[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 01:55

Bizar, doen ze ook al jaren bij koi karpers, om bepaalde aftekeningen te perfectioneren, koek koek _-:(

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 02:11

Vroeger was het normaal om je hond of kat een tattoo in het oor te laten zetten.
Werd vooral bij stamboomdieren gedaan, ter identificatie.
De voorloper vd chip zegmaar, net zoals paarden gebrandmerkt of gevriesbrandt werden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 02:50

Ook bij paarden, in hun onderlip een reeks cijfers, vreemde tijden.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 10:47

Ik weet ook nog dat onze hond vroeger (stamboek rottweiler) een tatoeage in zijn oor had. Deden ze met zo'n priktang. Cijfers in de houder, even in de inkt dippen en dan met een kneep in de oorschelp.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat nu beter/fijner is voor het dier.. Een kneep met die tatoeage tang of een prik met een holle naald en dan een chip in het lijf die soms gaat zwerven. Vooral hoe die chip soms gezet wordt %)

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 11:39

Ailill schreef:
Ook bij paarden, in hun onderlip een reeks cijfers, vreemde tijden.

Mijn eerste pony had inderdaad ook een tattoo en geen chip.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 11:42

Dat tatoeëren bij lichte oogleden bij paarden vindt ik nog niet zo gek... ooit een verzorgpony gehad met roze oogleden. In de zomer een elende. Wat je ook doet het verbrand altijd wel een keer... echt heel pijnlijk. Als dan tatoeëren van de oogleden een oplossing is dan ben ik daar niet tegen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 14:54

Noisy schreef:
Ik weet ook nog dat onze hond vroeger (stamboek rottweiler) een tatoeage in zijn oor had. Deden ze met zo'n priktang. Cijfers in de houder, even in de inkt dippen en dan met een kneep in de oorschelp.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat nu beter/fijner is voor het dier.. Een kneep met die tatoeage tang of een prik met een holle naald en dan een chip in het lijf die soms gaat zwerven. Vooral hoe die chip soms gezet wordt %)

:')

hiphorse schreef:
Dat tatoeëren bij lichte oogleden bij paarden vindt ik nog niet zo gek... ooit een verzorgpony gehad met roze oogleden. In de zomer een elende. Wat je ook doet het verbrand altijd wel een keer... echt heel pijnlijk. Als dan tatoeëren van de oogleden een oplossing is dan ben ik daar niet tegen.

Beter zou natuurlijk zijn om er met het fokken rekening mee te houden geen paarden met lichte oogleden/neuzen te fokken.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 17:06

Ja maar dat is met paints fokken een beetje lastig. De Overo aftekening is erg onvoorspelbaar

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 20:09

Captain schreef:
Noisy schreef:

:')

hiphorse schreef:

Beter zou natuurlijk zijn om er met het fokken rekening mee te houden geen paarden met lichte oogleden/neuzen te fokken.

Dat zou natuurlijk de beste oplossing zijn.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 20:33

Iedereen een Fries :D

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 20:41

Volgend mij gaat dit topic langzaam aan off topic :-)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 20:54

beert schreef:
Volgend mij gaat dit topic langzaam aan off topic :-)

Mijn schuld. Zal t weer even recht trekken.

In Japan is er een pop die bezeten zou zijn. Ik houdt dus echt niet van poppen horror, haha! Dus vond t wel luguber.
De pop zou onder andere op andere plekken opduiken s ochtends, het haar zou groeien en er zouden lampen gaan knipperen in huis.
Na verhuizing hebben de eigenaren de pop achter gelaten bij een temple waar de pop nog steeds te zien is.

https://oldcityghosts.com/okiku-the-japanese-haunted-doll-that-put-chucky-to-shame/

Geen enge plaatjes bij de link.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 21:41

Net zoiets als Robert the Doll? Hebben ze een aflevering van gemaakt: The Curse of Robert the Doll (te zien op Discovery+). Ik vond het best een interessante aflevering.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 21:57

En toch.. Noem me een broekepoepert, maar daar zou ik toch niet mee durven klooien.. :))

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 22:05

Ja, Robert the doll. Behekst poppen. Liever niet wat ik in huis zou willen hebben.

