Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TheNovelist

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 20:16

Airbnb dat niet mee werkt en we willen een huisje boeken.
Account van vriend is geblokkeerd en ik krijg geen sms binnen met een code. Kunnen nu pas weer over een uur proberen _-:(

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 20:18

Hier 31 en ook nog thuiswonend, en woningmarkt in mijn regio is echt om te janken, starterswoningen beginnen bij 4 ton, appartementen bij 2 en half voor een krot. Huur is niet mogelijk, verdien teveel voor sociale huur, maar particulier ben je hier zo €1500 per maand kwijt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 20:21

Maar bij jullie vind ik het niet raar of stom of wat dan ook. Het is niet zonder reden dat jullie wonen zoals jullie doen.

Maar voor mezelf? Nee, das anders :')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 20:38

Hier 28 en woonde nog soort van thuis. Ter overbrugging woon ik nu op schuurzolder apart van het huis, waardoor ik wel nog in het huis moet douchen. Deze keus is gemaakt omdat het thuis echt niet meer te doen was, constant oorlog met mijn broertje en vaak ook met mijn ouders. Daar werd echt niemand gelukkig van.

Voor nu is het prima, want ik kom nog nergens voor in aanmerking van huur of koop. Bij ons is de gemiddelde wachttijd op een huurwoning 10+ jaar, en koop is alleen gewoon niet te betalen. Maar eerlijk? Er ontstaat wel een soort schaamte. Want sommige leeftijdsgenoten uit het dorp wonen op hun 22e al samen èn hebben een koophuis. Ik snap het soms echt niet.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 20:42

Het is ook wel geluk hebben denk ik. Mijn vriend kon zijn ouderlijke huis kopen op zijn (ik geloof) 22e. Dat is ook voor veel niet weggelegd.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 21:25

Wij huren ook nog steeds. Inmiddels ons hele huis opnieuw aan het decoreren, wij blijven hier nog wel even.
We zouden best kunnen kopen, maar met de huidige prijzen durven we dat niet aan. Inmiddels staan we weer redelijk hoog bij de sociale woningbouw, dus mochten ooit het huis voorbij komen gaan we daar misschien wel voor. Al denk ik dat we de komende 5 a 10 jaar prima zitten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 21:42

Wat is er toch aan de hand in mijn woonplaats?

Eerst een kunstroof en nu een fastfoodrestaurant ontruimd omdat er een gewapende man op het dak staat.

Er gebeurde hier nooit wat en nu al 2x raak in nog geen week.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 21:53

Story van verkocht huis (deel van erfenis) gaat door. Ik was heel even bang dat mijn verklaring erfrecht niet goed per post was aangekomen bij de notaris. Dus dat er niks geregistreerd stond en we daarom niet omhoog kwamen bij controle van de registers (dus valt notaris niet zoveel te verwijten). Echter niets blijkt minder waar. Mijn halfzus is met de echtgenote samen fysiek naar de notaris geweest om de verklaring te ondertekenen. Daarna heeft de echtgenote onze verklaringen per post ontvangen. Dus zij is zoiezo geregistreerd dus de verkoop van de woning is onrechtmatig. Ik kan morgen op zn vroegst pas contact hebben met de notaris die onze nalatenschapsingen heeft geregeld. Wel al casus voorgelegd bij advocate. Maar die kan nog geen rechtspositie bepalen als nog niet alle info helder is.
Ik wil eigenlijk mikken op alle partijen die erkennen en dat de notaris alles terug draait zonder tussenkomst van de rechter.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:03

Wat een toestand Hutcherson. Had ze wel mogen verkopen met jouw toestemming? Mag ze nu eventueel jou een deel uitbetalen of werkt dat niet zo?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:10

Ik ben 23 dus nog een jonkie vergeleken met sommigen, maar ik zit nu net in het eerste jaar van mijn opleiding en zie het niet gebeuren dat ik voor het einde van mijn opleiding een eigen plek heb :')
Mijn broer is 25 en die heeft sinds September een appartementje, waardoor ik nu op de bovenverdieping twee kamers voor mijzelf heb. Anders was ik echt gek geworden thuis :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:38

Ik hoop dat iedereen die nu nog vuurwerk af aan het steken is zijn poten verliest :evaw:

Ik was mijn paard aan het longeren en de bak ligt bovenaan een berg, dus toen er vuurwerk te zien en te horen was heeft paardlief uit schrik mijn pinknagel afgescheurd. Beestje daarna ook niet meer rustig kunnen krijgen met de knallen die maar achter elkaar bleven komen. Echt, stik.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 23:32

Morgen een meeloopdag bij een heel erg leuk bedrijf. Alleen heb ( /had want het ging echt heel goed) een angststoornis en die wordt aan alle kanten getriggerd. Ik lig bijna huilend van de stress in bed := echt, hoe ga ik dit morgen doen en waarom overkomt me dit nou weer.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 00:04

Suzanne F. schreef:
Wat een toestand Hutcherson. Had ze wel mogen verkopen met jouw toestemming? Mag ze nu eventueel jou een deel uitbetalen of werkt dat niet zo?

Ze had de woning mogen verkopen met mijn handtekening en die van mijn zus onder de koopakte van de woning. Dan hadden wij ons deel van de (over)waarde van de woning gekregen.
De koop is nu geheel onrechtmatig, want zij was niet beschikkingsbevoegd (daar had ze ons twee bij nodig) en als de koper niet wist of had kunnen weten dat er erfgenamen waren mag ie het huis houden en moet de echtgenote ons een schadevergoeding betalen.
Alleen dit betrof de buurman (de koper) dus die wist van mijn vader. Dan kan de hele koop worden ongedaan gemaakt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 01:01

Hutcherson schreef:
Suzanne F. schreef:

Ze had de woning mogen verkopen met mijn handtekening en die van mijn zus onder de koopakte van de woning. Dan hadden wij ons deel van de (over)waarde van de woning gekregen.
De koop is nu geheel onrechtmatig, want zij was niet beschikkingsbevoegd (daar had ze ons twee bij nodig) en als de koper niet wist of had kunnen weten dat er erfgenamen waren mag ie het huis houden en moet de echtgenote ons een schadevergoeding betalen.
Alleen dit betrof de buurman (de koper) dus die wist van mijn vader. Dan kan de hele koop worden ongedaan gemaakt.

Is er nog iets te bedenken waardoor het wel rechtsgeldig was? Meer schulden dan opbrengst huis bijvoorbeeld?
Ik vind het best vreemd dat een notaris dit zo laat gaan.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 01:26

Afgelopen zondag €25 in mijn jaszak gedaan want december kalender ingeleverd, 3x raden wie het kwijt is :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 01:44

imaudy schreef:
Hutcherson schreef:

Is er nog iets te bedenken waardoor het wel rechtsgeldig was? Meer schulden dan opbrengst huis bijvoorbeeld?
Ik vind het best vreemd dat een notaris dit zo laat gaan.

De koop is simpelweg niet rechtsgeldig. Ik heb opgevraagd bij kadaster wat de koopsom was maar heb geen idee wat de hyptoheek was. Dus die info heb ik niet en doet er ook niet toe in de geldigheid van de koop.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 01:49

Ah oke!
Ben benieuwd naar het vervolg!

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 02:38

Plafonddienst
Kind ziek
Zelf ook niet fit..

Sterkte voor alle woningzoekenden...
Het is echt dramatisch om tegenwoordig een woning te vinden...
Wij hebben nu 9 jaar een koophuis,gekocht toen we 21 en 24 waren beide met 0 uren contract hoef je nu echt niet meer te proberen....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 08:41

fleurtjeuh schreef:
Mijn ergernis ben ikzelf.
Ik praat mezelf depressief :')

Ik heb soms verbeelde gesprekken in mn hoofd met andere mensen, meestal achteraf, soms vooraf.
En soms kom ik in zo'n denkbeeldig gesprek tot mn eigen pijnpunten.
Deze keer kwam ik er achter dat ik me schijnbaar schaam voor t feit dat ik de 30 voorbij ben, nog altijd in een klein (nig geen 50m²) appartement woon dat ik huur.
Ik heb geen koophuis en met de huidige vooruitzichten gaat dat de komende 10 jaar ook niet lukken.
Dus ik faal, ben ik tot de conclusie gekomen. :')

38, op 29 uit huis gegaan, en zit in een mini huurhuisje. En ik vind het prima! De woningmarkt is ruk en kan ik niets als alleenstaande, groter huren wat betaalbaar zou zijn is een flatje in een pauperbuurt waar je savonds niet op straat durft te komen en iets kopen gaat m al helemaal niet meer worden. Ik heb mij erbij neergelegd. Ik heb een leuk huisje, een rustige straat, mini tuintje. Prima! En de meeste in m'n straat zijn alleen, of kinderloze stellen, en meeste toch wel op leeftijd.

Het is geen falen. Leg jezelf niet langs de latten van anderen :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 09:27

Dat ik nu zit te wachten tot dat ik weer stickers kan printen. Stom programma wil de labels niet laden vanwege één of andere fout. -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 10:05

Volgens mij gaat het dit jaar weer mis met iets wat ik aangevraagd heb bij gemeente. Vorig jaar hebben ze er al weken langer over gedaan. Ze geven zelf 8 weken aan, maar dat redden ze nooit volgens mij. Vorig jaar al 13 oid en alleen toen rondgekeken omdat ik elke dag gebeld heb. Nu had ik ook al bericht moeten krijgen, maar weer niks gehoord. Vorig jaar ook tw horen gekregen dat de datum van besluit vorig jaar geen gevolg voor dit jaar zou hebben, maar ik twijfel daaraan. Dan ga ik echt in protest, want het was hun schuld dat het weken later pas rond was. Ik ga niet weken wachten met aanvragen door hun fout en dan weer langer als 8 weken wachteb

Morgen maar bellen, vandaag geen zin in.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 10:14

Vandaag lekker je verjaardag vieren, gefeliciteerd! :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 11:00

MyWishMax, gefeliciteerd! Heb je iets anagevraagd bij de wmo toevallig?

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 11:04

Dat ik a.s Woensdag meerdere spuiten met prednison rond mijn oog krijg.
Dit om te kijken of de ontstekingen weg gaan.

Poep nu al 7 kleuren hiervoor..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 11:25

MWM
Hartelijk gefeliciteerd [&] Y)(^)