Model worden/hoe? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daiswees

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:31

Wendy ik kan eventueel de 18de model staan

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:36

Persoonlijk vind ik deze foto's niet mooi of professioneel overkomen, maar een beetje ordinair (van de link)
Vind dat jammer want ik vind dat je een prachtig gezicht (en lijf) hebt.
Vind de zwart-wit foto hierboven prachtig trouwens!!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:49

Gianti schreef:
Eind september wil ik zelf nog even wat leuks uitwerken met een fotograaf... maandje om echt in shape te komen en ben er nu al nerveus voor _O-

Vandaag komen 2 dames voor mijn lens staan... heb mijn beauty dish binnen en die moet uitgeprobeerd worden

Spannend! Ben benieuwd naar het resultaat

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:51

nafnaf schreef:
Stille meelezer hier,

Gisteren mijn haar afgeknipt en nu vind ik eigenlijk ook wel weer leuk om een keer een shoot te doen,
ga binnekort dus maar een oproepje zetten op facebook.

zo heb ik het nu:

[ Afbeelding ]

Mooierd!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:57

Ik vind ze eigenlijk ook niet zo chic Nessie, sorry.. Met zo'n knap gezicht en mooi lichaam als dat van jou kun je veel mooiere foto's maken! Maar dat is mijn mening, het is jouw lichaam en gezicht dat op de foto staat, dus zolang jij het resultaat mooi vindt en er trots op bent, moet je dat lekker zijn :)

Staat je echt leuk Nafnaf!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:00

Nessie schreef:
[ Afbeelding ]

Wat andere richtingen van mij toegevoegd. Ik ben het bij deze niet met je eens (heb de foto wel ook in andere bewerkingen en origineel waar je wellicht meer achter staat). Ben voorzichtig met wat ik hier plaats maar kreeg hier veel positieve reacties op. Uiteraard heeft iedereen er z'n eigen kijk op :) . Voor mij is het zowel stukje portfolio als tegenwoordig vooral verdiensten omdat ik wel steeds vaker opdrachten erbij doe. Maar je zal nooit iedereen enthousiast hebben, vandaar dat ik maar plaats wat ik ok vindt :j

Mooi meid ben je.
Er zijn natuurlijk verschillende aspecten van model staan en jou vind ik een echte glamour model uitstraling hebben.

Wat de technische afwerking betreft daar heb ik geen verstand van.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:42

Dankjullie wel! Ben er zelf ook erg blij mee! Hopelijk snel een shoot *\o/*

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:21

nafnaf schreef:
Stille meelezer hier,

Gisteren mijn haar afgeknipt en nu vind ik eigenlijk ook wel weer leuk om een keer een shoot te doen,
ga binnekort dus maar een oproepje zetten op facebook.

zo heb ik het nu:

[ Afbeelding ]

Staat je prachtig!

Ik heb toevallig ook gisteren een heel deel van mijn haar er af laten knippen. Hebben nu ongeveer dezelfde lengte :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 22:28

Vanwege m'n verjaardag en almost a milestone op m'n pagina ga ik onder m'n likers een shoot weg :) Mocht je nog niet geliket hebben ..... :)

Nafnaf, je kent de Facebook groepen denk ik voor TFP samenwerkingen? :)

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:39

Courses schreef:
Vanwege m'n verjaardag en almost a milestone op m'n pagina ga ik onder m'n likers een shoot weg :) Mocht je nog niet geliket hebben ..... :)

Ja heb daardoor eerder al een strandshiit gehad :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:49

Ik zit ook in een paar van die groepen, maar ik ben er tot nu toe niet zo enthousiast over. De meeste shoots die mensen willen maken zijn heel erg ordinair (vind ik dan). EN echt goede fotografen zijn er ook niet zo dik gezaaid.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:59

Mee eens Sheran, maar over het algemeen is dat tegenwoordig ook wel een ding.

Je hebt een mooi gezicht, nafnaf!

