Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dammie schreef:Wat ik al helemaal niet snap is waarom de sexe van dat kind zo belangrijk is.
Iedere ouder roept politiek correct dat dat niet uitmaakt. Nou dan.
Dammie schreef:Wat ik al helemaal niet snap is waarom de sexe van dat kind zo belangrijk is.
MarcoBorsato schreef:Dammie schreef:Wat ik al helemaal niet snap is waarom de sexe van dat kind zo belangrijk is.
Wij wisten het 2 keer pas na de bevalling. En stiekem hoopte ik de 2e keer op een meisje al was het alleen al voor haar overlevingskans die dan toenam. Op
Maar babyshowers zou ik bij hechte vriendinnen wel bij willen zijn. Genderreveal vind ik stom.
En over budget, ik was laatst uitgenodigd voor een vrijgezellenfeest, inleg 30 euro. Heb ik voor bedankt, daar kun je echt precies niks mee.
Sizzle schreef:Een vrijgezellen feest is iets wat je samen organiseert over het algemeen, niet een all inclusive feestje, dat is de bruiloft. Het is dus redelijk normaal om bij een vrijgezellen feestje de boel te delen.
Dat kan prima heel gezellig zijn voor low-budget als je niet gaat eten. Zodra je gaat eten wordt het natuurlijk al snel meer.
idinn schreef:Zo deden wij het bij een vriendin ook. De hele groep kende elkaar. Zijn gewoon dagje naar een stad gegaan om te highteaen. Niks geks, maar goed excuus om wat te gaan doen.
Al die babyfeestjes komen voor mij altijd over alsof iemand zoveel mogelijk cadeaus wil sprokkelen. En echt lekker boeiend of het een jongen of meisje wordt.
MarlindeRooz schreef:Dammie schreef:Wat ik al helemaal niet snap is waarom de sexe van dat kind zo belangrijk is.
Nou als ik een kind krijg zou ik graag een meisje hebben.
Hallo als ik er een moet uitpoepen wil ik het op zijn minst in roze prinsessenjurkjes stoppen. Ik vind kinderkleding voor meisjes namelijk 10x leuker dan jongenskleding.
Varekaj schreef:Maar tegenwoordig is het toch normaal dat je je kind in de kleren steekt die ze zelf willen? als een jongen met poppen wil spelen en een prinsessenjurk aan wil, dan doe je dat gewoon.
Varekaj schreef:Kraamschudden?
De vrijgezellen waarbij je allemaal verkleed Rondhost en de meest idiote opdrachtjes moet uitvoeren als bride-to-be, wat een hel. Mocht ik ooit trouwen, diegene die dat voor me organiseert schrap ik stante mede van de gastenlijst. Idem met diegene die me alsnog proberen overtuigen "want het is zo leuk/hoort zo". Gewoon nee.
Wat ze met mijn partner uitvreten kan me dan weer niet boeien, die vindt dat wel geinig![]()
Ik verkies een uitgebreid ontbijt met bubbels, dagje wellness of terrasje doen en 's avonds lekker uit eten en gezellig kletsen![]()
Of middagje avonturenpark ofzo.
Mars schreef:Al die cadeaus en feestjes voor zo’n jong vind ik ook overkill. Ik kom een keer langs als t geboren is met een cadeautje en dat is mooi zat.
Hoorde laatst iemand die €50 moest bijdragen voor een freaking babyshowerDat is toch niet normaal meer?