[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:36

Ik zou niet mee doen aan al die onzin. Ik ben ook vrijwel nooit op kraamvisite geweest. Bij mijn favoriete nicht bij haar 1e kind van de 3. En bij de dochters van de baas onder werktijd. Wierpen we binnen even een beleefde blik in de wieg en daarna gelijk door naar het terras om wat te drinken. :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:51

Ik begrijp ook niet waar die extra feestjes ineens allemaal vandaan komen, uit de USA overgewaaid waarschijnlijk.
Dat men onderling dan zo‘n feestje doet moet iedereen zelf weten, maar vervolgens gaan ze dat filmen en aan iedereen laten zien. Sorry, maar dat is zo iets van niet boeiend om een slecht bewogen filmpje op de telefoon te kijken van een whoooooh geroep met blaue of roze confettie :n

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:08

Ja ze doen maar, als ik er maar niet bij hoef te zijn :=

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:14

Wat ik al helemaal niet snap is waarom de sexe van dat kind zo belangrijk is.
Iedere ouder roept politiek correct dat dat niet uitmaakt. Nou dan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:52

Dammie schreef:

Nou als ik een kind krijg zou ik graag een meisje hebben. _O-

Hallo als ik er een moet uitpoepen wil ik het op zijn minst in roze prinsessenjurkjes stoppen. Ik vind kinderkleding voor meisjes namelijk 10x leuker dan jongenskleding.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:56

Dammie schreef:

Wij wisten het 2 keer pas na de bevalling. En stiekem hoopte ik de 2e keer op een meisje al was het alleen al voor haar overlevingskans die dan toenam.

Maar babyshowers zou ik bij hechte vriendinnen wel bij willen zijn. Genderreveal vind ik stom.

En over budget, ik was laatst uitgenodigd voor een vrijgezellenfeest, inleg 30 euro. Heb ik voor bedankt, daar kun je echt precies niks mee.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:02

MarcoBorsato schreef:
Dammie schreef:

Wij wisten het 2 keer pas na de bevalling. En stiekem hoopte ik de 2e keer op een meisje al was het alleen al voor haar overlevingskans die dan toenam. Op

Maar babyshowers zou ik bij hechte vriendinnen wel bij willen zijn. Genderreveal vind ik stom.

En over budget, ik was laatst uitgenodigd voor een vrijgezellenfeest, inleg 30 euro. Heb ik voor bedankt, daar kun je echt precies niks mee.

Omdat 30 euro te weinig is?

Voor mij is dat ruim een halve week leven...

Ik zou dus waarschijnlijk ook weigeren, maar dan omdat het zou betekenen dat ik twee dagen vrijwel geen eten zou hebben...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:07

Uitgenodigd worden voor een feest en vervolgens moeten betalen _O-. Dank je de koekoek.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:10

Een vrijgezellen feest is iets wat je samen organiseert over het algemeen, niet een all inclusive feestje, dat is de bruiloft. Het is dus redelijk normaal om bij een vrijgezellen feestje de boel te delen.
Dat kan prima heel gezellig zijn voor low-budget als je niet gaat eten. Zodra je gaat eten wordt het natuurlijk al snel meer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:12

Sizzle schreef:
Een vrijgezellen feest is iets wat je samen organiseert over het algemeen, niet een all inclusive feestje, dat is de bruiloft. Het is dus redelijk normaal om bij een vrijgezellen feestje de boel te delen.
Dat kan prima heel gezellig zijn voor low-budget als je niet gaat eten. Zodra je gaat eten wordt het natuurlijk al snel meer.

Ik doe dan ook niet mee aan vrijgezellenfeesten :D. Ik vind dat hele concept maar raar. Ik zou ook niet willen dat er een voor mij georganiseerd wordt moest ik ooit trouwen.

Valt een beetje in de categorie babyshowers en gender reveal party's voor mij.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:20

Ik heb er niet veel gehad maar bij een goede vriendin gingen we gewoon met z‘n 4en een mooie wandeling maken, samen koken en wat leuke herinneringscadeautjes geregeld. Dat was een hele leuke fijne dag :j

Bij een ander feestje hebben eigenlijk niets actiefs gedaan, alleen heeeeeeerlijk japans gegeten aangezien het bruidspaar daarna een maand naar Japan ging.

Met de bruid/(bruidegom) naar A‘dam en stoned worden heb ik inderdaad nog niet zo gesnapt, maar wellicht vind een andere vriendengroep dat mega-vet-cool. Het is wel handig om met gelijkgezinden op stap te gaan anders vind de helft er niets aan uiteraard.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:30

Ik ben naar 1 vrijgezellenfeest geweest, dat was een escaperoom en uit eten. Dat vond ik erg leuk, ookal kende ik voornamelijk de bruid. Gelukkig was het een klein groepje. Je moest je eigen deel dan zelf betalen + de kosten voor de bruid die we deelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:36

Zo deden wij het bij een vriendin ook. De hele groep kende elkaar. Zijn gewoon dagje naar een stad gegaan om te highteaen. Niks geks, maar goed excuus om wat te gaan doen.

Al die babyfeestjes komen voor mij altijd over alsof iemand zoveel mogelijk cadeaus wil sprokkelen. En echt lekker boeiend of het een jongen of meisje wordt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:37

idinn schreef:
Zo deden wij het bij een vriendin ook. De hele groep kende elkaar. Zijn gewoon dagje naar een stad gegaan om te highteaen. Niks geks, maar goed excuus om wat te gaan doen.