Gefeliciteerd met je bijna mijlpaal en je verjaardag, Thirsa!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 23:06

Sheran schreef:
Ik zit ook in een paar van die groepen, maar ik ben er tot nu toe niet zo enthousiast over. De meeste shoots die mensen willen maken zijn heel erg ordinair (vind ik dan). EN echt goede fotografen zijn er ook niet zo dik gezaaid.

Grootste probleem is dat 'iedereen' tegenwoordig 'model' 'fotograaf' of 'visagist' is en 99% van de tijd de gewenste 'moodboards' nooit overeen komen met het niveau van het team. Foto's van grote Amerikaanse fotografen worden als uitgangspunt genomen en dan bekijk ik portfolio's en denk ik 'Never gonna happen'. Of mensen die constant (mijn grootste ergenis) maar overal op reageren zonder uberhaubt de 'eisen'/'wensen' door te nemen, zoek je een blond model reageren er 99 bruinharige modellen. Lees gewoon eens -O-

Maar ik heb geregeld wel toffe samenwerkingen via groepen gevonden, je moet alleen extreem selectief zijn en heeeeeel duidelijk wezen. Wat ik allemaal vanuit die groepen ook via PB gekregen heb joh :+ Je lacht je soms naar over hoe mensen denken dat het werkt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:09

Precies, dan denk ik bij de moodboards: Leuk! Maar dan check ik hun portfolio en dan zie je soms wel bedroevend slechte foto's. Ik vind het fijner als fotografen wat eigen werk onder hun posts zetten. Want de stijl is voor mij minder belangrijk dan de sfeer van de fotograaf...
Jij hebt geweldige foto's trouwens! Ik deed ook eens een lange-jurk-in-bos-shoot en ik hoopte dat ze zo werden als bij jou, maar dat was niet zo :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:18

Nouja voor de fotograaf is de sfeer wel het belangrijkste bij zo'n shoot :)) Dus logisch dat dat erbij staat haha.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:19

Toevallig dat dit nu ter sprake komt. Zat net door zo'n groep te bladeren en dacht van 'goh, zullen ze echt die foto's maken of zou dat gewoon hun moodboard worden?', dus soms is het wel enigszins misleidend ja.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:21

9 vd 10 keer is het gewoon een moodboard. Maar ik vind dat je als model ook wel even naar de fotograaf zijn werk kunt kijken voordat je reageert :))

cindy1000

Courses schreef:

Ik heb m geliket, leuke actie! En van harte :D

Gianti

Ben idd regelmatig door fotografen uut die groep benaderd... 99% van tijd was niveau van portfolio om te janken

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:23

En al die fotograven die je gewoon even een vriendschapsverzoek sturen zonder berichtje erbij enzo :') en dan kijk je naar hun portfolio en dat is dan indd om te huilen

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 23:29

Sfeer is een groot ding ook ja :) Dat heeft Gina ook wel gemerkt, haha.

Ik heb mezelf er ook wel eens lelijk in vergist. Heel tof moodboard en dan het werk zien van iemand in hun portfolio dat ik dacht .... 'Wauw, not gonna work'.

Als ik oproeps post dan zorg ik eigenlijk altijd dat er eigen werk in staat, anders geeft het soms wel eens een fout beeld :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:30

Of er duidelijk bij vermelden dat het een moodboard is oid. Tuurlijk kunnen modellen kijken, maar de eerste indruk haal je uiteraard uit het bericht zelf.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:33

Ik zeg wel altijd duidelijk dat het bijgevoegde beeld het moodboard is. Maar verder post ik alleen mn facebookpagina in de eerste reactie en voeg ik geen eigen foto's toe, omdat ik dat persoonlijk dan weer rommelig vind worden. :))

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:39

Hoi! Ik kom me hier ook even melden, heb zelf nog maar een aantal shoots gehad en vind het erg leuk om te doen. Hoop dat er nog wat meer komen in de toekomst. :)
Ook doe ik af en toe mee aan missverkiezingen!

Afbeelding

Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:42

Ik zat eerst op beginnende pagina ervan... maar voornamelijk mensen die shoot wouden en geen zin hebben om te betalen dus maar model worden :')