Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:13

Het probleem was dus dat ze niet weggingen, wat ik ook zei. Want ze ging er dus inderdaad vanuit dat er maar iemand mee zou gaan. Of dat ze het zomaar mee zou krijgen. Mijn manager gaf me trouwens gelijk in de manier waarop ik het heb opgelost omdat ik eigenlijk de hele tijd vriendelijk ben gebleven ondanks dat ik eigenlijk geen tijd voor hun had.
En mensen worden toch wel boos op me als ze hun zin niet krijgen, of ik nu beleefd ben of niet. Want dan is er niks meer klantvriendelijk. (En dan nog dubbel zo erg met dronken mensen)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:17

Ik vind die laatste reactie ook niet echt netjes. Je mag best heel duidelijk naar klanten zijn, maar je moet wel (proberen) beleefd (te) blijven. Dat is soms moeilijk als je weet dat een klant gewoon glashard tegen je staat te liegen. En dan kan ik me best voorstellen dat je je geduld verliest. Dat gebeurt bij ons ook weleens. Ik ben ook weleens uitgevallen tegen een klant omdat hij zo zat te zuchten en te steunen en zo moeilijk zat te doen, terwijl mijn collega het aan het leren was. Toen heb ik ook gezegd van 'Nou meneer een beetje minder mag ook wel. Iedereen moet het leren hoor en als u het niet bevalt dan is daar de deur'. Manager vond ook dat ik het goed had gedaan.

Maar meestal probeer ik als ze het echt te bont maken heel duidelijk te zeggen hoe het zit, maar wel netjes blijven. Dan zeg ik dat het zus en zo zit en dat ze dit of dat meekrijgen (of niet natuurlijk) en ik meer niet voor ze kan doen. Heel duidelijk en klanten zijn er niet altijd blij mee, maar ik heb geen tijd (en geen zin) om een half uur in discussie te gaan met klanten terwijl het antwoord hetzelfde is als 30 minuten geleden. Nee = nee en ja = ja.

Probeer beleefd te blijven, maar laat niet met je sollen :)

De tijd dat klanten alles voor elkaar krijgen is wel voorbij hoor. Daar maken ze hier namelijk gewoon misbruik van :j

Nog wel een grappig puntje van de week. Als het fout gaat met scannen krijg je als cassiere altijd de schuld 'je hebt het verkeerd aangeslagen'. Maar nu met de zelfscan is het 'het apparaat heeft een fout gemaakt'. Uhu, degene die het apparaat bediend bedoel je (gaat vaak om 2x aanslaan 'heb ik echt niet gedaan hoor').

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:41

zap schreef:
Nog wel een grappig puntje van de week. Als het fout gaat met scannen krijg je als cassiere altijd de schuld 'je hebt het verkeerd aangeslagen'. Maar nu met de zelfscan is het 'het apparaat heeft een fout gemaakt'. Uhu, degene die het apparaat bediend bedoel je (gaat vaak om 2x aanslaan 'heb ik echt niet gedaan hoor').

Nja het kan weleens kloppen, hoor :)

Sinds een poosje heeft hier de Jumbo zelfscan, maar de AH al veel langer, daar scan ik altijd alles zelf. Nu de Jumbo dat heeft, doe ik dat daar bij voorkeur ook, maar in het begin ging het iedere keer mis; dan bleek dat er iets niet gescand was, terwijl ik dat probleem bij de AH nooit, maar dan ook nooit, heb. Na een paar weken bleek dat er een bug in het systeem zat, waardoor alles wat je dubbel scande, enkel in het apparaat kwam te staan (dus: twee flessen spa in je karretje = 1 fles spa op de scanner). Toch een beetje jammer :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:09

Ik heb weinig moeite met koel blijven tegen flippende klanten. Wij hebben een klant die onder mijn collega's een reputatie heeft, omdat ze schijnbaar altijd zeurt en discussie zoekt, maar ik heb er geen last mee. :+
Vind het ook zo zonde van m'n energie, discussies... Vriendelijk blijven is ook niet altijd even makkelijk, maar wel bevredigend. Dan ben ik daarna trots op mezelf, na een discussie niet.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:26

Hier bij mij in t dorp bij de ah komt er altijd op vrijdag een mevrouw net voor sluitingstijd. Meestal 1 minuut ofzo. En gaat dam van alles vragen. Waardoor ze meestal nog later sluiten en die vrouw blijft iedere week maat komen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:29

Zo eentje hebben wij ook, een man. Komt standaard zaterdagavond om 5 voor 8 binnen, de eikel...
Maar goed, smile and wave, just smile and wave...

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:43

goldenarrow schreef:
Vandaag ook weer..

Klant: 'Kan mijn vriendin hier naar de wc?'
Ik: 'Nee, die is gesloten.'
Klant: 'Kan je hem dan niet even openmaken voor haar?'
Ik: 'Nee.'
Klant: 'Echt niet?'
Klant: 'Anders geef ik je een euro ofzo, dan kan het toch wel?'
Ik: 'Nee meneer, de wc is gesloten.'