Al die babyfeestjes komen voor mij altijd over alsof iemand zoveel mogelijk cadeaus wil sprokkelen. En echt lekker boeiend of het een jongen of meisje wordt.

Gender reveal, babyshower en kraamschudden, katching!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:47

Kraamschudden?

De vrijgezellen waarbij je allemaal verkleed Rondhost en de meest idiote opdrachtjes moet uitvoeren als bride-to-be, wat een hel. Mocht ik ooit trouwen, diegene die dat voor me organiseert schrap ik stante mede van de gastenlijst. Idem met diegene die me alsnog proberen overtuigen "want het is zo leuk/hoort zo". Gewoon nee.
Wat ze met mijn partner uitvreten kan me dan weer niet boeien, die vindt dat wel geinig :')
Ik verkies een uitgebreid ontbijt met bubbels, dagje wellness of terrasje doen en 's avonds lekker uit eten en gezellig kletsen 8-)
Of middagje avonturenpark ofzo.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:48

MarlindeRooz schreef:
Dammie schreef:

Nou als ik een kind krijg zou ik graag een meisje hebben. _O-

Hallo als ik er een moet uitpoepen wil ik het op zijn minst in roze prinsessenjurkjes stoppen. Ik vind kinderkleding voor meisjes namelijk 10x leuker dan jongenskleding.

Ja eens!

En dat is dus ook 1 van de redenen waarom ik ze sowieso niet wil, als geslacht voor mij belangrijk is, dan ben ik ook geen kind waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:50

Maar tegenwoordig is het toch normaal dat je je kind in de kleren steekt die ze zelf willen? als een jongen met poppen wil spelen en een prinsessenjurk aan wil, dan doe je dat gewoon.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:51

Varekaj schreef:
Maar tegenwoordig is het toch normaal dat je je kind in de kleren steekt die ze zelf willen? als een jongen met poppen wil spelen en een prinsessenjurk aan wil, dan doe je dat gewoon.

Ik vind jongetjes eigenlijk sowieso niet zoveel aan. Als kinderen dan.

Maar tot een bepaalde leeftijd kunnen ze niet echt aangeven wat ze zelf willen ook.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:51

Varekaj schreef:
Kraamschudden?

De vrijgezellen waarbij je allemaal verkleed Rondhost en de meest idiote opdrachtjes moet uitvoeren als bride-to-be, wat een hel. Mocht ik ooit trouwen, diegene die dat voor me organiseert schrap ik stante mede van de gastenlijst. Idem met diegene die me alsnog proberen overtuigen "want het is zo leuk/hoort zo". Gewoon nee.
Wat ze met mijn partner uitvreten kan me dan weer niet boeien, die vindt dat wel geinig :')
Ik verkies een uitgebreid ontbijt met bubbels, dagje wellness of terrasje doen en 's avonds lekker uit eten en gezellig kletsen 8-)
Of middagje avonturenpark ofzo.

Kroamschudden is iets Twents ook haha. Voorbeeld van een bekende baby

En dan vooral zeggen, dat het zo'n onmeeeeeeunig lief kind is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:53

Als ik een huis koop ga ik denk ik een house reveal, house shower en housewarming houden €€€

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:02

Niobe schreef:
Maar tot een bepaalde leeftijd kunnen ze niet echt aangeven wat ze zelf willen ook.

Dat is een illusie :D
Je kunt ze uiteraard wel dwingen en sturen en gewoon besluiten wat je koopt maar eigen smaak komt echt al mega vroeg :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:03

oliebol wat doe ik verkeerd, mijn moeder zoekt nog steeds wel eens kleding voor mij uit. 9/10 keer vind ik het dan leuk en de andere keer brengt ze het terug. _O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:04

MarlindeRooz schreef:
oliebol wat doe ik verkeerd, mijn moeder zoekt nog steeds wel eens kleding voor mij uit. 9/10 keer vind ik het dan leuk en de andere keer brengt ze het terug. _O-

Dat is wel handig, ik haat winkelen.
Mag ik je moeder overnemen? :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:05

Mars schreef:
Al die cadeaus en feestjes voor zo’n jong vind ik ook overkill. Ik kom een keer langs als t geboren is met een cadeautje en dat is mooi zat.
Hoorde laatst iemand die €50 moest bijdragen voor een freaking babyshower :oo Dat is toch niet normaal meer?

Ah dat valt nog mee, in het gierigtopic staat nog een ervaring van mij over een babyshower, ga eens kijken of ik dat nog kan terug vinden.
Dat ging echt helemaal nergens over.

Bij een vrijgezellen feest vind ik het wel normaal om te betalen, maar dan moet het ook wel iets zijn waar ik wat mee kan. Stoned worden in Amsterdam zou voor mij een no go zijn :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:06

Mijn moeder is bevriend met de eigenaresse van de enige fatsoenlijke kledingwinkel in dat dorp. Ze gaat daar dus gewoon wekelijk of wat staan kletsen. En dan zegt mijn moeder of de eigenaresse vaak van is dit niet wat voor *Marlinde, naam zusje, naam zusje*. _O- Krijg dan ook wel eens berichtjes van die winkel van joh is dit wat.