Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:34

Weet iemand een documentaire of korter filmpje over wat suikers (Redbull) met je lijf doet? En dan niet zo'n Amerikaans, nep horror verhaal maar gewoon een logisch verhaal. Ik ga over een week cold turkey kappen met m'n belachelijke redbull verslaving dus zoiets werkt wel :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:49

casperzazoe schreef:
Weet iemand een documentaire of korter filmpje over wat suikers (Redbull) met je lijf doet? En dan niet zo'n Amerikaans, nep horror verhaal maar gewoon een logisch verhaal. Ik ga over een week cold turkey kappen met m'n belachelijke redbull verslaving dus zoiets werkt wel :+

Waarom over een week?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:55

Omdat ik dan geen werk meer heb en dus niet veel hoef te functioneren en aardig moet doen tegen klanten :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 19:31

casperzazoe schreef:

https://youtu.be/2MC47i6pTQo

https://youtu.be/_Q3DXYT7kqk

Weet niet of je dit iets vind

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 19:37

casperzazoe schreef:
Omdat ik dan geen werk meer heb en dus niet veel hoef te functioneren en aardig moet doen tegen klanten :+

Aha, dat zijn wel twee wezenlijke veranderingen dan tegelijk. Anders had ik het nut niet gezien van uitstellen :P

Filmpjes weet ik niet (behalve dat ik The Magic Pill op Netflix wel een interessante docu vind met betrekking tot suikers en de invloed op het lichaam, verder gaat het voornamelijk om ketose/no carbs), maar misschien wat confronterende vragen?
Want ik vind in bovenstaande best wat afhankelijkheid doorklinken. Vind je dat niet eng? Dat je persoonlijk overkomen voor jouw gevoel afhankelijk is van een drankje?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:26

Zal eens kijken Shaggy, dankje. Beetje overdreven misschien maar ben er gewoon klaar mee :+

Janine, haha nee hoor. het is niet dat ik zonder die zooi geen leuk of gezellig persoon ben :') maar het is net als afkicken van koffie en je kan er flink koppijn van krijgen. Dus de kans dat ik chaggerijnig ben is wel groot, dus dat voorkom ik liever :))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:30

casperzazoe schreef:
Zal eens kijken Shaggy, dankje. Beetje overdreven misschien maar ben er gewoon klaar mee :+

Janine, haha nee hoor. het is niet dat ik zonder die zooi geen leuk of gezellig persoon ben :') maar het is net als afkicken van koffie en je kan er flink koppijn van krijgen. Dus de kans dat ik chaggerijnig ben is wel groot, dus dat voorkom ik liever :))

Ooooh dan las ik het verkeerd gelukkig :D

En dat je er chagarijnig van wordt dat klopt... die koppijn ook... Ik had jaren geleden een zwaar verslaafd klasgenootje... Moeders kreeg er flink van langs als er geen redbull in huis was want ze had hoofdpijn...

Vind het hoe dan ook top om te stoppen!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:43

Als er wordt verwezen naar de actievoorwaarde en dit punt wordt niet genoemd heb je er dan recht op?

Het gaat om divoza. Ik heb een verjaardagscheque en er is een kortingsactie vanavond.

Er staat nergens in de actievoorwaarde dat het niet gecombineerd mag worden. Toch geld het niet.

(gaat om de vraag die korting hoef ik niet.)

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:41

Wat apart. Ik weet dat het bij Epplejeck geen probleem is. Die info heb je niks aan maar het verbaast me wel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:17

Ach ooit bestelde ik bij EJ van die Flextrainers van HH, waren toen net uit... Meer dan een half jaar later leverden ze die dingen pas... :roll: Heel slecht... :n
En ze lagen met regelmaat in de winkel, las op Bokt ook meerdere mensen die er mee thuis kwamen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:57

casperzazoe schreef:

I feel you. Ik heb niet een koffieverslaving in de zin van ik moet heel de dag door koffie lurken, maar ik merk wel dat wanneer ik een dag geen koffie op heb ik hoofdpijn krijg richting het einde van de dag.
Ik drink meestal 2 tot 3 bakjes/espressos

Red bull is wel iets heftiger, hopelijk heb je iets aan de filmpjes. :) Ik drink het ook af en toe maar merk soms wel echt dat mijn lichaam dat niet zo leuk vind.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 23:04

Succes, goed voornemen! Ik ben ontzettend blij dat ik nooit ben begonnen aan koffie, anders kon ik vast ook niet zonder.

Mijn vraag: zijn de Eastpak rugzakken de 'laatste tijd' veranderd? Ik had er twee op de middelbare school, inmiddels bijna 20 jaar geleden. En nu heb ik een nieuwe besteld, maar deze voelt veel dunner dan ik in mijn hoofd had! Ligt het aan mij of waren ze vroeger anders?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:23

Moet Greta Thunberg niet naar school.Ze is toch 16?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:23

Britta31 schreef:

Ja, maar ze heeft bijzonder verlof.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:24

Net als het zeilmeisje?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:24

Ja

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:24

xSCWx schreef:
Waarom zijn mensen die zelf fout zijn soms zo boos? Voorbeeld; een fietser rijdt bijna een voetganger (op zebrapad) van zijn sokken, en is vervolgens boos omdat de voetganger “oversteekt zonder te kijken, stomme imbeciel”. Terwijl hij dus voorrang heeft. Heeft dat gedrag een naam?

Om hier nog even op in te gaan.

Logischerwijze is de fietser fout. Maar voorrang moet je niet nemen, maar krijgen. Een tijd terug was er een goede (franse) advertentie gedeeld hier op bokt. In die advertentie gaat een auto lekker hard over de weg en een andere auto had voorrang moeten verlenen, maar ziet de snelle auto over het hoofd waardoor er een ongeval ontstaat. Heel emotioneel uitgespeeld, maar de essentie van het verhaal is dat andere ook fouten kunnen maken en dat je in het verkeer niet uit moet gaan van je "recht" maar rekening moet houden dat andere ook fouten kunnen maken of andere signalen kunnen geven jij op anticipeert.

Dus straalt een voetganger uit of hij wil oversteken of niet (en dat laatste wil niet zeggen dat hij/zij niet gaat oversteken, heb vaak zat dat mensen staan te theeleuten bij een zebrapad en dan in 1x omdraaien en oversteken) daarnaast moet je als voetganger ook altijd uitkijken of je wel/niet voorrang krijgt van het verkeer en ja, dat bekend dat je op moet letten...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 15:06

MarlindeRooz schreef:
Britta31 schreef:

Ja, maar ze heeft bijzonder verlof.

Nee ze is niet leerplichtig meer.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 15:13

Wat is nou een snelle makkelijke manier om een westernpad schoon te krijgen

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 15:37

Britta31 schreef:

Daar had je toch al antwoord op gekregen?

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 19:21

Schemerdier schreef:
Britta31 schreef:

Daar had je toch al antwoord op gekregen?

Ik las juist dat ze bijzonder verlof heefr gekregen van school, net zoals het zeilmeisje een tijd geleden.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:10

Sheran schreef:
Succes, goed voornemen! Ik ben ontzettend blij dat ik nooit ben begonnen aan koffie, anders kon ik vast ook niet zonder.

Mijn vraag: zijn de Eastpak rugzakken de 'laatste tijd' veranderd? Ik had er twee op de middelbare school, inmiddels bijna 20 jaar geleden. En nu heb ik een nieuwe besteld, maar deze voelt veel dunner dan ik in mijn hoofd had! Ligt het aan mij of waren ze vroeger anders?

Ze zien er naar mijn weten hetzelfde uit, maar zijn wel verbeterd :j

Mijn zus kocht haar tas 12 jaar geleden, en ik die van mij 10 jaar geleden.
Bij haar ging sneller dan bij mij de "onderkantstof" van de schouderhengsels er af, en daaronder waren de hengsels wit.
Bij mij bleven de hengsels langer goed, en was het materiaal daaronder zwart en van een andere consistentie.

Na zes jaar intensief gebruik (lees elke dag mee naar middelbare school) ging bij mij de rits kapot en heb ik een nieuwe gekocht voor naar uni.
Deze is na twee jaar nog helemaal heel een ook veel beter bestand tegen water dan mijn vorige.
Dus ik ga er van uit dat ze wel steeds wat veranderen :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:42

Hoeveel kg lood zou ik nodig hebben om in de Dode zee te zinken?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:54

germie schreef:
Hoeveel kg lood zou ik nodig hebben om in de Dode zee te zinken?

Dode Zee water heeft een dichtheid 20% hoger dan normaal zeewater, dus 20% meer lood? :o?
Ik ben nog even te lui om alle scheikundige formules uit de kast te halen

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:59

In het geval dat jij 70 kg bent; iets minder dan 2 kg lood.