Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 18:16

dalena schreef:
dalena schreef:
De jurk is zojuist gewassen en volgens mij zijn de vlekken weg :)

Helaas toch nog een beetje zichtbaar. Wat doen in zo'n situatie?

Op de hand wassen met ossengalzeep, daarna nog een wasbeurt in de machine en dan nat in de zon te drogen hangen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 18:29

Floko schreef:
pmarena schreef:
Daarom vind ik het bij kinderkleding zo fijn dat de maten overlappen op Vinted :)

Heb je bvb. een labelmaat 116 broek of shirt, dan kan je kiezen tussen 110-116 (handig als hij klein valt) en 116-122 (handig als hij groot valt). Daarnaast zet ik nog in de omschrijving hoe ik vind dat hij valt, en plaats ik minstens 1 foto met meetlint.

Ik vind dat dus juist heel vervelend. Ik heb nog wat kleertjes maat 56 nodig, maar moet dan filteren op 50-56 en 56-62 waardoor ik veel verkeerde maten krijg.

Ik zou sowieso graag meer filteren op type print etc.

Hebben jullie wel eens iets opgehaald of op laten halen via vinted?

Ik vind het ook super vervelend
Zoek broekjes maat 116 en geen 110

Hier is al vaker wat opgehaald en afgelopen weekend ook zelf wat opgehaald uit een buurdorp

caro29

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 19:37

Ik heb hetzelfde alja. Ik moet 116 of 122 hebben. Kom vooral 110 of 128 tegen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:57

Hè, maar er is toch gewoon een maat 116-122 waar je op kan zoeken dan...?

Daarom vind ik het juist zo fijn. Ik heb nog nooit specifiek 1 bepaalde maat gezocht. Vooral gezien de enorme verschillen in kinderkleding, het ene kledingstuk valt 1 of 2 maten kleiner en het andere valt 1 of 2 maten groter :=

Die kleine nu ook, heeft broeken maat 122. Soms 122-128. Soms 128. Maar 116 eigenlijk niet meer. Dus zoeken op maat 122-128 is perfect voor broeken voor nu. Qua bovenkleding heeft hij 122-128-134. Ook maar net afhankelijk van hoe het valt. En laat er eens een errug groot vallende 116 of erg klein vallende 140 tussen zitten.... maar hij heeft nog nooit een specifiek afgebakende maat gehad.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:19

Dat klopt maar 110/116 is te kort. 122/128 is nog veels te groot. We zitten er net tussen in

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:30

Ik zal het wel niet snappen hoor Y;(

Maar wat je omschrijft is dan toch gewoon exact de maat 116-122....die je gewoon aan kan vinken bij Vinted in een zoekopdracht....? :)
Dat vind ik juist zo fijn, dat je niet meteen die grote sprong maakt bij Vinted maar er overlap in de maten zit :j

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 11:55

ik heb van de week een jas verkocht van superdry, deze jas is opgehaald en de koper heeft een klacht. Ze zegt dat er beschadigheden opzitten, thuis had ik er nog naar gekeken maar we konden geen beschadigheden vinden. ik heb zowat van iedere hoek een foto gemaakt maar daar kan ik ook geen beschadigen op vinden. Hoe zouden jullie deze klacht oplossen? dit is mijn eerste klacht en ik weet niet zo goed hoe ik dit het beste kan oplossen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:01

mirna6308 schreef:
ik heb van de week een jas verkocht van superdry, deze jas is opgehaald en de koper heeft een klacht. Ze zegt dat er beschadigheden opzitten, thuis had ik er nog naar gekeken maar we konden geen beschadigheden vinden. ik heb zowat van iedere hoek een foto gemaakt maar daar kan ik ook geen beschadigen op vinden. Hoe zouden jullie deze klacht oplossen? dit is mijn eerste klacht en ik weet niet zo goed hoe ik dit het beste kan oplossen...

Heeft ze een foto van de beschadigingen?

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:02

ja, ik vind de beschadigheden niet tot nauwelijks opvallen..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:05

En ze heeft de jas bij jou thuis bekeken?

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:06

nee, het moest verstuurd worden naar frankrijk... wij hebben hier thuis met zijn 3en er naar zitten te kijken maar we konden niets zien.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:46

Wat gebeurt er als jij zegt stuur maar retour? Ik heb 2x iets in nieuwstaat opgestuurd en volgens koper was het kapot. Ik kreeg vage foto’s en toen ik zei stuur maar retour toen was het opeens oké en was er niks meer aan de hand

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:56

mirna6308 schreef:

Retour laten sturen.

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:39

bedankt voor de antwoorden! ik heb het aangeboden bij mevrouw, maar ik kreeg alleen maar door dat ik nepfoto's zou hebben gebruikt voor mijn advertentie :o?. ik ben benieuwd hoe we dit gaan oplossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:41

Als hij oplossingen aanbiedt en zij reageert er niet op zal ze toch echt wel pech hebben gok ik? Want dit is niet constructief meewerken.

