Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:23

Zoolgangster schreef:
Bestaan er teckels met lange poten?
Nee. Ze hebben een bepaalde vorm van dwerggroei (dezelfde als bijvoorbeeld corgi's) en worden daar al zo lang op gefokt dat je niet meer per ongeluk een langpootteckel kunt fokken.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:36

fleurtjeuh schreef:
Zoolgangster schreef:
Bestaan er teckels met lange poten?

Dan is het geen teckel meer maar een gewone hond

:')

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:37

Nyaleti schreef:
2x per dag flossen, poetsen en spoelen is toch niet te? Flossen kan ik ook niet tegen, dan valt voor m'n gevoel alles uit elkaar :+

Gevulde koek zou ik niet invriezen.

-
Wat voor behandeling / massage is top als je schouders, nek en bovenrug echt helemaal vast zitten? Het is kei hard ook en trekt door naar m'n arm aan een kant :=
Fysio al eerder geprobeerd maar ben ik toch telkens niet tevreden over eigenlijk.. maar dat wordt wel vergoed natuurlijk.
Osteopathie één keer super ervaring gehad maar zij is gestopt.. laatste keer was het een beetje aaien. Dat hoeft niet voor 80€.

Manuele therapie, daar doen ze je wervels kraken.

Oefentherapie caesar, daar kijken ze ook meer naar de oorzaak.

Shiatsu(drukpunt) massage wordt vaak (deels) vergoed vanuit je aanvullende verzekering onder alternatieve geneeswijze.

Maar als je echt een keer door de mangel wilt kun je ook naar de Thaise massage. Daar gaan ze gewoon met hun knieën op je zitten enzo, gaat echt zeer doen en heb je wel een paar dagen last van maar t heeft wel baat. Vaak zijn ze wat goedkoper dan andere massages, ik was laatst 70 euro kwijt voor 1.5 uur. Wel even oppassen dat je een nette salon uitzoekt, zonder "happy ending" mogelijkheid :Y)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:47

Het dwerggen bij teckels is overigens dominant, teckelkruisingen hebben dus ook korte poten.

Wel zie je bij werklijnen vaak teckels die hoger op de poten staan, net als vroeger, dan je tegenwoordig vaak ziet. In de VS zie je zelfs showlijnen waarbij de reuen ook voor ploeg door kunnen gaan.

Afbeelding

Ten opzichte van vroeger is het verschil enorm:

Afbeelding

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:48

Mizora schreef:
In de VS zie je zelfs showlijnen waarbij de reuen ook voor ploeg door kunnen gaan.

Oh, echt heel sneu hondje, maar ik moest wel heel hard om deze omschrijving lachen :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:53

Wat de teckels betreft, die worden al eeuwenlang zo gefokt, maar ik heb zojuist een voorouder van de teckel ontdekt, de Tiroler brak, ziet eruit als een teckel met lange poten, weet ik eigenlijk hoe ik me een teckel met lange poten moet voorstellen, Mkango, Amber Mizora en
fleurtjeuh bedankt. :D

Kookaburra

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:59

Als het een vorm van dwerggroei is... Waarom is het fokken met dit type hond dan nog toegestaan? Problemen zoals rugproblemen lijken mij dan heel aannemelijk bij dit ras.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:02

Bij de amerikaanse variant wel, bij de europese variant valt het mee, mits de honden goed op gewicht gehouden worden (overgewicht geeft een sterk verhoogd risico op hernia's e.d. bij dit type). Het is een vorm van dwerggroei die specifiek de pootlengte aantast en niet de rest van de hond. Het probleem is dus wel dat er een groep fokkers is dat voor steeds lagere poten en steeds langere rug selecteert, en dat zorgt dus wel voor problemen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:06

Ah, nog geweten dat er ook verschillende 'typen' zijn. Interessant, ik zal eens wat rondgooglen! Dank

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:49

Kookaburra schreef:
Ah, nog geweten dat er ook verschillende 'typen' zijn. Interessant, ik zal eens wat rondgooglen! Dank
Amerikanen fokken zo mogelijk nog veel extremer dan Europeanen, dus dat daar een tweedeling tussen zit is niet zo gek. :D

Alle teckels die ik ken hebben wel korte poten (uiteraard), maar zien er inderdaad niet zo uit als die hond in het voorbeeld van Mizora. Natuurlijk kun je altijd pech hebben dat je hond een hernia krijgt, maar afgezien van onze eigen teckel op 14-jarige leeftijd, hebben de teckels in mijn omgeving er nooit een gehad. En onze eigen teckel was sowieso een beetje een mismaakt hondje dat we derdehands op MP gevonden hebben. :))

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 05:39

Mkango schreef:
Kookaburra schreef:
Amerikanen fokken zo mogelijk nog veel extremer dan Europeanen, dus dat daar een tweedeling tussen zit is niet zo gek. :D

Alle teckels die ik ken hebben wel korte poten (uiteraard), maar zien er inderdaad niet zo uit als die hond in het voorbeeld van Mizora. Natuurlijk kun je altijd pech hebben dat je hond een hernia krijgt, maar afgezien van onze eigen teckel op 14-jarige leeftijd, hebben de teckels in mijn omgeving er nooit een gehad. En onze eigen teckel was sowieso een beetje een mismaakt hondje dat we derdehands op MP gevonden hebben. :))

Die Amerikaanse superkortpotige versie is inderdaad niet gezond...doet me denken aan design katten, ook korte pootjes, die onmogelijk normaal kunnen bewegen... Zou inderdaad niet gefokt mogen worden.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:25

Ik doe nu een skincare routine, is het erg als je1 dag mist? En wanneer zie je ook echt verschil?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:10

Na 6 weken ten laatste heb ik altijd gehoord. En een dagje overslaan kan geen kwaad. Wel altijd make up eraf halen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:24

Skincare routine is toch gewoon wat je je leven lang dagelijks moet doen?

Dus gezicht wassen, cleansen, vitamine druppel ding waar ik de naam niet meer van weet, serum, dag/nachtcreme, exfoliating wanneer nodig, uiteraard dat niet elke dag :+

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:01

Janine1990 schreef:

Dus gezicht wassen, cleansen, vitamine druppel ding waar ik de naam niet meer van weet, serum, dag/nachtcreme, exfoliating wanneer nodig, uiteraard dat niet elke dag :+

Ik doe dit echt niet. Na het douchen alleen even wat nivea.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:09

Janine1990 schreef:

Doe je dit serieus allemaal?! _/-\o_
Exfolaiting??? Wat is dat dan.

Ik was 's ochtends met water, dagcreme erop en 's avonds met reinigingsdoekje erlangs.. :')
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 28-07-22 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:09

Janine1990 schreef:

Oh ik was eigenlijk al heel trots dat ik micellair water, een reinigings mousse en dagcreme gebruikte.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:11

Janine1990 schreef:

Water en zeep en een likje creme erop. Meer niet. Make up doe ik niet aan. Behalve m’n wenkbrauwen, die zijn erop getatoeëerd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:25

Nyaleti schreef:
Janine1990 schreef:

Oh ik was eigenlijk al heel trots dat ik micellair water, een reinigings mousse en dagcreme gebruikte.

Is ook een routine toch??

Als het voor jou werkt... Ik doe mijn gezicht wassen, reinigen, cleansen, vitamine druppen, serum, dag/nachtcreme. Merk wel een serieus verschil, de huid is een stuk minder gevoelig.

Ik heb zonder veel last van ontstekingen, lang leve de hormonen en wat intoleranties, maar ook gewoon een gevoelige huid en daarin nog heel erg zoekend naar wat betaalbaar is én werkt.

marleen_88 schreef:
Janine1990 schreef:

Doe je dit serieus allemaal?! _/-\o_
Exfolaiting??? Wat is dat dan.

Ik was 's ochtends met water, dagcreme erop en 's avonds met reinigingsdoekje erlangs.. :')

Diepe reiniging van de poriën, zou ik wat vaker moeten doen, maar ik hou het doorgaans bij een gezichtsscrubje.

En het kost me niet echt heel erg veel tijd hoor, het lijkt meer dan het is.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:28

Ik heb ook een ‘uitgebreide’ routine maar ben nog geen 2 minuten bezig denk ik. Reinigen, toner, 2-3 serums, moisturizer en overdag spf.
Af en toe masker of schubben of iets anders extra.

Helaas ook een huid die anders niet goed blijft.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:30

Janine1990 schreef:

Als het voor jou werkt... Ik doe mijn gezicht wassen, reinigen, cleansen, vitamine druppen, serum, dag/nachtcreme. Merk wel een serieus verschil, de huid is een stuk minder gevoelig.

Ik heb zonder veel last van ontstekingen, lang leve de hormonen en wat intoleranties, maar ook gewoon een gevoelige huid en daarin nog heel erg zoekend naar wat betaalbaar is én werkt.

Naar mijn idee zijn dat drie dezelfde woorden :7 ik ben hier niet geschikt voor :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:33

Century schreef:
Janine1990 schreef:

Naar mijn idee zijn dat drie dezelfde woorden :7 ik ben hier niet geschikt voor :P

Wassen doe ik zonder zeep, reinigen met miscellair water en cleansen met een cleanser.

Jij vindt jezelf er niet geschikt voor, ik ben waarschijnlijk jaloers op jouw huid ;)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:38

Ik heb inderdaad zonder veel poespas een prima huid :j ben er ook heel blij mee als ik zie wat sommige mensen voor problemen ermee kunnen hebben.
Fijn dat je iets gevonden hebt wat voor je werkt :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:46

Routine gezichtsreiniging: vrijwel dagelijks douchen, al sta ik meestal niet met mijn gezicht in de straal.
Eens in de paar dagen: scheren.

Al die andere termen: geen idee, maar niet echt de behoefte om ze allemaal te gaan googlen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:55

Janine1990 schreef:

Whut? :+
Ik kom niet verder dan water, zonnebrandcreme, 's avonds weer water en dan rozebottelolie.

oomens schreef:
Routine gezichtsreiniging: vrijwel dagelijks douchen, al sta ik meestal niet met mijn gezicht in de straal.
Eens in de paar dagen: scheren.

Al die andere termen: geen idee, maar niet echt de behoefte om ze allemaal te gaan googlen.

Googlen niet, uitproberen wel? :+