Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:58

Oh ik zou het er lekker bij laten zitten voor die 1.50 euro. De koper heeft haar meteen geblokkeerd en 1 ster gegeven, dat vind ik ook niet netjes. Dan zou ik ook geen moeite meer doen en door met je leven.

Kom op zeg, een zadel inpakken en wegbrengen alleen al kost een halfuur en veel inpakmateriaal. Dan ga je toch niet iemand met 1 ster beoordelen vanwege die ene euro?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 19:09

Vanmiddag zo'n stom mens gehad... (sorry maar echt..)

Ik heb een eettafel te koop. Staat als set met stoelen op foto omdat dat makkelijker was.
Titel "eettafel" en in adv duidelijk neergezet dat het zonder stoelen was.
Gesprek op mp met een vrouw, ze deed een bod, ik akkoord en gevraagd wanneer ze "de tafel" kwam halen.

Kwam ze vanmiddag. Vraagt ze....."en waar zijn de stoelen?" Dus ik zeg, zoals in de adv staat, gaat het om de tafel. Zegt ze "Oh maar ik kijk alleen plaatjes"

Heeeele diepe zucht....

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 19:59

Ik heb een advertentie met meerdere dvd’s (1 box en 3 andere) m.b.t hetzelfde hoofdonderwerp erop staan. Doet iemand via de advertentie een bod van maarliefst 5 euro. Dus ik vraag op welke dvd’s in de advertentie de persoon in kwestie precies een bod doet. Krijg ik terug: ‘de dvd’s die in de advertentie staan’. Toen dacht ik al, wat wil je nou? Gereageerd dat ik niet het geheel wegdoe voor 5 euro. Vervolgens had ie toch alleen interesse in 2 delen van de 4-delige dvd box. Koop ging dus niet door. :')

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:50

SweetVanille schreef:
Vanmiddag zo'n stom mens gehad... (sorry maar echt..)

Ik heb een eettafel te koop. Staat als set met stoelen op foto omdat dat makkelijker was.
Titel "eettafel" en in adv duidelijk neergezet dat het zonder stoelen was.
Gesprek op mp met een vrouw, ze deed een bod, ik akkoord en gevraagd wanneer ze "de tafel" kwam halen.

Kwam ze vanmiddag. Vraagt ze....."en waar zijn de stoelen?" Dus ik zeg, zoals in de adv staat, gaat het om de tafel. Zegt ze "Oh maar ik kijk alleen plaatjes"

Heeeele diepe zucht....

:') :')

Ik had laatst een pony te koop staan met ons huis op de achtergrond.
Denk je dat ze bij me in had willen trekken?

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:55

hamsterkooi. heeft ons 35 euro gekocht ( wel veel te klein dus later een grotere gekocht ) kooi totaal minder dan een jaar gebruikt met kleine beschadiging aan de tralies.
2 euro... 5 euro... nee minimaal 15. lager echt niet.
achja geen haast :) we hebben voorlopi toch geen hamster ivm kat.

nog wel wat verhalen waaronder 1 van percolator want we hadden een andere gekocht/gekregen die we fijner vonden en 2 hadden we niet nodig. dus persoon komt hem halen want woonde niete ver bij ons vandaan... had de advertentie niet goed gelezen want mn vader zei nog: dit is er mis mee ( het was niks ernstigs, volgens mij iets met de smaak van de koffie? ) en toen toch maar niet... achja zelf weten. hij werkte verder nog top trouwens. geen idee of die nog is verkocht of niet.

mooie verhalen komen hier wel langs. ook de: is het nog te koop? al te vaak meegemaakt hier

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 21:25

Vandaag ook iemand, ik verkoop 1 gordijn. Staat in de advertentie maar kreeg toch een vraag hoe breed de gordijnen waren. Heb maar gemeld dat het om 1 ging en toen had ze idd geen interesse meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:29

Iemand reageert op mijn zoekertje met: interesse. Hoe moet ik daar nu op reageren :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:48

DeMolenhoek schreef:
Iemand reageert op mijn zoekertje met: interesse. Hoe moet ik daar nu op reageren :=

Ik zou zeggen: het item is er nog, wilt u het kopen?

En dan afwachten :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:21

Heb een advertentie dat ik een sussex haan zoek. Tot nu toe alleen maar reacties van verder dan 100 km en dan beledigd zijn dat ik dat te ver weg vind. :')

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:15

heb 2 artikelen op marktplaats staan. beide gereserveerd. en staat ook in de titel !

wordt ik alsnog gemaild en gebeld of ik het nog te koop heb.
zijn ze boos en beledigd als ik zeg dat het gereserveerd is omdat er vanavond iemand komt om het op te halen.

zegt 1 grapjas: maar als je een afspraak hebt voor vanavond, kan ik het nu toch al ophalen ? kun je die andere melden dat ik het gekocht heb.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:35

Ik wil naar een gereserveerd item wel nog eens een berichtje sturen met, mocht de verkoop toch niet doorgaan met de persoon waar je het voor gereserveerd hebt, heb ik nog wel interesse.
Dit omdat mensen zo vaak toch niet op komen dagen of betalen.
Maar uiteraard niet om voor te dringen of boos te zijn.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:53

Hier via fb ook wat. Ik heb net een huis gekocht dat we helemaal aan het renoveren zijn. De binnendeuren (reeds uit gehaald) en een keuken (zelf af te breken) gratis op fb gezet.
Op de keuken echt 50+ reacties. De eerste gestuurd dat ze het vandaag mogen ophalen en uitbreken. Ze komen om 5 uur. Al de rest gestuurd dat het gereserveerd was. Stuurt er 1 terug “maar ik was toch eerst”. Ik heb daarop geantwoord dat ze niet eerst was. Waarop zij een screenshot stuurt dat ze 2 minuten na mijn plaatsen gereageerd had. Er waren zeker 5 mensen voor haar. Ik heb haar gezegd dat er anderen sneller waren, waarop ze me oneerlijk noemde.....
toen was mijn geduld echt op en heb ik gezegd dat ik het haar sowieso niet gunde met zo een attitude.
Komop, ik geef gratis een keuken weg, het is geen recht dat je hebt....

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:34

Als je een T&T code hebt gekregen, is het pakketje zeker weten verzonden toch? Heb wat besteld via United Wardrobe, qua verzending enz is dat een beetje hetzelfde als Marktplaats. Er staat nu alleen al 5 dagen: ‘Wordt verwacht, nog niet bij Post NL’. Begin nu een beetje te twijfelen.. :=

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:37

T&T deed het bij mij laatst ook niet fatsoenlijk.
Ook die melding van word verwacht paar dagen lang en ineens het bericht vandaag komt de bezorger bij je langs. Geen enkele tussenhandeling te zien geweest.
Nu had ik bij een bekend bedrijf besteld dus was er niet zo bang voor. Maar raar was het wel.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:38

Afbeelding

Laten we hopen dat het kwijl is JAKKIE

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:44

MarryAnneR schreef:
[ [url=m/REWvA4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Getver, ik vind toch wel dat je als verkoper het fatsoen moet hebben om hem eerst in de was te stoppen voor je hem verkoopt.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:51

Ja dat zou je toch wel denken! Zeker omdat het al een tijdje op marktplaats stond :-(

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:59

Dan zit er wel veel paardenkwijl op.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:19

Marcella schreef:
Heb een advertentie dat ik een sussex haan zoek. Tot nu toe alleen maar reacties van verder dan 100 km en dan beledigd zijn dat ik dat te ver weg vind. :')

Komen ze hem toch lekker brengen :+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:32

FlameHorse schreef:
Als je een T&T code hebt gekregen, is het pakketje zeker weten verzonden toch? Heb wat besteld via United Wardrobe, qua verzending enz is dat een beetje hetzelfde als Marktplaats. Er staat nu alleen al 5 dagen: ‘Wordt verwacht, nog niet bij Post NL’. Begin nu een beetje te twijfelen.. :=

Als je een code hebt gekregen kan ook alleen het label besteld zijn in de PostNL app.

Ik koop zelf vaak meteen het verzendlabel zodat ik het pakketje gelijk klaar kan maken om de volgende dag te verzenden.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:34

Zoe zo iemand gun je het dan inderdaad niet meer.

MarryAnneR schreef:
[ [url=m/REWvA4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ieuw := hopelijk gaat het er uit.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:34

MizzMontana schreef:
FlameHorse schreef:

Als je een code hebt gekregen kan ook alleen het label besteld zijn in de PostNL app.

Ik koop zelf vaak meteen het verzendlabel zodat ik het pakketje gelijk klaar kan maken om de volgende dag te verzenden.

Dat dacht ik inderdaad ook dus ik ben wel een beetje huiverig..

Edit: Ze heeft wel allemaal goede reviews dus ik wacht het nog maar even af.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:09

Hier ook een mooie. Een belg die iets koopt, printscreen stuurt van de overboeking op zondag en me net vraagt of het verzonden is. Nee nog niet, geld staat niet op de rekening.

Ja laat maar zitten dan, ik haal het wel in de winkel want het is een cadeau dat ik morgen nodig heb. Dus aangegeven dat dat niet haalbaar is vanwege verzenden naar België.

Of ik dan even het geld terug wil storten. Nou nee sorry. := Had je zelf beter moeten plannen..

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:17

Hoi,
Mag ik even jullie topic binnenvallen en om advies vragen :o ? Ik lees al een hele tijd mee, maar heb nog nooit wat geplaatst.

Ik ben op het moment zelf per ongeluk een 'oplichter' :( . Ik heb vorige week wandelschoenen te koop aangeboden en verkocht. De schoenen waren weinig gedragen en zagen er nog goed uit. Nu krijg ik een berichtje van de koper dat de zool versleten is en er zelfs een gaatje in zit. Ik heb de zool inderdaad niet goed bekeken, omdat ik ervan uit ging dat de schoenen gewoon nog mooi waren _-:( . Ik had ze namelijk maar een paar keer gedragen.

Hoe vinden jullie dat ik dit moet oplossen?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:19

Heb je foto's ontvangen van de zolen? Is op zich raar als de zool versleten is van een paar keer dragen bij een normaal goed merk.

Is ook een oplichters truc, (bijna nieuwe) zelfde schoenen kopen als je oude versleten en dan zeggen dat je de oude versleten hebt binnengekregen.
Laatst bijgewerkt door cobiie op 15-06-20 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt