Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:38

lenaa_tje schreef:
@astorga maar die gevolgen heb je natuurlijk in België ook. En in de rest van de wereld. Dat is geen Nederlands probleem

Dat weet ik, had alleen nu geen kans om er meer getallen bij te betrekken dan die van NL. En de getallen van chronische gevolgen zullen pas over jaren bekend zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34802
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:43

Loretta schreef:
SusanH schreef:
Sommige dingen snap ik niet. Iemand die in maart en april super voorzichtig was en de deur niet uit durfde. Paar weken terug bij een familie bbq perse veel meer afstand wilde houden dan nodig was. Bedenkt nu om met de hele familie sushi te bestellen en dan met zijn allen gezellig te gaan eten. Uhm nee, met meer dan 6 personen mag gewoon niet. O dan doen we toch de mannen en vrouwen apart. Echt...Ik snap die ultieme behoefte om samen te komen niet. Ik vind dat een heerlijk voordeel van corona eerlijk gezegd :o heb nu gezegd dat ik er nog over na denk. Ondanks dat ik sushi heerlijk vind heb ik er geen behoefte aan om zo samen te zitten.


Het risico begint nu juist weer toe re nemen. De ziekenhuis opnames volgen later.


Nou precies dat. Het risico neemt toe. Ja zegt mijn schoonzus, we mogen idd niet met meer dan 6 maar laten we kijken hoe het in oktober is. Wellicht is het dan beter. Ik denk juist dat het eerder slechter is dan. Maar zeker niet beter. Zitten nu net aan het begin van de 2e golf.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:44

Astorga schreef:
lenaa_tje schreef:
@astorga maar die gevolgen heb je natuurlijk in België ook. En in de rest van de wereld. Dat is geen Nederlands probleem

Dat weet ik, had alleen nu geen kans om er meer getallen bij te betrekken dan die van NL. En de getallen van chronische gevolgen zullen pas over jaren bekend zijn.

Dat dacht ik al, het klonk alleen nu wat gek door de context van de andere berichten :+
Sorry kan aan mij liggen.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:46

lenaa_tje schreef:
Astorga schreef:
Dat weet ik, had alleen nu geen kans om er meer getallen bij te betrekken dan die van NL. En de getallen van chronische gevolgen zullen pas over jaren bekend zijn.

Dat dacht ik al, het klonk alleen nu wat gek door de context van de andere berichten :+
Sorry kan aan mij liggen.

Ligt denk aan mijn slaaptekort. :')

Echwel

Berichten: 12516
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:52


purny

Berichten: 27611
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:56

Ik wilde nog naar de Haagse kermis... maar aan de andere kant ben ik best bang om daar besmet te raken. Kermis dus maar even opzij gezet

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:59

Echwel schreef:
Zelfs Texel is nu aan de beurt

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/273213/d ... ilig-texel

Je moet in deze tijd toch wel steeds meer dingen vermijden..

Zou dit als je vragen in bv het ziekenhuis krijgt of je in rood gebied op vakantie bent geweest een ja zijn?

Zelfs? Ik was hier eerder verbaasd over :+
Zeker na het gedoe op Terschelling

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:35

Citaat:
Sliep op een kamer met 2 andere meiden. Ik stond erop dat er een raam op een flinke kier open ging. Onder protest, maar het raam is open gebleven vannacht. Ze hadden het koud.... Het was ook fris, ook onder mijn eigen dekbed. Had eigen hoeslaken, dekbed met overtrek en kussen + kussensloop bij me.

Wow... Met vreemden op één kamer slapen? Dan maakt ventileren ook het verschil niet volgens mij.
Echt bizar wat 'n roekeloos gedrag! En dat dat uberhaupt legaal is op dit moment die dormrooms...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:40


BigOne
Berichten: 38543
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:43

Mvandende , had je na alle waarschuwingen en het meelezen hier niet beter tegen je ouders kunnen zeggen dat ze thuis moesten blijven? Ik snap dat je naar die beurs wilde maar dan niet de verantwoording richting je ouders nemen ( die misschien ook erg makkelijk denken over Corona ) ik snap dit echt niet. Ook niet van je ouders trouwens wanneer ze daarnaast ook nog zelf een ouder hebben .

Morrie

Berichten: 22344
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:44

Mijn buren waren van de week op Texel, ze zijn vandaag thuis gekomen i.p.v. dinsdag en ze gaan preventief 2 weken in quarantaine. Wij gaan dinsdag een weekje weg en ik moet dus even een andere buur regelen om mijn plantjes (die op de galerij voor mijn flatje staan) watercte geven

mvdende

Berichten: 5754
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:45

elnienjo schreef:
Citaat:
Sliep op een kamer met 2 andere meiden. Ik stond erop dat er een raam op een flinke kier open ging. Onder protest, maar het raam is open gebleven vannacht. Ze hadden het koud.... Het was ook fris, ook onder mijn eigen dekbed. Had eigen hoeslaken, dekbed met overtrek en kussen + kussensloop bij me.

Wow... Met vreemden op één kamer slapen? Dan maakt ventileren ook het verschil niet volgens mij.
Echt bizar wat 'n roekeloos gedrag! En dat dat uberhaupt legaal is op dit moment die dormrooms...


Er was wel 1,5m tussen de bedden. En ik wilde persé het raam op een kier.

Er staat nergens dat het niet toegestaan is.

En €22 per nacht of €100 per nacht maakt wel ff een verschil....

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:48

Als één van die andere gasten corona heeft dan heb je wel prijs als je een hele nacht in elkaars adem ligt, daar helpt een kiertje niet aan. Bijzonder gedrag vertoon jij toch, zeker als je je ouders aan jouw roekeloosheid blootstelt.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:49

elnienjo schreef:
Als één van die andere gasten corona heeft dan heb je wel prijs als je een hele nacht in elkaars adem ligt, daar helpt een kiertje niet aan. Bijzonder gedrag vertoon jij toch, zeker als je je ouders aan jouw roekeloosheid blootstelt.

En misschien zijn haar ouders wel 45 en in blakende gezondheid ;)

purny

Berichten: 27611
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:55

Dat ze in deze tijd vreemden met elkaar op de kamer laten slapen, dat je dat überhaupt doet snap ik niet. Je weet toch dat de beurs eraan komt? Dan kan je toch gewoon geld wegleggen in de maanden ervoor?
Ik zou je ouders melden dat ze oma niet uit kunnen nodigen zeker met de weinige afstand en de weinige ventilatie.
Erg onverantwoord...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:10

safina schreef:
Echwel schreef:


Zucht...hebben mijn kwetsbare ouders al hun moed verzameld en een huisje gehuurd om even niet meer tussen die 4 muren te zitten...en waar zitten ze? Juist. -O-

Ach nee :(:) , wat sneu! Blijven ze toch, of komen ze nu eerder naar huis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:48

Marie_Anne schreef:
Ach nee :(:) , wat sneu! Blijven ze toch, of komen ze nu eerder naar huis?


Ze komen naar huis. Al is dat wel een beetje lood om oud ijzer, denk ik. Het viel sowieso erg tegen. Veel jongeren, veel drukte, weinig afstand. Gelukkig waren ze met een krat bezorgde boodschappen die kant op gegaan, maar mn vader durfde niet eens een krantje te kopen.

Mn moeder appte dat ze heel goed begreep dat die beperkingen voor jongeren niet te doen zijn en dat ze hoopt dat musea, supermarkten en andere plaatsen speciale momenten open zijn voor kwetsbare mensen, met meer rust en afstand.

Ik hoop het ook voor ze. Het wordt anders een lange, lange winter voor mensen met een kwetsbare gezondheid.

Pantykous

Berichten: 10503
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 23:30

mvdende schreef:
Er was wel 1,5m tussen de bedden. En ik wilde persé het raam op een kier.

Er staat nergens dat het niet toegestaan is.

En €22 per nacht of €100 per nacht maakt wel ff een verschil....


Jij kan zo goed recht banketstaaf wat krom is, zolang het maar in je eigen straatje past. Ook een talent :j
Op z’n minst oma afzeggen idd.

Hier weer veel meer aan t opletten, 40 weken zwanger en wil zo min mogelijk risico. Ook tijdens de kraamweken zullen wij bezoek vragen om een mondkapje te dragen en handschoentjes aan.

imaudy
Berichten: 5112
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 00:56

Mvdende, oma niet laten komen idd.
Heb je nog nieuwe aanwinsten? Foto?

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:02

elnienjo schreef:
Citaat:
Sliep op een kamer met 2 andere meiden. Ik stond erop dat er een raam op een flinke kier open ging. Onder protest, maar het raam is open gebleven vannacht. Ze hadden het koud.... Het was ook fris, ook onder mijn eigen dekbed. Had eigen hoeslaken, dekbed met overtrek en kussen + kussensloop bij me.

Wow... Met vreemden op één kamer slapen? Dan maakt ventileren ook het verschil niet volgens mij.
Echt bizar wat 'n roekeloos gedrag! En dat dat uberhaupt legaal is op dit moment die dormrooms...


Jij maakt er echt een hobby van om tegen haar aan te zeuren hè. Steeds weer...

