Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:00

Nog 5 dagen werken en ik heb altijd vakantie *\o/*

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:02

Katja schreef:
Dat is wel heel zuur als je zo'n lange voorbereiding hebt om een tijd weg te gaan en het zou dan niet kunnen. Wanneer in 2021 zou je gaan?

Februari, ik weet ook niet wanneer of hoe ik het daarna weer ooit zou kunnen regelen om even twee maanden weg te gaan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:02

Morrie schreef:

Ga je met pensioen :')?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:07

Morrie schreef:

Wat heerlijk lijkt me dat *\o/* . Geniet er van!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:07

moonsparkle schreef:
Morrie schreef:

Ga je met pensioen :')?

yep! Na 40 jaar in het onderwijs gewerkt te hebben, vond ik het welletjes :j

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:12

moonsparkle schreef:
Katja schreef:
Dat is wel heel zuur als je zo'n lange voorbereiding hebt om een tijd weg te gaan en het zou dan niet kunnen. Wanneer in 2021 zou je gaan?

Februari, ik weet ook niet wanneer of hoe ik het daarna weer ooit zou kunnen regelen om even twee maanden weg te gaan.
Super oliebol. Ik hoop dat het tegen die tijd allemaal wat rustiger is en je kunt reizen.
Wij hebben tickets naar Florida in februari en zoals het nu gaat begin ik dat ook een beetje somber in te zien. Maar goed dat is voor twee weken en ik kan gratis omboeken, weet alleen niet of dat lukt omdat ik een voucher heb gebruikt om te boeken maar dat zien we tegen die tijd wel. Daar is geen man overboord als we niet kunnen.

Lekker Morrie!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:14

Morrie schreef:
Morrie schreef:

yep! Na 40 jaar in het onderwijs gewerkt te hebben, vond ik het welletjes :j

Heerlijk! Mijn moeder is ook aan het aftellen na meer dan 50 jaar haha. Die moet nog wat maanden maar ivm vakantie is ze wel eerder klaar.

Wij gaan in Nl op vakantie, was al gepland. Twee weken met paard, zitten zelfs in stacaravan tegenover e stallen, dus eigen sanitair. Enige jammere is het uit eten enzovoorts, vader blijft wel thuis maar is risico groep dus echt winkelen of uit eten durven we nog niet. Dat hoort normaal wel bij onze vakanties, maar we kunnen alsnog gewoon buitenrijden en dat is wel de hoofdreden dat we op vakantie gaab.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:20

Ik tel nu al af na ongeveer 10 jaar fulltime werken :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:38

Morrie schreef:

Dik verdiend ! Geniet ervan ! 8-)

Morrie

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:41

dank allemaal!
Ik werkte het laatste jaar 3 dagen per week, maar in mei meldde mijn naaste collega zich ziek en zijn werk moest ook gedaan worden, dus vanaf mei heb ik (thuis) 7 dagen per week gewerkt en het is nog niet helemaal rond.
Wij gaan eind sept. een paar dagen in Nederland kamperen hopelijk

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:32

Lekker Morrie!

Vraag me wel af hoe reizen er in de toekomst uit gaat zien... of alles nog kan, of het betaalbaar blijft, et c

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:44

Morrie, wat lekker joh!
Hopelijk kunnen jullie in september gaan kamperen.

Ik heb zelf het gevoel dat mijn vakantie in september idd Tuinesië, Lago di Gardenia of Rundumhause wordt. Al die plekken waar het weer opduikt cq uitbreidt kunnen alleen maar erger worden met al dat gereis.
En Engeland nu ook weer geel, ik weet het niet. Daar was het toch nog niet echt onder controle?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:52

Geniet van je pensioen Morrie! *\o/*

LadyMadonna schreef:
Vraag me wel af hoe reizen er in de toekomst uit gaat zien... of alles nog kan, of het betaalbaar blijft, et c

Ik vraag het me ook weleens af. 'Over twee weken' is ook 'in de toekomst' en dan kan het er alweer anders uitzien dan op dit moment. Aan 'over een jaar' durf ik nog niet eens te denken.

Ondertussen heb ik het wel aangedurfd om een nachtje Duitsland te regelen in augustus. Maar liefst 15 km over de grens, dus iets verder dan anderhalve meter. Maar hee, YOLO! :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 20:04

Morrie lekker

Hier volgende week de weggevallen zwarte cross dagen gebruiken voor paar dagen weg met camper en motor weer. Verder zien we september wel hoe het er voor staat voor bv frankrijk of duitsland. Anders is het af en toe weekend de hort op.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 20:28

Spanje vandaag toch weer 900 besmettingen, komt dat door extra veel testen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:11

Er waren toch weer uitbraken in Spanje? Delen die weer oranje waren geworden?

