Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 08:23

Caira schreef:
Ik had een landbouwapparaat te koop. Stond er voor 650 op, ze boden 400 uiteindelijk 450 afgesproken. Komen ze uit Friesland naar Noord-Holland gereden, staan ze ervoor zeggen ze: ja we bieden 400. Ik kan daar echt slecht tegen hoor: je hebt toch een prijs afgesproken? Gelukkig kan mijn vriend daar ook niet tegen dus die zei dat ze hem dan maar moesten laten staan. Vervolgens nemen ze hem wel mee ( want je rijdt niet zo’n pokkeeind om leeg terug te gaan) maar waarom doen mensen dat toch? Je krijgt gelijk een heel nare sfeer en ze waren echt super gepikeerd met afrekenen, hadden ook gewoon de 450 op zak. Ja tuurlijk: proberen kan altijd maar als je al een afspraak hebt gemaakt dan moet je niet mokken als een klein kind als iemand er niet nog meer vanaf haalt toch?

Je hebt altijd zulke mensen, zucht... eerst afdingen en dan aan de deur nog eens proberen.
Had dit spelletje ook 2 keer. De eerste keer werd dan ook onder mokken wel de afgesproken prijs betaald en de 2e keer mocht kopen gaan zonder item.

Maar anders om is ook erg vervelend.
Prijs afgesproken, kom je daar en wordt op eens bedacht, dat het toch meer moet kosten.
Inmiddels doe ik voor verkoop of koop de prijs nog eens schriftelijk in de chat bevestigen. Scheelt een hoop discussie, haha

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 08:56

Heb kuikens te koop kruisingen staat duidelijk in de tekst.

Ja kan ik 20 Orpington kuikens ophalen. 8)7

En dan zou ik met 1 kuiken blijven zitten. En natuurlijk alleen hen wilde ze hebben. Verkoop ze ongesext, want is al paar keer gezeik geweest.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 12:47

Caira schreef:
Ik had een landbouwapparaat te koop. Stond er voor 650 op, ze boden 400 uiteindelijk 450 afgesproken. Komen ze uit Friesland naar Noord-Holland gereden, staan ze ervoor zeggen ze: ja we bieden 400. Ik kan daar echt slecht tegen hoor: je hebt toch een prijs afgesproken? Gelukkig kan mijn vriend daar ook niet tegen dus die zei dat ze hem dan maar moesten laten staan. Vervolgens nemen ze hem wel mee ( want je rijdt niet zo’n pokkeeind om leeg terug te gaan) maar waarom doen mensen dat toch? Je krijgt gelijk een heel nare sfeer en ze waren echt super gepikeerd met afrekenen, hadden ook gewoon de 450 op zak. Ja tuurlijk: proberen kan altijd maar als je al een afspraak hebt gemaakt dan moet je niet mokken als een klein kind als iemand er niet nog meer vanaf haalt toch?

Oh dat soort lui gaan dan toch echt met lege handen weer naar huis, daar verkoop ik dan ook niet meer aan.

Exitium

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 13:25

Caira schreef:

Ik had het waarschijnlijk überhaupt niet meer aan ze verkocht in dat geval. := "Joh, we hadden 450 afgesproken, dus laat maar zitten. Ik verkoop het wel aan een ander"

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 14:38

Marcella schreef:
Heb kuikens te koop kruisingen staat duidelijk in de tekst.

Ja kan ik 20 Orpington kuikens ophalen. 8)7

En dan zou ik met 1 kuiken blijven zitten. En natuurlijk alleen hen wilde ze hebben. Verkoop ze ongesext, want is al paar keer gezeik geweest.

Fijn is dat hè, als mensen even denken op die manier de hele situatie naar hun hand te zetten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 14:43

Ik verwachtte ook nog "als we er 20 nemen is die laatste gratis toch?"

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 14:58

En 'mogen we de hanen dan ook terugbrengen?...'

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 18:51

DubbelFun schreef:
En 'mogen we de hanen dan ook terugbrengen?...'

Wel dan ook met geld terug.

