Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:38

Maar daar kunnen ze in Nederland niet voor beboet worden. Dus als ze de grens over zijn, is er niks meer aan het handje. En boodschappen doen mag ook in België nog.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:39

Verdorie. Nu lekt de thermosstaatknop van de verwarming.
Mijn man moet nu naar de Gamma om een nieuwe te halen.
Hoop maar dat het daar nu niet zo'n gekkenhuis is als dat het van de week geweest zou zijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:39

Isapaardje schreef:
verootjoo schreef:
Zijn er nog mensen die denken dat het wel meevalt dan?

Ja ik heb soms het idee als ik links en rechts meelees, dat, met name mensen van boven de grote rivieren, denken dat het wel meevalt.
Ook tenenkrommende verhalen gelezen nu mensen vanuit onze zuidelijke ziekenhuizen worden overgeplaatst naar het noorden om hier weer ruimte te krijgen.
Lekker behulpzaam dus, maar niet heus. Blijkt toch wel dat men kennelijk toch bang is, maar niet zo bang om elkaar te vermijden.

Het zou mooi zijn als Noord Nederland buiten schot blijft, dan hebben we met zijn allen toch iets goed gedaan, maar ik vrees toch nog altijd dat het daar ook gaat komen.

Genoeg mensen in het noorden die het wel heel serieus nemen en heel veel is dicht.

Buiten schot, dat vrees ik niet. Alleen de skiërs waren de uitbraak voor en we hadden geen carnaval, en een lagere bevolkingsdichtheid. Maakt niet dat we hier geen problemen kunnen krijgen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:40

Ik denk niet dat er op dit moment zo'n 80 Belgen aan het werk zijn hier in Nederland en op dit tijdstip boodschappen aan het doen zijn.

Goed maakt mij niet uit, ik begrijp dat zij hier boodschappen doen want wij tankte ook benzine in bels.

Denk alleen dat een lockdown zo geen zin heeft. Als er zoveel Belgen gemengd met Nederlanders in een Nederlandse supermarkt hutje mutje lopen (een hoop ook met partner) en dan terug gaan naar België.

En dan wonen wij in een heel klein gehucht.

Ik zou gewoon graag zien dat mensen en ook zeker Nederlanders!! Het iets serieuzer namen.
Laatst bijgewerkt door Saul op 21-03-20 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:40

veerledec schreef:
Maar daar kunnen ze in Nederland niet voor beboet worden. Dus als ze de grens over zijn, is er niks meer aan het handje. En boodschappen doen mag ook in België nog.

Maar een Belg mag geen boodschappen in Nederland gaan doen. Natuurlijk kunnen ze niet overal controleren,dus je zal altijd wel dwazen hebben die er zich niet aan houden.

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:41

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:42

Saul schreef:
Ik denk niet dat er op dit moment zo'n 80 Belgen aan het werk zijn hier in Nederland en op dit tijdstip boodschappen aan het doen zijn.

Goed maakt mij niet uit, ik begrijp dat zij hier boodschappen doen want wij tankte ook benzine in bels.

Denk alleen dat een lockdown zo geen zin heeft. Als er zoveel Belgen gemengd met Nederlanders in een Nederlandse supermarkt hutje mutje lopen (een hoop ook met partner) en dan terug gaan naar België.

Ik zou gewoon graag zien dat mensen en ook zeker Nederlanders!! Het iets serieuzer namen.

Dat is wel heel erg -O- Als het aan mij lag, zouden ze die mensen gewoon niet meer terug binnen mogen laten in België

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:44

Hier in Spanje is het gewoon niet mogelijk dat de quarantaine niet tot half april; tot na Semana Santa (Pasen), verlengd wordt.
Dat zou nl een enorme piek in verplaatsing opleveren dus een week, twee weken later to wéér een drama leiden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:45

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:46

Schemerdier schreef:
Dat is wel heel erg -O- Als het aan mij lag, zouden ze die mensen gewoon niet meer terug binnen mogen laten in België

Ja, goed idee :+
En waar wil je ze dan laten? Bij mij thuis op de bank?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:47

Oscar schreef:
Schemerdier schreef:

En waar wil je ze dan laten?

