Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 08:09

Britta31 schreef:
Moet Greta Thunberg niet naar school.Ze is toch 16?

-niet leerplichtig.
-wellicht wel verlof gekregen.

Door de manier van analytisch denken/praten van dit meisje gok ik dat ze sowieso geen reguliere school carrière heeft.
Ik vind het knap hoe ze zaken ervaart en verwoord, toch denk ik ook dat een dergelijk meisje op haar leeftijd ook deels tegen zichzelf beschermd moet worden ipv door bepaalde partijen als stormram voor het doorzetten van een mening te worden gebruikt.

poes

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:10

Volgens mij was ze ontzettend geprept voor haar speech. Vond het veel te geacteerd overkomen overigens.

Heb het idee dat zij echt gecreeerd is en dat vind ik ook best kwalijk. Beetje als dat poppetje in cloud atlas.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 08:17

Ik denk eerder, vanuit mijn werk ervaring, dat dit meisje een off the record IQ heeft, (en wellicht richting ASS (asperger) door de manier van doen. Maar dat is nogal lastig van achter het schermpje en zonder haar in het echt gezien of gesproken te hebben :D )

Ze zal vast ook flink geprept zijn, wat het wat mij betreft nog treuriger maakt.
Een aantal zaken die ze benoemt zijn wat mij betreft in de roos... andere helemaal niet. maar dit meisje zo tentoonstellen als boegbeeld vind ik niet passend.
En de online aanvallen van volwassen "tegenstanders" van achter hun veilige schermpje zijn helemaal in en in triest imo.
Je kan het er mee eens zijn, niet mee eens zijn... maar mensen vergeten graag dat het een jong meisje is. De mensen die haar misbruiken door haar zo naar voren te schuiven, maar ook de mensen die haar van alles toewensen omdat ze een andere mening deelt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:19

germie schreef:
Hoeveel kg lood zou ik nodig hebben om in de Dode zee te zinken?

Niet te zeggen als we niet weten wat de dichtheid is van jou + duikuitrusting, en wat jullie totale massa en/of volume is. Als het je puur om het zinken gaat, dan zou ik gewoon ruim rekenen. Wil je netjes op één hoogte in het water kunnen blijven, dan komt het nauwer.
Laatst bijgewerkt door oomens op 26-09-19 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:20

Steeph schreef:
germie schreef:
Hoeveel kg lood zou ik nodig hebben om in de Dode zee te zinken?

Dode Zee water heeft een dichtheid 20% hoger dan normaal zeewater, dus 20% meer lood? :o?
Ik ben nog even te lui om alle scheikundige formules uit de kast te halen

Ik ook. Ik heb 2-3 kg nodig om te freediven in zoet water. In zout al meer. Dus nu wel 10? Alles zonder pak, alleen badpak.
Waren zomaar wat rare gedachten. Maar wel iets wat ik misschien wil proberen. Snorkelen in ieder geval.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:23

germie schreef:
Snorkelen in ieder geval.

Moet je voor snorkelen niet juist blijven drijven? Dan hoeft toch alleen je bril onder water te blijven?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:29

c_alsemgeest schreef:
Ik denk eerder, vanuit mijn werk ervaring, dat dit meisje een off the record IQ heeft, (en wellicht richting ASS (asperger) door de manier van doen. Maar dat is nogal lastig van achter het schermpje en zonder haar in het echt gezien of gesproken te hebben :D )

Ze zal vast ook flink geprept zijn, wat het wat mij betreft nog treuriger maakt.
Een aantal zaken die ze benoemt zijn wat mij betreft in de roos... andere helemaal niet. maar dit meisje zo tentoonstellen als boegbeeld vind ik niet passend.
En de online aanvallen van volwassen "tegenstanders" van achter hun veilige schermpje zijn helemaal in en in triest imo.
Je kan het er mee eens zijn, niet mee eens zijn... maar mensen vergeten graag dat het een jong meisje is. De mensen die haar misbruiken door haar zo naar voren te schuiven, maar ook de mensen die haar van alles toewensen omdat ze een andere mening deelt.

Heb haar even opgezocht en ze heeft inderdaad asperger en nog wat stoornissen ook. Maar in Zweden heb je geen niveaus. Je niveau loopt gelijk met je leeftijd. Hoe langer je naar school gaat hoe hoger het niveau wordt.

(Ben op studiereis naar Zweden geweest om het onderwijs daar te bestuderen)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:33

Wat ik me dan afvraag: In hoeverre kan iemand van die leeftijd met stoornissen serieus genomen worden :? En moet dat allemaal maar mogen.. :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:42

Waarom zou iemand met stoornissen niet serieus genomen mogen worden? :?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 08:44

Cer schreef:
Wat ik me dan afvraag: In hoeverre kan iemand van die leeftijd met stoornissen serieus genomen worden :? En moet dat allemaal maar mogen.. :?

ik denk dat je vraag eerder moet zijn: In hoeverre mag een minderjarig meisje op een dergelijke manier uitgebuit worden of een mening te verkondigen?
Stoornissen staan er los van, dat iemand iets mankeert betekend niet dat je niet serieus genomen kan worden? Dat zijn juist de kortzichtige reacties waar ik me aan irriteer :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:44

Cer schreef:

Het is een andere manier van denken en redeneren (doorgaans op een hoger niveau dan mensen zonder stoornis dus je kan je afvragen wie een stoornis heeft) , geen psychotische aandoening...

