Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:09

Ineke2 schreef:
Dat mensen dingen van werk meenemen naar huis voor eigen gebruik valt toch ook onder gierig?

Zeker, maar er worden complete veiligheidsinstructies bij gehaald :')

Shaggy09

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:16

Eigenlijk is het gewoon stelen toch? Of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:21

Vind ik wel :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:22

Tuurlijk is dat stelen, al helemaal als externe schoonmaker. Daar worden ze voor ontslagen als het bedrijf of haar werkgever daar achterkomt.

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:24

Och dat hele fruitverhaal doet me denken aan een van mijn leerlingen. Bij ons in de kantine staat een fruitbak. Voor een paar centen kan je daar wat kopen. Tot ik een van mijn leerlingen bijna huilend bij me had. Hij dacht dat het fruit gewoon 'om te pakken' was omdat het gezond was, maar werd vervolgens vreselijk kwaad door de kantinejuf toegesproken omdat hij gestolen had. Gelukkig kon hij er uiteindelijk wel om lachen en zei hij dat hij echt niet 'zo gierig was dat hij er niet voor had willen betalen'.

Puber staat dus een stapje voor op sommige collega's uit dit topic. :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:26

Ja sommige volwassenen kunnen wat leren van kinderen/pubers :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 09:37

Relaxed schreef:
Ineke2 schreef:
Dat mensen dingen van werk meenemen naar huis voor eigen gebruik valt toch ook onder gierig?

Zeker, maar er worden complete veiligheidsinstructies bij gehaald :')

Het leuke is wél, dat ik nu geleerd heb wat de basis van die regel is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:44

Haha ja dat wist ik toevallig al :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:10

Doet me denken aan toen ik eens in de productie werkte als bijbaantje. Hier moesten we lunchpakketten en broodmaalten klaar maken. Er waren zat collega's die stiekem broodjes (onbelegd én zeer luxe belegd) mee naar huis namen. En als er eens donuts besteld waren door een klant dan werden er altijd een paar extra uit de vriezer gehaald om in een paar tassen te verdwijnen.
Het stomme was dat we tijdens werktijd ons tegoed mochten doen al alle broodjes en beleg maar schijnbaar was dat voor een aantal collega's niet voldoende en wilden ze hier thuis ook wel van profiteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:11

Iets met een vinger geven... Heel asociaal :n

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:28

Wauw, dat is ook aso zeg. :=
Zeker als het onder werktijd gewoon mag heb je het echt niet slecht, waarom willen mensen toch altijd meer?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:34

Bij ons op school gebeurt dat alleen met pennen (je weet ook echt niet meer wat van wie is en sommigen zijn een beetje rebels omdat ze het idioot vinden dat we zelf voor pennen moeten betalen) en soms verdwijnt er iets uit de koelkast maar dat is meestal per ongeluk.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:38

watchthesky schreef:
Ik had een vriendin die werkte een jaar in de schoonmaak als bijbaantje, en dan trots vertellen dat ze Nespresso hadden daar en dat ze dan iedere keer een paar cupjes meenam, want ze misten ze toch niet en die dingen zijn duur.
Note: zij heeft geen Nespresso apparaat, dus ze heeft niks aan die cupjes.

Juist omwille van dit soort dingen heeft Nespresso aparte pads en machines voor bedrijven. Die pads passen niet in particuliere machines. :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:02

Haha slim!
Nooit mee te maken gehad overigens, want ik lust geen koffie :')

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:28

Briljant topic ik lees al een tijdje mee O:)

Ik heb een vriendin waar ik altijd mijn eigen koffie mee moet nemen, want ze vind koffie duur en vind het ok om 1 kopje koffie te schenken wil ik meer dan moet ik cupjes mee nemen
Het is dat ze verder een lieve meid is maar ik vind het echt gierig

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:41

Wauw Arttimes, dat slaat echt alles :=
Ik moet wel zeggen dat ik voor bezoek vaak een pot koffie zet omdat het met Nespresso wel snel erg duur wordt, maar mensen zelf koffie mee laten nemen zou niet in me opkomen.

Ik zeg hoogstens eens tegen mensen met kinderen dat als ze zeker willen weten dat er iets is wat hun kind lust ze het even moeten doorgeven of zelf meebrengen, want ik heb over het algemeen water, koffie, thee, een smaak siroop en dat is dat. Verder niks van frisdrank of limo, want dat drinken wij zelf niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 13-01-19 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:42

Artimes schreef:

Ik heb een vriendin waar ik altijd mijn eigen koffie mee moet nemen, want ze vind koffie duur en vind het ok om 1 kopje koffie te schenken wil ik meer dan moet ik cupjes mee nemen

Dan koop je toch van die goedkope zakjes poeder? Wat een gierige vriendin is dat. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:44

Wow... ik drink geen koffie, maar heb altijd koffie in huis voor bezoek.

Schiet mij nu te binnen dat ik bijna een jaar bij een bedrijf heb gewerkt waarbij je eigen thee / koffie mee moest nemen van huis. Er was alleen een waterkoker in de keuken en een magnetron.

Kwam ik daar op mijn eerste werkdag, heb ik dus alleen water kunnen drinken :')

Ik kwam van een bedrijf waar je zelfs 1 blikje limonade mocht pakken per dag ( ja koelkast voor limonade ging wel op slot om te voorkomen dat er dus meer dan 1 per persoon werd meegenomen) en verder was er alle soorten thee die je maar kon bedenken, cup a soup, koffie verschillende soorten, chocomelk zakjes poeder, gewone melk en karnemelk.

Dus ehm ja dat was even wennen :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:47

Bezoek verwacht bij mij nooit koffie, maar als ze het heel graag willen drinken moeten ze het even aangeven, dan haal ik het in huis. Maar ik heb niet zoveel zin om heel veel dingen aan te schaffen daarvoor. Want zakjes koffie zijn meestal toch niet goed, omdat het geen echte koffie is.

Wat een luxe werk had jij eerst, Ineke! :D Kan me voorstellen dat dat even wennen is.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:18

Artimes schreef:

wauw... gewoon wauw... dit is zo gierig en al 'in je eigen wereld' dat ze het zelf waarschijnlijk niet eens meer doorheeft hóe gierig het is?

niet beledigend oid maar vind het wel erg bijzonder.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:23

Artimes schreef:

Wow en dat terwijl je tegenwoordig echt hele goedkope cups kan kopen, AH huismerk bijvoorbeeld. Niet zo lekker, slecht voor het milieu, maar omg het bovenstaande kun je toch niet maken?
Tenzij ze echt financieel aan de grond zit...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:41

Maar als je financieel aan de grond zit waarom drink je dan met van die dure cups. Koop dan gewoon een pak filter koffie en een klein kannetje voor op het vuur

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:49

Ik had na een tijdje ook alleen nog maar oploskoffie voor bezoek (drink zelf geen koffie):')
Had eerst een koffiezetapparaat maar ik krijg nooit veel bezoek wat koffie drinkt en het ging altijd zwaar over datum..
Dus uiteindelijk had ik alleen nog maar oploskoffie..
Heb nu wel een senseo en twee soorten pads.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:11

Hier ook geen koffiezetapparaat.
Ik vind het zonde om zoiets in huis te hebben als ik zelf geen koffie drink. Maar ik haal drinken in huis wat mijn bezoek lekker vindt en als dat oploskoffie is, is dat ook goed. Daar heeft alleen nog nooit iemand om gevraagd.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:21

Wij hebben zelf een Dolce Gusto apparaat in huis (drinken beiden koffie). De doosjes koffie kosten 4€ en als ik weet dat er visite komt, nemen we altijd een extra doosje mee. No way dat ik de visite zelf de koffie laat betalen :o soms vergeten we een doosje te kopen en als ik dan weet dat mijn moeder komt, vraag ik even of ze wil stoppen bij de winkel en dan geef ik haar het geld gewoon terug.