in de persco genoemd zijn denken te gaan halen. Of de boel weer opengooien zoals ingedebruijn ook zegt, en zoals in Singapore gedaan is.

Ik denk ook dat er nooit een goed moment komt op alles weer open te doen als we blijven redeneren zoals we nu doen. Maar tegelijkertijd snap ik ook de ernst van de zaak en hoe moeilijk en zorgelijk het is om maatregelen los te laten.
Het is gewoon enorm lastig :(