Ze is niet gek!!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:48

Citaat:
Waarom zou iemand met stoornissen niet serieus genomen mogen worden?

Geen idee, ik stel niet dat het niet mag...
ik vraag "In hoeverre kan dat?"

Citaat:
Dat zijn juist de kortzichtige reacties waar ik me aan irriteer

Eens... :j

Citaat:
Het is een andere manier van denken en redeneren (doorgaans op een hoger niveau dan mensen zonder stoornis dus je kan je afvragen wie een stoornis heeft)

Ik vraag me iig niet af wie een stoornis heeft, deze zin kan ik niet zoveel mee..

Citaat:
geen psychotische aandoening...

Geen idee...

Citaat:
Ze is niet gek!!!

Dat heb ik iig ook nergens geschreven..

Maar goed, ik vraag het me nog steeds af.. :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:48

oomens schreef:
germie schreef:
Snorkelen in ieder geval.

Moet je voor snorkelen niet juist blijven drijven? Dan hoeft toch alleen je bril onder water te blijven?

Ja en nee, maar men zegt dat je bij zwemmen in de dode zee niet op je buik moet gaan wegens zo veel drijfvermogen dat er verdrinkingsgevaar is. Nu is dat bij mij minimaal omdat ik wel weet hoe je drijvende benen weer onder je krijgt, maar je komt echt niet onder water.
Ik wil uiteraard de zoutkristallen fotograferen ( al denk ik dat ik hiervoor de gopro pak). En moet er dus wel bij kunnen komen. Hetgaat mij om het kristallandschap.
Snorkelen betekent overigens ook naar beneden duiken en daarna je snorkel leegblazen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:51

Ga je even verdiepen in stoornissen binnen het autistisch spectrum in plaats van dit soort rare reacties plaatsen. Echt zo Nederlands dit... Volgens mij worden autisten nergens ter wereld zo bekeken als hier in NL.

Mensonterend bijna, zulke onwetende reacties.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:52

Janine1990 schreef:
Ga je even verdiepen in stoornissen binnen het autistisch spectrum in plaats van dit soort rare reacties plaatsen. Echt zo Nederlands dit... Volgens mij worden autisten nergens ter wereld zo bekeken als hier in NL.

Gaat dit over mijn post? Want dat is iets teveel op de man gespeeld dan.. :j

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:04

Janine1990 schreef:

_/-\o_ _/-\o_

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:07

Mijn levensvraag, nog nooit opgezocht: Hoe werkt je autospiegel die je anders kunt zetten als er groot licht bvb achter je zit? dat is echt magie voor mij. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:08

Giolli schreef:
Mijn levensvraag, nog nooit opgezocht: Hoe werkt je autospiegel die je anders kunt zetten als er groot licht bvb achter je zit? dat is echt magie voor mij. :')

Spiegel naar beneden richten...

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:09

Giolli schreef:

Er zit een soort van lipje onder de spiegel, waar sommige ook de geurboompjes aan hangen, die moet je naar voren drukken, of juist naar achter this maar net hoe je het bekijkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:10

Giolli schreef:

Deze spiegel heeft twee refleftielagen die door de inkijkhoek gekozen kunnen worden, de ene laag is ongeveer3 % reflcterend, de andere laag>60%. De kijkhoek wordt bepaald door de standenschakelaar. Beide lagen zijn actief, maar de te gebruiken laag refelecteert naar de bestuurder. Het werkt dus heel eenvoudig, maar wel doeltreffend. De minst refelcterende laag, die dus het meeste licht laat passeren voor de sterk- reflecterende laag valt bij gebruik van de sterk refelecterende laag niet op. Deze opgedampte minder reflecterende laag zit wel achter glas, zodat ook die niet beschadigd wordt. De verschillende spiegels (dus twee stuks achter elkaar) zijn daarom onder een verschillende hoek in de houder geplaatst die in zijn geheel gekanteld wordt in de gewenste positie.

Vond ik op internet

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:10

HAHA WACHT. :') Ik weet wel hoe ik hem moet gebruiken maar ik snap niet wat het doet en hoe het kan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:12

Giolli schreef:
HAHA WACHT. :') Ik weet wel hoe ik hem moet gebruiken maar ik snap niet wat het doet en hoe het kan.

Ja ik dacht al... zo dom kom je normaal gesproken niet over. :))

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 09:14

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:15

MarlindeRooz schreef:
Giolli schreef:

Ja ik dacht al... zo dom kom je normaal gesproken niet over. :))

Dit is het mooiste wat iemand de afgelopen dagen tegen me heeft gezegd

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 14:15