Wat snappen mensen niet aan Nee :roll:

Volgens mij mag dat ook helemaal niet. Klanten moeten bij een horecagelegenheid toch altijd gebruik kunnen maken van een toilet?! Ik dacht dat dat in de wet stond. Maar ik kan het fout hebben...

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:48

Cerilene_ schreef:
goldenarrow schreef:
Vandaag ook weer..

Klant: 'Kan mijn vriendin hier naar de wc?'
Ik: 'Nee, die is gesloten.'
Klant: 'Kan je hem dan niet even openmaken voor haar?'
Klant: 'Echt niet?'
Klant: 'Anders geef ik je een euro ofzo, dan kan het toch wel?'
Ik: 'Nee meneer, de wc is gesloten.'

Wat snappen mensen niet aan Nee :roll:

Volgens mij mag dat ook helemaal niet. Klanten moeten bij een horecagelegenheid toch altijd gebruik kunnen maken van een toilet?! Ik dacht dat dat in de wet stond. Maar ik kan het fout hebben...

Ik vind het ook gek als je bij een horeca gelegenheid niet naar de toilet kan. En ik vind het dus nirt gek dat ze doorvragen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:15

Wij sluiten na 10 uur de wc ivm de veiligheid. Het zal niet de eerste keer zijn dat er mensen een vechtpartij hebben bij ons.
Daarbij bevindt het toilet zich op de eerste verdieping bij ons en we hebben niet de mensen om zowel de eerste als de begane grond schoon te maken na sluitingstijd.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:23

Maar je zei toch niet serieus: 'nee' als antwoord tegen een klant? ;)

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:24

goldenarrow schreef:
Wij sluiten na 10 uur de wc ivm de veiligheid. Het zal niet de eerste keer zijn dat er mensen een vechtpartij hebben bij ons.
Daarbij bevindt het toilet zich op de eerste verdieping bij ons en we hebben niet de mensen om zowel de eerste als de begane grond schoon te maken na sluitingstijd.

Oke ik snap het!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:56

Het zal meer iets zijn geweest als "Nee, meneer, sorry.' en 'Het kan echt niet, het spijt me'. Maar de strekking is hetzelfde natuurlijk.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:02

Het valt me wel (ook in het topic) op dat medewerkers behoorlijk onbeschoft terug kunnen doen. Ik houd me altijd in, sterker nog meestal ben ik bij mensen die niet fatsoenlijk kunnen doen (bellen of niks terugzeggen ofzo) extra vrolijk. Dan voelen ze zich opgelaten en doen ze volgende keer tenminste wel normaal.
Laatst ook, vrouw legt de 35 procent korting sticker onder op. OK, heel vervelend, kun je weer regelcorrectie doen. Collega: Mevrouw u moet de volgende keer de sticker boven op leggen. Dus de klant antwoord dat dat haar werk is. Natuurlijk een onnozel antwoord, want het is haar korting. Zegt mijn collega terug: Ja en jij moet niet zo zeuren
Als de baas het had gehoord, ze had denk ik per direct kunnen sluiten. Ze had gelijk hoor, maar tegen een klant.. Ik zou denk ik iets zeggen van ''Mevrouw het is u korting, als ik hem niet zie krijgt u hem ook niet, en dat is voor u natuurlijk niet fijn''

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:08

Een klant sloeg zonet een groot blikje energiedrank van de balie door de winkel (gelukkig deed ik net een stap opzij). En dat alleen omdat ik ID vroeg en hij die niet had...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:08

Medewerkers kunnen idd ook behoorlijk lomp zijn. Zo was ik eens bij mijn vorige dierenarts voor iets voor de kat. Ik weet niet meer wat, maar het was een behoorlijk bedrag. Een week of 2 eerder was de dierenarts bij mijn paard geweest. De assistente vraagt op ik het op rekening wil of contant. Vanwege het bedrag wilde ik het op rekening.
Zegt de assistente: er staat nog een rekening open.
Ik: ja, dat kan, dierenarts is bij mijn paard geweest.
Zij: Wilt u die rekening wel zo spoedig mogelijk betalen?
Ik: Natuurlijk
Zij: Soms duurt het erg lang voor de mensen betalen""
Ik: hebt u de rekening al gestuurd, dan?
Zij: nee, nog niet.
Ik: dan kan ik hem ook nog niet betalen.
Zij, nee, maar als hij gestuurd word, wilt u hem dan zo spoedig mogelijk betalen?
Ik: Natuurlijk, maar dan moet u hem wel sturen,
Zij: Ja, maar we hebben het erg druk.

