[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:09

Mijn moeder heeft nog nooit iets voorgesteld dat binnen mijn idee van leuk valt _O-
We hebben daar duidelijk nogal andere ideeen over.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:20

M_D_H schreef:
Mars schreef:
Al die cadeaus en feestjes voor zo’n jong vind ik ook overkill. Ik kom een keer langs als t geboren is met een cadeautje en dat is mooi zat.
Hoorde laatst iemand die €50 moest bijdragen voor een freaking babyshower :oo Dat is toch niet normaal meer?

Ah dat valt nog mee, in het gierigtopic staat nog een ervaring van mij over een babyshower, ga eens kijken of ik dat nog kan terug vinden.
Dat ging echt helemaal nergens over.

Bij een vrijgezellen feest vind ik het wel normaal om te betalen, maar dan moet het ook wel iets zijn waar ik wat mee kan. Stoned worden in Amsterdam zou voor mij een no go zijn :n

Gevonden:
Citaat:
Ach dan ben ik ook gierig.

Schoonzus was zwanger en wilde ook graag een babyshower. Bij de eerste kindjes niet gehad, maar voor nu was het wel handig. (Lees nodig).
Haar zus zou dit regelen.
Vraag was of iedereen meerdere hapjes wilde maken en zelf drinken wilde meenemen.
Iedereen zou 10 euro inleggen voor de luiertaart (valt nog mee zo he?). En toen kwam het. Schoonzus had haar oog laten vallen op een duur cadeau. Dat konden wij wel gezamenlijk geven, maar vanwege de prijs werd gekozen om de vrienden en familie van mijn zwager te vragen mee te doen met alle cadeaus... ze mochten dan alleen mee betalen en het cadeau geven, daarna moesten ze weer weg want een babyshower is alleen voor vrouwen.
Iedereen moest 30 euro inleggen voor het gezamenlijke cadeau, oh en of we ook nog even zelf een eigen cadeautje wilde halen. Daarnaast moesten wij het cadeautje en de bijdrages in de week voor de babyshower langs brengen want ze wilde alles contant hebben... ze wonen een ruim uur van ons vandaan.

Snelle rekensom: 10 euro voor de luiertaart, 30 euro voor het gezamenlijke cadeau en 20 euro voor een eigen cadeautje...
Dit alles keer twee omdat mijn vriend het broertje van mijn zwager is.
120 euro voor een babyshower en dan rekening ik de hapjes en het drinken en de benzine voor 2 keer (onnodig) heen en weer rijden niet mee.

Toen ik aangaf dat ik dit echt te gortig vond worden en dat wij zelf wel iets zouden geven, werd mij verteld dat ik dan zelf maar een babyshower voor schoonzus moest geven. Toen ik aangaf dat wij verhinderd waren voor de datum en vanwege al het gedoe eigenlijk niet wilde komen werd ons verzocht dan het geld en het cadeautje langs te brengen omdat ze anders te kort kwamen.

Kijk, wij verdienen echt niet slecht maar ik kreeg het gevoel dat wij alleen mochten komen vanwege de sponsoring.
Heb dus vriendelijk bedankt voor de twijfelachtige eer :j

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:26

Ja. Zwangerschapshormonen doen ráre dingen.
Niet alleen bij vrouwen }:)

Nee hoor, leuk. Kinderen.
Écht een feestje.
Je moet dat feestje alleen wel even zelf regelen...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:27

Femke_Tweety schreef:
Ja. Zwangerschapshormonen doen ráre dingen.
Niet alleen bij vrouwen }:)

Nee hoor, leuk. Kinderen.
Écht een feestje.
Je moet dat feestje alleen wel even zelf regelen...

Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :j :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:29

Sizzle schreef:
Niobe schreef:
Maar tot een bepaalde leeftijd kunnen ze niet echt aangeven wat ze zelf willen ook.

Dat is een illusie :D
Je kunt ze uiteraard wel dwingen en sturen en gewoon besluiten wat je koopt maar eigen smaak komt echt al mega vroeg :+

Ja vast, maar ik heb een kind van 4 maanden nog nooit om een specifiek kledingstuk horen vragen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:33

M_D_H schreef:
Gevonden:
Ach dan ben ik ook gierig.