Maar hanen mogen terug alleen geen geld terug. Trouwens ook maar even vermeld in de advertentie. :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 19:23

Ik moest net weer erg lachen. Mijn zadel verkocht. Blij mee gezien vrij onbekend maar wel top merk. Lagere prijs dan gehoopt maar tevreden. Kijk ik net op verzendlabel en gaat hij terug naar de toenmalige importeur er van. Voelt beetje als een fokker die een nakomeling terug neemt zeg maar :D :D had dan deze prijs weer niet verwacht bij een handelaar, had echt de helft maar gedacht

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 09:31

De handelaar verwacht er waarschijnlijk meer voor te krijgen... en vaak lukt dat ook omdat ie 'handelaar' is en kopers het bij hem/haar een normale prijs vinden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 10:01

DubbelFun schreef:
De handelaar verwacht er waarschijnlijk meer voor te krijgen... en vaak lukt dat ook omdat ie 'handelaar' is en kopers het bij hem/haar een normale prijs vinden.

Oh ja dat begrijp ik helemaal hoor! Maar voor een handelaar vind ik dat er keurige prijs betaald is. Zadel prijs de prijs meer dan dubbel waard maar onbekend merk dus ga je er niet vlot voor krijgen tenzij je de liefhebbers weet te vinden inderdaad. Ik was zelf al op zoek naar opkoper ivm ruimte gebrek dus top zo

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 11:29

Getver, ik heb echt een hekel aan die kopersbescherming. Zaterdag is een pakket van mij afgeleverd bij de koper, maar akkoord geven doet ze niet. Al een berichtje erachteraan gedaan en toen zei ze het pakket nog niet open te hebben gemaakt maar dat meteen te gaan doen. Vandaag nog steeds niet aangegeven dat het akkoord is. Zit ik op het geld te wachten. :roll:

Maar uitzetten van die kakservice kan ook niet.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 11:32

En als je de verzending onderling regelt? Kan dat niet meer?

Dit zou voor mij echt een domper zijn om MP te gebruiken en gaat er toch meer spul naar de stort.. dat is wel zonde.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:11

Ik denk dat dat wel kan, maar daar moet de koper wel voor open staan.

Ja ik ook, alles wat ik op Vinted kan plaatsen doe ik al. Maargoed, dat kan niet met alles..

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:27

Ik zet om de kopersbescherming te ontwijken alles op ophalen. En dan regel ik verzending onderling met de koper. Mensen kijken volgens mij niet eens of het op ophalen of op verzenden staat, mensen die iets willen laten opsturen, vragen het bij mij sowieso altijd is mijn ervaring.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 13:42

petra8 schreef:
Ik zet om de kopersbescherming te ontwijken alles op ophalen. En dan regel ik verzending onderling met de koper. Mensen kijken volgens mij niet eens of het op ophalen of op verzenden staat, mensen die iets willen laten opsturen, vragen het bij mij sowieso altijd is mijn ervaring.

Ik heb dat inmiddels ook gedaan maar nog geen verkoop weer gehad daarna
Ben benieuwd als dat werkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 17:18

Gaat dat bij bestaande advertenties automatisch of pas als je een nieuwe maakt?

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 17:25

fjordjes schreef:
Gaat dat bij bestaande advertenties automatisch of pas als je een nieuwe maakt?

Ik werk vanaf mijn laptop en dan gaat het automatisch als de mogelijkheid verzenden of verzenden/ophalen aanklik. Als ik ophalen aanklik dan valt de kopersbescherming weg.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 17:27

Ik meende dat je dat toch uit kon vinken bij het aanmaken van de advertentie?
Dat het automatisch aanstaat maar dat het wel uit kan
Is dat veranderd?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 17:29

DuoPenotti schreef:
Ik meende dat je dat toch uit kon vinken bij het aanmaken van de advertentie?
Dat het automatisch aanstaat maar dat het wel uit kan
Is dat veranderd?

Dat is idd veranderd

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 17:30

gatver...reden om daar dan meer te mijden

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 17:37

DuoPenotti schreef:
gatver...reden om daar dan meer te mijden

Tijd dat vinted een rubriek paard gerelateerd begint

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 18:12

Ja dat vind ik sowieso jammer dat er geen paardenartikelen mogen staan.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 08:00

Ik begrijp die problemen niet. Zadel via marktplaats verkocht met kopersbescherming. Dezelfde dag nog stond het geld op mijn rekening terwijl het 3 dagen later pas op bestemming aan kwam. Kon gewoon vinkje aan of uit zetten bij het betalingsverzoek

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 08:08

Dat kan niet meer. Het besluit of het wel of niet wordt aangevinkt ligt nu bij de koper.