Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:21

marinke182 schreef:
Hoi,
Mag ik even jullie topic binnenvallen en om advies vragen :o ? Ik lees al een hele tijd mee, maar heb nog nooit wat geplaatst.

Ik ben op het moment zelf per ongeluk een 'oplichter' :( . Ik heb vorige week wandelschoenen te koop aangeboden en verkocht. De schoenen waren weinig gedragen en zagen er nog goed uit. Nu krijg ik een berichtje van de koper dat de zool versleten is en er zelfs een gaatje in zit. Ik heb de zool inderdaad niet goed bekeken, omdat ik ervan uit ging dat de schoenen gewoon nog mooi waren _-:( . Ik had ze namelijk maar een paar keer gedragen.

Hoe vinden jullie dat ik dit moet oplossen?

In ieder geval vragen om duidelijke foto's... Maar, week later nog eens een berichtje? Misschien heeft ze dit zelf veroorzaakt?

marinke182

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:29

Ik geloof wel dat het kan; ze heeft er foto's van gestuurd. Het waren schoenen van de decathlon, dus de kwaliteit zal niet super geweest zijn. Het is verzonden via DHL, dus ik denk dat ze ze nu pas bij een ophaalpunt heeft opgehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:52

Kijken wat nieuwe zooltjes kosten en die prijs terug boeken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:52

upendo schreef:
Hier ook een mooie. Een belg die iets koopt, printscreen stuurt van de overboeking op zondag en me net vraagt of het verzonden is. Nee nog niet, geld staat niet op de rekening.

Ja laat maar zitten dan, ik haal het wel in de winkel want het is een cadeau dat ik morgen nodig heb. Dus aangegeven dat dat niet haalbaar is vanwege verzenden naar België.

Of ik dan even het geld terug wil storten. Nou nee sorry. := Had je zelf beter moeten plannen..

Je gaat het geld houden voor een pakket dat je niet verzonden hebt? Vind ik gek.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:55

Ik denk dat ze bedoeld dat ze het pakket gaat verzenden zodra het geld binnen is.

Vind het wel erg naïef om te denken dat je nog sneller kan bezorgen (ook nog naar het buitenland) dan menig webwinkel.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:58

Gini schreef:
upendo schreef:
Hier ook een mooie. Een belg die iets koopt, printscreen stuurt van de overboeking op zondag en me net vraagt of het verzonden is. Nee nog niet, geld staat niet op de rekening.

Ja laat maar zitten dan, ik haal het wel in de winkel want het is een cadeau dat ik morgen nodig heb. Dus aangegeven dat dat niet haalbaar is vanwege verzenden naar België.

Of ik dan even het geld terug wil storten. Nou nee sorry. := Had je zelf beter moeten plannen..

Je gaat het geld houden voor een pakket dat je niet verzonden hebt? Vind ik gek.

Ik heb het pakket nog niet verzonden omdat er geen geld op mijn rekening staat.

Als dat het geval is verstuur ik het gewoon netjes. :)

Het is alleen niet mijn probleem dat hij te laat begonnen is met zoeken naar een product waardoor het voor hem te laat binnen is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:12

Ah zo, natuurlijk pas als je het geld ontvangen hebt. Ik las hem als dat je het geld sowieso niet ging terugsturen. Ok, ik heb niks gezegd. :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:44

Staartje aan het verhaal: de bank heeft de overboeking zogenaamd teruggehaald. Kreeg weer een vage printscreen van hem.

Heb het even nagezocht, een zelf overgeschreven bedrag kan ook in België zonder afstemming met de bank van de ontvanger niet teruggehaald worden.

Weer een extra waarschuwing dus: alleen versturen als het geld echt op je rekening staat (of dat het op de tussenrekening van marktplaats staat). Printscreens kunnen ze mee klooien.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:52

SweetVanille schreef:
Vanmiddag zo'n stom mens gehad... (sorry maar echt..)

Ik heb een eettafel te koop. Staat als set met stoelen op foto omdat dat makkelijker was.
Titel "eettafel" en in adv duidelijk neergezet dat het zonder stoelen was.
Gesprek op mp met een vrouw, ze deed een bod, ik akkoord en gevraagd wanneer ze "de tafel" kwam halen.

Kwam ze vanmiddag. Vraagt ze....."en waar zijn de stoelen?" Dus ik zeg, zoals in de adv staat, gaat het om de tafel. Zegt ze "Oh maar ik kijk alleen plaatjes"

Heeeele diepe zucht....

Dat stomme mens of familie daarvan was net hier. Ik heb fietszitjes te koop staan. Staat in de titel van de advertentie en in de tekst expliciet gezegd fiets wordt niet verkocht.
Alle communicatie in het Engels en dan hier voor de deur staan en beledigd zijn dat ze geen fiets mee krijgen....

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:57

Firegirl schreef:
SweetVanille schreef:
Vanmiddag zo'n stom mens gehad... (sorry maar echt..)

Ik heb een eettafel te koop. Staat als set met stoelen op foto omdat dat makkelijker was.
Titel "eettafel" en in adv duidelijk neergezet dat het zonder stoelen was.
Gesprek op mp met een vrouw, ze deed een bod, ik akkoord en gevraagd wanneer ze "de tafel" kwam halen.

Kwam ze vanmiddag. Vraagt ze....."en waar zijn de stoelen?" Dus ik zeg, zoals in de adv staat, gaat het om de tafel. Zegt ze "Oh maar ik kijk alleen plaatjes"

Heeeele diepe zucht....

Dat stomme mens of familie daarvan was net hier. Ik heb fietszitjes te koop staan. Staat in de titel van de advertentie en in de tekst expliciet gezegd fiets wordt niet verkocht.
Alle communicatie in het Engels en dan hier voor de deur staan en beledigd zijn dat ze geen fiets mee krijgen....

Voor de prijs zou het waarschijnlijk ook wel een hele mooie deal geweest zijn incl fiets of niet? :Y)
Als ik denk dat mensen de adv niet goed gelezen hebben herhaal ik het in de afspraak bevestiging nog een keertje, maar soms heb je het zelf niet door of lezen mensen ook dat berichtje niet goed.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:07

Firegirl schreef:
SweetVanille schreef:

Voor de prijs zou het waarschijnlijk ook wel een hele mooie deal geweest zijn incl fiets of niet? :Y)
Als ik denk dat mensen de adv niet goed gelezen hebben herhaal ik het in de afspraak bevestiging nog een keertje, maar soms heb je het zelf niet door of lezen mensen ook dat berichtje niet goed.

Dat zou inderdaad echt een te mooie deal zijn, categorie te mooi om waar te zijn.
Ik had geen reden om te denken dat ze de fiets wilde.
Hoop trouwens dat ik de quotes niet gesloopt heb.

Ook een mooie op een ander artikel. Ik weet niet of het past. Wil het wel gokken voor de helft van de prijs. Nou, gokken doen ze maar lekker met eigen geld.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:16

Nou ik dacht dat ik een goede deal had.
Gister een bod gekregen van 10 euro op een leren halster, precies wat ik in gedachten had dus meteen akkoord gegaan. Ze kon het meteen de volgende dag ophalen. Nou snel rond en erg tevreden.

Krijg ik vanochtend een berichtje met, zit er wel zon keel clipje aan. Nee alleen twee gespen bij de neusriem en het kopstuk. Is ook gewoon te zien op de foto dat die bij de keel aan een ring vast zit die niet los kan. Nu ziet ze er toch vanaf.
Toch altijd zonde als mensen niet van te voren even goed checken wat ze willen kopen.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:32

Ik contact met een man over schoenen (open, met een 12 cm hak), vanmorgen stond hij netjes op tijd aan de deur en heeft ze meegenomen. Ik weet niet wat je ermee van plan bent, maar veel plezier heah :')

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:35

DeniseES schreef:
Ik contact met een man over schoenen (open, met een 12 cm hak), vanmorgen stond hij netjes op tijd aan de deur en heeft ze meegenomen. Ik weet niet wat je ermee van plan bent, maar veel plezier heah :')

Cadeautje voor z'n vriendin... :roll:

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:35

DeniseES schreef:

Zo eentje had ik er ook. Inmiddels ben ik persoonlijk leverancier, namelijk al mijn oude afgetrapte sneakers koopt hij van mij voor zo’n 10 à 15 euro. :+

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:47

Geniaal Flamehorse :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:59

Ik heb nu een sporttop van Gymshark nieuw met kaartjes eraan op Marktplaats staan. Als je die koopt bij Gymshark zelf kost deze 35 euro ex verzending en ben je dus 40 euro kwijt. Ik vraag er 20 euro voor en echt iedereen gaat lopen zeuren dat ze Max 15 incl verzending willen geven etc.
Echt hoor, soms kunnen mensen zo zeuren. Ding zit nieuw in de originele verpakking met kaartjes eraan. Pfff.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:17

Suzanne F. schreef:
Ik heb nu een sporttop van Gymshark nieuw met kaartjes eraan op Marktplaats staan. Als je die koopt bij Gymshark zelf kost deze 35 euro ex verzending en ben je dus 40 euro kwijt. Ik vraag er 20 euro voor en echt iedereen gaat lopen zeuren dat ze Max 15 incl verzending willen geven etc.
Echt hoor, soms kunnen mensen zo zeuren. Ding zit nieuw in de originele verpakking met kaartjes eraan. Pfff.

Oeeeh welke is het? Ik hou van gymshark :j maar ik bestel het nooit tenzij er echt sale is. Want het moet helemaal van Engeland komen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:20

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:33

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:42

Waarom? Kliko of 15 euri, ik weet het wel. :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:44

janna schreef:
Dat met die schoenen is echt bizar. Ik heb echt mega afgetrapte sneakers staan.ik zou me schamen om ze op marktplaats te zetten geloof ik

Er zijn mannen die het luchtje geweldig vinden. Vieze schoenen fetisj.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:11

janna schreef:
Dat met die schoenen is echt bizar. Ik heb echt mega afgetrapte sneakers staan.ik zou me schamen om ze op marktplaats te zetten geloof ik

Extra account aanmaken voor dit soort gein :')

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:23

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:49

bigone schreef:
janna schreef:

Er zijn mannen die het luchtje geweldig vinden. Vieze schoenen fetisj.

Tja, die van mij waren nog erger dan ‘afgetrapt’. Voor 15 euro wil ik er best iemand blij mee maken. Horeca zzp verdient niet echt meer in de coronacrisis en zeker niet als student. :o