Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:23

Jolliegirl, ik zou het niet durven, maar meer omdat ik geen trek heb in gedoe. Wat als je daar zelf koorts krijgt? Kan je partner dan gelijk terug rijden en redt die dat met iemand ziek in de auto?
Want met een boot er achter ga je niet heel hard.

Of blijf je dan daar en ziek je daar uit? En dan hopen dat je niet Corona gerelateerd in het ziekenhuis komt.

Dat soort dingen, daar denk ik teveel over na om het te doen. Heb dan geen ontspannen vakantie.

Als jij prima daar mee leven kan en een eventuele thuisquarantaine in kan plannen bij terug komst, dan lekker doen en gaan.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:24

Pandora2 schreef:
Jolliegirl schreef:
Hoe schatten jullie de kansen in richting de Balkan?

Kroatië staat nog altijd op de planning. Niets geboekt verder hoor.
Auto + boot op de aanhanger erachter. Dus geheel eigen vervoer.

Ben wel benieuwd hoe jullie gevoelens zijn qua angst of twijfel?

Ik zou die volledige balkan dit jaar links laten liggen. Er broedt daar één en ander wat wel eens snel zou kunnen escaleren denk ik.
Maar ik ben misschien ook wel een schijterd :')

Naja dat gevoel heb ik dus ook, en dan is het ook nog is behoorlijk ver weg. Gevoelsmatig vind ik het fijn om op een rijafstand van maximaal 4-6 uur te zitten. (zodat mijn vriend het in een dag met een aantal stops kan rijden)

Waarschijnlijk wordt het zelf maar iets van 3 uur rijden :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:30

Sure_lee schreef:
Kunnen we een topic maken wat gaat over het autisme van mvdende en waar zij allemaal tegenaan loopt in haar dagelijks leven en op vakantie?

Dan kan het hier weer on topic.

Dit ja. Wat een gezeik. Hou gewoon op. En niet alleen mvdende.

On topic: we mogen weer naar de UK. Is nu geel ipv oranje. Maar ik bedank nog even.
Las ik op de liveblog van de NOS.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:33

Ben wel heel benieuwd wanneer het over is als zijnde er is een vaccin oid. Dit jaar niet verder gegaan dan Duitsland voor de veiligheid, maar ik zou als volgende vakantie toch heel graag verder willen.

purny

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:37

Ik kan nog niet mijn reis annuleren of omboeken. Weet ook niet hoe het zit met een oranje advies?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:38

Wij gaan over 3 weken naar Kroatië, hoop dat de situatie zo blijft

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:41

Pabie schreef:
purny schreef:
Ok mvdende laatste reactie mbt werken met een beperking en gezellig in de auto zitten.
Je kunt ook gaan kijken voor thuiswerk? Juist in deze periode is het ook raadzaam om eens te kijken naar een vorm van thuiswerken.
Maar ik blijf erbij dat als je een heel stuk kan rijden dat je dan ook kan werken en dat langer dan 20 minuten van je huis af. Op je werk kan je aangepast werk doen en voldoende rust pakken.
Ik heb het idee dat je het allemaal wel lekker vind gaan dat je elke maand je centjes krijgt.

Ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is dat Mvdende niet ansich zit te springen om te werken, tegen alles wat er wordt gezegd komt een weerwoord. Het heeft totaal geen zin om suggesties te doen denk dat het beste is om dit gewoon door het uwv af te laten handelen dan kunnen wij frustratie loos weer door gaan over vakanties :).

Vreemde conclusie. Het is vrij normaal dat als zij een coach heeft het via deze coach gaat en dat is dus niet aan ons. De conclusie trekken dat ze niet wil werken is ronduit onaardig.
Kan je haar zeurposten niet aan dan zet je haar op je foei lijst.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:45

Purny, welke reis kan je nog niet omboeken? USA van december?
Is dat niet nog te vroeg?

Moonsparkle, zag van de week dat ze verwachten pas midden volgend jaar (dus met een jaar ongeveer) een vaccin te hebben, en dan eerst voor de zorg medewerkers en de 75+ mensen waarschijnlijk.

Vind het lastig, durf niet verder weg, of durven wel, maar voel me er niet relaxed bij en vind dat jammer van mijn vakantie.
Dus Tecklenburg it is dit jaar, 5 dagen, 100km van huis en een appartement ipv op de camping.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:48

Ik ga graag naar eilanden, maar nu laat ik vliegen naar even voor wat het is, met de auto kun je in ieder geval altijd zelf terug. Met die testen in kreta denk ik ook het is fijn als je weet dat je het hebt, maar aan de andere kant wat als je het dan hebt? Moet je daar dan in quarantaine?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:03

MarliesV schreef:
Purny, welke reis kan je nog niet omboeken? USA van december?
Is dat niet nog te vroeg?

Moonsparkle, zag van de week dat ze verwachten pas midden volgend jaar (dus met een jaar ongeveer) een vaccin te hebben, en dan eerst voor de zorg medewerkers en de 75+ mensen waarschijnlijk.

Vind het lastig, durf niet verder weg, of durven wel, maar voel me er niet relaxed bij en vind dat jammer van mijn vakantie.
Dus Tecklenburg it is dit jaar, 5 dagen, 100km van huis en een appartement ipv op de camping.

Ik had namelijk al iets zien staan op de KLM site. Dus ik dacht misschien weten ze al iets

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:34

lenaa_tje schreef:
Pabie schreef:
Ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is dat Mvdende niet ansich zit te springen om te werken, tegen alles wat er wordt gezegd komt een weerwoord. Het heeft totaal geen zin om suggesties te doen denk dat het beste is om dit gewoon door het uwv af te laten handelen dan kunnen wij frustratie loos weer door gaan over vakanties :).

Vreemde conclusie. Het is vrij normaal dat als zij een coach heeft het via deze coach gaat en dat is dus niet aan ons. De conclusie trekken dat ze niet wil werken is ronduit onaardig.
Kan je haar zeurposten niet aan dan zet je haar op je foei lijst.

Je hebt gelijk ik heb dit niet erg aardig gezegd. Ik ben het er dus wel mee eens dat dit dus niet aan ons is en de details van de situatie bespreken niet helpen en het niet uitmaakt wat de reden is waarom ze niet wil of kan en dat ook niet tegenover ons hoeft te verantwoorden. Ik lees nu mijn bericht terug en dat had een stuk aardiger gekund ja :') Toch met iets te veel frustratie getypt.

Mijn excuses

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:40

Niet alles doorgelezen omdat mijn irritatiefactor omhoog schoot: iedereen die klaagt hoe benauwd ze die poedersuiker mondkapjes wel niet vinden en zich er onwel door voelen: het zorgpersoneel loopt 8 a 9 uur per dag met een mondkapjes op en met extra beschermende kleding over een toch al warm uniform te werken. Als je dan even een uurtje een mondkapjE op moet terwijl je voor je plezier ergens bent dan mag je niet klagen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:46

Ja hoor, klagen mag best, er zullen altijd mensen zijn die het slechter hebben...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:27

Wauw, ik heb net met verbazing zitten bijlezen. Hoe durven sommige mensen zoveel commentaar te hebben over of iemand wel of niet kan werken zonder dat ze blijkbaar weten hoe het in elkaar zit. Echt onvoorstelbaar en dan zelf naar een uitgebreide uitleg er nog een keer lekker op in hameren.

Autisme, ADHD en dat soort aandoeningen zijn er in heel veel soorten en maten. Het feit dat jij je als persoon niet kunt inleven in een situatie waarbij iemand wel ontspannen ergens heen kan rijden maar niet met die druk in combinatie met werk kan omgaan wil niet zeggen dat het dan maar onzin is.
Autisme is niet iets waar je je even overheen zet en dat als je beter je best doet het wel kan. Dat is iedere dag keihard knokken tegen de beperkingen die je hebt en de balans zien te bewaren daarin. En dat is super moeilijk en dan durven sommige mensen hier daar gewoon commentaar op te hebben. Echt onbegrijpelijk.

Dat gedoe over geen mondkapjes kunnen dragen vind ik trouwens ook onbegrijpelijk. Als je moeite hebt met ademhalen met een mondkapje dan is het goed om eens even te kijken naar de manier waarop je ademt en eventueel daar hulp voor in te schakelen. Je zuurstofopname is met of zonder mondkapje gelijk daar zijn al voldoende onderzoeken naar geweest. Dus moeite met ademen is een reactie die je zelf veroorzaakt en dáár kun je nou juist wel wat aan doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:41

Nou mijn longarts dacht daar wel anders over en heeft wel aangeraden om een extra pufje salbutamol te nemen als ik met het ov zou gaan. Geloof dat het longfonds dat ook schrijft. Dus dat je het niet benauwd kan krijgen van een mondkapje lijkt mij ook wat kort door de bocht.
En normaal gezien heb ik overdag echt geen extra pufjes nodig.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:59

Er is natuurlijk een redelijk groot verschil tussen iemand met longproblemen en zonder lijkt me.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:04

Ik ben van de week keihard naar de trein gerend en toen ik daarna een mondkapje om deed was dat geen goed idee :+ Toen heb ik echt even moeten smokkelen tot ik weer op adem was maar toen was ik er al (1 halte).

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:08

Pandora2 schreef:
Er is natuurlijk een redelijk groot verschil tussen iemand met longproblemen en zonder lijkt me.

Maar de poster hierboven weet helemaal niet of de posters die geen mondkapje willen dragen astma of iets hebben. :+
Vind dat wel heel makkelijk gezegd. En voor de Nederlanders is het tenslotte nog een ‘luxe’ probleem. Op het ov na.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:12

Sizzle schreef:
Ik ben van de week keihard naar de trein gerend en toen ik daarna een mondkapje om deed was dat geen goed idee :+ Toen heb ik echt even moeten smokkelen tot ik weer op adem was maar toen was ik er al (1 halte).

Dit dus.

Ik was afgelopen zaterdag met behoorlijke pas naar de bus gewandeld en een mondkapje op was even niet zo fijn.

Had een stoffen mondkapje wat goed aansluit opgedaan, deze binnen 1 minuut verwisseld voor een niet passend wegwerp mondkapje. Ik werd gewoon direct flauw.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:30

lenaa_tje schreef:
Pandora2 schreef:

Maar de poster hierboven weet helemaal niet of de posters die geen mondkapje willen dragen astma of iets hebben. :+
Vind dat wel heel makkelijk gezegd. En voor de Nederlanders is het tenslotte nog een ‘luxe’ probleem. Op het ov na.

In 99% van de gevallen als mensen astma of andere aandoeningen hebben, wordt het al 101 keer vermeld in een topic. :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:33

Napie schreef:
Niet alles doorgelezen omdat mijn irritatiefactor omhoog schoot: iedereen die klaagt hoe benauwd ze die poedersuiker mondkapjes wel niet vinden en zich er onwel door voelen: het zorgpersoneel loopt 8 a 9 uur per dag met een mondkapjes op en met extra beschermende kleding over een toch al warm uniform te werken. Als je dan even een uurtje een mondkapjE op moet terwijl je voor je plezier ergens bent dan mag je niet klagen.

Ja, maar dat is ook een van de redenen waarom ik er voor kies niet in de zorg te gaan. En daarom kies ik er ook voor nu met de auto te vervoeren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:14

Kunnen we het misschien weer over vakanties hebben?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:47

LadyMadonna schreef:
Kunnen we het misschien weer over vakanties hebben?

Ik moet nog 2 dagen werken en dan heb ik 5 weken vakantie. :D Geen reis in het vooruitzicht dit jaar. Buitenland zie ik even niet zitten. Maar misschien ergens een leuke kleine camping om een paar dagen te kamperen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:56

Ik zou in 2021 naar Australie gaan, maar of dat nog gaat kunnen weet ik ook niet. Had nog wel geregeld dat ik dan 2 maanden weg kon.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:00

Dat is wel heel zuur als je zo'n lange voorbereiding hebt om een tijd weg te gaan en het zou dan niet kunnen. Wanneer in 2021 zou je gaan?