Caira schreef:Ik had een landbouwapparaat te koop. Stond er voor 650 op, ze boden 400 uiteindelijk 450 afgesproken. Komen ze uit Friesland naar Noord-Holland gereden, staan ze ervoor zeggen ze: ja we bieden 400. Ik kan daar echt slecht tegen hoor: je hebt toch een prijs afgesproken? Gelukkig kan mijn vriend daar ook niet tegen dus die zei dat ze hem dan maar moesten laten staan. Vervolgens nemen ze hem wel mee ( want je rijdt niet zo’n pokkeeind om leeg terug te gaan) maar waarom doen mensen dat toch? Je krijgt gelijk een heel nare sfeer en ze waren echt super gepikeerd met afrekenen, hadden ook gewoon de 450 op zak. Ja tuurlijk: proberen kan altijd maar als je al een afspraak hebt gemaakt dan moet je niet mokken als een klein kind als iemand er niet nog meer vanaf haalt toch?
Je hebt altijd zulke mensen, zucht... eerst afdingen en dan aan de deur nog eens proberen.
Had dit spelletje ook 2 keer. De eerste keer werd dan ook onder mokken wel de afgesproken prijs betaald en de 2e keer mocht kopen gaan zonder item.
Maar anders om is ook erg vervelend.
Prijs afgesproken, kom je daar en wordt op eens bedacht, dat het toch meer moet kosten.
Inmiddels doe ik voor verkoop of koop de prijs nog eens schriftelijk in de chat bevestigen. Scheelt een hoop discussie, haha