Schoonzus was zwanger en wilde ook graag een babyshower. Bij de eerste kindjes niet gehad, maar voor nu was het wel handig. (Lees nodig).
Haar zus zou dit regelen.
Vraag was of iedereen meerdere hapjes wilde maken en zelf drinken wilde meenemen.
Iedereen zou 10 euro inleggen voor de luiertaart (valt nog mee zo he?). En toen kwam het. Schoonzus had haar oog laten vallen op een duur cadeau. Dat konden wij wel gezamenlijk geven, maar vanwege de prijs werd gekozen om de vrienden en familie van mijn zwager te vragen mee te doen met alle cadeaus... ze mochten dan alleen mee betalen en het cadeau geven, daarna moesten ze weer weg want een babyshower is alleen voor vrouwen.
Iedereen moest 30 euro inleggen voor het gezamenlijke cadeau, oh en of we ook nog even zelf een eigen cadeautje wilde halen. Daarnaast moesten wij het cadeautje en de bijdrages in de week voor de babyshower langs brengen want ze wilde alles contant hebben... ze wonen een ruim uur van ons vandaan.

Snelle rekensom: 10 euro voor de luiertaart, 30 euro voor het gezamenlijke cadeau en 20 euro voor een eigen cadeautje...
Dit alles keer twee omdat mijn vriend het broertje van mijn zwager is.
120 euro voor een babyshower en dan rekening ik de hapjes en het drinken en de benzine voor 2 keer (onnodig) heen en weer rijden niet mee.

Toen ik aangaf dat ik dit echt te gortig vond worden en dat wij zelf wel iets zouden geven, werd mij verteld dat ik dan zelf maar een babyshower voor schoonzus moest geven. Toen ik aangaf dat wij verhinderd waren voor de datum en vanwege al het gedoe eigenlijk niet wilde komen werd ons verzocht dan het geld en het cadeautje langs te brengen omdat ze anders te kort kwamen.

Kijk, wij verdienen echt niet slecht maar ik kreeg het gevoel dat wij alleen mochten komen vanwege de sponsoring.
Heb dus vriendelijk bedankt voor de twijfelachtige eer :j

OMG! 8)7

Gelukkig maar dat ze daar niet in mee is gegaan. Wat 'n gekkigheid toch tegenwoordig. Je hoort het ook steeds meer rondom bruiloften dat er schaamteloos veel gevraagd wordt van de genodigden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:41

Ja, ik had het er ook over met mijn partner, wij vonden dit zo enorm schaamteloos. En niet zo zeer van mijn schoonzus he, maar van diegene die dit organiseerde, leuk dat je je zus alles gunt, maar wij hoeven daar niet voor op te draaien :n

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:59

Wat een gekheid MDH! Begrijpelijk dat je dat te gek vond hoor.

Vrijgezellenfeesten zijn idd ook prijzig maar dat vind ik niet zo erg. Dan stel ik me vaak wel in op rond €100. Maar heb ook weleens budget vrijgezellendag meegemaakt en dat was echt niet minder tof, heeft geen zak met prijs te maken. Wel met t gezelschap waarmee je bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:49

Nou voor de vrijgezellen van een vriendin van me heb ik dat echt wel over. Helaas ooit eens de blunder gemaakt om op het huwelijksfeest, waar ik ook getuige was, om met een bijzonder pover envelopje aan te komen.
Detail: was mijn eerste trouwfeest ooit, wist ik veel :')
Vriend en ik hebben dat goedgemaakt door bij de eerste zwangerschap goed te investeren in kledij waarvan we 100% wisten dat ze erachter zou staan. Ook goed nagedacht over "in welk seizoen is de kleine x maanden" zodat we geen zomerkledij aanschaften als die dan niet zou passen. Ze was er dolblij mee en heeft alles nog. Nu is ze zwanger van nr 2 en al paar berichtjes gehad dat ze zo blij is dat ze onze spulletjes kan hergebruiken :D
Al gaan we wel weer gewoon voor een leuk pakketje als de tijd er is 8-)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:03

Ik snap niet zo goed waarom dat een blunder is.

Blijkbaar is de norm niet meer dat je blij bent met wat je krijgt, maar dat er een oordeel aan ieder cadeau hangt.

Past wat minder goed bij mijn visie.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:08

Femke_Tweety schreef:

Blijkbaar is de norm niet meer dat je blij bent met wat je krijgt, maar dat er een oordeel aan ieder cadeau hangt.

