Ergernis in het verkeer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Exitium

Berichten: 7206
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 10:28

Twee posts boven je :P

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 11:57

Lol indd, denk dat die band nooit gebruikt is en dus bij de eerste toelating in 2011 er al in lag :=

hagelslag
Berichten: 9320
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 12:01

Hoooooo sorry ik was een schele kip :Y)

Maar ehm ja dan is die waarschijnlijk geklapt door droogte/ouderdom.
Maar gelukkig niks gebeurd.

Ik heb net een jochie aangesproken op zijn gedrag.
Hij ging bij elke auto met zijn fiets doen alsof hij de straat over zou steken vlak voor de auto.

Ik geef daar niet zo snel wat om maar de 2 auto's voor mij schrokken zich dood.
Dus die heb ik maar even aangesproken.
Hij keek erna toch wel een beetje bang

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 12:03

Zat er überhaupt nog lucht in de thuiskomer? Mensen vergeten vaak hun reservewiel mee te controleren.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 12:37

hagelslag schreef:
Hoooooo sorry ik was een schele kip :Y)

Maar ehm ja dan is die waarschijnlijk geklapt door droogte/ouderdom.
Maar gelukkig niks gebeurd.

Ik heb net een jochie aangesproken op zijn gedrag.
Hij ging bij elke auto met zijn fiets doen alsof hij de straat over zou steken vlak voor de auto.

Ik geef daar niet zo snel wat om maar de 2 auto's voor mij schrokken zich dood.
Dus die heb ik maar even aangesproken.
Hij keek erna toch wel een beetje bang

Goed dat je ‘m aangesproken hebt. Ik ben eens bekogeld/ uitgescholden door pubers op de fiets toen ik ze inhaalde met de auto. (dachten stoer te zijn ofzo)

Een keiharde trap op mijn rem en de auto in z’n achteruit was (hoop ik) genoeg om ervoor te zorgen dat ze het nooit meer zullen doen, ze stoven weg.

Weetje, die ‘geintjes’ en stoerdoenerij zijn heel leuk tot je de verkeerde treft/ het echt mis gaat.

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 14:48

hagelslag schreef:
Hoooooo sorry ik was een schele kip :Y)

Maar ehm ja dan is die waarschijnlijk geklapt door droogte/ouderdom.
Maar gelukkig niks gebeurd.

Ik heb net een jochie aangesproken op zijn gedrag.
Hij ging bij elke auto met zijn fiets doen alsof hij de straat over zou steken vlak voor de auto.

Ik geef daar niet zo snel wat om maar de 2 auto's voor mij schrokken zich dood.
Dus die heb ik maar even aangesproken.
Hij keek erna toch wel een beetje bang


Ze hoeven daarom niet jong te zijn.
Bij de heraanleg van het dorp hebben ze kasseitjes gelegd. Heel charmant, maar hoe sneller je rijdt, hoe meer lawaai dat dat dus blijkbaar maakt, aldus de lokale fb-groep.
Een oudje dat “hoorde” dat ik veel en veel te hard reed ging even vlak voor m’n auto oversteken. Ik reed 10 “te traag”…

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-21 14:52

Super dom juist om bij een te hoge snelheid “ nog even “ voor de auto over te steken. Die hebben duidelijk nog nooit van een langere remweg gehoord zeker?

FrNo

Berichten: 3686
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 15:18

(geen ergernis)Ik heb ooit een brommer onbedoeld weggejaagd.
Ik reed een 60 KM straat in en reed achter een brommer aan die ca 50km/uur reed. Aangezien er steeds bochten waren waarbij je geen heel goed overzicht hebt, bleef ik erachter rijden, na ca een kilometer wordt het een rechte weg, dus ik haal hem in. echter kwam ik toen aan op mijn bestemming en rijd de inrit op. ik zie hem in mijn spiegel remmen en toen ik uitgestapt was hoorde ik hem nog wegrijden.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 17:15

Idioot vandaag bij een parkeergarage. Voor de ingang lopen daar twee busbanen + een fietspad. Het was super druk in de binnenstad vooral met veel fietsers die daar langs kwamen. banketstaaf vond blijkbaar dat ik te veel fietsers voor liet (terwijl de fietsers daar voorrang hebben) en racende mij rechts voorbij om snel de parkeergarage in te rijden, hierbij stak ie ook nog zijn middelvinger naar me op uit het raam. Dit gebeurde terwijl een fietser pas net voorbij mij was. Ik had dus niet eerder over gekund als ik dat gewild had, tenzij ik vlak voor die fietser langs was geschoten, maar zulke onnodige gevaarlijke acties ga ik niet uithalen. Hoef geen fietser op mijn motorkap. Meneer heeft dus welgeteld twee seconden langer moeten wachten op mij, en daarom er dus voor gekozen er rechts langs te schieten, zijn middelvinger op te steken en ook nog commentaar te leveren toen ik hem voorbij reed in de garage zelf. Toen zag ik ook dat ie blijkbaar kleine kinderen in de auto had, wat een voorbeeld geef je dan. Hoog niveau tokkie ook, die vent. Arme kinderen.

Exitium

Berichten: 7206
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 17:20

FrNo schreef:
(geen ergernis)Ik heb ooit een brommer onbedoeld weggejaagd.
Ik reed een 60 KM straat in en reed achter een brommer aan die ca 50km/uur reed. Aangezien er steeds bochten waren waarbij je geen heel goed overzicht hebt, bleef ik erachter rijden, na ca een kilometer wordt het een rechte weg, dus ik haal hem in. echter kwam ik toen aan op mijn bestemming en rijd de inrit op. ik zie hem in mijn spiegel remmen en toen ik uitgestapt was hoorde ik hem nog wegrijden.

Weet niet hoe ver je nog gereden hebt na het inhalen, maar was het geen optie om achter hem te blijven zitten als je bijna af moest slaan? Klinkt alsof je na het inhalen vrijwel direct afsloeg namelijk

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 18:49

corinep schreef:
Zat er überhaupt nog lucht in de thuiskomer? Mensen vergeten vaak hun reservewiel mee te controleren.


Ja lucht zat er wel in!

FrNo

Berichten: 3686
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:13

Exitium schreef:
FrNo schreef:
(geen ergernis)Ik heb ooit een brommer onbedoeld weggejaagd.
Ik reed een 60 KM straat in en reed achter een brommer aan die ca 50km/uur reed. Aangezien er steeds bochten waren waarbij je geen heel goed overzicht hebt, bleef ik erachter rijden, na ca een kilometer wordt het een rechte weg, dus ik haal hem in. echter kwam ik toen aan op mijn bestemming en rijd de inrit op. ik zie hem in mijn spiegel remmen en toen ik uitgestapt was hoorde ik hem nog wegrijden.

Weet niet hoe ver je nog gereden hebt na het inhalen, maar was het geen optie om achter hem te blijven zitten als je bijna af moest slaan? Klinkt alsof je na het inhalen vrijwel direct afsloeg namelijk


650 meter (ik heb het even nagezocht / op Google maps)
Hij zat op het moment dat ik af sloeg ruim zat achter me, om geen laat van me te hebben. Ik denk ca 200 meter. Echter was hij denk ik bang dat ik agent in burger was of zo.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:29

Wij hadden vandaag de paarden bijna op de A50 liggen. Reden netjes met 90 over de snelweg, maar een vrachtwagen wilde inhalen, ging niet echt vlot. Hij moest eerst mij inhalen en daarna de paarden. Was er bijna voorbij besluit hij naar rechts te gaan, degene die reed met de paarden (was auto voor me) moest fiks bij remmen. De idioot. Ik had gelukkig goed afstand maar zag alles gebeuren. Mijn paard stond daar ik...

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-21 19:35

Heftig Manadis! Heb je de bedrijfsnaam van de vrachtwagen onthouden en het lieft het kenteken ook?
Met alleen de naam kun je ook al contact opnemen met het bedrijf en ik zou absoluut een klacht neerleggen bij dat bedrijf. Slechte chauffeurs betekend slechte reclame voor het bedrijf.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:38

Mensen die met dit weer zonder licht rijden met hun auto. Het was ongeveer een half uurtje geleden maar wel slecht weer en schemering

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26976
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:39

O vreselijk inderdaad, Purny. Of met daylight/ dagrijverlichting: alleen voorlichten aan, achter niets. "Ja, maar ik heb toch licht aan?" Snap niet dat die ooit goedgekeurd werd... Je moet dan in het donker of met slecht weer (regen/ hagel/ sneeuw/ mist) zo goed opletten dat er niet ineens iemand voor je zit...

