Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:19

Vreselijk, ik las het gisteren. Ik vind dat vrouwen erg bedreigd worden (Kaag ook) en vroeger had ik het idee dat ons geslacht toch iets meer gespaard werd vergeleken met de mannen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:19

veerledec schreef:
Het percentage positieve testen is gelijk gebleven. En veel mensen zijn nog genegen om te laten testen, want een positieve pcr-test is een (verlenging van je) QR code, dus ik heb het idee dat dat wel meespeelt. Overigens weet ik niet of het de maatregelen zijn, in de landen om ons heen zie je ook een daling en die hebben dan weer andere of geen/latere maatregelen. De zuidelijke landen stijgen nog even door, die zijn later begonnen met stijgen.

Hier dalen ze ook al een week naar 't schijnt. Dan vraag ik mij dus inderdaad af wat de reden daarvoor is want de grootste maatregelen kunnen daarop nog geen effect hebben.
En lijkt me niet dat cijfers opeens gaan dalen omdat de horeca om 23u dicht moet :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:22

pien_2010 schreef:
Vreselijk, ik las het gisteren. Ik vind dat vrouwen erg bedreigd worden (Kaag ook) en vroeger had ik het idee dat ons geslacht toch iets meer gespaard werd vergeleken met de mannen.

Heeft niks met vrouwen te maken denk ik. Zie naar Van Ranst en sommige ( mannelijke ) politiekers.

Vroeger kwam er maar heel weinig in het nieuws en aan de oppervlakte, dus wisten we ook veel minder hierover.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:23

Leve social media en veilig op je toetsenbord kunnen rammen..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:26

Die social media is inderdaad de pest. Voor heel veel dingen :x

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:40

Pandora2 schreef:
Die social media is inderdaad de pest. Voor heel veel dingen :x

Mwah, is een tweesnijdend zwaard imo. Is nl een verwoording van wat leeft i.t.t. wat massa media doén; die sensationaliseren, creëren hysterie.
Internet is ook een uitlaatklep.
Er wordt hier op deze draden ivm Covid regelmatig geestelijke problemen genoemd en dat ís een probleem wat door onbegrip nauwelijks aandacht krijgt. Imo zijn de sociale media een nuttige zaak in deze. Hier in Spanje zijn er gemiddels 10 zelfmoorden PER DAG!!! Dit is de grootste niet natuurlijke doodsoorzaak.
Zet dit af tegen verkeersongevallen en .... Covid en de aandacht die dit krijgt. Nee, niet de pest. Sensatiepers is alleen maar negatief, sociale media ook heel pósitief. Helemaal nú met alle beperkingen, quarantaines. Imo is de balans heel positief.

Zelfmoord, Covid en positief samengevat; beetje minder donkerschijnen? +:)+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:50

HC Je hebt gelijk hoor, er zitten natuurlijk ook positieve kanten aan die social media.
Net zoals je schrijft, een tweesnijdend zwaard.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:51

Pandora2 schreef:
pien_2010 schreef:

Heeft niks met vrouwen te maken denk ik. Zie naar Van Ranst en sommige ( mannelijke ) politiekers.

Vroeger kwam er maar heel weinig in het nieuws en aan de oppervlakte, dus wisten we ook veel minder hierover.

Goed lezen Pandora, want wat ik JUIST schrijf is dat vroeger de vrouwen wat meer gespaard bleven in mijn ogen. En dat ik het idee heb dat dit nu niet meer is. Dus ipv dat we een ontwikkeling hebben gemaakt dat mannen minder bedreigt worden net als vrouwen vroeger, is het andersom gegaan en worden de vrouwen net zo hard aangepakt. Vreselijke ontwikkeling. Het ware beter geweest als de mannen wat dat betreft meer richting vrouwen waren opgeschoven ipv andersom.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:54

Oké, ik las het verkeerd. Mijn hersens zijn nog niet helemaal bij de zaak :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 11:12

pien_2010 schreef:
Goed lezen Pandora, want wat ik JUIST schrijf is dat vroeger de vrouwen wat meer gespaard bleven in mijn ogen. En dat ik het idee heb dat dit nu niet meer is. Dus ipv dat we een ontwikkeling hebben gemaakt dat mannen minder bedreigt worden net als vrouwen vroeger, is het andersom gegaan en worden de vrouwen net zo hard aangepakt. Vreselijke ontwikkeling. Het ware beter geweest als de mannen wat dat betreft meer richting vrouwen waren opgeschoven ipv andersom.

Hoge bomen vangen veel wind.
Door emancipatie meer vrouwelijke hoge bomen is meer vrouwelijk bomen in die wind.

Dat die wind niet méér is opgestoken is onder de streep een afname. De bevolking neemt toe en er is een toename van sensatiepers.

De politiek gebruikt de sensatiepers volop om wind die hen uitkomt aan te blazen. Dat er dan ook meer wind gevanger wordt .... tja.

Ik vind het zelf erger dat er door de sensationalisering, de wind, zoveel geestelijke ellende wordt veroorzaakt. Die bedreigingen zijn één uiting, ook een uitlaatklep.
Dat het met Covid nu niet nog erger is, mag een wonder heten eigenlijk.

Enneh, Pien, dat persoonlijke kan je hier op deze draden ook zien naar mij. Ook jij doet daar aan mee. En waarom? Omdat ik dingen wat anders belicht, de gijze cellen prikkel. Ben gevaccineerd, hou me aan de regels en dan nog persoonlijke narigheden en zwaargewichtige censuur want.... ánders. Kun je nagaan hoge bomen met onplezierig ervaren publieke uitspraken. Man of vrouw is irrelevant. Toch :)*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:21

Eens HC met je stuk.

Om het volgende stukje moet ik echt glimlachen want blijkbaar is het je ontgaan dat ik amper of niet meer op je reageer. Dus dat is knap dat je dat ervaart.
Sinds je een keer, zo enorm fel was richting mijn persoon en mijn integriteit in twijfel trok, iets waar ik enorm van geschrokken ben en ook wel wat van overstuur was, heb ik besloten om niet meer op je te reageren en het gewoon allemaal wat te laten.
Dus ik vind onderstaande post echt een hele bijzondere :j
Huertecilla schreef:
Enneh, Pien, dat persoonlijke kan je hier op deze draden ook zien naar mij. Ook jij doet daar aan mee. En waarom? Omdat ik dingen wat anders belicht, de gijze cellen prikkel. Ben gevaccineerd, hou me aan de regels en dan nog persoonlijke narigheden en zwaargewichtige censuur want.... ánders. Kun je nagaan hoge bomen met onplezierig ervaren publieke uitspraken. Man of vrouw is irrelevant. Toch

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:26

Ik heb ook wel eens gevraagd om uitleg betreffende superlatieven ..kreeg ik ook niet. Ook iemand die posts van mij gelezen zou hebben... :) zo gaat dat

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:32

Neonlight schreef:
Vayo, ik heb je al meermalen horen klagen over vakantie opnemen als de kinderen thuis zijn omdat de scholen dicht zijn, maar waarom gebruik je geen zorgverlof?

Nou ja klagen ... ik kaart een probleem, een flink knelpunt aan die deze hele coronasituatie veroorzaakt met daarbij ook het nijpende tekort in de thuiszorg. Ik vind het weer nergens over gaan dat er weken wordt gesproken over de scholen niet te sluiten en dan nu op het laatste moment het misschien toch doen. Dat geeft ouders weinig ruimte om alles goed te regelen.

Zorgverlof kun je in principe niet opnemen als het kind dat thuis zit niet ziek is. Het is zelfs zo dat wanneer je kind in het ziekenhuis ligt, ze je kunnen weigeren zorgverlof op te nemen omdat het kind al zorg krijgt (in het ziekenhuis).

Ook krijg je niet 100% uitbetaald en daar ben ik nu wel van afhankelijk. Ik wil eigenlijk meer uur werken, maar ik durf het niet. Juist doordat op elk moment de klassen naar huis gestuurd kunnen worden, ik geacht word te gaan werken als één van de kinderen ziek thuis is met corona. Dan zit ik helemaal met een opvangprobleem. Ik werk graag in de zorg en zou daar graag willen blijven werken voor de mensen, maar ik vraag me af of dit haalbaar blijft als die dreigende maatregelen en besluiten zo boven het hoofd blijven hangen. En dan bedoel ik dit niet eens alleen voor mijzelf, maar voor veel jonge ouders die in de zorg werken. En juist die zorgsector heeft het zo hard nodig om aantrekkelijk te blijven. Maar als ik kijk naar de druk, de drukte en het salaris is werken in de thuiszorg eigenlijk helemaal niet aantrekkelijk. En dat geldt denk ik voor veel functies binnen de zorg. Wellicht is dus iets anders (erbij) zoeken en hierbij (deels) vanuit huis kunnen werken een betere optie.

Ik ga nu mijn boosterprik halen. Ik hoop echt dat ze die boostercampagne flink kunnen versnellen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:47

Positieve noot; probeer eens wat cardamom in je thee of koffie. Begin met twee geplette zaden per kopje. Positief voor de smaak; word je vrolijk van en het heeft nog positieve effecten op de gezondheid ook.
Driewerf win ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:50

Huertecilla schreef:
Positieve noot; probeer eens wat cardamom in je thee of koffie. Begin met twee geplette zaden per kopje. Positief voor de smaak; word je vrolijk van en het heeft nog positieve effecten op de gezondheid ook.
Driewerf win ;)

Cardamom... ik vind dat categorie Koriander hoor...

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:54

@vayo dat maakt het hartstikke moeilijk voor je. Sterkte. Naar dat je ex niet meewerkt. Want jouw werk is natuurlijk zeker zo belangrijk als het zijne. Voor beide is vrij nemen moeilijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:02

Cer schreef:
Huertecilla schreef:
Driewerf win ;)

Cardamom... ik vind dat categorie Koriander hoor...

Dan doe je het toch niet :)*

Míjn glas is half vol. Ok, létterlijk is het :9k net helemaal leeg maar was *\%/*

https://image3.slideserve.com/6631659/slide7-l.jpg

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:09

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:16

Oh dank je. Daar ga ik eens naar kijken. Dit is nieuw voor mij. Nou hier in de wachtruimte nadat ik de booster gehad heb.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:27

Fijn Vayo!!

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:31

Vayo,sterkte in deze moeilijke periode voor jou.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:54

Lief! En soms is het inderdaad misschien fijn om even te zeuren en te zeiken :o Met dit soort dingen kost het altijd even tijd om je leventje weer op de rit te krijgen. De pandemie en de maatregelen helpen daar niet aan mee. Maar we maken er maar het beste van. De kerstboom staat alweer gezellig op.

Net mijn booster gehaald naast de teststraat. Het was in de teststraat niet enorm druk, dus hopelijk is dat een goed teken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 14:01

Inmiddels zul je wel uit de wachtruimte na het prikken zijn, hopelijk is alles goedgegaan.

En het kwam er eerder een beetje prut uit met het zeuren, was niet zo bedoeld. Y;( Ik probeer mee te denken naar een oplossing voor je, want jouw situatie is (net als van vele andere ouders) niet fijn. Overigens hebben er hier dus calamiteitenverlof opgenomen, maar hebben we ook een werkgever die heel goed meedenkt naar oplossingen voor mensen die in die situatie zitten.
https://www.juridischloket.nl/werk-en-i ... ld-verlof/
Het kan zijn dat er in je CAO andere afspraken over zijn, dus ook je CAO even nakijken hierop.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 14:16

Pandora2 schreef:
pien_2010 schreef:

Het is wel een andere vorm waarin vrouwen er last van hebben. Zie ook dit artikel:

https://www.groene.nl/artikel/misogynie ... tiek-wapen

Citaat:
Tien procent van alle tweets gericht aan vrouwen op kieslijsten is haatdragend of zelfs bedreigend. De meeste van die verwensingen dragen het label gender en zijn dus seksistisch. Volksvertegenwoordigers die naast hun vrouw-zijn ook tot een minderheidsreligie behoren of van kleur zijn krijgen extra haat over zich heen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 14:24

Neonlight schreef:
Inmiddels zul je wel uit de wachtruimte na het prikken zijn, hopelijk is alles goedgegaan.

En het kwam er eerder een beetje prut uit met het zeuren, was niet zo bedoeld. Y;( Ik probeer mee te denken naar een oplossing voor je, want jouw situatie is (net als van vele andere ouders) niet fijn. Overigens hebben er hier dus calamiteitenverlof opgenomen, maar hebben we ook een werkgever die heel goed meedenkt naar oplossingen voor mensen die in die situatie zitten.
https://www.juridischloket.nl/werk-en-i ... ld-verlof/
Het kan zijn dat er in je CAO andere afspraken over zijn, dus ook je CAO even nakijken hierop.

Ja, weer lekker thuis aan de koffie! Alles goed gegaan en voel er niets van. Van de vorige ook geen bijwerkingen gehad, dus hopelijk nu ook niet.

Nee joh, maakt niet uit. Soms is het toch gewoon eens lekker om te zeuren :+ !! Het is fijn dat dit een soort uitlaatklep kan zijn en je er soms even wat steun kan vinden!
Bedankt voor je info, ik ga er eens goed naar kijken!! Ik zie het idd ook om me heen en als je dan nog eens hele jonge kindjes hebt, is het gewoon al helemaal geen doen. En ik begrijp ook dat het naast voor vele ouders, het ook voor veel werkgevers vervelend is. Maar eigenlijk zou hier vanuit het kabinet eens naar gekeken moeten worden. Helemaal omdat het gewoon allemaal lang duurt en we voorlopig niet van quarantaine en isolaties af zullen zijn. Het is zonde als dit een reden is om nu uit de zorg te stappen.