En zo word je even als wanbetaler neergezet, waar andere mensen bij staan.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:14

nynke55 schreef:
Medewerkers kunnen idd ook behoorlijk lomp zijn. Zo was ik eens bij mijn vorige dierenarts voor iets voor de kat. Ik weet niet meer wat, maar het was een behoorlijk bedrag. Een week of 2 eerder was de dierenarts bij mijn paard geweest. De assistente vraagt op ik het op rekening wil of contant. Vanwege het bedrag wilde ik het op rekening.
Zegt de assistente: er staat nog een rekening open.
Ik: ja, dat kan, dierenarts is bij mijn paard geweest.
Zij: Wilt u die rekening wel zo spoedig mogelijk betalen?
Ik: Natuurlijk
Zij: Soms duurt het erg lang voor de mensen betalen""
Ik: hebt u de rekening al gestuurd, dan?
Zij: nee, nog niet.
Ik: dan kan ik hem ook nog niet betalen.
Zij, nee, maar als hij gestuurd word, wilt u hem dan zo spoedig mogelijk betalen?
Ik: Natuurlijk, maar dan moet u hem wel sturen,
Zij: Ja, maar we hebben het erg druk.

En zo word je even als wanbetaler neergezet, waar andere mensen bij staan.

Jeetje dit is echt belachelijk zeg!!
Zo zet ze zichzelf voor schut.

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:17

Wij hebben exact hetzelfde meegemaakt bij de dierenarts. De da is destijds 3 keer bij ons geweest omdat mijn paard zandkoliek had en een week later konden we naar de da met onze kat. Toen werden we ook niet zo subtiel gewezen op onze openstaande rekening..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:27

En toch snap ik dat ook wel weer. De manier waarop is niet goed, maar snap wel dat het gemeld wordt. Je komt bij je DA voor de kat en dan ziet de secretaresse ineens dat er nog een rekening open staat. Dan meld je dat lijkt mij ook even. Natuurlijk niet zoals hierboven, maar dat er een melding volgt (gewoon ter kennis) is imo logisch :j

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:29

Natuurlijk, maar als wij nog geen factuur binnen hebben gekregen dan kunnen we ook niet betalen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:37

Nee dat snap ik, maar dan zou ik het ook wel noemen. Niet in de zin van 'jullie hebben nog niet betaald', maar meer van 'oh, ik zie dat de dierenarts pas ook nog langs is geweest bij jullie paard. Die rekening staat nog open. Hebben jullie al een factuur ontvangen?". Zoiets zou ik er van maken.

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:44

Wij hadden ook ongeveer hetzelfde. Midden in de nacht kreeg ons hondje een TIA en we moesten met spoed naar de dierenarts. Die had hem behandeld enzo, maar verder was alles gewoon afgesloten en dicht dus er kon sowieso niet meteen betaald worden. In de ochtend heeft ons hondje er een herseninfarct bovenop gekregen en is toen overleden. We brachten hem naar onze dierenarts waar we hem achter zouden laten. Hartstikke verdrietig natuurlijk verlieten we de praktijk, maar we werden even terug geroepen, want er stond nog een rekening open van die nacht, ja goh 8)7 .
Normaal betalen wij altijd gelijk natuurlijk als wij met ons hondje bij de dierenarts waren, maar op zo'n moment vond ik dat toch niet helemaal gepast en voor zover ik het weet is dat ook niet helemaal gebruikelijk. Ik snap dat het vervelend is als mensen te laat betalen en ik snap dat ze er mensen op moeten wijzen, maar op zo'n moment? Vond ik aardig onbeleefd.
Verder zijn wij gewoon bekend daar, voor mijn paard komen zij ook altijd en mijn zus heeft daar gewerkt, dus we hadden het ook niet zo verwacht.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:03

[quote="zap"]Nee dat snap ik, maar dan zou ik het ook wel noemen. Niet in de zin van 'jullie hebben nog niet betaald', maar meer van 'oh, ik zie dat de dierenarts pas ook nog langs is geweest bij jullie paard. Die rekening staat nog open. Hebben jullie al een factuur ontvangen?". Zoiets zou ik er van maken.[/quote

Dat zou ik inderdaad helemaal terecht vinden, maar zo ging het niet.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:41

Hier ooit zo' n ongelofelijke actie van onze huwelijksfotograaf.
Rekening gekregen, mochten we binnen 30 dagen betalen.
Dus ik zet dat in pc banking dat het betaald mocht worden als de lonen er waren.
Dus zou voor de vervaldatum netjes betaald worden.

Kreeg ik telefoon. Of de factuur betaald kon worden... want hij had gehoord dat we alweer gescheiden waren! _-:(

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:42

Ik had laatst een klant die op me af kwam lopen met een zak waar 4 krentenbollen in zaten.

Klant: "Hallo, ik wil hier graag 4 van"
Ik: "Meneer, er zitten 4 krentenbollen in"
Klant: "Oh, dan wil ik er 2" :roll:

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:03

Attentie A kassabij ajb
--- Prikken die ook? Kassa bijen?---
Nee meneer, maar de kaissieres wel (Andere kaissiere dus ook)

Die man lag dubbel!! En de andere klanten ook.