Dat ze maar bij jullie op hotel gaan :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:47

Oscar schreef:
Schemerdier schreef:

De Noordzee :D

Schemerdier

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:48

Vluchtelingenkamp :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:48

Oscar schreef:
Schemerdier schreef:

Nou inderdaad. Zij houden zich niet aan de regels dus moeten wij er mee zitten. Bijzonder

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:49

Vriendinnetje heeft d’r paard in Nederland staan en werkt in Nederland (defensie) maar is net over de grens (1km) gaan wonen in België dus die zal hier toch echt nog moeten komen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:50

sureido schreef:
Vriendinnetje heeft d’r paard in Nederland staan en werkt in Nederland (defensie) maar is net over de grens (1km) gaan wonen in België dus die zal hier toch echt nog moeten komen.

Zij valt toch dan onder de mensen die over de grens werken. Niet onder de mensen die boodschappen komt doen ..

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:50

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:52

Jullie hebben het over de belgen maar wat dacht je van de duitsers die hier nu gezellig komen winkelen. Duitsland vind het dan ook niet o.k dat NL zijn eigen plan trekt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:54

Popstra schreef:
Jullie hebben het over de belgen maar wat dacht je van de duitsers die hier nu gezellig komen winkelen. Duitsland vind het dan ook niet o.k dat NL zijn eigen plan trekt.

Waarom ligt het aan Nederland dat de Duitsers hier komen -O- das toch omgekeerde wereld.
Daarbij zijn er veel kledingwinkels dicht. Hier tenminste wel.

Anoniem

Het is hier afgeladen met Duitsers.. echt vreselijk. Staan in de parkeerplaatsen meer Duitse dan Nederlandse kentekens.

LadyMadonna

Sowieso zomaar een oneliner neerpleuren zonder link/bron... dat is gewoon sensatie zoeken....

“Hedde gij gehoart da!” Zouden ze hier zeggen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:56

Isapaardje schreef:
tienus63 schreef:
Bedenk me plots dat de verspreiding nog sneller over heel Nederland zou zijn gegaan als de afgelaste carnavalsoptochten ingehaald zouden worden.

Die worden op dit moment niet ingehaald.
Maar punt is wel geweest dat door het afgelasten van de optochten, de carnavalsvierders massaal de kroegen in gedoken zijn of in de opgezette feesttenten.
Dus allemaal dicht op elkaar omdat het buiten slecht weer was.
Dat heeft zeker voor meer besmettingen gezorgd.

Maar carnaval is al weer 3 weken geleden.
De piek schijnt hier nu pas te komen. Dus ik vrees dat de incubatietijd nog veel langer is dan de 14 dagen die men nu hanteert.

Ik doelde erop dat wanneer de optochten ingehaald zouden worden tussen de afgelopen carnaval en vorige week, de kans groot zou zijn geweest dat je extra verplaatsing van zuiderlingen naar de noordelijkere carnavalsplekken en vice versa gehad zou kunnen hebben.
Omdat de mensen elkaar een hart onder de riem wilden steken en de optochten verspreid gehouden zouden worden.

In het noorden en oosten is carnaval toen natuurlijk ook voornamelijk in de kroeg doorgebracht.

Maar zou dat ondanks het slechte weer normaliter ook niet voornamelijk in de kroeg of overvolle verwarmde terrassen worden gevierd? Besmetting lijkt mij op beide locaties erg gemakkelijk.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:57

Hoop echt dat er snel een medicijn/vaccin komt want ik word er echt nu al gek van en het gaat nog zo lang duren :(

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:58

Ik heb sinds gisteren keelpijn, ik moet hoesten en veel niezen, neus zit verstopt, maar gelukkig (nog) geen koorts. Ik merk dat je hier echt helemaal panisch van word :( Het hele tijd in huis zitten wordt je ook helemaal beu. Het mag van mij weer heeel snel voorbij zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:59

Schemerdier schreef:
Saul schreef:

Ik deel die mening.

Mij zou het niet verbazen als we tegen juni pas weer aan het "opstarten" zijn eerlijk gezegd. Mijn kinesisten zeiden gisteren al "sowieso tot mei."
Ik vrees dat alle landen grenscontroles zouden moeten doen om het echt te garanderen dat er niet gemengd wordt. :\
Mensen zijn blijkbaar zelf gewoon niet verstandig genoeg.