fransje23 schreef:Het programma Probleemwijken ken ik ook al niet
Staat op yt nog wel iets. Tokkie galore

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:Ah dat wist ik niet, van die minken. Ook niet dat er pelsdierfokkerijen waren op IJsland. Apart, had ik niet verwacht.Klopt, er is hier een aantal jaar geleden in de buurt een ijsbeer aan land gekomen (en geschoten door een kennis van me).
Er komt hier nóg een belangrijk roofdier voor, ingevoerd door de bontindustrie (foutje, bedankt), de mink. De pelsdierfokkerij is zo goed als verdwenen gelukkig, maar ontsnapte exemplaren zijn de basis geweest voor de populatie die nu floreert. Ze doen het (te) goed in de ijslandse natuur. Zijn verantwoordelijk voor het verdwijnen van de waterral.
Onze boerderij ligt aan de kust, en ik weet waar minkenholen zijn, en heb ze bij zee gezien. Ik vertel dit echter niet aan de jagers en sta geen vallenzetten of jagen toe op ons omheinde land.
Op het stuk hoogland dat van ons is kan ik echter het jagen praktischerwijs niet verbieden, jammer genoeg.
MarcoBorsato schreef:Ik vond haar in net begin echt heel wijs maar het is nu een marketingstrategie geworden.
pmarena schreef:Ik kan me best voorstellen dat boeren gaan jagen als er erg veel schade ontstaat door een overschot aan dieren. Of in een wildpark met gebrek aan natuurlijk vijanden ofzo.
Maar als ik zie dat ze hier achter op jacht zijn naar fazanten of konijnen ofzo, waar we totaal geen last van hebben / die we amper zien, en die diertjes op gaan jagen met honden en het met teveel mannen en honden tegen 1 diertje is dat het al moeilijk zat heeft om te overleven.... dat vind ik echt ontzettend sneu. Laat die dieren toch met rust