Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:30

Dan even een soortemet van klein lichtpuntje, misschien is het alleen voor mij…

Misschien weten jullie het nog.. Ik heb een nieuwe keuken gekregen, drie weken geleden… En een meterkast i.v.m. inductie waardoor mijn aansluiting verzwaard moet worden van 1x35 naar 3x25 ofzo. Helaas liet Enexis al anderhalve maand geleden weten nog niet te komen. Paar weken terug weer gebeld en ik kreeg eigenlijk geen stok tussen de deur. (is dat de goede uitspraak)

Nu ging net mijn telefoon, Enexis… Ze waren aan het inventariseren wat urgentie kreeg. Mijn plaat maakt wat veel herrie (ventilatie e.d.) als ik twee pitten gebruik, kan ik niet gebruiken als de vaatwasser aan staat. Dus ik zei dat ik me kon redden, maar het niet helemaal vertrouwde. Dit vond de mevrouw van Enexis voldoende urgent. Dus waarschijnlijk komt er binnenkort een monteur om de aansluiting te verzwaren :D

Wel allemaal vragen, of ik contact had gehad met een bewezen patiënt. Nee, maar wel een collega die verdacht was. Hij is weer gezond. Ik was niet in een risicogebied geweest etc.
En ik heb twee uitgangen (voordeur, tuindeuren en achterdeur) zodat de monteur en ik allebei in geval van nood kunnen vluchten. Zover gaan ze, maar dat is wel goed! :D

Verder is de situatie voor heel veel mensen gewoon nog mega poedersuiker… Social distancing maakt het niet veel beter, dus het is logisch dat iemand z'n gal even wil spuien op een forum. Het is beter om even te balen en dit op te schrijven of hardop uit te spreken naar iemand toe, dan dit op te kroppen.

purny

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:32

Bovendien is het nu ook vakantie. En als je een ding nooit moet doen is het in de vakantie naar de Ikea gaan

rockwitch

LM klaagt volgens mij niet zo erg. En op zich werkt zij 1 op 1 dus snap best dat je dan baalt als winkels als Ikea open mogen en daar dus veel meer mensen samen komen als bij haar.

Destination

Maar de IKEA hoefde niet per se dicht in Nederland toch? Ik dacht dat het hun eigen keuze was? Want dan kan ik wel begrijpen dat zij nu weer open zijn, ze mogen het immers zelf bepalen en een winkel zal niet langer dicht blijven dan strikt noodzakelijk.

Wat fijn Janine!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:36

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:39

Er zijn nog zat winkels open. Ikea is gaan sluiten omdat ze niet de veighied konden waarborgen. In de weken dat ze zijn gesloten hebben ze maatregelen kunnen nemen. Andere winkels waren sneller terug open of helemaal niet dicht geweest. Prima als ze met aanpassingen nu weer open kunnen. Als de klanten dan ook zich er aan houden prima! Ik zou zelf niet snel op dag 1 in de rij willen gaan staan. Maa ehet is wel mogelijk open te zijn EN de regels te volgen.

Contactberoepen zijn echter naar mijn idee heel wat anders. Dan is 1.5 meter simpelweg niet mogelijk. Dus ik snap dat dat nog niet zo kan. Super balen en frustrerend, dat snap ik helemaal. Zou mij ook steken waarschijnlijk. Maar het is toch wel echt een andere branche...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:40

Schaam mij er soms voor dat ik gewoon een mens ben. :o Zeker als ik zie hoeveel afval er vaak achter blijf op evenementen. Ronduit smerig en dit zijn niet alleen Nederlanders, maar iedereen die het gewoon doet. :r :r

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:41

Bij ons zijn juist contact beroepen weer toegestaan maar de winkels nog niet open. Ik blijf het bijzonder vinden dat landen hier zo verschillend in staan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:44

Popstra schreef:

Ik las alleen het linkje… Op basis van jouw reactie wil ik het niet eens meer lezen :')
Ik facepalm mezelf nog een hersenschudding…

Er zijn nu ook fanatieke trump aanhangers die disinfectants in normale vaccins zien. Formaldehyde las ik ondermeer… Wat bij mijn weten een natuur bijproduct is van organische processen?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:49

Sizzle schreef:
Bij ons zijn juist contact beroepen weer toegestaan maar de winkels nog niet open. Ik blijf het bijzonder vinden dat landen hier zo verschillend in staan.

Dit vind ik ook zo bijzonder inderdaad.

En dan nog maar te zwijgen over de regels die ze hier ( belgie ) opleggen voor het gedeeltelijk mogen openen van de scholen op 18mei :x
Ik vraag mij echt af of dit in andere landen ook zo is ?
Ik ken niks van onderwijs, maar wat hier verplicht wordt, lijkt mij in de praktijk compleet onhaalbaar en bovendien nutteloos om dan ook nog les te willen geven.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:53

Janine1990 schreef:
Popstra schreef:

Ik las alleen het linkje… Op basis van jouw reactie wil ik het niet eens meer lezen :')
Ik facepalm mezelf nog een hersenschudding…

Er zijn nu ook fanatieke trump aanhangers die disinfectants in normale vaccins zien. Formaldehyde las ik ondermeer… Wat bij mijn weten een natuur bijproduct is van organische processen?

Volgens mij word formaldehyde ook gebruikt bij het balsemen van lijken

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:54

Sizzle schreef:

Bij ons gaat het zo half half. Kleinere winkels (tot 800m2) mogen nu weer open en vanaf maandag gaan in elk geval de kappers ook weer open. Er was alleen wel commentaar op de 800m2, want grotere winkels zeiden dat juist zij in staat waren om 1,5 meter afstand te waarborgen en dat het nu oneerlijke concurrentie is.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:56

Pandora2 schreef:
Sizzle schreef:

Dit vind ik ook zo bijzonder inderdaad.

En dan nog maar te zwijgen over de regels die ze hier ( belgie ) opleggen voor het gedeeltelijk mogen openen van de scholen op 18mei :x
Ik vraag mij echt af of dit in andere landen ook zo is ?
Ik ken niks van onderwijs, maar wat hier verplicht wordt, lijkt mij in de praktijk compleet onhaalbaar en bovendien nutteloos om dan ook nog les te willen geven.

Wat worden de regels? In Duitsland was er weer een school open, maar na 2 dagen was hij ook alweer dicht. Een moeder van een van de leerlingen bleek positief te zijn getest op Corona.
https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... n-100.html

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:02

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:04

Klinkt lekker gezond :')

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:05

Ik kom even uit de meeleesmodus.

Formaldehyde is een kankerverwekkende stof. Op dit moment loopt er een rechtszaak tegen mijn vorige werkgever die personeel hieraan heeft blootgesteld. Dit stofje werd gebruikt voor het produceren van specifieke soort luchtfilters.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:08

Destination schreef:
Wat worden de regels? In Duitsland was er weer een school open, maar na 2 dagen was hij ook alweer dicht. Een moeder van een van de leerlingen bleek positief te zijn getest op Corona.
https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... n-100.html

Enkel het 1e, 2e en 6e jaar middelbaar voor een paar dagen per week.
Max 10 leerlingen per klas.
1.5m tussen de banken en altijd 1.5m afstand houden van elkaar
Vanaf 12 jaar verplicht mondmaskers voor leerlingen en ook voor leerkrachten.
6x per dag handen wassen.

Daarnaast dus ook nog opvang organiseren voor kinderen van ouders met essentiele beroepen.
Plus de andere groepen onderwijs op afstand geven zoals nu al weken het geval is.

En dan ben ik waarschijnlijk nog wel één en ander vergeten :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:09

Natuurlijk is hij niet verantwoordelijk. Hij had het toch sarcastisch bedoeld 8)7

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:11

Formaldehyde is een aldehyde dat in normale omstandigheden in zeer lage concentraties aanwezig is in het lichaam (als het gevolg van biochemische processen), en is in deze concentraties niet toxisch. Exogeen formaldehyde, waardoor de concentraties wel hoger worden dan de trempelwaarde, kan wel leiden tot toxische effecten.

https://www.nature.com/articles/s42004-019-0224-2

Maw: formaldehyde in itself is niet kankerverwekkend. Maar door een verhoogde blootstelling door exogeen formaldehyde kan het door toxische effecten wel bijvoorbeeld kankerverwekkend zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:14

_Cathalijne schreef:
Formaldehyde is een aldehyde dat in normale omstandigheden in zeer lage concentraties aanwezig is in het lichaam (als het gevolg van biochemische processen), en is in deze concentraties niet toxisch. Exogeen formaldehyde, waardoor de concentraties wel hoger worden dan de trempelwaarde, kan wel leiden tot toxische effecten.

https://www.nature.com/articles/s42004-019-0224-2

Maw: formaldehyde in itself is niet kankerverwekkend. Maar door een verhoogde blootstelling door exogeen formaldehyde kan het door toxische effecten wel bijvoorbeeld kankerverwekkend zijn.

Op basis van het gebruik voor reacties bij chemicaliën lijkt het me ook vrij essentieel in vaccins?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:19

Tancreda4 schreef:
Contactberoepen zijn echter naar mijn idee heel wat anders. Dan is 1.5 meter simpelweg niet mogelijk. Dus ik snap dat dat nog niet zo kan. Super balen en frustrerend, dat snap ik helemaal. Zou mij ook steken waarschijnlijk. Maar het is toch wel echt een andere branche...

Toch denk ik echt dat het risico op besmetting bij mij vele malen minder is dan bij bijv de supermarkt.
-klant is niet welkom bij klachten
-ik werk niet bij klachten
-klant moet bij binnenkomst eerst handen wassen
-ik werk met handschoenen en mondkapje
-er staat een scherm tussen mij en de klant
-bij aanvang van de behandeling worden de handen gedesinfecteerd
-na dr behandeling wordt de hele salon + toilet (want daar worden de handen gewassen) gedesinfecteerd
-er zijn nooit meer dan 2 personen (Ik + klant) in de salon

Ik, en vele collega's nemen dit echt heel serieus

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:21

Bo_Y schreef:
LadyMadonna schreef:
https://www.telegraaf.nl/financieel/199 ... gn=twitter

Drukte bij Ikea en ik moet dicht blijven.... echt, kom op! : |o |( -O-

Dan dus de ikea ook weer dicht..
Mensen kunnen de vrijheid blijkbaar niet aan

Hoop dat Ikea snel weer dicht gaat pff. Al die kuddemensen :(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:23

LM ik verwacht echt wel dat bepaalde beroepsgroepen eerder dan 20 mei weer open kunnen, zoals idd nagelsalons en de kapper. Dat de IKEA wel open is en er gelijk zoveel volk op af komt vind ik zorgelijk. Ik snap het ook niet. Als je ziet dat het zo druk is draai je toch om en ga je weer naar huis?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:24

imaudy schreef:
Bo_Y schreef:

Dan dus de ikea ook weer dicht..
Mensen kunnen de vrijheid blijkbaar niet aan

Hoop dat Ikea snel weer dicht gaat pff. Al die kuddemensen :(

Waarom zou de ikea gesloten worden? Het heeft nooit gehoeven, ze hebben het uit eigen beweging gedaan.
Daarbij zie je enkel de rij, waarin afstand gehouden wordt. Voorbarige reacties.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:24

Er klopt nog wel meer niet. Osteopaten mogen niet werken. Fysiotherapeuten en Mondhygiënisten wel.