[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 09:59

Urbanus schreef:
Ik vind dat je partner best zou kunnen zeggen thanks but no thanks.
Yep. Hoef je imo ook geen smoes voor te bedenken, je kunt gewoon zeggen dat je liever zelf beslist wat je wel en niet neerzet of ophangt in huis.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:11

Urbanus schreef:

Eens, dit is geen schoonfamilieprobleem maar een partnerprobleem. Hij moet aangeven dat jullie hier niet op zitten te wachten en het niet gaan ophangen. Anders zit je elk jaar weer met dit gezeik. Of je zegt dat je er 1 ophangt en dat als er een nieuwe foto komt de oude naar de opslag gaat. Maar dit moet je met je vriend bespreken, want als hij geen grenzen aangeeft dan houden anderen daar ook geen rekening mee.

Maar heel eerlijk, al jouw posts Verekaj klinken alsof je vriend tegen jou het één zegt en tegen zijn familie het ander. Hij wil iedereen te vriend houden, maar wat wil hij nou echt zelf? Dat uitzoeken en daar naar handelen. Werkt op lange termijn het beste.

Femke_Tweety

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:14

Het is ook geen probleem om kinderen, maar een schoonfamilie/partner probleem, dat steeds terugkomt.

Is het niet verstandig om daar een eigen topic over te starten?

En dit topic weer vooral iets meer naar het algemene te trekken, ipv 1 steeds terugkerende situatie?

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:31

Vooral meelezer hier, maar hebben jullie ook vaak dat koters in winkels tegen je aan gaan praten?

Ik had dat dus gisteren. En ik had er echt geen zin in, dus ben stoïcijns doorgelopen. Later in een andere winkel stonden twee snotapen mij aan te staren. Ging aan mezelf twijfelen of ik iets raars aan had ofzo >;) Echt, ik trek ze aan, help.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:33

Ja net in het park begon zo'n monstertje weer te praten. Had gelukkig mijn koptelefoon op en heb het genegeerd. :')

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:40

Ik had zelfs gister tijdens een wandeling dat een kleine koter met opgeheven hand op me af kwam lopen en om geld vroeg :') Echt random vanuit het niets. Hij was aan het spelen, zag ons en riep gelijk of we een centje hadden voor hem en hield z'n hand al op _O- Uiteraard niks gegeven, maar je vraagt je af hoe zo'n klein kind daaraan komt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:42

Buiten praten… sommige koters hebben een soort van staartic ofzo. Gaan ze je als een soort vastgelopen dwaas aan zitten staren, creepy is dat.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:00

Haha ik heb dat nooit, resting bitch face I guess. :')
Ik had pas wel dat ik van de parkeerplaats naar mijn huis liep en er ook een meisje haar hond aan het uitlaten was. Ik liep ongeveer 0,2km sneller dan zij, dus ik haalde haar in. Maar toen ging ze ook sneller lopen waardoor we heel ongemakkelijk naast elkaar liepen. :') Zij wilde mij volgens mij gewoon niet in laten halen, maar ehhh...

Uiteindelijk moest haar hondje poepen dus moest ze wel stilstaan. Echt wtf. :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:04

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:16

maaikemuis schreef:
Al mijn vrienden, en inmiddels begint de familie het ook te snappen, weten dat kinderen niet welkom zijn in mijn huis. Overigens wil ik ook niet dat mensen hun hond meenemen. Om dezelfde reden. Ik heb een mooi huis, dat wil ik graag zo houden.

Wat heerlijk dat jij daar ook zo over denkt <3 dacht al dat ik de enige was.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:32

Josien_ schreef:
Ik zag dit voorbij komen op Facebook:
https://www.ed.nl/best-meierijstad-en-s ... ~ade9c510/

Jeetje wat een hoop commentaar van mensen die niet snappen dat iemand last kan hebben van spelende kinderen. Ik snap het vrij goed :') .

Ik las deze idd gister ook en moest gelijk aan dit topic denken :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:34

Nietsmar schreef:
Vooral meelezer hier, maar hebben jullie ook vaak dat koters in winkels tegen je aan gaan praten?

Ik had dat dus gisteren. En ik had er echt geen zin in, dus ben stoïcijns doorgelopen. Later in een andere winkel stonden twee snotapen mij aan te staren. Ging aan mezelf twijfelen of ik iets raars aan had ofzo >;) Echt, ik trek ze aan, help.

Regelmatig. Ik heb zelfs wel eens een reactie van een moeder gehad omdat ik niet op dat kind reageerde, of niet niet even leuk kon doen. Ga je blaag zelf vermaken, dat hoef ik toch niet te doen :?

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:41

Ik heb daar nooit last van. Resting bitch face :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:01

Josien_ schreef:
Ik zag dit voorbij komen op Facebook:
https://www.ed.nl/best-meierijstad-en-s ... ~ade9c510/

Jeetje wat een hoop commentaar van mensen die niet snappen dat iemand last kan hebben van spelende kinderen. Ik snap het vrij goed :') .

Ik heb dit even op Google maps opgezocht maar het is wel heel erg. Vraag me af welke onbenul dit ooit heeft goedgekeurd

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:19

Urbanus schreef:

Nou, dit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:21

Nietsmar schreef:

Ja, maar in mijn geval komt dat door m'n schoenen en dat kan ik ze niet kwalijk nemen :)).

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:44

Varekaj schreef:
Er hangen wel dingen omhoog maar slechts 2 ervan zijn een foto/tekening van ons samen. De rest is artistiek of iets van op reis of wat verwijst naar ons.
Die foto's vindt hij op zich wel fijn maar hij zegt zelf dat ze soms wel overdrijven. Daar reageert hij dan niet op en hij loopt er evenmin mee rond te zwaaien.

Ik vind die digitale fotokaders ondingen, sorry :') Dan kan ik evengoed onze tablet aan de harde schijf koppelen en de fotoboeken op onze witte muur boven tv projecteren (heel handig om films te kijken!)

Het valt me op - sorry - dat je extreem weigerachtig bent om toegevingen te doen (naar je vriend toe) als het over die koters gaat.

Ik begrijp het hoor, ik ben ook anti-kind, en vind de ene nog storender en irritanter dan de andere, maar als ik jouw posts lees, lees ik dat jullie er ook echt ruzie om lopen maken, en dat is het nou ook weer niet waard denk ik dan.

Ik heb zelf ook geen digitale fotokader in huis, ik ben fan van oldskool foto's haha. Dus echt: ik snap je. Maar - het zou je foto/canvasprobleem wél oplossen, én je moet het ding idd aanzetten voor je die foto's te zien krijgt, dus als je hem de helft van de tijd niét aanzet, hoef je er ook niet tegenaan te kijken :j Een gewone kader of canvas, daar kijk je wél de hele tijd tegenaan. Ik zou, als ik jou was, die tablet idd aansluiten en verschillende slideshows maken, en hem vaker niet dan wel aanzetten :j Laat je vriend dat even aangeven bij zijn familie - "jullie hoeven geen foto's/canvassen meer te geven, wij zijn de digitale toer opgegaan", en als ze dat dan wel nog doen, kan jij dat ding gewoon op de zolder mieteren, want je hebt laten weten hoe jullie het qua foto's aanpakken. Problem solved :D

Je vriend moet schipperen tussen zijn familie en jou. Onderschat dat niet, het is moeilijk om voor alle partijen goed te doen. Het is geven en nemen. Ik snap best dat je geen logeerpartijen bij jullie thuis wilt (de horror!), en dat je jouw schoonfamilie een bende eikels vind (ik doel hier op de post die je eerder plaatste, toen 1 van zijn familieleden in jouw gezicht stond te schreeuwen) maar: het is en blijft zijn familie, en daar hecht hij wss wel waarde aan. Zeg nee tegen de dingen die je écht niet wilt (zoals de logeerpartijtjes) maar probeer hier en daar toe te geven (naar je vriend toe, niet perse naar je schoonfamilie) om de goede vrede te bewaren. Het zou zonde zijn om over zoiets stoms als de kinderen van een ander ruzie te maken, ik zou het dat echt niet waard vinden. Hij vind die kinderen (of is het er maar één?) blijkbaar wél belangrijk, dus je zal hier en daar toch water bij de wijn moeten doen.

Los daarvan:
Vreemde kinderen die tegen me praten of naar me staren - het gebeurt soms, helaas. Ik negeer ze gewoon :j
Ik vind het moeilijker om kinderen van vrienden zo te negeren, al zou ik dat wel graag doen. Eens je luistert naar hun gebazel, houden ze ook echt niet meer op, vreselijk!

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:55

Ik wil even een ergernis delen. Stond net bij een foodcorner te wachten om eten te pakken met een dienblad. Voor ons een vader met een kind dat alles aan het aflikken was. Ik snap echt niet dat ouders het oke vinden dat kinderen overal met hun mond en ondergekwijlde handen aan zitten. Niet bepaald hygiënisch... %)

Ik snap best dat een jong kind de wereld ondekt door dingen ook te proeven maar de complete dienblad rand van een foodcorner aflikken is echt onnodig. Mijn vriend wilde ons dienblad er op zetten en ik hintte al naar hem dat hij het beter kon vasthouden want het ijzer was nog nat van het speeksel. :+

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 13:05

Varekaj schreef:
Er hangen wel dingen omhoog maar slechts 2 ervan zijn een foto/tekening van ons samen. De rest is artistiek of iets van op reis of wat verwijst naar ons.
Die foto's vindt hij op zich wel fijn maar hij zegt zelf dat ze soms wel overdrijven. Daar reageert hij dan niet op en hij loopt er evenmin mee rond te zwaaien.

