[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:43

Hier in België heb je een vondelingschuif. Daarin kun je jou baby leggen. Het enige spijtige is dat dat weer direct groot nieuws is. Komt op tv, staat in de krant, mensen gaan dan op zoek naar de moeder etc. Altijd een flinke klopjacht. Dan denk ik bij mij zelf: Moeder legt haar kind daar niet voor niets in, waarschijnlijk met pijn in het hart, veel verdriet. De hele bedoeling is juist om het anoniem te houden en vervolgens is jou baby groot nieuws, kun je in de kranten volgen hoe hij/zij is genoemd, of het al is geadopteerd etc. Fijn, zo ‘anoniem’ zijn. Het gaat zijn doel volledig voorbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:50

Heb je als moeder daar je kind in gelegd om weetikveel welke reden (vaak enorm verdrietig en pijnlijk genoeg), word je nog aan de schandpaal genageld want inderdaad, dit komt groot en breed in het nieuws. Krijg je bovenop al je schuldgevoel ook nog eens verwijten dat je je kind niet waardig bent, verketterde moeder, noem maar op.

Tot zover je anonieme leventje, als ze uitvinden van wie het kind is mag je je leven slijten met dat wijzende vingertje.

Ibbel

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:12

Kennelijk is het dus vrijwel onmogelijk om je kind ter adoptie aan te bieden, waardoor vrouwen die echt in de knel zitten hun kind dus te vondeling leggen. Adoptie vergemakkelijken lijkt me een stuk verstandiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:16

Zit je wel met de vraag tegen welke prijs dit gaat. Letterlijk dan, want voor internationale adoptie moet je als toekomstige ouders pakken met geld betalen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:20

Tja, of je nu betaalt voor een Chinees 'afgekeurd' meisje, of voor een Nederlandse baby die om wat voor reden dan ook ongewenst is. Bij die Nederlandse baby kan je aan de buitenkant alvast minder duidelijk zien dat het geadopteerd is, dat kan ook een voordeel zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:25

Dat je voor een buitenlands kind betaalt voor de administratie, paspoorten, documenten etc begrijp ik volledig. Voor een inlands kind (wat klinkt dit fout) kan dat toch nooit evenveel zijn?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:30

Ik denk dat het enige verschil de vliegkosten zijn :D
Die adoptiekosten zijn verder maar een fractie van wat het kind gekost heeft tegen de tijd dat het 18 is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:49

Heel die selectie procedure gaat ook gewoon ruk. Las gisteren nog een artikel over een allenstaande homoseksuele man. Vanwege zijn ‘situatie’ kwam hij enkel in aanmerking voor een special needs baby. Komop hé, wat een discriminatie. Uiteindelijk kreeg hij een down kindje dat al 20(!) keer was afgewezen. Hij is er super gelukkig mee.

Stel mij dan persoonlijk wel vragen bij heel die adoptieprocedure. Als je enkel een special needs kind mag krijgen ivm jou geaardheid, waar zijn wij dan mee bezig? Ik geef nog liever mijn kind aan iemand die er vol voor gaat dan aan ‘normale’ gezinnen die enkel een ‘perfect’ kindje willen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:50

Gelukkig nieuwjaar iedereen :)

Ik heb met O&N iets meegemaakt wat jullie goede voornemens nôg verder zal versterken <<)

We hadden bezoek van 2 bewust kinderlozen en 1 jong gezinnetje. Kort voor 12 uur komt er een soort klappertjes geluid uit de baby en vervolgens zegt de vader tegen z‘n vrouw: heb je nog een luier? Het loopt op mijn hand :')

Zegt hij er ook nog bij: als het je eigen kind is, vind je dat niet zo erg gek genoeg.
Ik: hell no!!!!! Poep is poep :x
De kinderlozen: oh ja, ik weet weer waarom we dit niet hebben _O-

Was verder wel gezellig hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:52

Hahaha, geweldig _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:28

:r :r :r

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:31

Hier in Groningen kun je je kindje ook afgeven. Ik heb nog nooit gehoord dat een moeder daarom veroordeeld werd. Het is volgens mij ook al best wel even mogelijk.

Ik geniet op dit moment vól van de effecten van kerst-met-kinderen: we zijn allebei enorm verkouden. Liters snot en slijm en hoesten en algehele ellende. Hij natuurlijk een tikkie erger, want hij is een man :') Maar goed, je krijgt er dus inderdaad veel vol terug. Stapels vol gesnoten zakdoeken onder andere :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:31

Dat zijn nou niet echt de bubbels waar je het jaar mee wil beginnen :r

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:45

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:34

Als je geen arbortus wil of meer kan kan je dus wel anoniem bevallen en zonder kind weer weg gaan.
Dat scheelt in sommige gevallen denk ik vervelende situaties.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:02

DeMolenhoek schreef:
Rebecca schreef:
Je kan hem moeilijk op marktplaats he ..

