Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 13:11

Is dat voor evenementen en discotheken dan ?
Ik kan de rest van het artikel weer niet lezen natuurlijk :P

Ik heb nog nooit een test gedaan / laten doen, dus geen idee hoe dat in zijn werk gaat :')

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 13:26

Pandora2 schreef:
Is dat voor evenementen en discotheken dan ?
Ik kan de rest van het artikel weer niet lezen natuurlijk :P

Ik heb nog nooit een test gedaan / laten doen, dus geen idee hoe dat in zijn werk gaat :')

Ikke ook niet ,gelukkig

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 13:34

Citaat:
Vaccinatie werkt niet bij veel mensen met afweerproblemen

Er zijn in Nederland ongeveer een half miljoen mensen met een immuunsysteem dat niet goed werkt. Voor een belangrijk deel van deze mensen is hun vaccinatie niet de weg uit de coronacrisis. De vaccins werken bij deze mensen namelijk vaak niet, terwijl ze meestal wel een hoger risico op ernstige corona hebben.

https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coron ... lk_wrapper

Wat mij betreft wordt steeds duidelijker dat vaccineren niet de sleutel is naar het normale leven. Er blijven groepen die zich niet kunnen of willen vaccineren en er blijken ook steeds meer (kwetsbare) groepen onvoldoende te reageren op het vaccin...

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 13:52

En waar baseer je op dat het niet de sleutel is naar het normale leven?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 13:59

Sheran schreef:

Vaccinatie houdt besmetting niet tegen, het houdt ziekte niet tegen, het houdt ziekenhuisopname niet altijd tegen, bepaalde groepen bouwen geen afweer de op na vaccinatie…

Vaccineren werd gezien als dé manier om terug naar normaal te kunnen. Volgens mij zijn er echter veel te veel mitsen en maren om enkel en alleen op vaccineren in te zetten. Ik ben persoonlijk bang dat we voorlopig nog vastzitten aan maatregelen en lockdowns met alle gevolgen voor economie, psychische gezondheid en kansen op grote epidemieën van andere virussen als gevolg

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 14:13

Ik heb uit nieuwsgierigheid even de cijfers van augustus vorig jaar en dit jaar even naast elkaar gelegd voor hier in BE.
Aug 2020 : gemiddeld 460 nieuwe besmettingen per dag. 22 ziekenhuisopnames per dag.
Aug 2021 : gemiddeld 1900 nieuwe besmettingen per dag. 60 ziekenhuisopnames per dag.

Vorig jaar mocht er ook gewoon de wereld rondgetoerd worden tijdens de zomer als ik mij niet vergis.
Hadden we toen nog veel strengere maatregelen als nu? Ik kan het mij eigenlijk niet zo goed meer herinneren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 14:18

Vorig jaar hadden we nog niet de andere varianten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 14:20

996981 schreef:
Sheran schreef:

Vaccinatie houdt besmetting niet tegen, het houdt ziekte niet tegen, het houdt ziekenhuisopname niet altijd tegen, bepaalde groepen bouwen geen afweer de op na vaccinatie…

Vaccineren werd gezien als dé manier om terug naar normaal te kunnen. Volgens mij zijn er echter veel te veel mitsen en maren om enkel en alleen op vaccineren in te zetten. Ik ben persoonlijk bang dat we voorlopig nog vastzitten aan maatregelen en lockdowns met alle gevolgen voor economie, psychische gezondheid en kansen op grote epidemieën van andere virussen als gevolg

Gezond verstand is natuurlijk de beste manier terug naar normaal, maar helaas kunnen we dat niet regelen :').

Ik zie de vaccinaties echt wel positief in hoor. We mogen alweer heel erg veel (vorig jaar open gooien was ook gewoon geen goed idee, dat kon iedereen op zijn vingers natellen). Besmettingen hoeven niet naar 0, de ziekenhuisopnames moeten geen grote druk meer geven op de zorg. Zeker met vaccinaties ben je nu behoorlijk vrij. Dat ze het mbt evenementen nog even rustig doen vind ik logisch, je wil niet weer in een 'oeps'-situatie terechtkomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 14:24

Pandora2 schreef:
Ik heb uit nieuwsgierigheid even de cijfers van augustus vorig jaar en dit jaar even naast elkaar gelegd voor hier in BE.
Aug 2020 : gemiddeld 460 nieuwe besmettingen per dag. 22 ziekenhuisopnames per dag.
Aug 2021 : gemiddeld 1900 nieuwe besmettingen per dag. 60 ziekenhuisopnames per dag.

Vorig jaar mocht er ook gewoon de wereld rondgetoerd worden tijdens de zomer als ik mij niet vergis.
Hadden we toen nog veel strengere maatregelen als nu? Ik kan het mij eigenlijk niet zo goed meer herinneren.

Een zes maal besmettelijkere variant, wat versoepelingen en mensen die regel moe zijn.
Wat cijfers betreft , toen 1 op 20 naar ziekenhuis nu 1 op 31 naar ziekenhuis.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 14:26

purny schreef:
Vorig jaar hadden we nog niet de andere varianten

Maar ook geen enkel vaccin.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 14:28

Sheran schreef:
Gezond verstand is natuurlijk de beste manier terug naar normaal, maar helaas kunnen we dat niet regelen :').

Ik zie de vaccinaties echt wel positief in hoor. We mogen alweer heel erg veel (vorig jaar open gooien was ook gewoon geen goed idee, dat kon iedereen op zijn vingers natellen). Besmettingen hoeven niet naar 0, de ziekenhuisopnames moeten geen grote druk meer geven op de zorg. Zeker met vaccinaties ben je nu behoorlijk vrij. Dat ze het mbt evenementen nog even rustig doen vind ik logisch, je wil niet weer in een 'oeps'-situatie terechtkomen.

Tuurlijk leveren de vaccins een positieve bijdrage. Die bijdrage is wat mij betreft alleen minder groot dan voorspelt. Ik vraag me persoonlijk af hoe we hier nu mee om gaan. Gaan we kijken naar andere oplossingen? Of blijven we vooralsnog inzetten op vaccineren?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 14:32

Dat weet ik uiteraard niet, dus ik ga speculeren. Ik dénk dat 'we' nog even voorzichtig boven totdat we iets meer info hebben over de (duur van de) werking van de vaccins, en dan met name tegen ziekenhuisopname. Ik denk dat we nog een tijdje met een soort zwaard van damicles binnen ons hoofd leven: gaat het de verkeerde kant op, dan kunnen maatregelen weer aangescherpt worden. Verder denk ik dat er gewoon langzaam uit deze vreemde situatie een weg gebaand moet worden.

Persoonlijk vind ik de bijdrage van de vaccins niet minder groot dan voorspeld. Wat had jij verwacht wat nu niet gebeurt?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 14:33

Hier bij ons blijven ze toch wel vol inzetten op vaccinatie lijkt me.
Er gaan zelfs mobiele vaccinteams naar de scholen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 14:37

bigone schreef:
Een zes maal besmettelijkere variant, wat versoepelingen en mensen die regel moe zijn.
Wat cijfers betreft , toen 1 op 20 naar ziekenhuis nu 1 op 31 naar ziekenhuis.

Zal wel een combi van factoren zijn ja.

Ik las dat we in Vlaanderen de hoogste vaccinatiegraad hebben, maar ook de hoogste besmettingscijfers.

En dat 1/3 van de mensen in de ziekenhuizen met covid uit een rusthuis komen, dus dat kan ook wel één en ander verklaren van het toch best nog hoge aantal opnames.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 14:40

Eleeke schreef:
In Duitsland zijn ze veel braver met opvolgen van maatregelen en strenger nog met hun ffp2 en heel heel veel testen en dat doet iedereen ook braaf.

En toch hebben ze daar veel meer besmettingen dan hier en lopen ze elke dag op.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 14:41

Vaccinatie is imo de enigste manier om de druk op de zorg laag te houden. Ondanks dat gevaccineerden in het ziekenhuis komen blijkt uit cijfers dat er dat heel veel minder zijn dan niet gevaccineerden.
Dus vaccinatie werkt en is het imo logisch dat er gestreefd word naar een zo hoog mogelijk niveau. We zullen het wel zien, in veel landen lopen nu de besmettingen op dus over een week of twee zal duidelijk zijn of daar de ziekenhuizen ook weer voller liggen of te vol.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 14:43

Sheran schreef:
Dat weet ik uiteraard niet, dus ik ga speculeren. Ik dénk dat 'we' nog even voorzichtig boven totdat we iets meer info hebben over de (duur van de) werking van de vaccins, en dan met name tegen ziekenhuisopname. Ik denk dat we nog een tijdje met een soort zwaard van damicles binnen ons hoofd leven: gaat het de verkeerde kant op, dan kunnen maatregelen weer aangescherpt worden. Verder denk ik dat er gewoon langzaam uit deze vreemde situatie een weg gebaand moet worden.

Persoonlijk vind ik de bijdrage van de vaccins niet minder groot dan voorspeld. Wat had jij verwacht wat nu niet gebeurt?

Ik persoonlijk had precies verwacht wat er nu gebeurt helaas... Vaccinatie blijkt toch niet zo zaligmakend als door de politiek voorgesteld. Ook in dit topic heerste echt het idee dat straks als iedereen gevaccineerd is we uit de problemen zouden zijn, we weer meer zouden kunnen en mogen etc. Inmiddels is echt een heel groot deel van de volwassenen gevaccineerd. Je ziet dat ziekenhuisopnamen dalen (wat in het begin als doel werd gegeven) maar toch wordt er weinig versoepeld want er zijn veel besmettingen. Zolang die besmetting niet resulteren in hoge ziekenhuisopnamen en dus belasting voor de (ziekenhuis)zorg zou er weinig aan de hand moeten zijn

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 14:53

Grappig, want volgens mij had ik dus dezelfde verwachtingen als jij, maar heb ik, in tegenstelling tot jou, wél het idee dat er heel erg veel versoepeld wordt :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 14:54

Sheran schreef:
Grappig, want volgens mij had ik dus dezelfde verwachtingen als jij, maar heb ik, in tegenstelling tot jou, wél het idee dat er heel erg veel versoepeld wordt :)

Tuurlijk is er versoepeld. Normaal is het echter nog lang niet

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 14:58

Bloodymary schreef:
Eleeke schreef:
In Duitsland zijn ze veel braver met opvolgen van maatregelen en strenger nog met hun ffp2 en heel heel veel testen en dat doet iedereen ook braaf.

En toch hebben ze daar veel meer besmettingen dan hier en lopen ze elke dag op.

Dld 37,8 per 100.000
Nederland 97,2 per 100.000

https://www.coviddashboard.nl/covid-19-in-nederland-belgie-duitsland/

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:12

Wauw wauw wauw wat een enorm aantal artiesten zaterdag tijdens unmute. Van mijn scène ook echt de top van de top. Zo gaaf. *\o/*

Zo wordt het vanzelf een festival alleen onder de naam van een demonstratie.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:44

Ik snap dat ze willen protesteren , maar ik denk anderzijds ook wat voor nut heeft het? We zitten in een pandemie en ik vindt het oprecht vervelend voor artiesten en organisaties dat ze niks kunnen doen nu en geen inkomsten hebben.

Maar de keerzijde is ze doen net alsof corona zomaar stop gezet kan worden , en dan alles weer kan. Zo werkt het helaas niet....

qua artiesten wat er tussen loopt ken ik ( sorry) eigenlijk niemand of een enkele.

Als we nu alles met volledige capaciteit open gooien , kan ik mij niet voorstellen dat dat opeens heel veel winst op gaat leveren. Er worden meer mensen weer ziek , die ook dus niet naar een festival toe kunnen. Ik denk persoonlijk dat het nog meer verlies op gaat leveren door de verplichte corona testen wat een bepaald groep niet wil die ook graag een festival bezoekt.

Persoonlijk zou mij een festival of concert nu totaal niet aantrekken als het zo zou gaan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:47

Natuurlijk heeft het nut. Enig idee hoeveel geld er in deze business omgaat en wat ze dagelijks mislopen? Het is schandalig als je ziet wat wel kan omdat daar gewoon druk op zit en er veel geld mee gemoeid is vanuit hoger hand.

Het is niet meer recht te praten dus ze hebben alle recht om de straat op te gaan. Als je niet open kunt met 80% vaccinatiegraad, testen voor toegang en vaccinatiebewijzen moet je misschien maar gaan accepteren dat moeder natuur deze oorlog wint.

Bijna alle festivals waren trouwens al volledig uitverkocht. Alleen mijn festivals gaan dan al om 60000 mensen per keer, meerdere dagen. Mensen die niet willen testen of vaccineren kopen al geen kaartje op voorhand.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:57

Ik snap met de races in Zandvoort op komst en de slimme manier waarmee ze de regels omzeilen dat de evenementen industrie in verzet komt. Zou gewoon een drie daags evenement organiseren en een camping buiten het terrein oprichten, net als in Zandvoort .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:59

Er hebben natuurlijk nog een hele hoop mensen kaartjes liggen van festivals wat in 2020 al plaats zou vinden. Ik heb ze ook nog maar het festival waar ik toen de tijd heen zou gaan heeft besloten de komende jaren niks te gaan doen. Dus dat werd automatisch een voucher.

Plus mijn vaccinatie begint nu toch echt wel minder te worden na 7 maanden , en bij meer mensen al na 3 maanden. Dus nee , ik denk niet dat het nu al mogelijk is. Ik snap de frustratie zeker na aanleiding van de formule 1 die wel mag plaatsvinden ( had van mij ook zeker een streep door gemogen , met 70.000 man publiek ) hier vinden ook de motoraces met best een behoorlijk publiek weer plaats rond de 35.000 werd al genoemd voor de Superbike evenementen. De vaccinatie locatie gaat namelijk ook weer weg van het circuit en ik denk ook door onder andere de TT baan weer meer gaat en mag organiseren. Dit is natuurlijk wel een aanname denk ook dat ze kleiner gaan deels doordat er gewoon nu minder prikken gezet worden en ze naar een kleinere locatie gaan.

Maar heel eerlijk? Ik denk niet dat het gaat helpen dat er opeens evenementen worden mogen georganiseerd. Niet per 1 september in ieder geval , dan denk ik nog eerder 20 september als de regels versoepeld gaan worden.

Maar als ze nu allemaal weer op elkaar gaan zitten , komen er meer varianten en ja als we zo doorgaan komt daar ooit één uit die zo gevaarlijk is dat moeder natuur het inderdaad gaat winnen. En dat zijn die festivals niet waard in mijn ogen.