Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:17

elnienjo schreef:
DeMolenhoek schreef:
Ik volg geen journaal, lees geen krant maar kan ze moeilijk negeren op facebook waar ze wel vaak opduikt. Alhoewel wij dan weer meer Anuna De Wever hebben.

Die laatste ken ik dan weer niet.

Is een beetje de Belgische Greta. Is ook al met wat gekke dingen in het nieuws geweest. Zo moet zij haar kamer niet opruimen van haar ouders want ze is al bezig met het klimaat op te ruimen. Dat is al inspannend genoeg :') Er is een filmpje van haar kamer, echt. Ze moet zich schamen in een hoekje.

Urbanus

Zal wel aan thuisscholing doen. Of misschien is ze al klaar met de middelbare school, of ze doen in Zweden niet aan leerplicht of ze heeft bijzonder verlof.

fransje23

Mars schreef:
Die Greta is de Jordy van Loon onder de klimaatbrullers. Zo te zien heeft ze het wel naar haar zin, leuk toch als de jeugd zich vermaakt met andere dingen dan IG en vloggers :j

Wie is Jordy van Loon?

CharleyT

Whale schreef:
Hier staat ook elke ochtend het journaal op maar Greta is nog nooit voorbij gekomen :')

Vast geen NOS journaal dan, vanmorgen 4.30 uur schrik ik me te pletter
want daar was Greta op de buis.
Het zal je kind maar wezen dacht ik, maar eigenlijk is het kind door de ouders zo geworden. Kan er alleen maar medelijden mee hebben, staat ze daar met een grote muil te tetteren tegen regeringsleiders etc. Wat ze niet weet is dat de Greta hype ook weer voorbij gaat. En d'r jeugd(al 16) is toch echt door haarzelf verpest.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:18

MarcoBorsato schreef:
Whale schreef:
Ah daar gaat het mis. Ik volg die stakingen niet.

Je volgt niks, denk ik? Ze komt echt al maanden op het NOS nieuws. Maanden.

Ik kijk dagelijks op de NOS app, maar heb nog nooit haar naam voorbij zien komen. Kwam haar nu tegen op 9gag of all places. :')

Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik de berichten van de stakingen niet aanklik om te lezen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:18

sureido schreef:
Even gegoogled maar heeft die meid geen leerplicht?

Je mag tegenwoordig blijkbaar spijbelen als je iets van het klimaat vindt. Ja dan was ik als 16jarige ook ineens zeer geïnteresseerd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:19

Waarschijnlijk lees je er overheen omdat de naam je niet bekend voorkomt maar vanaf nu zal het wel opvallen als je d’r ziet in het nieuws.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:21

Mars schreef:
Die Greta is de Jordy van Loon onder de klimaatbrullers. Zo te zien heeft ze het wel naar haar zin, leuk toch als de jeugd zich vermaakt met andere dingen dan IG en vloggers :j

*Googled Jordy van Loon*

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:22

Denk eigenlijk dat Greta wel heel veel leert van waar ze nu mee bezig is!
Spreken in het openbaar is alvast goed geoefend!

Urbanus

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:23

Ik vond haar in net begin echt heel wijs maar het is nu een marketingstrategie geworden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:25

Sizzle schreef:
Mars schreef:

*Googled Jordy van Loon*

Nu heb je geen recht om te stemmen meer!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:26

Jullie bedoelen vast een andere Jordy van Loon als waar ik aan denk :')

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:27

Pepperrr schreef:
Greta heeft wel ballen zeg. Heb daar wel respect voor. En vind dat ze wel gelijk heeft.

Great heeft geen ballen, Greta is een doorgeslagen project van haar ouders en nog wat klimaatmafkezen. Ik heb vooral medelijden met haar. Staat ze daar licht hysterisch een voorgekauwde preek te houden, krijgt applaus, en daarna gaan de politici weer over tot de orde van de dag.
"Zo, dat hebben we ook weer uitgezeten" .

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:30

blauw00gje schreef:

[ Video ]
:D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:31

CharleyT schreef:
Pepperrr schreef:
Greta heeft wel ballen zeg. Heb daar wel respect voor. En vind dat ze wel gelijk heeft.

Great heeft geen ballen, Greta is een doorgeslagen project van haar ouders en nog wat klimaatmafkezen. Ik heb vooral medelijden met haar. Staat ze daar licht hysterisch een voorgekauwde preek te houden, krijgt applaus, en daarna gaan de politici weer over tot de orde van de dag.

Ja, daar komt het op neer en ik vind dat echt sneu voor het grietje.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:38

blauw00gje schreef:

[ Video ]

Die bedoelde ik ja :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:42

Op basis van interviews denk ik wel dat het uit haar zelf komt en dat dit echt iets is waar ze zelf in vastgebeten heeft.
Ik vraag me meer af of ze niet te vast zit in een denkwijze waarmee ze een onrealistische angst heeft waar ze straks aan onderdoor gaat. Zeker omdat ze al eens depressief geweest is. Ik vraag me af of ze wel mentaal ondersteund wordt en dadelijk niet in een diep gat van telleurstelling valt. Dat zou pas echt triest zijn voor een meisje dat echt de beste bedoelingen heeft.

Ik heb verder echt 0.0 mening over haar als persoon. Iedereen mag zeggen wat hij/zijn wil en het is aan het publiek wat ze er mee doen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:44

CharleyT schreef:
Pepperrr schreef:

Ik weet niet of ik het zo zou doen, zelfs niet als het voorgekauwd zou zijn. Ga jij daar rustig voor alle wereldleiders een verhaal vertellen?
Dan heb je echt wel ballen, zeker op die leeftijd!
Meeste 16 jarige willen niet teveel opvallen en vooral zijn als de rest.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:46

MarcoBorsato schreef:
Alsof ik in een aflevering van Probleemwijken zit _O-

Ik denk het, jij zegt het! Ik lees echt met open mond de reacties hier.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:56

Sky schreef:
MarcoBorsato schreef:
Alsof ik in een aflevering van Probleemwijken zit _O-

Het programma Probleemwijken ken ik ook al niet :+

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 12:02

fransje23 schreef:

Daar ging je stemrecht, omdat je dit programma niet kent.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 12:14

fransje23 schreef:
Sky schreef:

:') :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 12:18

Ik vind het eerlijk gezegd gek dat ik nog stemrecht heb in een land waar ik hooguit 12 dagen per jaar ben en geen stemrecht krijg in een land waar ik belasting en pensioenafdracht betaal.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 12:24

Whale schreef:
fransje23 schreef:

Daar ging je stemrecht, omdat je dit programma niet kent.

-O-

:+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:43

Askja schreef:
Kuggur schreef:
Zij is een hij, maar verder heb je gelijk.
Ik woon op het ijslandse platteland waar iedereen het er over eens is, poolvossen doden lammeren, en moeten verdelgd worden. Het is onzin, ze eten aas, en kunnen schapen aanvreten die op hun rug liggen (op het hoogland gaan die sowieso dood, raven/vossen verkorten dat lijden hoogstens). Er heeft nog niemand een aanval van een poolvos op een gezond lam gefilmd. Maar het is hier gospel...
Dat zal er wel mee te maken hebben dat er op IJsland sowieso nauwelijks roofdieren voorkomen. Behalve de poolvos alleen nog wat roofvogels, en af en toe een verdwaalde ijsbeer (?). Dan is het blijkbaar een big deal dat er een keer een zwak schaap gepakt en opgevreten wordt.
Zonde hoor, ik vind het prachtige beesten, poolvossen.

Maar boeren zijn traditioneel nogal fel op roofdieren. Zo zijn hier in het verleden bepaalde roofvogels bijna uitgeroeid door vergiftiging (buizerds, uilen, kiekendieven). Gelukkig zie je ze nu weer toenemen (ik ben liefhebber van roofvogels).

Klopt, er is hier een aantal jaar geleden in de buurt een ijsbeer aan land gekomen (en geschoten door een kennis van me).
Er komt hier nóg een belangrijk roofdier voor, ingevoerd door de bontindustrie (foutje, bedankt), de mink. De pelsdierfokkerij is zo goed als verdwenen gelukkig, maar ontsnapte exemplaren zijn de basis geweest voor de populatie die nu floreert. Ze doen het (te) goed in de ijslandse natuur. Zijn verantwoordelijk voor het verdwijnen van de waterral.
Onze boerderij ligt aan de kust, en ik weet waar minkenholen zijn, en heb ze bij zee gezien. Ik vertel dit echter niet aan de jagers en sta geen vallenzetten of jagen toe op ons omheinde land.
Op het stuk hoogland dat van ons is kan ik echter het jagen praktischerwijs niet verbieden, jammer genoeg.