In het begin nog wel gereageerd hier, lees alleen nog mee. Bij ons worden ook gewoon kamers verhuurd waar meer verschillende personen kunnen slapen. Je kan prima in een 6 persoons kamer, twee mensen zetten. Je bent niet welkom als je klachten hebt.

purny

Berichten: 27611
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:18

Ik geef elnienjo in dit geval gelijk. Ik vraag me af of het zelfs gewoon mag. De meiden komen niet uit een zelfde huishouden.
Het is al vaker gebleken dat mvdende bepaald gedrag vertoond over schijt aan corona regeltjes.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:20

purny schreef:
Ik geef elnienjo in dit geval gelijk. Ik vraag me af of het zelfs gewoon mag. De meiden komen niet uit een zelfde huishouden.
Het is al vaker gebleken dat mvdende bepaald gedrag vertoond over schijt aan corona regeltjes.

En ook jij reageert op ieder bericht wat mvdende stuurt negatief :+

Daarbij kan ik mij niet voorstellen dat het niet mag als een bedrijf dit toe laat. Ik weet van een bedrijf hieruit de regio dat ze een hoop moesten inleveren voor ze open mochten.
Kan je het als nog mee oneens zijn.

Echwel

Berichten: 12516
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:34

Her besluit om niet nog maar weekend Texel te doen na de antwoorden.

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:06

lenaa_tje schreef:
purny schreef:
Ik geef elnienjo in dit geval gelijk. Ik vraag me af of het zelfs gewoon mag. De meiden komen niet uit een zelfde huishouden.
Het is al vaker gebleken dat mvdende bepaald gedrag vertoond over schijt aan corona regeltjes.

En ook jij reageert op ieder bericht wat mvdende stuurt negatief :+

Daarbij kan ik mij niet voorstellen dat het niet mag als een bedrijf dit toe laat. Ik weet van een bedrijf hieruit de regio dat ze een hoop moesten inleveren voor ze open mochten.
Kan je het als nog mee oneens zijn.


purny doet indd gezellig mee.

@ mvdende : misschien is het indd handiger om niet alles op bokt te zetten wat je doet. Ik doe uit eindelijk ook genoeg dingen met verstand die hier niet in het straatje zullen passen. Post dat expres niet. Zodra je even een andere mening hebt of een andere kijk ergens op hebt... berg je dan maar

mvdende

Berichten: 5754
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:27

wemkelover schreef:
purny doet indd gezellig mee.

@ mvdende : misschien is het indd handiger om niet alles op bokt te zetten wat je doet. Ik doe uit eindelijk ook genoeg dingen met verstand die hier niet in het straatje zullen passen. Post dat expres niet. Zodra je even een andere mening hebt of een andere kijk ergens op hebt... berg je dan maar


Ik vind het absurd dat mensen met een andere mening door Bokt (of iig een groot gedeelte) niet geaccepteerd worden.

Het lijkt wel alsof je alleen maar mee mag praten als je dezelfde denkwijze hebt.

Ik heb nogal een andere denkwijze dan de meeste, maar Bokt is en blijft een forum en ik ben van mening dat ook ik hier mijn mening kwijt mag.

On topic: in eerste instantie zou ik alleen op de kamer slapen werd er gezegd. Maar diegene die uit moest checken bleef uiteindelijk nog een nachtje en er stond plotseling ook een 3e persoon in "mijn" kamer.

Persoon 2 heeft zeer waarschijnlijk niet op de kamer geslapen als ze al geslapen heeft. Met haar was ik een drankje doen, en ze had al aangegeven dat ze tot in de vroege ochtend aan het stappen zou zijn. Ook klaagde ze enorm over het open raam, dus mocht ze toch terug zijn gekomen ergens middernacht, dan is ze vermoedelijk op een andere kamer gaan slapen. (Aantal long stay's, allemaal meerpersoons kamers, dus voldoende bedden)

Ook al probeerde ik echt wel na te denken en de 1,5m aan te houden, ga ik aan de andere kant van het terrasje zitten zodat er voldoende afstand is, uiteindelijk loopt het terrasje vol en zijn alle stoelen naast elkaar bezet....

Ik ga dan echt niet opstaan en in mn eentje ongezellig binnen zitten...

Daarnaast zal de eigenaresse wel toestemming hebben om meerdere uit verschillende huishoudens in één kamer te laten slapen.

Oma komt trouwens niet bij mij eten hoor, bij mijn ouders. Dus absoluut geen direct contact.

Heb wat last van mn keel, kijk het even nog één dagje aan, als het morgen nog zo is, laat ik me testen. Maar ook kans dat de keelpijn en flut gevoel komen doordat ik het weekend over wat grenzen ben gegaan..