Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PSvanLot schreef:imaudy schreef:
Hoop dat Ikea snel weer dicht gaat pff. Al die kuddemensen
Waarom zou de ikea gesloten worden? Het heeft nooit gehoeven, ze hebben het uit eigen beweging gedaan.
Daarbij zie je enkel de rij, waarin afstand gehouden wordt. Voorbarige reacties.
imaudy schreef:PSvanLot schreef:
Waarom zou de ikea gesloten worden? Het heeft nooit gehoeven, ze hebben het uit eigen beweging gedaan.
Daarbij zie je enkel de rij, waarin afstand gehouden wordt. Voorbarige reacties.
Je denkt serieus dat er steeds afstand wordt gehouden..?
LadyMadonna schreef:Toch denk ik echt dat het risico op besmetting bij mij vele malen minder is dan bij bijv de supermarkt.
-klant is niet welkom bij klachten
-ik werk niet bij klachten
-klant moet bij binnenkomst eerst handen wassen
-ik werk met handschoenen en mondkapje
-er staat een scherm tussen mij en de klant
-bij aanvang van de behandeling worden de handen gedesinfecteerd
-na dr behandeling wordt de hele salon + toilet (want daar worden de handen gewassen) gedesinfecteerd
-er zijn nooit meer dan 2 personen (Ik + klant) in de salon
Ik, en vele collega's nemen dit echt heel serieus
LadyMadonna schreef:Tancreda4 schreef:Contactberoepen zijn echter naar mijn idee heel wat anders. Dan is 1.5 meter simpelweg niet mogelijk. Dus ik snap dat dat nog niet zo kan. Super balen en frustrerend, dat snap ik helemaal. Zou mij ook steken waarschijnlijk. Maar het is toch wel echt een andere branche...
Toch denk ik echt dat het risico op besmetting bij mij vele malen minder is dan bij bijv de supermarkt.
-klant is niet welkom bij klachten
-ik werk niet bij klachten
-klant moet bij binnenkomst eerst handen wassen
-ik werk met handschoenen en mondkapje
-er staat een scherm tussen mij en de klant
-bij aanvang van de behandeling worden de handen gedesinfecteerd
-na dr behandeling wordt de hele salon + toilet (want daar worden de handen gewassen) gedesinfecteerd
-er zijn nooit meer dan 2 personen (Ik + klant) in de salon
Ik, en vele collega's nemen dit echt heel serieus
PSvanLot schreef:imaudy schreef:
Je denkt serieus dat er steeds afstand wordt gehouden..?
Vast niet maar dat gebeurt op andere plekken ook niet. En daarbij, zoals de politie van Amsterdam gisteren al zei, het lijkt van een afstandje vaak erger dan het is.
En als je er niet wilt zijn moet je er ook niet heen gaan.
Maar om nu meteen te roepen: ikea dicht...
Destination schreef:Sizzle schreef:Bij ons zijn juist contact beroepen weer toegestaan maar de winkels nog niet open. Ik blijf het bijzonder vinden dat landen hier zo verschillend in staan.
Bij ons gaat het zo half half. Kleinere winkels (tot 800m2) mogen nu weer open en vanaf maandag gaan in elk geval de kappers ook weer open. Er was alleen wel commentaar op de 800m2, want grotere winkels zeiden dat juist zij in staat waren om 1,5 meter afstand te waarborgen en dat het nu oneerlijke concurrentie is.
imaudy schreef:PSvanLot schreef:
Vast niet maar dat gebeurt op andere plekken ook niet. En daarbij, zoals de politie van Amsterdam gisteren al zei, het lijkt van een afstandje vaak erger dan het is.
En als je er niet wilt zijn moet je er ook niet heen gaan.
Maar om nu meteen te roepen: ikea dicht...
We verschillen dan gewoon van mening..! Als jij dat extra risico wilt lopen dan moet je dat doen.
pien_2010 schreef:bigone schreef:Ondertussen word er in Den Haag gedemonstreerd tegen de verplichte lockdown en door wie? Anti 5G, anti vaccinatie aanhangers, hebben we niet ergens in Nederland een verlaten gebied??
Tja, ik word daar niet koud of warm van. Demonstreren mag gelukkig in Nederland ook als ik het onzin vindt. Dat is ons democratisch recht. Vooral houden zo en zeker die lui niet verplaatsen naar een verlaten gebied. Want dan gaan we de kant van Rusland en China op en laat dat nu net het mooie zijn van Nederland![]()
Ik begrijp je wel hoor Bigone, maar laat gaan. Iedereen zijn mening toch ook al is die totaal anders als die van jou of van mij?
LadyMadonna schreef:Safina, want mensen gaan alleen naar de supermarkt voor noodzakelijk voedsel? Nah....
En het klopt dat ik hand contact heb en geen 1,5 meter kan waarborgen. Daarom (Nou ja, niet perse, was voor corona ook al zo) dus handschoenen en desinfectie
rien10 schreef:Cer schreef:Osteopaten dacht ik wel, op dezelfde gronden als fysio, dus spoedeisend en geen klachten enzo..
Nee. Ik run een gezondheidscentrum in de alternatieve geneeswijzen. Heb net nog met een van de osteo's contact gehad. Het mag niet.
Janine1990 schreef:_Cathalijne schreef:Formaldehyde is een aldehyde dat in normale omstandigheden in zeer lage concentraties aanwezig is in het lichaam (als het gevolg van biochemische processen), en is in deze concentraties niet toxisch. Exogeen formaldehyde, waardoor de concentraties wel hoger worden dan de trempelwaarde, kan wel leiden tot toxische effecten.
https://www.nature.com/articles/s42004-019-0224-2
Maw: formaldehyde in itself is niet kankerverwekkend. Maar door een verhoogde blootstelling door exogeen formaldehyde kan het door toxische effecten wel bijvoorbeeld kankerverwekkend zijn.
Op basis van het gebruik voor reacties bij chemicaliën lijkt het me ook vrij essentieel in vaccins?
_Cathalijne schreef:Volgens mij (maar moet toegeven dat dit wel wat buiten mijn straatje van kennis ligt), wordt formadelhyde in vaccinaties gebruikt voor het inactiveren van virussen en bacteriële toxines. Nu er zijn ook andere mogelijkheden dit te doen, maar formaldehyde is een goed gestandaardiseerde methode. En de hoeveelheid in vaccins is velen malen lager dan wat door het lichaam in natuurlijke processen wordt geproduceerd.
SusanH schreef:Las iets over mensen en noodzakelijk voedsel. Dit weekend gezien (serieus) groep van 4 volwassenen, 1 jongetje van een jaar of 6. Gingen als groep naar de supermarkt. Alle volwassenen 1 voor 1 met karretje de winkel in, ondertussen beppen onderling. Jongetje met klein karretje ook de winkel in. Die zagen de winkel echt als uitje. Ik was heel verbaasd. Was voor mij de eerste keer dat ik zoiets zag.
_Penotti schreef:Waarom een bouwmarkt en kledingzaak wel open. Dat is ook niet snel eerste noodzaak.
safina schreef:Je hebt hand hand contact, geen anderhalve meter afstand. En mensen kunnen niet zonder eten en wel zonder nepnagels. Voedselketen is cruciaal proces in deze crisis.
Ik gun je heel erg dat je weer open mag hoor. Echt. Juist de kleine, hardwerkende ondernemers die zo hard getroffen worden gun ik het zo ontzettend. Maar dat maakt je vergelijking niet reëel.
Cer schreef:Nou Rien10, de pagina van Ostehopatie.nl zegt toch dat met acute zaken (dingen die blijvende gevolgen hebben etc) wel mag?
https://www.osteopathie.nl/