Ik vind die digitale fotokaders ondingen, sorry :') Dan kan ik evengoed onze tablet aan de harde schijf koppelen en de fotoboeken op onze witte muur boven tv projecteren (heel handig om films te kijken!)

Ik zou die foto even inscannen en dit even doen als ze langs komen.
De foto gewoon zo groot mogelijk op een muur in je huis projecteren of op het plafond _O-
Misschien snappen ze dan dat het too-much is?

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:17

Hallo allemaal!

Mag ik hier even binnen komen vallen?
Heb geen kinderen van mezelf, mijn vriend heeft wel twee kinderen uit een vorige relatie. Heb ook nooit kinderen gewild, parttime leek me nog wel prima. Maar altijd toch pittiger dan je denkt.

Maar goed, nog steeds geen kinderwens dus. En nu op 17 juni afspraak bij de gynaecoloog voor sterilisatie, deze dag het eerste consult. Ik wil dit al zo lang, maar mijn eerdere huisarts deed moeilijk omdat ik toen te jong was (29 of 30 geloof ik)...
In mijn omgeving ken ik niemand die een sterilisatie heeft gehad (behalve mijn moeder, meer dan 30 jaar terug). Kan iemand mij vertellen wat er wordt besproken in het consult en hoe lang het dan ongeveer kan duren voor de daadwerkelijke operatie? En hoe gaat zo'n operatie? Veel last van gehad nadien?

Kan wel googlen, maar hoor ook graag jullie ervaringen?
Thanks!

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 15:24

[quote="Urbanus"]M'n beste vriend heeft canvassen van vlees in z'n huis. Biefstuk en worst en zo :')
[/urbanus]

Kijk dat is wél handig, bij honger enzo!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 15:34

Ik vind dingen voor in huis cadeau geven sowieso altijd wel een dingetje... Tenzij iemand er specifiek om vraagt, laat ik mensen lekker zelf hun huis inrichten :)).

Mijn muren hangen vol met tekeningen die ik zelf gemaakt heb, zo lekker narcistisch :7.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 15:35

_San87_ schreef:
Ik vind dingen voor in huis cadeau geven sowieso altijd wel een dingetje... Tenzij iemand er specifiek om vraagt, laat ik mensen lekker zelf hun huis inrichten :)).

Mijn muren hangen vol met tekeningen die ik zelf gemaakt heb, zo lekker narcistisch :7.

Als ik zo kon tekenen als jij had ik ook alles vol gehangen, tot plafonds aan toe :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 15:36

Als ik zo goed kon tekenen als jij wist ik het ook wel :j

Hier foto's van alle dieren die we ooit gehad hebben.
Daar hoeft geen koter bij.
Idd wat al is gezegd. Een huis inrichten is zo persoonlijk.
Laat staan zoiets groots.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:24

bamisalami schreef:
Hallo allemaal!

Mag ik hier even binnen komen vallen?
Heb geen kinderen van mezelf, mijn vriend heeft wel twee kinderen uit een vorige relatie. Heb ook nooit kinderen gewild, parttime leek me nog wel prima. Maar altijd toch pittiger dan je denkt.

Maar goed, nog steeds geen kinderwens dus. En nu op 17 juni afspraak bij de gynaecoloog voor sterilisatie, deze dag het eerste consult. Ik wil dit al zo lang, maar mijn eerdere huisarts deed moeilijk omdat ik toen te jong was (29 of 30 geloof ik)...
In mijn omgeving ken ik niemand die een sterilisatie heeft gehad (behalve mijn moeder, meer dan 30 jaar terug). Kan iemand mij vertellen wat er wordt besproken in het consult en hoe lang het dan ongeveer kan duren voor de daadwerkelijke operatie? En hoe gaat zo'n operatie? Veel last van gehad nadien?

Kan wel googlen, maar hoor ook graag jullie ervaringen?
Thanks!

Ik heb zelf geen ervaringen, maar in dit topic zijn wel een aantal mensen met (recente) ervaringen.
Die kunnen je vast antwoorden geven!

Het lijkt er wel op dat het per huisarts een beetje wisselend is of ze er zonder veel gedoe in mee willen gaan, of dat ze heel erg tegenwerken.