Nu toch weer een lugubere serie gevonden op Netflix. Sweet Home. Een koreaanse serie over mensen die in monsters veranderen. Eerst krijgen ze hele erge bloedneuzen, trillingen en flauwtes. Daarna veranderen ze in bloeddorstige monsters.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 22:13

Leandra schreef:
Ja, Robert the doll. Behekst poppen. Liever niet wat ik in huis zou willen hebben.

Nu toch weer een lugubere serie gevonden op Netflix. Sweet Home. Een koreaanse serie over mensen die in monsters veranderen. Eerst krijgen ze hele erge bloedneuzen, trillingen en flauwtes. Daarna veranderen ze in bloeddorstige monsters.

Ik vond m saai na een paar afleveringen :') heb het niet afgekeken

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 22:33

Ik vind the last of us op hbo wel erg goed.. Krijg er enorme twd vibes van.. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 00:09

Ik heb het spel ook 2x uitgespeeld, was ook heel gaaf en ben nu ook bezig met de serie

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 07:24

The Last of Us was tof, nu weer wachten op S2. Ik vind dingen niet snel eng maar vind de Infected wel smerig. :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 08:21

nine1987 schreef:
En toch.. Noem me een broekepoepert, maar daar zou ik toch niet mee durven klooien.. :))

Ik ook niet, maar ik heb dan ook een hekel aan poppen. Krijg er sowieso al de kriebels van, vooral van die oudere poppen. En nagemaakte baby's. :x

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 08:58

Met dat soort dingen heb ik altijd: eerst zien dan geloven. Ik ben niet zo heel bang aangelegd. Ik zou het weleens willen zien, zo’n pop die wat ging doen. Ik zou eerst checken of er geen batterijen inzaten denk ik.
Ik ben daar iets te nuchter voor.

Alhoewel ik met andere dingen weer wel meer conspiracy’s geloof, zoals met aliens. Ik geloof bijvoorbeeld absoluut dat Roswell geen weerballon was maar een UFO. Ik heb zoveel docu’s gezien en boeken erover gelezen dat ik het zeker geloof. Dus daarin ben ik weer niet zo nuchter. :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 10:36

Die chinese varkensstallen zijn zeker niet slechter dan hier.
Hier zitten de varkens nl in dezelfde ruimtes, de kweekdieren in van die smalle kooien, eenmaal ze moeten bevallen gaan ze naar werkkisten, weer in zo een smalle kooi met de biggen er rond.
Als de biggen oud genoeg zijn gaan de zeugen terug naar hun wachtkooi, de biggen blijven meestal wel in groepen tot ze oud genoeg zijn.
Hier heb je dan vaak nog van de oude gebouwen die amper geventileerd zijn, die stoffig en vol met spinnen en ratten zitten en stinken als de pest, en vaak overdag donker.
In china ziet het er vrij proper en behoorlijk geventileerd uit, en vrij licht.
Ik zou dus durven zeggen dat het daar beter is dan hier...

Maar het blijft dieronwaardig uiteraard...

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 11:07

Even snel tussendoor: zeugen zitten in de meeste stallen zover ik weet (schoonouders hebben ook een varkenshouderij) alleen in die smalle kooien als ze biggen werpen en zogen. De rest van de tijd zitten ze ook gewoon in groepen :o .

Van mij mocht het ook in stallen met stro en buiten in de modder maar het klopt in ieder geval niet dat alleen de biggen maar in groepen leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 11:25

Zitten zeugen ook niet apart omdat ze anders in staat zijn elkaars biggen op te vreten?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 12:09

https://www.rvo.nl/onderwerpen/dierenwe ... ng/varkens

Citaat:
Gespeende varkens, gebruiksvarkens, gelten en zeugen houdt u in groepen. Sinds 1 januari 2013 geldt dit ook voor drachtige zeugen en gelten. Drachtige zeugen plaatst u uiterlijk 4 dagen na het dekken tot een week voor het werpen in de groep. Uitzonderingen op de verplichte groepshuisvesting zijn onder andere:

gelt of zeug in dek- of kraamstal
voor onderzoek of behandeling vanwege gezondheid
om de stal te reinigen
bij agressie

Onze regelgeving is wel wat anders dan in China.

Ik open niks met poppen, ik vind dat echt te eng. Ik ben ook als de dood voor van die Afrikaanse Maskers, waarom zou je dat aan je muur hangen :')