Jouw bruidsjurk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:19

Schijnt in de UK toch gebruikelijk te zijn?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:20

*stiekeme meelezer*
Hier in Ierland ook, eigen drinken betalen...
Maar ik weet dat voor een bruiloftsdiner veel meer gerekend word dan in NL (een van de bruiloften waar ik was, was volgens mij €80 voor een 4 gangenmenu)... x 100-150 gasten... Dan gaat dat al hard.... Iedereen gaat hier mee naar de kerk, daarna door naar locatie, een toast/wat kleine hapjes, dan diner en feest. Feest gaat ook door tot in de kleine, kleine uurtjes...
Taart erbij etc etc..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:24

Vorig jaar naar een trouwfeest geweest op zondag. Dat was echt stom, iedereen moest die maandag gaan werken.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:25

Strasshorse schreef:
<plaatje snip>
ik vind bij deze het lijfje echt prachtig! (rok wat minder)

Lijft vind ik ook erg mooi, maar ik ben bevooroordeeld want het lijfje van mijn jurk ziet er vergelijkbaar uit <3 <3
Die rok daarintegen doet t m voor mij ook niet :+

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:27

Indy_Mouse_9 schreef:
Strasshorse schreef:
<plaatje snip>
ik vind bij deze het lijfje echt prachtig! (rok wat minder)

Lijft vind ik ook erg mooi, maar ik ben bevooroordeeld want het lijfje van mijn jurk ziet er vergelijkbaar uit <3 <3
Die rok daarintegen doet t m voor mij ook niet :+

ja vind de rok er niet bij passen, te druk, ook houd ik helemaal niet van zoveel laagjes :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:32

Wij heben een budget van 6000-7000 euro maar hopen er ook onder te blijven wat moet lukken aangezien ik mijn jurk voor ver onder mijn budget heb gevonden (150 euro :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:39

Wat Sodera zegt, zo gaat het hier vaak ook :j Het is denk ik over het algemeen wat uitbundiger. Gelukkig wil ik veel minder mensen uitnodigen, als wij uiteindelijk gaan trouwen, dat zou de kosten een beetje moeten drukken :')

Sammie; ik weet het niet precies hoor, ik heb niet zo'n heel groot referentiekader. Een aantal collega's en de broer van mijn vriend zijn pas getrouwd of gaan binnenkort trouwen en daar hoefden/hoeven we de drank niet zelf te betalen, maar het kan best zijn dat het verder wel gebruikelijk is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:42

Eulogy schreef:
Ik wil, in euro's, minstens zo'n 30,000 hebben gespaard als budget :o Rond de £20k dus. Voor minder zou ik het persoonlijk niet willen doen.

Een vriend van ons (een collega van mijn vriend) heeft £70,000 (bijna €99,000 :wow: ) aan de verlovingsring alleen uitgegeven :oo Hij was alleen vergeten dat je zo'n dure ring natuurlijk ook moet verzekeren... Dus ik neem aan dat hij daarnaast nu maandelijks een paar honderd pond kan neertellen voor de verzekering :')

Hoe zit het met de bruidsmode in Engeland? Ik kijk weleens afleveringen van Don't Tell the Bride en volgens mij wijkt het nog weleens af van de Nederlandse mode :P

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:43

Ik vind het nog best wel een leuke jurk zeg

Hier in NL is idd gebuikelijk dat drinken wordt betaald door de bruid en bruidegom. Maar dat is niet zo in alle landen

Wij willen max 6000,- uitgeven. Dat is inclusief versiering van de zaal. Tafelstukken, kaarten, eigenlijk alles haha

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:45

Tieneke schreef:
Vorig jaar naar een trouwfeest geweest op zondag. Dat was echt stom, iedereen moest die maandag gaan werken.

Zouden ze dat niet heel bewust hebben gedaan ? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:49

Ja over het algemeen wordt hier volgens mij wat minder satijn gedragen := En ze zijn sowieso een heel stuk traditioneler dan de meeste Nederlanders, dat vind ik ook wel opvallen in de bruidsmode hier. Volgens mij trouwt de meerderheid ook in de kerk dus dan kies je ook al snel een ander soort jurk, maar dat weet ik niet zeker.
Don't Tell The Bride vind ik overigens echt geweldig, ik kijk trouw elke week :D

De broer van mijn vriend gaat binnenkort trouwen en blijkbaar moet ik mee als zijn vriendin jurken gaat passen, dus we zullen het zien :+ Zou dat normaal hartstikke leuk vinden, maar ik mag haar absoluut niet. Oeps.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:52

Zinn schreef:
Tieneke schreef:

Zouden ze dat niet heel bewust hebben gedaan ? :D

De bruid was een Turkse, blijkbaar trouwen Turken op zondag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:00

Ik trouw ook gewoon doordeweeks :+
Weet je wat dat scheelt?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:02

Voor onze locatie zou het €3000 gescheeld hebben, maar zonder gasten was dat ook maar "nah" geweest.
We rekenden om wat afzeggingen ivm een heel bekend festival in België, nl. Rock Werchter. Hebben ze dat toch een tijdje geleden niet een week opgeschoven zeg :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:06

Toch wil ik wel in het weekend trouwen, ik hoef geen boeket, geen luxe vervoer, geen avond feest,maar ik wil wel

Dat iedereen er op de ceremonie en receptie bij kan zijn, de locatie is belangrijk en een goede fotograaf. Ik lust geen taart, maar ik wil als alternatief iemand laten komen die pannekoeken, poffertjes of wafels bakt. Dan nog iets van een activiteit waar iedereen aan mee kan doen en in de avond met beperkt gezelschap uit eten.

Ja ik weet al heel wat qua wat ik wil :')

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:09

Wij vinden een geslaagd avondfeest het belangrijkste, dus door de week zou al geen optie zijn :D

Wij zitten met onze datum ook net tussen de festivals, hadden er ergens ook op gehoopt omwille van die grote familie...achja :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:10

Tjah de echt belangrijke mensen krijgen een dag vrij en mensen die het belangrijk vinden vragen vrij :)

Nu kunnen we wel de band laten komen die we wouden! Meteen ook de grootste kostenpost haha!

Dus ook wij vinden een geslaagd feest het belangrijkste maar dat kan ik net zo goed met 30 man hebben als met 130 :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:13

Zinn schreef:
Wij vinden een geslaagd avondfeest het belangrijkste, dus door de week zou al geen optie zijn :D

Wij zitten met onze datum ook net tussen de festivals, hadden er ergens ook op gehoopt omwille van die grote familie...achja :')

Wij zijn op woensdag getrouwd en hebben een supergaaf avondfeest gehad :D Bijna iedereen was er! :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:18

Een grote groep van mijn vrienden zijn mensen uit het onderwijs, die kunnen geen dag vrij nemen. En de week daarna is het vakantie, dan zijn ze weg :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:18

Jaaaa wij trouwen ook op een woensdag :D

En weekend is bij ons niet altijd weekend haha, veel mensen uit de zorg!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:23

Cayenne schreef:
Zinn schreef:

Wij zijn op woensdag getrouwd en hebben een supergaaf avondfeest gehad :D Bijna iedereen was er! :D

Maar dan kan je niet tot in de vroege uurtjes doorgaan omwille van werk..;tenzij iedereen vrij neemt, maar dat kan je ook weer niet verwachten toch?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:24

Wel leuk om al die verschillende voorkeuren te lezen!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:28

Gelukkig maar, anders was elk feest hetzelfde :D
Valt me ook op dat iedereen zijn eigen feest uiteindelijk ook echt geweldig vond...ben benieuwd of ik over het onze ook zo zal denken als het achter de rug is :P

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:11

Ik zou een doordeweekse bruiloft niet erg vinden denk ik :+ feest lijkt mij hartstikke gezellig, maar ik ken te veel mensen die veeel langer door willen dan ikzelf. En daar ga ik niet op wachten. Sowieso ben ik meer voorstander van een eindtijd op dat moment voor de goede orde (en portemonnee :+ ). De helft van mijn familie stopt namelijk echt niet als je het niet zegt :+

En op zaterdag vieren kan ook nog. Loopt de helft weg om kwart voor 12 :+ vriend zijn familie is gereformeerd := die moeten voor 12 uur netjes thuis zijn.
Die zullen trouwens erg beledigd zijn als we het überhaupt op een zaterdag vieren om die reden :=

Maar dat bepalen we tegen die tijd zelf wel lijkt me.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:13

Ons feest stopte tussen half 12 en 12 uur. Wij als bruidspaar werden uitgezwaaid en toen wist iedereen ook meteen dat het klaar was :P