Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veerledec schreef:Het percentage positieve testen is gelijk gebleven. En veel mensen zijn nog genegen om te laten testen, want een positieve pcr-test is een (verlenging van je) QR code, dus ik heb het idee dat dat wel meespeelt. Overigens weet ik niet of het de maatregelen zijn, in de landen om ons heen zie je ook een daling en die hebben dan weer andere of geen/latere maatregelen. De zuidelijke landen stijgen nog even door, die zijn later begonnen met stijgen.
pien_2010 schreef:Vreselijk, ik las het gisteren. Ik vind dat vrouwen erg bedreigd worden (Kaag ook) en vroeger had ik het idee dat ons geslacht toch iets meer gespaard werd vergeleken met de mannen.
Pandora2 schreef:Die social media is inderdaad de pest. Voor heel veel dingen
Pandora2 schreef:pien_2010 schreef:Vreselijk, ik las het gisteren. Ik vind dat vrouwen erg bedreigd worden (Kaag ook) en vroeger had ik het idee dat ons geslacht toch iets meer gespaard werd vergeleken met de mannen.
Heeft niks met vrouwen te maken denk ik. Zie naar Van Ranst en sommige ( mannelijke ) politiekers.
Vroeger kwam er maar heel weinig in het nieuws en aan de oppervlakte, dus wisten we ook veel minder hierover.
pien_2010 schreef:Goed lezen Pandora, want wat ik JUIST schrijf is dat vroeger de vrouwen wat meer gespaard bleven in mijn ogen. En dat ik het idee heb dat dit nu niet meer is. Dus ipv dat we een ontwikkeling hebben gemaakt dat mannen minder bedreigt worden net als vrouwen vroeger, is het andersom gegaan en worden de vrouwen net zo hard aangepakt. Vreselijke ontwikkeling. Het ware beter geweest als de mannen wat dat betreft meer richting vrouwen waren opgeschoven ipv andersom.
Huertecilla schreef:Enneh, Pien, dat persoonlijke kan je hier op deze draden ook zien naar mij. Ook jij doet daar aan mee. En waarom? Omdat ik dingen wat anders belicht, de gijze cellen prikkel. Ben gevaccineerd, hou me aan de regels en dan nog persoonlijke narigheden en zwaargewichtige censuur want.... ánders. Kun je nagaan hoge bomen met onplezierig ervaren publieke uitspraken. Man of vrouw is irrelevant. Toch
Neonlight schreef:Vayo, ik heb je al meermalen horen klagen over vakantie opnemen als de kinderen thuis zijn omdat de scholen dicht zijn, maar waarom gebruik je geen zorgverlof?
Cer schreef:Huertecilla schreef:Positieve noot; probeer eens wat cardamom in je thee of koffie. Begin met twee geplette zaden per kopje. Positief voor de smaak; word je vrolijk van en het heeft nog positieve effecten op de gezondheid ook.
Driewerf win
Cardamom... ik vind dat categorie Koriander hoor...
Pandora2 schreef:pien_2010 schreef:Vreselijk, ik las het gisteren. Ik vind dat vrouwen erg bedreigd worden (Kaag ook) en vroeger had ik het idee dat ons geslacht toch iets meer gespaard werd vergeleken met de mannen.
Heeft niks met vrouwen te maken denk ik. Zie naar Van Ranst en sommige ( mannelijke ) politiekers.
Vroeger kwam er maar heel weinig in het nieuws en aan de oppervlakte, dus wisten we ook veel minder hierover.
Citaat:Tien procent van alle tweets gericht aan vrouwen op kieslijsten is haatdragend of zelfs bedreigend. De meeste van die verwensingen dragen het label gender en zijn dus seksistisch. Volksvertegenwoordigers die naast hun vrouw-zijn ook tot een minderheidsreligie behoren of van kleur zijn krijgen extra haat over zich heen.
Neonlight schreef:Inmiddels zul je wel uit de wachtruimte na het prikken zijn, hopelijk is alles goedgegaan.
En het kwam er eerder een beetje prut uit met het zeuren, was niet zo bedoeld.Ik probeer mee te denken naar een oplossing voor je, want jouw situatie is (net als van vele andere ouders) niet fijn. Overigens hebben er hier dus calamiteitenverlof opgenomen, maar hebben we ook een werkgever die heel goed meedenkt naar oplossingen voor mensen die in die situatie zitten.
https://www.juridischloket.nl/werk-en-i ... ld-verlof/
Het kan zijn dat er in je CAO andere afspraken over zijn, dus ook je CAO even nakijken hierop.