Account van vriend is geblokkeerd en ik krijg geen sms binnen met een code. Kunnen nu pas weer over een uur proberen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Wat een toestand Hutcherson. Had ze wel mogen verkopen met jouw toestemming? Mag ze nu eventueel jou een deel uitbetalen of werkt dat niet zo?
Hutcherson schreef:Suzanne F. schreef:Wat een toestand Hutcherson. Had ze wel mogen verkopen met jouw toestemming? Mag ze nu eventueel jou een deel uitbetalen of werkt dat niet zo?
Ze had de woning mogen verkopen met mijn handtekening en die van mijn zus onder de koopakte van de woning. Dan hadden wij ons deel van de (over)waarde van de woning gekregen.
De koop is nu geheel onrechtmatig, want zij was niet beschikkingsbevoegd (daar had ze ons twee bij nodig) en als de koper niet wist of had kunnen weten dat er erfgenamen waren mag ie het huis houden en moet de echtgenote ons een schadevergoeding betalen.
Alleen dit betrof de buurman (de koper) dus die wist van mijn vader. Dan kan de hele koop worden ongedaan gemaakt.
imaudy schreef:Hutcherson schreef:Ze had de woning mogen verkopen met mijn handtekening en die van mijn zus onder de koopakte van de woning. Dan hadden wij ons deel van de (over)waarde van de woning gekregen.
De koop is nu geheel onrechtmatig, want zij was niet beschikkingsbevoegd (daar had ze ons twee bij nodig) en als de koper niet wist of had kunnen weten dat er erfgenamen waren mag ie het huis houden en moet de echtgenote ons een schadevergoeding betalen.
Alleen dit betrof de buurman (de koper) dus die wist van mijn vader. Dan kan de hele koop worden ongedaan gemaakt.
Is er nog iets te bedenken waardoor het wel rechtsgeldig was? Meer schulden dan opbrengst huis bijvoorbeeld?
Ik vind het best vreemd dat een notaris dit zo laat gaan.
fleurtjeuh schreef:Mijn ergernis ben ikzelf.
Ik praat mezelf depressief
Ik heb soms verbeelde gesprekken in mn hoofd met andere mensen, meestal achteraf, soms vooraf.
En soms kom ik in zo'n denkbeeldig gesprek tot mn eigen pijnpunten.
Deze keer kwam ik er achter dat ik me schijnbaar schaam voor t feit dat ik de 30 voorbij ben, nog altijd in een klein (nig geen 50m²) appartement woon dat ik huur.
Ik heb geen koophuis en met de huidige vooruitzichten gaat dat de komende 10 jaar ook niet lukken.
Dus ik faal, ben ik tot de conclusie gekomen.