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:33

Pfff ik vind het wel extreem uitdagend om vakantieplannen te maken nu zeg. Iedere keer als ik een land bedenk om heen te gaan, is daar dan weer een uitbraak en denk ik hmm misschien toch maar niet. :\

En dan worstel ik ook nog met mijn morele ik. Een land met soepele maatregelen is voor het vakantiegevoel wel lekker, maar voelt ook weer niet echt okee >;)

Ik zoek eigenlijk een bestemming waar het zo'n 25 graden is, warmer mag ook, en de natuur gaaf is, op zo'n 10 uur rijden max . Ik zat aan de Oostenrijk hoek te denken, of rond het meer van Geneve wellicht? Ben nog nooit in die omgeving geweest. Iemand een suggestie?

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 01:29

Voor de mensen die naar het zuiden willen:
Frankrijk viel me alles mee, beetje hetzelfde als in Nederland. Geen grenscontrole gehad (ging niet over de snelweg, vermeed tolwegen).
Campings zijn rustig maar merk er verder amper wat van en de toiletgebouwen zijn gewoon toegankelijk.
Monaco hebben we ook geen controle gehad, in Monte Carlo liep niemand met een mondkapje.
Nu in Italië is alles wel wat strenger, een mondkapje is hier in elk gebouw volgensmij verplicht, maar ik heb tot nu toe geen thermometer tegen mn voorhoofd gehad voor ik ergens naar binnen wilde.
Valt alles mee dus qua hoe streng het is, of dat een positief iets is weet ik niet :+

We hebben camping, airbnb en hotel gehad. Morgen gaan we zoeken naar een camping rond La Spezia dus ik ben benieuwd hoe het daar is.

We hebben voor de reis niks geboekt en bekijken per dag waar we slapen. Extra risky nu :’)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:39

Pumpina, het is voornamelijk ook wat je zelf zoekt natuurlijk. Wij gaan een weekje naar Tirol, en zoeken de drukte niet op. Is het ergens toch druk, draaien we om en gaan we wat anders doen...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:42

ODonoghue schreef:
Frankrijk viel me alles mee, beetje hetzelfde als in Nederland. Geen grenscontrole gehad (ging niet over de snelweg, vermeed tolwegen).
Campings zijn rustig maar merk er verder amper wat van en de toiletgebouwen zijn gewoon toegankelijk.
Monaco hebben we ook geen controle gehad, in Monte Carlo liep niemand met een mondkapje.
Nu in Italië is alles wel wat strenger, een mondkapje is hier in elk gebouw volgensmij verplicht, maar ik heb tot nu toe geen thermometer tegen mn voorhoofd gehad voor ik ergens naar binnen wilde.
Valt alles mee dus qua hoe streng het is, of dat een positief iets is weet ik niet :+

We hebben camping, airbnb en hotel gehad. Morgen gaan we zoeken naar een camping rond La Spezia dus ik ben benieuwd hoe het daar is.

We hebben voor de reis niks geboekt en bekijken per dag waar we slapen. Extra risky nu :’)

Bij alle campings waar ik was geweest was er plek genoeg, volgens mij waren er echt veel minder toeristen door de corona :o

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:29

moonsparkle schreef:
ODonoghue schreef:

Bij alle campings waar ik was geweest was er plek genoeg, volgens mij waren er echt veel minder toeristen door de corona :o

Maar jij was wel voor de zomervakantie?
Nu moet ik zeggen. Ik heb nog nooit geboekt en ook nog nooit gehad dat we geen plek konden vinden. Zelfs niet aan de middellandse zee in zuid Frankrijk.

Wij twijfelen of we toch niet naar Oostenrijk of Zwitserland gaan. Dit vanwege het zeer wisselende weer in Nederland. Al lijkt het in Nederland nu toch iets beter te worden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:37

Bij mij kriebelt het ook. Maar dan toch weer voor Griekenland :oo En ik zag al vakanties voorbij komen van rond de 300,- . Maar ja, dat vliegtuig ....

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:45

Fitzroy schreef:
Bij mij kriebelt het ook. Maar dan toch weer voor Griekenland :oo En ik zag al vakanties voorbij komen van rond de 300,- . Maar ja, dat vliegtuig ....

Ik kan je in ieder geval vertellen: Griekenland schijnt prima te zijn op dit moment! Ik ken iemand die er nu zit en het leven gaat daar redelijk normaal. Enkel in musea etc mondkapje verplicht. Er zijn weinig toeristen dus je hebt veel bezienswaardigheden voor jezelf. Maar het toerisme begint rap aan te trekken dus dat is waarschijnlijk ook snel verleden tijd :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:59

Mwha een paar dagen ervoor en de rest in de zomervakantie.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 10:38

moonsparkle schreef:
Mwha een paar dagen ervoor en de rest in de zomervakantie.

Die is pas vorige week begonnen (of eigenlijk maandag :+ )
Ik hoor wisselende verhalen. Collega’s met foto’s van lege campings en collega’s met foto’s van volle campings. Het ligt er denk ik aan wat je wil (ja wij hebben een zomervakantie foto app :') )
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 11-07-20 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt