Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 09:18

Gelukkig! Hoe heb je het nu voor elkaar kunnen krijgen? Toch kunnen bewijzen dat dit een ander pakje was doordat er een andere sticker onder zat...?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:01

Ik had Vinted een bericht gestuurd toen de koper niet reageerde, helemaal in het begin. Vinted gaf aan het bij DHL gemeld te hebben en DHL zou een onderzoek starten. Dat onderzoek heeft vrij lang geduurd, tussendoor heb ik nog een keer vinted bericht en een paar dagen hebben ze mij nog bericht met de mededeling dat het erg lang duurde maar dat zij ook nog wachtten. Een paar dagen daarna zag ik in de chat met de koper dat de transactie opgeschort was en zij haar geld terugkreeg. Daarop heb ik Vinted weer bericht, dat een eerlijke verkoper ook niet de dupe mag worden van zoiets en blabla. Gister kreeg ik een bericht daarop terug van Vinted dat ze me op 14 maart het bedrag uitbetaald hadden :) Daar had ik alleen nergens melding van gekregen dus het was tussen de andere transacties me niet opgevallen :')
Ik blijf het vreemd vinden wat er nou precies gebeurd is, daar zullen we wel nooit achterkomen maar ik heb in elk geval m'n geld gekregen en ik hoop dat de koper ook gewoon eerlijk was.
Op de foto die ze had meegestuurd helemaal in het begin was een randje afgescheurd papier met een stuk plakband te zien en mijn label daarnaast geplakt. Dus of dat bij de post mis is gegaan en ze random een ander label doorop hebben geplakt of dat zij het toch zelf is geweest geen idee.. Maar het is niet meer te achterhalen waar dat pakket heen had gemoeten, helaas.
Wel heel fijn dat ze het alsnog opgelost hebben, had daar eigenlijk niet echt meer op gerekend :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:43

Nou dat klinkt dan eigenlijk best wel coulant van Vinted +:)+

Zal voor hun ook niet meevallen allemaal.... er zal vast heel wat gekkigheid langskomen :(:)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:04

Moet echt zeggen dat ik op dit moment Gallisch wordt van Vinted
Gister wat binnen gekregen wat regelrecht de vuilnisbak in kan en vandaag een shirt wat 122 zou zijn, zit er een label van 104 in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:58

Hier vandaag ook wat binnen gekregen dat als staat erg goed had staan maar overduidelijk grauw en verwassen is -O-

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:01

Altijd frustrerend…. Hier laatst een jas, als nieuw. Komt die aan en hengst het vuil aan de onderkant van de mouwen. Bah…. Was het dan toch?
Ik snap niet hoe je zoiets doet, je draagt het en als het vies is hang je het in de kast om te verkopen? En waar zit het wassen dan ergens?
Alle vlekken waren eruit met wassen, maar dan nog.

Zo 2-tal maand terug een trui met zakken, was nieuw zonder prijskaartje. Stak een gebruikt mondmasker in de zakken. Hoezo nieuw?….

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:06

Ah balen altijd die dingen.... wel fijn als vlekken ofzo er met wassen nog uit gaan. Maar dingen die er ineens minder uitzien of die verschrikkelijke andere maat opsturen dan ze adverteren, terwijl het inderdaad ook nog eens gewoon op het label staat....pfffft.

Ik had juist weer een gelukje van een echt als nieuwe echt wollen binnenjas die je ook als vest / jas kan dragen, voor een heel klein prijsje, maar wel van prijzig merk *\o/* En nog een dure biologisch wollen trui voor echt een habbekrats.

Nu zelf weer een keer een paar uurtjes vinden om het 1 en ander online te zetten weer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:41

Ik heb alleen een veel te kleine trui ontvangen, stond er voor maat 36 op en pas ik never nooit niet in. Eerder maat 30/32.

Verder heb ik nu echt veel gekocht en eigenlijk alles in de staat die beschreven stond.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:44

Ik moet ook zeggen dat ik nooit iets koop waarbij ik het labeltje met de maat niet heb gezien.
Dan kan het natuurlijk nog wel erg klein vallen oid, maar meestal ken ik het merk ook wel, anders zou ik er niet naar kijken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:47

Ik heb wel dat er in beschrijving een maat 36 of s staat en als je dan de foto's toevallig ziet is het xs / 34. Dan ben ik al blij dat je het met inzoomen ziet. Wel zonde, was bij een jas die ik wilde hebben. Ik heb maat 36 of 38, dus dan is een 34 echt te klein. (Vaak vooral de armen te kort en te strak bij voorgevel)

Hoe zouden jullie dat neerzetten? Als je dus zoals veroortjoo een 36 hebt die veel kleiner valt of een kleinere maat die jij groter vindt vallen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:48

siskeh schreef:
Ik moet ook zeggen dat ik nooit iets koop waarbij ik het labeltje met de maat niet heb gezien.
Dan kan het natuurlijk nog wel erg klein vallen oid, maar meestal ken ik het merk ook wel, anders zou ik er niet naar kijken.

Ik vraag nu sinds een paar dagen ook steeds om een foto van met maat etiket maar dan komt er gewoon geen reactie meer…
Of al zoveel rommel ontvangen waarvan het etiket eruit geknipt is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:08

Ik selecteer altijd op nieuw met kaartje/ zo goed als nieuw en ik wil altijd de labels zien.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:52

MyWishMax schreef:
Ik heb wel dat er in beschrijving een maat 36 of s staat en als je dan de foto's toevallig ziet is het xs / 34. Dan ben ik al blij dat je het met inzoomen ziet. Wel zonde, was bij een jas die ik wilde hebben. Ik heb maat 36 of 38, dus dan is een 34 echt te klein. (Vaak vooral de armen te kort en te strak bij voorgevel)

Hoe zouden jullie dat neerzetten? Als je dus zoals veroortjoo een 36 hebt die veel kleiner valt of een kleinere maat die jij groter vindt vallen?

Ik vind het vooral lastig qua wat je "aanvinkt" omdat de meeste mensen toch zoeken op hun kledingmaat(denk ik) en niet op de maat hoe het valt.
Maar ik zet het wel altijd in de beschrijving, als het kleiner/groter valt.
Vaak zijn er merken die van zichzelf al kleiner/groter/raar vallen, dan is het wel meer standaard dat iemand in een andere maat-categorie gaat kijken.

Nu moet ik zeggen dat ik vaak advertenties zie zoals je daarboven beschrijft, dus een kledingstuk dat word omschreven als s/m en dan staat er of een xs in de kleding, of een L
Dat kán wel, maar zet dan zelf duidelijk in de omschrijving: oké kledingstuk valt als een maat... maar is in label maat ... dan weet je in ieder geval dat daar geen "gedoe" over kan komen, zowel als koper als als verkoper.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:53

MyWishMax schreef:

Ik post het onder de maat hoe het valt en dan in de omschrijving de label maat. Dus als 38 valt als 34 post ik bij 34.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:00

Ik kies vooral nieuw en of met kaartje. De jeans voor het kind vanaf heel goed maar ik wil wel label zien ivm maat. 110 hoef ik echt niet meer

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:56

Daarom vind ik het bij kinderkleding zo fijn dat de maten overlappen op Vinted :)

Heb je bvb. een labelmaat 116 broek of shirt, dan kan je kiezen tussen 110-116 (handig als hij klein valt) en 116-122 (handig als hij groot valt). Daarnaast zet ik nog in de omschrijving hoe ik vind dat hij valt, en plaats ik minstens 1 foto met meetlint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:33

Ik plaats alle kleding bij de maat die op het etiket staat én ik zet elk etiket leesbaar en ingezoomd op de foto. Als het kan ook het label met wasvoorschriften/samenstelling erbij, zodat daar ook geen misverstanden over kunnen ontstaan. Ontbreekt dit etiket dan vermeld ik dat ook. Wanneer iets kleiner valt staat dat in mijn beschrijving, of een stretch die minder rekt dan je zou verwachten geef ik eveneens aan.
Ik zet liever een heel verhaal in de productbeschrijving zodat alles duidelijk is, dan amper iets melden en nadien gezeik. Tot nu toe heeft me dat heel erg vaak al vragen bespaard én heel erg veel goede comments omdat alles gewoon... duidelijk is. Heb wel het idee dat men die openheid kan waarderen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:40

Als een kledingstuk heel afwijkend valt, dan plaats ik het bij de maat zoals ik hem vind vallen. Ik heb zelf een heel gemiddelde maat S. Als ik bijvoorbeeld net aan in maat L zou passen van een bepaald kledingstuk, dan heeft het geen zin om hem als maat L te adverteren, omdat de mensen met die maat het item niet passen. Ik zet dat dan wel duidelijk in de advertentie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:40

Dat zou ik inderdaad ook erg waarderen. Ik lees ook altijd de beschrijvingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:41

Dat soort kledingstukken heb ik dan weer niet. Ik heb weleens een XS die eerder van als XXS of S, of een S die valt als XS. Of een stretch jurkje waar helemaal niet zoveel stretch in zit of juist erg veel. Dat zet ik er altijd bij.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:40

pmarena schreef:
Daarom vind ik het bij kinderkleding zo fijn dat de maten overlappen op Vinted :)

Heb je bvb. een labelmaat 116 broek of shirt, dan kan je kiezen tussen 110-116 (handig als hij klein valt) en 116-122 (handig als hij groot valt). Daarnaast zet ik nog in de omschrijving hoe ik vind dat hij valt, en plaats ik minstens 1 foto met meetlint.

Ik vind dat dus juist heel vervelend. Ik heb nog wat kleertjes maat 56 nodig, maar moet dan filteren op 50-56 en 56-62 waardoor ik veel verkeerde maten krijg.

Ik zou sowieso graag meer filteren op type print etc.

Hebben jullie wel eens iets opgehaald of op laten halen via vinted?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:03

Nou hier mijn aankoop een succes. Alleen de broek is net niet mijn model. Zonde. Maar de 5 jurkjes zitten allemaal precies goed en zo netjes dat er ook een prijs kaartje aan had kunnen hangen. Dus voor die 40 euro! Overigens toch eens kijken dat ik zelf wat kan gaan verkopen toch. Je moet wel zelf het label printen gok ik?

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:05

dalena schreef:
De jurk is zojuist gewassen en volgens mij zijn de vlekken weg :)

Helaas toch nog een beetje zichtbaar. Wat doen in zo'n situatie?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:11

Steenbok12 schreef:
Nou hier mijn aankoop een succes. Alleen de broek is net niet mijn model. Zonde. Maar de 5 jurkjes zitten allemaal precies goed en zo netjes dat er ook een prijs kaartje aan had kunnen hangen. Dus voor die 40 euro! Overigens toch eens kijken dat ik zelf wat kan gaan verkopen toch. Je moet wel zelf het label printen gok ik?

Ligt eraan met welke verzendoptie je verkoopt.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 17:46

Weet iemand of een vermist pakketje dat uiteindelijk toch nog aankomt bij het pakketpunt, of je daar dan alsnog melding van krijgt?

Ik heb ruim vier weken terug iets besteld via DHL. Helaas is het pakketje niet geleverd. Eergister nam ik contact op met Vinted en zij zouden DHL contacten.

Gister kreeg ik plots van Vinted een melding dat het pakket was geleverd. De tracking van DHL daarentegen zei dat het pakket nog steeds onderweg was. Net ben ik naar het pakketpunt gefietst en er is inderdaad geen pakketje afgeleverd...

Inmiddels heb ik van Vinted bericht gekregen dat het pakket kwijt is en ik mijn geld terug krijg gelukkig.

Maar stel dat de vermiste broek ooit nog wordt gevonden door DHL, krijg ik dan alsnog een melding dat hij bij het pakketpunt ligt? Het lijkt me zo'n fijne broek :') :))