Exitium

Berichten: 7206
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:44

Een half uur terug stond ik zelfs in de keuken al met het licht aan omdat ik niet meer zag wat ik aan het doen was :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26976
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:04

Hier ging kort voor 19:00 uur het licht al aan in huis.

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:20

Ik heb besloten vandaag nog in te schrijven voor een slipcursus. Zo'n avond als gisteren doet me maar weer herinneren hoe glad het op de weg kan zijn. Gleed alle kanten op met de achterkant.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:25

Nayomie schreef:
Ik heb besloten vandaag nog in te schrijven voor een slipcursus. Zo'n avond als gisteren doet me maar weer herinneren hoe glad het op de weg kan zijn. Gleed alle kanten op met de achterkant.


Een slipcursus kan best nuttig zijn. Voorkomen is eigenlijk altijd beter.

Zorg ten alle tijden dat de beste banden(met het diepste profiel) aan de achterkant gemonteerd zijn. Hoe dieper het profiel hoe meer water er weg kan voor je last krijgt van aquaplaning. En pas altijd je snelheid op tijd aan.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 10:29

Leuk Nayomie, ik heb dat ook gedaan een aantal jaren geleden en zeker in de praktijk ook al eens profijt van gehad.

Ik reed toen 30 km in een ruime bocht met veel regen… Dan weet je pas hoe hard dat eigenlijk nog is, als je de controle verliest. Maar door snel en goed te handelen is er niks gebeurd en heb ik mijn voertuig netjes op de weg gehouden.

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:33

We hebben er nu 2 nieuwe zomerbanden achter eronder dus aardig wat profiel. En op zich ging het wel, maar bepaalde stukken waar ze stukken van wegdek hadden vervangen, waren enorm gevaarlijk. Het scheelt dat ik onze auto ondertussen wel aardig ken en weet wat het kan en wat het niet kan. Snelheid ook aangepast, want als ik op de rem moet, maakt dat het niet beter. Dus, om goed voorbereid te zijn, ga ik me inschrijven voor een slipcursus. De ervaring hebben, lijkt me heel nuttig. :j

Jeetje, dat het nog zo veel impact kan hebben. Wel super dat je op die manier echt profijt kan hebben daarvan. En goed dat je de auto op die manier netjes op de weg hebt kunnen houden!

Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:37

Gister afslag nodig. Was retedruk, ik heb mijn richting al aan. Niemand gaf ruimte, kon ik er niet af. Moest ik dwars door Amsterdam. :=

hagelslag
Berichten: 9320
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:32

Nayomie schreef:
We hebben er nu 2 nieuwe zomerbanden achter eronder dus aardig wat profiel. En op zich ging het wel, maar bepaalde stukken waar ze stukken van wegdek hadden vervangen, waren enorm gevaarlijk. Het scheelt dat ik onze auto ondertussen wel aardig ken en weet wat het kan en wat het niet kan. Snelheid ook aangepast, want als ik op de rem moet, maakt dat het niet beter. Dus, om goed voorbereid te zijn, ga ik me inschrijven voor een slipcursus. De ervaring hebben, lijkt me heel nuttig. :j

Jeetje, dat het nog zo veel impact kan hebben. Wel super dat je op die manier echt profijt kan hebben daarvan. En goed dat je de auto op die manier netjes op de weg hebt kunnen houden!



Ik weet niet hoe nieuw ze zijn, maar het kan gebeuren dat de eerste 200-300 km ze nog best glad aanvoelen/rijden.

Soms zit er nog zo'n typisch laagje op wat eerst eraf gesleten moet

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 12:04

De ene band is denk ik nog net geen half jaar, de andere +/- 3 maand. Dat laagje zit er inmiddels niet meer op gezien we samen toch al wel gauw op +/- 800-1000 kilometer per week zitten. Maar dat over dat laagje wist ik niet, interessant! Heeft dat laagje dan nog een functie?