Ik gok dat je een baby nog vrij makkelijk verkocht krijgt en er ook nog flink wat geld voor kunt krijgen. Die zwarte markt erin zou flink draaien. :oo

Dit is pas ergens gebeurd (weet even niet meer welk land). Ik dacht echt “wat ben je voor kneus als je daarvoor gaat betalen, je kan het voor niks zelf maken!” En vervolgens vroeg ik me af wat het zou schuiven _O-

Ibbel schreef:
Kennelijk is het dus vrijwel onmogelijk om je kind ter adoptie aan te bieden, waardoor vrouwen die echt in de knel zitten hun kind dus te vondeling leggen. Adoptie vergemakkelijken lijkt me een stuk verstandiger.

Er was toch jaren terug een topic op bokt van iemand die ongewenst zwanger was, het ter adoptie aanbood (voor de geboorte al) en het toen toch wilde houden na de bevalling? Dat had echt heel veel voeten in de aarde weet ik nog. Heel interessant topic!

Edit: samengevoegd

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:14

Hilli schreef:
Naar de babydump! :))

Kun je daar je baby dumpen wanneer je hem zat bent?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:16

Dat denk ik. Ik ga daar dus echt niet naar binnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:30

Cayenne schreef:
Hilli schreef:
Naar de babydump! :))

Kun je daar je baby dumpen wanneer je hem zat bent?

Jup, gewoon naar binnen gooien en weer doorlopen :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:38

Er zijn speciale vondelingenkamers in sommige ziekenhuizen.
Dat zijn een soort babykamertjes met de ingang op een onopvallende plek, zonder camera's, ook niet in het kamertje. Het bedje heeft een gewichtssensor zodat er iemand geattendeerd wordt als er een baby in gelegd wordt. Ook zit er een knop waarmee je hulp kunt krijgen (als je toch plots besluit je kind te willen houden).
Wordt niet zo vaak gebruikt naar dat ik weet, weet ook even niet waar ze zitten, maar toch goed dat het bestaat.

Vandaag in de supermarkt hebt ik me zo kapot geërgerd hè. Een moeder met een kind dat net kon praten en die ging serieus bij alles wat ze kocht aan dat kind vragen wat hij wilde. Welke koekjes, welke yoghurt, welke groenten o| jeetje dat kind zal een trauma oplopen als ie een keer ergens geen inspraak in heeft. :') Het kind wees overigens ook altijd naar het eerste wat voor zijn neus stond.

Ik was vandaag met een kind van 10 in het universitaire museum hier in Delft. Is echt bedoeld voor 10 jaar en ouder zegmaar, of op zijn minst vanaf 8 jaar zou ik zeggen. Nou echt minstens de helft van de kinderen is jonger dan dat :\ En dan niet dat ze mee zijn met oudere broertjes/zusjes. Dus dan heb je een leuke proefopstelling waar je kunt zien welke straling door wat voor materiaal geblokkeerd wordt maar kon die van mij niets daarmee doen omdat er een klein kind eroverheen lag te dweilen. Oma stond erbij en keek ernaar. Ugh. Ga naar de speeltuin met dat kind ofzo. Of een vliegsimulator die echt tof is maar waar dan constant van die kindjes in zitten die alleen maar op knopjes willen drukken ipv daadwerkelijk iets doen. Erg flauw van die ouders.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:55

Ik denk dat je het museum daar gewoon eens op moet aanspreken. Díe moeten ouders er op z'n minst heel duidelijk op wijzen, of gewoon zeggen: toegang vanaf 8 jaar. Net zoals een kind van onder de 1.20 niet in de Python in de Efteling mag kan je best restricties opleggen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:01

Goh da's nog best een idee :j Nu maakte het mij niet zo gek veel uit want we hadden allebei gratis entree maar toch.
Overigens mag je de Efteling wel in als je 1.20 of kleiner bent, alleen niet alles doen. Daar zit het verschil hem in denk ik.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:13

Dat zeg ik, je mag de Python niet in :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:50

Ibbel schreef:
Dat zeg ik, je mag de Python niet in :+

Ja okee maar om de vergelijking goed te hebben zou je moeten zeggen dat je wel het museum in mag maar niet bepaalde dingen mag doen :j

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:57

Maar stel je eens voor: deze attractie vanaf 10 jaar en ouder. "Ja maar mijn kind is hoogbegaafd, die snapt dat soort dingen al" (wijst naar peuter van 3)... :')
Laatst bijgewerkt door Stybba op 03-01-19 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt