Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Morris schreef:bigone schreef:Ik snap niet dat er nog steeds ontkenners of valt allemaal wel mee of tja ik ken niemand met corona dus...… figuren in Nederland rondlopen. Kop in het zand steken , lees wat bokkers in andere landen schrijven en wees verstandig. HC,Sizzle,Monique63 , er zijn er zoveel en lees zeker ook de berichten van besmette bokkers.
Ik zie nogal wat goedpraters voorbijkomen, de jonkies kan ik me nog enigsinds voorstellen maar de ouderen, veel tussen de 50 en 60 die hebben vaak kinderen en zo heb je al een hele rits mensen die denken dat het niet zo erg is. Daar kun je toch echt niet bij als logisch nadenkend mens.
Je hebt mensen die het snappen en voorzichtig zijn en de maatregelen serieus nemen.
Je hebt mensen die het niet (willen) snappen en laconiek zijn ‘zal mij niet overkomen’ en wat mij betreft dus een groot gevaar zijn voor de samenleving.
kiki1976 schreef:Vlak naast ons hebben we een camping en daar waren gisteravond mensen, stonden 4 auto's op het parkeer terrein. Kan naar mijn mening ook prima. Wellicht kunnen ze hier beter afstand van mensen houden dan waar ze wonen.
Om aan te geven hoe rustig is het hier is. Wij hebben gisteren een stukje van 4.5 km gewandeld langs het meer en zijn maar 2 andere mensen tegen gekomen die er liepen samen met de hond.
Waar ik wel veel moeite mee heb is de baas van mijn man. Hij is vorige week zaterdag gewoon op vakantie gegaan naar Egypte (iedereen om hem heen adviseerde hem niet te gaan), maar is doordat Egypte ook op slot ging eerder naar huis gestuurd.
Ze zijn de nacht woensdag/donderdag terug gekomen in NL, niet geland in Amsterdam zoals gepland maar in Eindhoven.
Nu is hij van mening dat hij aankomende maandag gewoon weer aan het werk kan, mits hij niet hoest. Persoonlijk zeg ik, dat is 14 dagen afwachten ipv een paar dagen.
blensink schreef:Voor de mensen die in Spanje wonen, ben ik langzaam aan gek aan het worden na een week opgesloten te zitten in huis, of merken jullie ook dat de lucht zuiverder is?
blensink schreef:Voor de mensen die in Spanje wonen, ben ik langzaam aan gek aan het worden na een week opgesloten te zitten in huis, of merken jullie ook dat de lucht zuiverder is?
Gypsy schreef:Kiki ik ben persoonlijk momenteel "banger" voor brabanders dan mensen die uit het buitenland terugkomen.
Josien_ schreef:Gypsy schreef:Kiki ik ben persoonlijk momenteel "banger" voor brabanders dan mensen die uit het buitenland terugkomen.
Wij zijn ook heel eng![]()
Nee zonder dollen als iedereen zich wat beter aan de opgelegde maatregelen zou houden hoeft een lockdown niet eens per se nodig te zijn denk ik.
Een lockdown is ook niet werkbaar voor langere tijd lijkt me..
tienus63 schreef:Bedenk me plots dat de verspreiding nog sneller over heel Nederland zou zijn gegaan als de afgelaste carnavalsoptochten ingehaald zouden worden.
Saul schreef:Een baby overleden aan corona?
Oh mijn hemel .. ik begin hem nu toch echt te knijpen ..
Mijn vriend doet de boodschappen voor ons nu. Ik blijf zoveel mogelijk thuis.
Maar hij vertelde net dat het bij de plus in ons dorp. (Tegen de Belgische grens aan) vandaag weer stikte van de Belgen.
Hoe kan dat toch? Krijg je alleen als Nederlander een boete als je naar België gaat? Mogen de Belgen wel nog hierheen?
Ik vind het niet meer leuk.
Ben over 5 weken uitgerekend van ons eerste kindje en moet wss alleen de bevalling in![]()
En dan de stress of de kleine spruit het red.
Val zelf onder de risico groep. Ben chronisch longpatiënt .. pff
verootjoo schreef:Zijn er nog mensen die denken dat het wel meevalt dan?
Saul schreef:Maar ze mogen dus wel de grens over om boodschappen te doen.
Maar Nederlanders mogen niet over de grens maar België.
Dat heeft dan toch geen nut?
Zo lopen ze alsnog tussen de Nederlanders en kunnen ze het mee nemen naar België... of zie ik dat verkeerd?
Oscar schreef:purny schreef:
Ik heb gister jullie minister of ander hoog persoon horen spreken over ons land. Er werd volgens hem niet goed gereageerd op de maatregelen. Maar wie zijn er vorige week naar NL gekomen? Juist ja toch wel jullie Belgen.
Ik hoop dat jullie luchthavens ook worden gesloten. Al is het maar om het virus buiten de deur te houden
Precies, we struikelden in de grensstreek over de BE-kentekens, dus dat 'thuisblijven' is ook relatief. Maar daar kun jij ook niks aan doen als je daar niet aan mee hebt gedaan. Ik hoop ook voor jullie dat ze de maatregelen nemen die nodig zijn.