Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:28

Je mag van mij hier best blijven posten hoor, anders valt er weinig te discussiëren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:33

Ik vind het ook wel fijn om te lezen. Ik had er namelijk geen idee van dat het mocht, met onbekende op een kamer. En ook niet dat mensen dat dus doen.

Voor mij alleen maar goed om een breder beeld te krijgen van de rest van de bevolking zodat ik me daarop weer kan aanpassen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:52

Probeer toch maar een testafspraak te maken, wat een flop! Inloggen met DigiD werkt niet en het telefoonnummer bellen kom je niet eens in de wachtrij maar wordt de verbinding verbroken.

Ga straks wel even goed boodschappen doen en daarna maar nog een keer bellen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:55

mvdende schreef:
Probeer toch maar een testafspraak te maken, wat een flop! Inloggen met DigiD werkt niet en het telefoonnummer bellen kom je niet eens in de wachtrij maar wordt de verbinding verbroken.

Helaas zijn de ochtenden (met name de maandagen) inmiddels dramatisch.
Vorige week kwam ik er pas om 18u 's avonds doorheen... En pas voor donderdag een afspraak kunnen maken 50km verderop.

Hopelijk valt het bij jou mee!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:57

Jessix schreef:
Ik vind het ook wel fijn om te lezen. Ik had er namelijk geen idee van dat het mocht, met onbekende op een kamer. En ook niet dat mensen dat dus doen.

Voor mij alleen maar goed om een breder beeld te krijgen van de rest van de bevolking zodat ik me daarop weer kan aanpassen.

Vind het ook goed hier af en toe weer op gewezen te worden. En bij mijn moeder weer af en toe te benadrukken dat ze in supermarkten (waarschijnlijk in dezelfde waar mvdende ook shopt :P ) goed op moet blijven passen.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:58

mvdende schreef:

Je gaat een testafspraak maken maar wel boodschappen doen??

Bij de online afspraak kun je steeds opnieuw je postcode invoeren of een in de buurt
Dan lukt t na een tijdje wel ws

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:59

Weet iemand hoe het zit met reizen in eigen land, nu sommige regio's
zijn aangescherpt. :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:59

Muurp schreef:
mvdende schreef:

Helaas zijn de ochtenden (met name de maandagen) inmiddels dramatisch.
Vorige week kwam ik er pas om 18u 's avonds doorheen... En pas voor donderdag een afspraak kunnen maken 50km verderop.

Hopelijk valt het bij jou mee!

Sowieso zit de dichtst bijzijnde teststraat hier 20km- 25 minuten verderop in Roosendaal.

Als ik pas voor donderdag ofzo een afspraak kan maken, laat ik het wel zitten waarschijnlijk. Want grote kans dat de keelpijn donderdag wel weer over is.

Ik wil juist even vandaag of morgen laten testen zodat ik uiterlijk woensdag de uitslag heb en zeker weet dat het maar een verkoudheid is...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:01

BloemBloem schreef:

Beter niet naar rode gebieden helaas....

Daarom wij ook maar afgezegd
Als je nl naar controle of wat dan ook ziekenhuis moet, krijg je de vraag of je in rode gebieden bent geweest.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:03

Echwel schreef:
BloemBloem schreef:

Beter niet naar rode gebieden helaas....

Daarom wij ook maar afgezegd
Als je nl naar controle of wat dan ook ziekenhuis moet, krijg je de vraag of je in rode gebieden bent geweest.

En andersom :+
Ik woon in Zuid Holland en we gaan eind november richting Texel, vraag mij
af of dit consequenties heeft.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:04

Maar er zijn nog veel meer mensen die zich ook willen laten testen, het liefste voor hun vandaag of morgen.
Daarom hoop ik ook dat in november 2020 de sneltesten erbij komen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:04

Dat denk ik dan niet, maar voor ons uit groen gebied zeker wel..

Dus geniet jij er maar van.

Gooi een biertje naar mij

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:12

Die rode gebieden gelden niet in Nederland toch? Al zou ik het wel verstandig vinden.
Al denk ik dat je best naar Texel kan. Ik zou de horeca alleen overslaan. Misschien alleen een terras.

Ik ben benieuwd of er nog leerlingen besmet zijn door het scholenfeest dit weekend (Dit wordt niet georganiseerd door scholen, die staan er nooit achter, is alleen voor die leeftijdsgroep) ergens was ik verbaasd dat het door ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:19

Je mag gewoon overal heen reizen in Nederland ja. Of je het moet willen is een tweede, maar dat moet ieder voor zich bepalen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:21

Marie_Anne schreef:
Je mag gewoon overal heen reizen in Nederland ja. Of je het moet willen is een tweede, maar dat moet ieder voor zich bepalen.

Zo is het, leven en laten leven.

Texel is noord volgens mij he? En wij uit het westen van het land, 2 x "rood" zou het
dan zijn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:24

purny schreef:
Maar er zijn nog veel meer mensen die zich ook willen laten testen, het liefste voor hun vandaag of morgen.

Tja dat weet ik.....

Ondertussen iemand aan de telefoon gehad. Die adviseerde me om het even af te wachten.

Roosendaal voor de hele maand vol -:(- Etten-Leur ook. Dichtst bij zou Dordrecht zijn: 65km en 50 minuten rijden. Retour dus 130km= € 12 aan benzine. Niet grappig meer.

Edit: vandaag even goed veel vitamine c en groente enzo eten. Even de weerstand proberen te verhogen.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 21-09-20 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:25

mvdende schreef:

Zeg je nu zulke dingen puur om negatieve aandacht te krijgen?

Waarom ga je testen als je verder scheit hebt aan alles? Want als je vermoed dat je corona hebt, je gaat immers niet voor niets testen, dan blijf je toch thuis en ga je niet dood leuk boodschappen doen? Als je klachten hebt en nog niet weet wat het is, blijf je thuis. Zo lastig is dat toch niet? Of komt er nu weer een lijst waarom JIJ het wrl lastig vind en het niet voor jou geldt....

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:26

Ik ben zo zo zo blij met de foeilijst! Echt dat is een dikke aanrader voor sommige bokkers :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:28

BloemBloem schreef:
Ik ben zo zo zo blij met de foeilijst! Echt dat is een dikke aanrader voor sommige bokkers :D

Goed plan! :)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:28

mvdende schreef:
purny schreef:

Tja dat weet ik.....

Ondertussen iemand aan de telefoon gehad. Die adviseerde me om het even af te wachten.

Roosendaal voor de hele maand vol -:(- Etten-Leur ook. Dichtst bij zou Dordrecht zijn: 65km en 50 minuten rijden. Retour dus 130km= € 12 aan benzine. Niet grappig meer.

Edit: vandaag even goed veel vitamine c en groente enzo eten. Even de weerstand proberen te verhogen.

Je zegt nu letterlijk dat je geen €12 over hebt voor je oma :+

Echt ik volg jou niet. Hoe dat allemaal altijd maar goed blijft gaan is een mysterie.

Ook dat je per se pannenkoeken moest hebben :') wat

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:32

Tancreda4 schreef:
mvdende schreef:

Zeg je nu zulke dingen puur om negatieve aandacht te krijgen?

Waarom ga je testen als je verder scheit hebt aan alles? Want als je vermoed dat je corona hebt, je gaat immers niet voor niets testen, dan blijf je toch thuis en ga je niet dood leuk boodschappen doen? Als je klachten hebt en nog niet weet wat het is, blijf je thuis. Zo lastig is dat toch niet? Of komt er nu weer een lijst waarom JIJ het wrl lastig vind en het niet voor jou geldt....

Er is nog geen kale kracker in huis. Er zullen op één of andere manier wel boodschappen gedaan moeten worden, want anders heb ik ernstig honger vanmiddag.
Jumbo bezorgen zit vol. Ah gaat vandaag ook niet meer lukken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:33

En zo blijft het virus dooretteren.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:34

SinneJ schreef:
mvdende schreef:

Tja dat weet ik.....

Je zegt nu letterlijk dat je geen €12 over hebt voor je oma :+

Echt ik volg jou niet. Hoe dat allemaal altijd maar goed blijft gaan is een mysterie.

Ook dat je per se pannenkoeken moest hebben :') wat

Ik ga hier op temmen.

Oma zie ik voorlopig niet en ik stuur ouders straks wel een berichtje dat ze oma even een weekje moeten afzeggen. Dan is er nergens een probleem.

Verder zijn het de eigen woorden van de GGD dat ik een dagje moet afwachten

En wat betreft de pannenkoeken: als je allerlei ingrediënten al hebt meegenomen en er op zondag ochtend geen enkele supermarkt open is, is het wel fijn dat je wat te lunchen mee kan nemen naar de beurs. Want daar ter plekke in de horeca wat kopen is echt schreeuwend duur.

Daarnaast kies ik voor een hostel juist omdat er een keuken aanwezig is....

En ik was niet de enige die in de keuken moest zijn. Er waren ook andere die tegelijk in de keuken stonden...
Laatst bijgewerkt door mvdende op 21-09-20 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:35

Ah daar is de eerste smoes. Wel jammer dat je totaal geen mensen om je heen hebt die een boodschap voor je kunnen halen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:35

Wat valt er te temmen dan? Dat je totaal anders in het leven staat dan SinneJ? Of dat SinneJ een opmerking maakt dit -toegegeven- misschien niet de allerhandigste van het hele internet is? Ik zie wel ergere dingen voorbij komen hoor.