Ik heb zelf een jurkje gekocht vrijdag, maar de verkoopster heeft als laatste recensies telkens "verkoop niet doorgegaan". Ben benieuwd of ik mijn aankoop ga ontvangen. De andere recensies zijn wel steeds heel positief.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:45

Hier vandaag een pakket binnen gekregen van zo’n 20 kledingstukken voor 9 euro. Het leek te mooi om waar te zijn, maar het is echt in superstaat en dure merken. Waar je blij van kan worden :)

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:52

de verkoper vraagt nu mijn adres, kan het kloppen dat ik dit moet geven? want dit staat toch ook al op het etiket dat ik op de doos had geplakt, of kan die zo niet terug?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:53

Als ze de verpakking gelijk heeft weggegooid kan het wel kloppen ja.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 17:55

Ik zou er wel bijzetten dat ze het geld alleen terugkrijgt als het artikel bij jou arriveert in dezelfde staat als dat jij het verzonden hebt. Mochten er dan ''toevallig'' nieuwe beschadigingen op de jas zitten dan sta je sterker. En ik maak tegenwoordig altijd een foto van het open pakket/de envelop met het artikel erin en eentje met alles dicht en een verzendlabel erop. Voor als er onderweg dus wat misgaat. En ik let ook wel beter op de reviews van andere mensen, als ze recent een aantal 1sterren of helemaal geen reviews hebben dan krab ik wel even achter de oren of ik daar wel mee in zee wil..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:43

Lotus83 schreef:
mirna6308 schreef:

Retour laten sturen.

Maar als zij iets anders retourt heeft verkoper niks.

Ik zou Vinted het laten uitzoeken met de foto's erbij die verkoperv heeft gemaakt.

CastaMickey schreef:
Ik zou er wel bijzetten dat ze het geld alleen terugkrijgt als het artikel bij jou arriveert in dezelfde staat als dat jij het verzonden hebt. Mochten er dan ''toevallig'' nieuwe beschadigingen op de jas zitten dan sta je sterker. En ik maak tegenwoordig altijd een foto van het open pakket/de envelop met het artikel erin en eentje met alles dicht en een verzendlabel erop. Voor als er onderweg dus wat misgaat. En ik let ook wel beter op de reviews van andere mensen, als ze recent een aantal 1sterren of helemaal geen reviews hebben dan krab ik wel even achter de oren of ik daar wel mee in zee wil..

Dat kun je er wel bij zetten, maar zodra haar pakket op ontvangen staat krijgt ze haar geld terug en heeft verkoper misschien wel niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:29

Als je als verkoper aangeeft dat je koper iets geheel anders retour heeft gestuurd (en je hebt het verzendlabel als bewijs als je een unboxing filmt) dan zou dat weleens kunnen tegenvallen voor de koper hoor.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:30

Ik zou het mooi door vinted laten uitzoeken als je zoveel foto's hebt geplaatst van alle kanten......

Hier qua kinder kleding bestel ik vaak vast een beetje vooruit. Elk merk valt anders en soms zijn dingen ook in de droger geweest waardoor een maat op 'de groei gekocht' ook al vaak meteen aan kan, of vast baggy aan kan.

Vooral als ik toevallig dingen tegen kom in grotere maten doe ik die er vast bij. Een trui in de zomer kan altijd lekker voor frisse regen dagen bijvoorbeeld en tshirts wel met een vestje ofzo. Hij is nu 2 en blijft echt langer in maten hangen dus maakt het wel makkelijker om later alsnog te dragen.

Zo heb ik net regenlaarzen besteld voor 2 euro met broeken en tshirts en een trui in de ruime maat. De vorige maat past nu precies. Dus kan hij die eind zomer wel gewoon aan(4/5 maanden verder) of mocht het toch te groot zijn in het voorjaar volgend jaar.
Als het dan klein valt kan het namelijk meteen aan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:59

Dat doe ik ook altijd :j Ik heb altijd een maat vooruit vrijwel alles al klaar liggen want wij zijn toch niet gevoelig voor wat wel of niet in de mode is. Vind het super relaxed om te kunnen shoppen uit eigen kast als er wat te klein begint te worden :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:01

Ik koop ook vooruit. Nu draagt hij alles 116 dus dat koop ik niet meer. Heb ook al bergstein maat 30

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:13

Hier idem, zelfs makkelijk enkele maten vooruit als ik bv iets koop en ze hebben ook leuk spul in 2-3 maten groter. Ook hier niet mode-gevoelig, dus als dat dan 2j in de kast ligt, maakt niet uit. Idem met schoenen eigenlijk. Bv in de zomer dragen alle kindjes hier sandalen van birkenstock. Als ik die putje winter vind op vinted voorbeeld appel en een ei( nieuw altijd), dan koop ik die. Dan tegen dat het sandaal tijd is makkelijk 2 paar van de maat die ze nodig hebben, ze kiezen wat ze mooist vinden en het andere paar gaan de verkoop ik en vaak dragen ze dan zo goed als gratis schoenen omdat ze dan in het juiste seizoen makkelijk voor meer weg raken dan wat ik ervoor betaalde.