Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:55

theadora99 schreef:
Loeky01 schreef:
Nog geen rooster voor komende week. Beste hogescholen, het was voor de zomer al Corona, waaaaaarom zijn jullie deze week pas begonnen met plannen van het komende kwartaal??

Ja ik heb mijn rooster ook pas vorige week gehad en nog steeds zijn dingen onduidelijk

Ik heb ook mijn rooster nog niet.. is mijn eerste jaar op de uni en ik weet niet hoe en wat, kan ik heel slecht tegen

Ik erger me aan mijn lichaam. Ik ben wezen karten en ik ga dat nooit meer doen!!. Vlak daarna was heel mijn ruggengraat rood maar zaten er allemaal op gezwollen bulten op mijn rug waardoor het leek alsof ik twee ruggengraten had.

Nu is heel mijn ruggengraat beurs, mijn heup en mijn knieën, ik kan dus niet op mijn rug EN niet op mijn zij liggen :'). Mijn nek doet zo'n pijn. En ik heb spierpijn aan mijn schouders van de nieuwe fysiotherapie oefeningen (de stagiaire dacht dat ik echt wel met een bal van 5 kilo kon werken, tot hilariteit van mijn therapeut. Mijn hele arm weegt nog geen 5 kilo joh _O- - nu moet ik met een 1 kilo bal werken)

Nooit meer. Echt waarom ben ik zo stom

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:01

Loeky01 schreef:
Nog geen rooster voor komende week. Beste hogescholen, het was voor de zomer al Corona, waaaaaarom zijn jullie deze week pas begonnen met plannen van het komende kwartaal??

Same wordt er niet goed van. Slber doet 0,0 aan communicatie

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:46

Marije_1997 schreef:
Dat ik niet moest gaan bekijken wat het gemiddelde inkomen is voor m'n functie. Daar zit ik nu bijna 2000 onder. Hopelijk gaan ze m'n salaris snel veranderen want nu verdien ik veel te weinig.

Is dit niet een gevalletje eigen schuld...
Voordat ik ergens op solliciteer check ik altijd wat het gemiddelde van die functie is, omdat je daarna de onderhandeling in ga.

Anyway, ik erger me vandaag aan t feit dat ik na een paar dagen vluchten van ruzie met mn ouders, er nu toch echt naartoe moet.... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:12

Rambogirl schreef:
Marije_1997 schreef:
Dat ik niet moest gaan bekijken wat het gemiddelde inkomen is voor m'n functie. Daar zit ik nu bijna 2000 onder. Hopelijk gaan ze m'n salaris snel veranderen want nu verdien ik veel te weinig.

Voordat ik ergens op solliciteer check ik altijd wat het gemiddelde van die functie is, omdat je daarna de onderhandeling in ga.

Anyway, ik erger me vandaag aan t feit dat ik na een paar dagen vluchten van ruzie met mn ouders, er nu toch echt naartoe moet.... :(

Nee ben startende dus is niet gek. Maar er is niets over m'n salaris besproken. Blijkt dat ze 1950 bruto op basis van 40 uur hebben gedaan ipv 1900/2000 netto op basis van 32 uur. Nogal een verschil. Is via detachering overigens, geen onderhandeling geweest niets besproken met mij. Salaris moet uiteraard door de jaren heen wel gaan stijgen. En heb te horen gekregen dat ik makkelijk richting de 2500 netto kan met mijn diploma. Dus als ik een ander aanbod krijg dan switch ik ook zo van baan.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:13

1950 bruto op basis van 40 uur? Zo. daar zou ik vandaag nog even over gaan praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:16

Anoniem schreef:
1950 bruto op basis van 40 uur? Zo. daar zou ik vandaag nog even over gaan praten.

Dat is bedacht door een contactpersoon die er niet werkt. Heb zelf duidelijk aangegeven dat dit bij lidl op basis van 32 uur was.

Heb nu het netto bedrag door gegeven wat ik verdiende. Ze gaan er achteraan zeiden ze een week geleden. Maar als ze niet willen veranderen kan ik nog beter in de supermarkt werken. Ik ben BIM modelleur, geen vakkenvullen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:17

Rambogirl schreef:
Marije_1997 schreef:

Ik ben ook altijd iemand die het liever ontloopt. Maar praat het uit! Zorgt voor minder spanning bij beide partijen en voor een betere sfeer.

--
Ik zeg niet dat ik goed kan rijden maar sommige mensen... Er is een ongeluk gebeurd op een weg (vrachtwagen met varkens gekanteld wel heel zielig) dus de snelweg was dicht. Iedereen ging nu binnendoor omdat je anders over Groningen moet wat best om is. Maar het was steeds remmen en dan weer gas. Dikke opstopping in een klein dorpje en niemand geeft elkaar voorrang. Ik ben maar via de route naar mijn paard gereden kwam je niemand tegen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:42

Anoniem schreef:

Voor iemand van 22 jaar is dat niet gelijk een slecht salaris.

Marije: je hebt toch een contract ondertekend waar een salaris in stond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:43

Ineke2 schreef:
Anoniem schreef:

[***]: je hebt toch een contract ondertekend waar een salaris in stond?

Ja zag ik pas toen ik thuis was, is helemaal niet besproken tijdens contractbespreking, en heb er zelf overheen gelezen (staat ook per uur aangegeven ipv per maand of 4 weken)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:48

Marije_1997 schreef:
Ineke2 schreef:

Marije: je hebt toch een contract ondertekend waar een salaris in stond?

Ja zag ik pas toen ik thuis was, is helemaal niet besproken tijdens contractbespreking, en heb er zelf overheen gelezen (staat ook per uur aangegeven ipv per maand of 4 weken)

Ik onderteken niks ter plekke als ik het niet van te voren heb ontvangen om door te lezen en op dat moment de tijd krijg om door e lezen of het hetzelfde is. Dat is iets wat je jezelf eigenlijk aan zou moeten leren vanaf nu.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:55

Ik weet niet of je nu nog kans maakt om je loon te ontvangen wat je eerder is toegezegd via het detacheringsbureau omdat je al hebt getekend en al .... weken/maanden daar werkt.
Maar zou er zeker een dringend gesprekje over aanknopen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:59

Een introductie met de hele klas tja dat ga ik niet doen.. Ik ken die mensen al 2 jaar en in deze tijd een introductie lijkt mij echt een brandhaard aan corona...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:18

Zebrastreep schreef:
Een introductie met de hele klas tja dat ga ik niet doen.. Ik ken die mensen al 2 jaar en in deze tijd een introductie lijkt mij echt een brandhaard aan corona...

Dat ligt er dus helemaal aan wat je gaat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:21

Rambogirl schreef:
Ik weet niet of je nu nog kans maakt om je loon te ontvangen wat je eerder is toegezegd via het detacheringsbureau omdat je al hebt getekend en al .... weken/maanden daar werkt.
Maar zou er zeker een dringend gesprekje over aanknopen.

Heb door gegeven dat ik wil blijven verdienen wat ik verdiende, niet zozeer dat ik daar nu van afhankelijk ben. Maar wil straks ook een keer uit huis weg, en dan heb ik toch een ander salaris nodig. Werk pas 3 weken, en heb het gelijk nadat ik het zag door gegeven. Ze zouden er mee bezig. Tot op heden heeft m'n baas nog niets gehoord. Dus probleem zit bij de detachering. Heb ook nog niet betaald gehad, dus dat scheelt ook wel.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:21

Mijn buik die al weken van slag is en mijn huidige medicijnen niet handig werken. Of ik moet het langer nemen dat mijn lichaam meer controle krijgt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:31

Dat ik nog steeds op de uitslag van mijn corona test zit te wachten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:36

lenaa_tje schreef:
Zebrastreep schreef:

Dat ligt er dus helemaal aan wat je gaat doen.

Ze zijn weer heel creatief een speurtocht (doen we al 3 jaar :')). Mijn slber had een beetje een vaag bericht gestuurd (zit altijd vol typfouten) dus was een beetje onduidelijk. Maar een speurtocht met je eigen nieuwe klein klas en met die kleine klas op school. Eerst leek het alsof de gehele klas bij elkaar moest komen. Dus gelukkig wel buiten dat is nog te doen. Helft meld zich toch wel weer af zo gaat het al vanaf dag 1

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:42

Vorige week een sollicitatiegesprek gehad, twee gesprekken. Tweede gesprek was vreselijk, er werden aannames gedaan en mij woorden in de mond gelegd. Totaal geen klik ook. Natuurlijk afgewezen, waar ik blij om ben enerzijds want wilde er zelf echt niet werken, maar dan anderzijds tóch teleurgesteld zijn want afgewezen. Stom brein.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:43

Dat er nieuws is over de overname/verkoop/sluiting/faillissement van het bedrijf waar ik werk, maar we mogen het nog niet weten tot dinsdag.

Ik snap het, dan weet iedereen het op hetzelfde moment, maar ik ga stuk van de zenuwen :')

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 17:09

Weer een onrustige/onzuivere gezicht :( ben al vanaf de 3e ermee bezig, 6 jaar geleden. Eindelijk ong 2 jaar geleden iets gevonden wat hielp, maar zie het nu weer de verkeerde kant op gaan.
Word toch echt een keer naar een dermatoloog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 17:23

TheNovelist schreef:
Weer een onrustige/onzuivere gezicht :( ben al vanaf de 3e ermee bezig, 6 jaar geleden. Eindelijk ong 2 jaar geleden iets gevonden wat hielp, maar zie het nu weer de verkeerde kant op gaan.

Slik je toevallig de pil?

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 17:46

Marije_1997 schreef:
TheNovelist schreef:

Ja, 2 jaar geleden mee begonnen. Toen ook tretinoine gaan gebruiken, zit ik nogsteeds op, en dat was een goede combi. Soms een paar plekken en heb nog veel 'littekens', maar kon ik zeker mee leven.
Nu krijg ik steeds vaker puistjes en worden ze ook steeds heftiger voor mijn gevoel.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 17:53

Planners die niet doorgeven dat ik morgen eventueel een aflossing heb.
Gelukkig apte de aflossing mij zelf al zodat ik het wist _O-

Ohh en ik heb mij gestraks vastgelult.
Normaal ben ik voor 2 ton maïsmeel Max 10 minuten nodig qua uitblazen.
Maar het was bij mijn favoriete boer.
Die boer die laatst echt extreem slecht gehumeurd was.
En waar ik mij echt flinke zorgen om maakte.

En hij had vandaag een goed humeur **\O/** hij zegt het eiwitarm is eerst van tafel.
Ik kan mijn beesten fatsoenlijk voer voorschruiven....
Echt ik ben zo blij dat hij weer goed gehumeurd was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 18:11

TheNovelist schreef:
Marije_1997 schreef:

Ja, 2 jaar geleden mee begonnen. Toen ook tretinoine gaan gebruiken, zit ik nogsteeds op, en dat was een goede combi. Soms een paar plekken en heb nog veel 'littekens', maar kon ik zeker mee leven.
Nu krijg ik steeds vaker puistjes en worden ze ook steeds heftiger voor mijn gevoel.

Ik ben na 6 jaar de pil een paar weken gestopt. Acnee ging langzaam weg, ook doxy gehad die niet geholpen heeft. Nu weer tijdelijk aan de pil en gelijk dikke uitbraken dus de pil kan wel zorgen voor acnee, misschien eens een optie om te proberen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 18:45

Dat ik op zoek ben naar een imitatie suède jasje, maar dat blijkbaar heel moeilijk te vinden is.