Nou ja, bij bepaalde feesten is de norm inderdaad wel dat je niet met het standaard bedrag voor bijvoorbeeld een verjaardag aan komt :)

Als je altijd 20 euro op een verjaardag geeft, dan geef je voor een bruiloft wat meer of iets anders.
Zelfde voor andere bijzondere feesten, zoals jubilea.

Dat heeft niet zo zeer te maken met het niet blij zijn met het cadeau, ik weet zeker dat mensen ook blij zijn met 10 euro. Maar het is een speciaal feest die (als het goed is) nooit meer voorkomt :).

Toen vrienden van ons 12,5 jaar getrouwd waren, hebben wij niet de standaard 20 euro voor een verjaardag gegeven, maar hebben we 4 gebakjes (want gezin) laten maken die leken op hun bruidstaart (alleen dan mini, hap slik weg zeg maar :') )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:10

Ik vind dat ook geen blunder Varekaj. Tenminste, op mijn bruiloft heb ik me totaal niet bezig gehouden met wat mensen al dan niet gaven. Ik wilde ze graag bij mijn bruiloft, op mijn feest ect omdat ik ze er graag bij wou hebben. Willen ze me een cadeau of envelopje geven: hartstikke lief! Maar echt geen vereiste, dat je er bent is de hoofdzaak.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:16

Ik vind het overigens ook geen blunder hoor Varekaj :n

Ik zou ook blij zijn met iedereen die geweest is, daar gaat het toch voornamelijk om, je liefde delen met de mensen die je graag ziet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:19

Dit is trouwens veruit 1 van de enige waarvan ik haar kind leuk vind, gewoon omdat ze nog steeds haar heerlijke nuchtere zelf is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:37

M_D_H schreef:
Femke_Tweety schreef:

Nou ja, bij bepaalde feesten is de norm inderdaad wel dat je niet met het standaard bedrag voor bijvoorbeeld een verjaardag aan komt :)

Als je altijd 20 euro op een verjaardag geeft, dan geef je voor een bruiloft wat meer of iets anders.
Zelfde voor andere bijzondere feesten, zoals jubilea.

Dat heeft niet zo zeer te maken met het niet blij zijn met het cadeau, ik weet zeker dat mensen ook blij zijn met 10 euro. Maar het is een speciaal feest die (als het goed is) nooit meer voorkomt :).

Toen vrienden van ons 12,5 jaar getrouwd waren, hebben wij niet de standaard 20 euro voor een verjaardag gegeven, maar hebben we 4 gebakjes (want gezin) laten maken die leken op hun bruidstaart (alleen dan mini, hap slik weg zeg maar :') )

Ja goh, dat is ook maar wat iemand bedacht heeft ooit. Ik vind altijd dat je een cadeau geeft waar jij achter kunt staan. Of dat iets handgemaakt, 10 euro of 100 euro is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:53

Kan je een kind dan niet gewoon 2 metalen potdeksels geven? Kost geen drol, zij hebben lol en altijd handig in de keuken :Y)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:14

+:)+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:27

Varekaj schreef:
Kan je een kind dan niet gewoon 2 metalen potdeksels geven? Kost geen drol, zij hebben lol en altijd handig in de keuken :Y)

Als jij achter die cadeaukeuze staat, dan zeker :7.

Voor de ouders minder leuk _O-.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:48

Hey, vaak willen ze iets nuttigs en duurzaam, toch?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:12

Educatief, muzikaal, kan tegen een stootje.. :)*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:52

M_D_H schreef:
Ja, ik had het er ook over met mijn partner, wij vonden dit zo enorm schaamteloos. En niet zo zeer van mijn schoonzus he, maar van diegene die dit organiseerde, leuk dat je je zus alles gunt, maar wij hoeven daar niet voor op te draaien :n

Bizar!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:46

Dit stond vanochtend in de volkskrant.
acuut geen zin meer in mijn heerlijke ontbijtje :r
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:48

Gatverdamme... :r Wie bedenkt het om zo'n foto nou in de krant te plaatsen? Alsof niemand weet wat het is :n

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:50

Ja he :') was dat nou het beste sfeerbeeld erbij...

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:55

Ik zie ze al helemaal voor me op de redactie:
"jongens, hoe illustreren we het best een snotneus?"
"wacht maar, ik heb nog wel een ranzig fotootje van toen Stormpje verkouden was. Leuk voor de mensen die de krant bij hun ontbijt lezen"