Ik kan de rest van het artikel weer niet lezen natuurlijk

Ik heb nog nooit een test gedaan / laten doen, dus geen idee hoe dat in zijn werk gaat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Vaccinatie werkt niet bij veel mensen met afweerproblemen
Er zijn in Nederland ongeveer een half miljoen mensen met een immuunsysteem dat niet goed werkt. Voor een belangrijk deel van deze mensen is hun vaccinatie niet de weg uit de coronacrisis. De vaccins werken bij deze mensen namelijk vaak niet, terwijl ze meestal wel een hoger risico op ernstige corona hebben.
https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coron ... lk_wrapper
Sheran schreef:En waar baseer je op dat het niet de sleutel is naar het normale leven?
996981 schreef:Sheran schreef:En waar baseer je op dat het niet de sleutel is naar het normale leven?
Vaccinatie houdt besmetting niet tegen, het houdt ziekte niet tegen, het houdt ziekenhuisopname niet altijd tegen, bepaalde groepen bouwen geen afweer de op na vaccinatie…
Vaccineren werd gezien als dé manier om terug naar normaal te kunnen. Volgens mij zijn er echter veel te veel mitsen en maren om enkel en alleen op vaccineren in te zetten. Ik ben persoonlijk bang dat we voorlopig nog vastzitten aan maatregelen en lockdowns met alle gevolgen voor economie, psychische gezondheid en kansen op grote epidemieën van andere virussen als gevolg
Pandora2 schreef:Ik heb uit nieuwsgierigheid even de cijfers van augustus vorig jaar en dit jaar even naast elkaar gelegd voor hier in BE.
Aug 2020 : gemiddeld 460 nieuwe besmettingen per dag. 22 ziekenhuisopnames per dag.
Aug 2021 : gemiddeld 1900 nieuwe besmettingen per dag. 60 ziekenhuisopnames per dag.
Vorig jaar mocht er ook gewoon de wereld rondgetoerd worden tijdens de zomer als ik mij niet vergis.
Hadden we toen nog veel strengere maatregelen als nu? Ik kan het mij eigenlijk niet zo goed meer herinneren.
Sheran schreef:Gezond verstand is natuurlijk de beste manier terug naar normaal, maar helaas kunnen we dat niet regelen.
Ik zie de vaccinaties echt wel positief in hoor. We mogen alweer heel erg veel (vorig jaar open gooien was ook gewoon geen goed idee, dat kon iedereen op zijn vingers natellen). Besmettingen hoeven niet naar 0, de ziekenhuisopnames moeten geen grote druk meer geven op de zorg. Zeker met vaccinaties ben je nu behoorlijk vrij. Dat ze het mbt evenementen nog even rustig doen vind ik logisch, je wil niet weer in een 'oeps'-situatie terechtkomen.
bigone schreef:Een zes maal besmettelijkere variant, wat versoepelingen en mensen die regel moe zijn.
Wat cijfers betreft , toen 1 op 20 naar ziekenhuis nu 1 op 31 naar ziekenhuis.
Sheran schreef:Dat weet ik uiteraard niet, dus ik ga speculeren. Ik dénk dat 'we' nog even voorzichtig boven totdat we iets meer info hebben over de (duur van de) werking van de vaccins, en dan met name tegen ziekenhuisopname. Ik denk dat we nog een tijdje met een soort zwaard van damicles binnen ons hoofd leven: gaat het de verkeerde kant op, dan kunnen maatregelen weer aangescherpt worden. Verder denk ik dat er gewoon langzaam uit deze vreemde situatie een weg gebaand moet worden.
Persoonlijk vind ik de bijdrage van de vaccins niet minder groot dan voorspeld. Wat had jij verwacht wat nu niet gebeurt?
Bloodymary schreef:Eleeke schreef:In Duitsland zijn ze veel braver met opvolgen van maatregelen en strenger nog met hun ffp2 en heel heel veel testen en dat doet iedereen ook braaf.
En toch hebben ze daar veel meer besmettingen dan hier en lopen ze elke dag op.