Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:25

Nou precies. Zij wilden 4 weken... Die hebben ze op dat moment ook gekregen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:58

Nou ik gun je wel een kerstcadeautje maar ik geloof er al een poosje niet meer zo in dat je dit jaar nog dat stuk grond schoon opgeleverd gaat krijgen Y;(

Nu is het dus het verhaal van de landmeter(s) en daarna 4 weken. Wat als die 4 weken voorbij zijn en ze hebben niet al hun spullen weggehaald...? Mag je de overige spullen dan zelf weghalen? Op hun kosten afvoeren? Bij hun op het erf gooien op een grote hoop? Stevige dwangsom per dag dat er nog spul van hun op staat? (die ze vervolgens nooit gaan betalen natuurlijk...)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:06

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, mag je er dan met een grote shovel overheen?
En doe je ook meteen een grondmonster? Want verbaasd me niets als er nu accuzuur in gaat.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:23

Ze vinden het gewoon nog steeds hun grond, ook al zegt de rechter van niet. Die lui zijn van God los

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 19:11

is het geen idee om je advocaat eens langs de rechter te sturen met uitleg hoe ze over zijn uitspraak denken en doen, immers nemen ze de rechter ook in de zeik zo

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 19:13

Er is toch überhaupt nog geen uitspraak geweest? Volgens mij zijn ze nu enkel met elkaar bezig voor een schikking.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 19:45

Tja, laatst hoorde ik ook over een stel ingewikkelde mensen die alles in de omgeving tegenhielden... toen ze uiteindelijk alle zaken verloren hadden zijn ze maar verhuisd. Zou een fijne uitkomst zijn voor TS zoiets, vervelender buren dan dit tref je toch haast niet?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:04

Exitium schreef:
Er is toch überhaupt nog geen uitspraak geweest? Volgens mij zijn ze nu enkel met elkaar bezig voor een schikking.

Jawel, lees maar eens terug. Uitspraak in voordeel van TS en hoger beroep door de buren.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:13

Dorus schreef:
Exitium schreef:

Jawel, lees maar eens terug. Uitspraak in voordeel van TS en hoger beroep door de buren.

Ohja, we zijn al zo lang bezig ja :')

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 23:32

Trek je het nog een beetje @ts?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 11:04

Nou het is allemaal weer heerlijk vaag!

Vorige week mailde het landmetersbedrijf (die dus alles gaat opmeten en 50/50 gaat verdelen) dat ze op donderdag langskomen om wat gevels in te meten. Ze zouden er om 08:00 zijn dus wij gezorgd dat we dan thuis waren, niet dat ze iets van je nodig hebben. Maar vind het wel netjes om even goedemorgen te zeggen als die beste man begint. Tot half 10 niemand gezien, maar opeens struint er iemand in een oranje hesje door onze wei. Had zich niet gemeld wat niet helemaal handig was met het schrikdraad, maargoed. Manlief erheen om even te informeren, hij was namelijk helemaal geen gevels aan het inmeten maar alle hoekpunten van alle percelen van zowel ons als de buren aan het uitzetten. Wij waren een beetje verbaasd maar de beste man gaf aan voorlopig nog werk te hebben en hij zou met alle partijen erlangs gaan als hij klaar was. Nouja, prima dan horen we het dan wel.

Ondertussen mailt onze advocaat, die heeft namelijk om half 10 een kaart ontvangen van het landmeter bedrijf. Op deze kaart zie je alle betreffende percelen icl grenzen en oppervlaktes volgens het kadaster. Nu geven ze aan dat ze zelf berekeningen hebben uitgevoerd en daar op andere oppervlaktes uitgekomen waren. Ze geven niet aan waarom dat is. Als je deze berekeningen aanhoudt zouden de buren ongeveer de helft van de desbetreffende strook in moeten leveren. Onze advocaat trok de conclusie dat dit vast verstuurd was nadat de landmeter die zelfde ochtend bij ons zijn werkzaamheden had voltooit. Maar die beste man was nog druk aan het meten. Dus iedereen compleet in de war, wat betekend deze kaart, is dit definitief? Want er word nog gemeten in het veld.

Wij hadden besloten dit te bespreken met de landmeter als hij klaar was. De beste man stapt rond lunchtijd in zijn auto. En we hebben hem nooit meer weer gezien :')

Dus we hebben geen idee, overlegd dat we het even een paar dagen afwachten nu. Hopelijk horen we vanzelf wat.

Ik ben wel benieuwd of er iemand is met enige kennis over landmeten hier op bokt. Op de kaart die wij ontvingen was de buitengrens (de grens van het originele perceel van de ouders van buurman) aangekaart als minuutgrens. Het enige wat wij hierover kunnen vinden is dat dit een grens betreft waar geen eerdere meetgegevens van bekend zijn omdat deze grens al langer bestaat dan het kadaster. Maar wij hebben geen idee wat dat betekend voor ons geval.
En hoe kunnen ze al wat berekend hebben terwijl ze nog niks gemeten hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:11

Jeetje wat een gedoe toch weer. Dat zelf dit soort basale dingen als inmeten zo raar verlopen 8)7

De vraag over een minuutgrens heb ik bij een kennis neergelegd die dagelijks inmeet. Ik verwacht dadelijk respons, dan laat ik het je weten.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 11:12

Renee1991 schreef:
Jeetje wat een gedoe toch weer. Dat zelf dit soort basale dingen als inmeten zo raar verlopen 8)7

De vraag over een minuutgrens heb ik bij een kennis neergelegd die dagelijks inmeet. Ik verwacht dadelijk respons, dan laat ik het je weten.

Dankjewel!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:32

Was het wel een officiële landmeter? :') in jullie geval zou ik van niks meer staan te kijken..

Maar goed als het zo uit komt dan is het wel positief voor jullie?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:32

Ik wilde ook zeggen, was het niet toevallig een vriend van de buurman die een hesje aan heeft getrokken? :+

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 11:36

MarjanB schreef:
Was het wel een officiële landmeter? :') in jullie geval zou ik van niks meer staan te kijken..

Maar goed als het zo uit komt dan is het wel positief voor jullie?

Um nouja we krijgen dan wel grond terug, maar minder. Maar aan de andere kant hebben beide wel de helft van originele perceel en dat is wat we ook gekocht hebben. Dus het is wel eerlijk. Maar het zou wel betekenen dat zowel de buren als het kadaster er een goede zooi van gemaakt zouden hebben in 1994. Van de buren wisten we dat al natuurlijk. :')
Maargoed, dit zijn dus berekeningen gebaseerd op een grens die nooit is gemeten in het veld. Dus ik kan mij bedenken dat deze berekeningen nog niet correct zijn.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:36

Heb je het nummer van het bedrijf wat de landmeting gedaan heeft? Dit is toch niet normaal? Hoe kan er een kaart gestuurd worden als de beste man nog bezig is. Daarnaast is zijn manier van werken ook niet echt professioneel te noemen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:37

een grens die niet bij het Kadaster bekend is is toch geen officiële grens..

Waarom laat je het Kadaster niet zelf komen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:44

Volgens mij zijn die al in 2018 langsgeweest. Het duurt al even %)

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 11:46

@speedfiets, voor al het contact moeten de buren in cc dus dat geeft weer extra ruis op de lijn. Dus we hopen dat de landmeters zelf snel met duidelijkheid komen. Anders nemen we inderdaad zelf contact op.
@fokfanaat, ik denk dat je niet het hele topic hebt gelezen of dat je het niet meer helemaal weet. Maar ik zou je aanraden om even terug te lezen. Het gaat gewoon om een officiële grens.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:47

Zou bijna denken dat de buren wat invloed hebben uitgeoefend op de landmeter. Beetje gek dat het rapport verstuurd was terwijl de landmeter nog aan het uitmeten was.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 12:06

zonnebloem18 schreef:
Zou bijna denken dat de buren wat invloed hebben uitgeoefend op de landmeter. Beetje gek dat het rapport verstuurd was terwijl de landmeter nog aan het uitmeten was.

Zou dit fake kunnen zijn? Een fake landmeter? Of denk ik teveel Complot?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 12:11

rien10 schreef:
zonnebloem18 schreef:

Zou dit fake kunnen zijn? Een fake landmeter? Of denk ik teveel Complot?

Na zoveel jaar? Nah. Dat zou zomaar een fake kunnen zijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 12:36

Een belletje naar het bedrijf zou toch opheldering moeten geven lijkt mij waarom er al een rapport in de mailbox ligt terwijl de beste man nog druk buiten bezig is. Tevens is er dan ook snel genoeg een ander mailtje achter aan gestuurd worden met een verhelderende verklaring zodat het niet weer gedoe kan gaan geven.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 12:47

Ik sta ook nergens meer van te kijken wat de buren betreft. Zou er ook zeker een belletje naar het meetbedrijf aan wagen. Just to be sure.