Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 08:39

haffiefreak schreef:
Wij hebben 2 katten en een hond die ontzettend aan het verharen zijn.
Vooral op de zwarte kleding blijven deze haren hardnekkig zitten, ook na de wasmachine.

Hoe kan ik dit voorkomen?

Geen kleding!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 08:41

Katten en hond goed borstelen en idd plakrollers. Voorkomen wordt m niet.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 08:59

Bij thuiskomst kleed ik me vaak om als ik kleren aan heb die gevoelig zijn voor haar. Dat scheelt ook al heel veel.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 09:01

haffiefreak schreef:
Wij hebben 2 katten en een hond die ontzettend aan het verharen zijn.
Vooral op de zwarte kleding blijven deze haren hardnekkig zitten, ook na de wasmachine.

Hoe kan ik dit voorkomen?

Als je kleding in de droger kunt doen, ben je al een deel van de haren kwijt.
Ik stofzuig sommige kleding voordat het de wasmachine in gaat. En een kledingborstel ligt standaard op het aanrecht.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 10:04

Om in te haken op dit onderwerp: heeft iemand ervaring met travestof en huisdierharen? Ik vind zo’n zwarte broek wel gaaf, maar heb een rode cocker.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 11:08

Ceetje_bokt schreef:
Om in te haken op dit onderwerp: heeft iemand ervaring met travestof en huisdierharen? Ik vind zo’n zwarte broek wel gaaf, maar heb een rode cocker.

Mijn ervaring is dat het er erg makkelijk vanaf gaat, kleding opschudden of in de wasmachine en dan is het bij het drogen vaak al eraf.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 16:43

C_arola schreef:
Ceetje_bokt schreef:

Mijn ervaring is dat het er erg makkelijk vanaf gaat, kleding opschudden of in de wasmachine en dan is het bij het drogen vaak al eraf.

Dank je!

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 16:48

Ik heb vanochtend bij de ikea een kledingroller met navulling gekocht. :=

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 17:02

Ik heb ook zo'n rol in huis. Ideaal voor alles!

Vandaag met zijn tweeën de wasmachine en droger helemaal schoongemaakt. Wat een werk is dat joh! Nu zit er van Dasty een of ander schoonmaakmiddel in de wasmachine. Ben benieuwd wat dat doet.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 17:23

Ceetje_bokt schreef:
C_arola schreef:
Ceetje_bokt schreef:

Dank je!

Graag gedaan :)

Bij de wasmachine schoonmaken kreeg ik nog de tip om wanneer je handdoeken gaat wassen, 1 daarvan te gebruiken om de randen bij de wasmachine en de rubber mee te nemen voordat je de wasmachine aan gaat zetten. Sinds ik dat doe heb ik veel minder werk aan de wasmachine schoonmaken.

Misschien hebben jullie nog een tip. Ik heb een alkoof in de badkamer bij de douche waar shampoo en dergelijke staan. Daar zit wat schimmel in de hoek en niks helpt ertegen, ook schimmelreiniger van HG heeft geen effect. Weten jullie wat ik daarmee kan doen? Het gaat om een alkoof in de muur van de inloopdouche.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 17:23

C_arola schreef:
Bij de wasmachine schoonmaken kreeg ik nog de tip om wanneer je handdoeken gaat wassen, 1 daarvan te gebruiken om de randen bij de wasmachine en de rubber mee te nemen voordat je de wasmachine aan gaat zetten. Sinds ik dat doe heb ik veel minder werk aan de wasmachine schoonmaken.

Dat doe ik sowieso altijd inderdaad.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 18:21

C_arola je hebt van Dasty een witte fles voor muren dus misschien dat dat helpt of een dot keukenpapier in de schoonmaakazijn drenken en er tegenaan drukken.
Laten zitten voor een paar uur en dan afspoelen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 18:38

Bedankt voor de tip, ga ik proberen!

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 13:25

Heeft hier iemand een tip. Wij hebben een super mooi kunst-rieten tuinmeubelset. Niet zo’n simpele van de bouwmarkt :+ , maar echt een heel mooie dikke, gevlochten variant.

Nu weet ik dat in de loop van de tijd door de zon kunstof kan verkleuren of zelfs breken.

Heeft iemand de tip hoe je en met wat je zo’n tuinmeubelset kan impregneren om ‘m mooi te houden en te beschermen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 13:29

CairnTerrier schreef:
Heeft hier iemand een tip. Wij hebben een super mooi kunst-rieten tuinmeubelset. Niet zo’n simpele van de bouwmarkt :+ , maar echt een heel mooie dikke, gevlochten variant.

Nu weet ik dat in de loop van de tijd door de zon kunstof kan verkleuren of zelfs breken.

Heeft iemand de tip hoe je en met wat je zo’n tuinmeubelset kan impregneren om ‘m mooi te houden en te beschermen?

Ja daar is spul voor. HG heeft het maar andere merken ook.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 18:30

CairnTerrier schreef:

Zo’n mooie, goede set hebben wij al ruim 10 jaar. Staat het hele jaar buiten en ik doe er niets aan. Is nog altijd mooi.