Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 23:07

Ik moet zeggen: ik begin de trein weer te herwaarderen Ja Na weer flink in de file gestaan te hebben, een paar ritten door veel te druk en vooral ook gevaarlijk verkeer bevalt de rust van de trein toch ook wel. En na 4 treinreizen van meer dan 8 uur lijkt het ook allemaal niet meer lang Haha!

Alleen de aansluitingen... vorige week 29 minuten op station Roermond gestaan, en op Den Bosch vandaag twee keer een kwartier. Dat is wel echt heel oncomfortabel en saai, en dan is het nu gelukkig nog niet eens koud.
En de airco sloeg even op hol. De ene kant van de coupe was ijskoud. De andere helft was warm, en halverwege de rit ineens bloedheet. Nou ja, het zal wel Cool

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 23:10

Héérlijk de trein.
Ik begin met mensen kijken, en daarna lekker wegduiken in een goed boek. Moet altijd 2,5 uur met de trein maar het lijkt dan maar een kwartiertje Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 23:11

Ik vind 't ook leuk hoor. Al zit ik er elke dag maar 10 minuutjes in. Vind het leuk om te kijken wie waarheen gaat enzo. Nee geef mij maar een trein ipv auto. Ja Alleen soms wordt je gek van de NS en Prorail, maarjaa. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 23:26

Ik ga morgen weer 'ns met de trein op en neer van [***] naar Amsterdam Haha!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 23:27

Ik vind reizen met de trein niet erg, maar wordt er vaak zo moe van. Verward
Mensen kijken is altijd leuk. Haha!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 23:31

trein vind ik heerlijk! no problemo! ik zit elke ochtend ongeveer 20 min in de trein, dan overstappen voor nog 2 haltes en daar zitten altijd klasgenoten in. Heenweg hetzefde. ik vind het heerlijk om die 20 minuten even wakker te worden of juist uit te rusten haha! maar metro en tram erbij lijkt me niet fijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 08:21

Metro of tram vind ik dan wel weer leuk. Ik kan ook wel met de metro het laatste stukje naar school, maar loop liever met klasgenootjes dat kwartiertje. Lachen Heerlijk 's ochtends even in de buitenlucht voor we dat hete gebouw weer in moeten. Tong uitsteken Maar tram vind ik vooral leuk in het centrum. Ja

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 09:11

Hier nog iemand die wel graag in de trein zit Tong uitsteken En gelukkig maar want ik moet iedere maandagochtend en vrijdagmiddag/avond 2 uur in de trein zitten. Al is die maandagochtend om 06:20 de trein soms wel even wat minder... Maar dan slaap ik in de trein altijd lekker verder Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:16

NaNi schreef:
Ik heb sowieso geen hekel aan het OV.. Tenminste, het moet wel op tijd rijden enzo Knipoog
Op het moment zit ik 10 minuutjes in de bus en 10 minuutjes in de metro. Ja daar vind ik dan weinig aan Tong uitsteken Voorheen zat ik 2 x een half uur in de bus (overstappen) en dat vond ik heerlijk hoor.. Lekker muziekje op, beetje slaap inhalen Knipoog

Als ik volgende maand m'n ov weer heb dan ga ik ook weer lekker 'loos' reizen. Deed ik vroeger ook vaak met een vriendin, gewoon in de trein stappen en kijken waar je uitkomt Haha!

Dan moet je ook mee dobbelen met de NS *LOL*

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:44

Ik heb ook een hele tijd, iets van 6 jaar, heen en weer gereisd van en naar school met de trein, boot en bus..
Het enige waar ik moeite en een hekel aan heb ik met de bus meegaan. Verder vermaakt ik me ook wel hoor, mits het allemaal op tijd rijd natuurlijk.. Tong uitsteken

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:04

Nou mag ik dan van iemand zn auto lenen? Tong uitsteken
Ik ga mn hele leven al met OV, als baby werd ik met buggy en al door het hele OV traject gereisd.
En sinds ik mn rijbewijs heb, héeerlijk Lovers Liever in de fille dan wéer op een station te staan wachten en ondertussen weg tochten omdat de aansluiting niet klopt. Of treinen die op zondag scheinbaar minder vaak hoeven te rijden enz.
Als ik in de trein zit vind ik het prima en wel leuk. Maar het hele gebeuren staat me na jaren giga tegen!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:46

Heeft er nog iemand leuke trein verhalen?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:50

Ik kwam gister een rare man tegen in de trein, zonder schoenen!
2ex in korte tijd.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:51

Zonder schoenen? Waarom had ie geen schoenen dan?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:55

Ik heb niet met 'm gepraat haha. Ik denk een soort levensstijl Haha!.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:37

xMendy schreef:
Ik kreeg laatst een opmerking van iemand dat ze het gek vonden dat ik het leuk vind om met de trein te reizen. Ik sta elke dag om 6 uur op, zit dan een uur in de trein, metro en tram, om naar school te gaan. En ik heb er totaal geen problemen mee Lachen vind het heerlijk. Ik doe dit nu alweer 3 jaar elke dag. Gewoon lekker zitten, iPod op, mensen kijken of naar buiten staren, nadenken, wegdromen,.. ik zou het voor geen goud willen missen. Haha! Ik moet dinsdag naar Den Haag, lekkere treinrit voor mij.. kijk er nu al naar uit Vork

Wie is er nog meer zo gek? Clown

Hier ook geen probleem.
Ik ben echter 2 uur heen, 2 uur terug kwijt.
Tijdverspilling, in die 4 uur had ik veel kunnen doen.

Maar het treinreizen zelf, heerlijk! Gewoon de oogjes dicht, of naar buiten kijken en dromen maar. Lekker dagdromen! En dat alles zonder muziek, veelste druk. Heerlijk ff uitrusten nog 's ochtends, of juist in de middag om er bij het uitstappen weer fris tegenaan te kunnen! Eeerlijk gezegt lukt het mij 8 van de 10 keer niet om mijn ogen open te houden, de trein schud zo heerlijk. ( idem dito in de auto, de reis naar de vakantiebestemming is ook al zo lekker vooral in heuvelachtige omgeving of hoger. )

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:41

Dacht meld me ook even aan want ik houd ook heel erg van trein reizen ! Haha!
Heb een paar weken lang elk weekend van Wijchen in Gelderland naar Emmen te Drenthe moeten reizen maar geen een keer gedacht wil neit in de stomme trein Clown
En toen ik Benz ging ophalen in steenwijk zat ik echt gewoon even van het moment te genieten in de trein Bloos
Dus ik hoor echt bij de trein fans en hoop zeker ook nog vaker mee te mogen Knipoog

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:43

Samy schreef:

Half uur stilstaan tussen de weilanden en uitzicht hebben op iemand die in zijn neus zit te graven.
( nouja zo leuk is dat niet Vingers aflikken )
Nog zo één:
In een "hoekje" van 4 stoelen de 4 stoelen delen met een oma en kindje van ongeveer 2 jaar die flinke scheten laat.
( niet gelogen ) 1 van de weinige keren dat ik er echt aan dacht om bij het eerstvolgende station "nep uit de stappen".

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:43

Misser schreef:
Ik heb niet met 'm gepraat haha. Ik denk een soort levensstijl Haha!.

Aparte levensstijl Tong uitsteken Had Hind, van Idols, dat niet ook toen met haar auditie? Omdat ze in contact wilde staan met de aarde ofzo... Beetje maf dat ik me dat nu ineens herinner Tong uitsteken Ben eigenlijk nog nooit hele rare mensen tegen gekomen in de trein. Voor zover ik me herinner dan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:45

MoonChloe schreef:
Unwritten schreef:
Gisteren had ik een trein die izjn eerste rit met passagiers maakte. Een nieuwe dubbeldekker. Wat een ding zeg Wow!

Met blauwe stoelen??

Als dat zo is heb ik al 2x in zo'n trein gereden.. Gisteren en vandaag.. Eigenlijk precies zelfde als die paarse stoelentrein.. Alleen andere kleuren, andere soort vloer etc.

Ja precies.

Na de "nieuwe" blauwe treinen, precies hetzelfde als de treinen met gele banken ( geen dubbeldekker) heb ik vandaag idd deze nieuwe dubbeldekker gezien.

Prachtig!

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:49

Samy schreef:

Heb wel ooit eens mijn mountainbike met de trein meegenomen en dat ging opzich wel goed behalve op m`n eerste station.
Ik zat namelijk in Cuijck op school maar ging normaal in Wijchen op de trein van de NS.
Maar was dus met die fiets op school in Cuijck en daar was de trein van Veolia ofzoiets maar dat hele ding was overvol neit normaal meer ! Boos!
Dus ik eindelijk in de trein met fiets en al moest sowieso al staan natuurlijk en blijkbaar had de machinist camera`s ofzo om te zien wat er allemaal gebeurt gaat ie opeens omroepen van mensen geef de andere wat meer ruimte Haha! ?? Ik dacht dus gelijk van emmmm hoe meot dat dan ?
Maar was gellukig zo in Nijmegen en dus gelukkig de NS treinen en verder een perfecte reis gehad Haha!

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:53

[/quote]
Met blauwe stoelen??

Als dat zo is heb ik al 2x in zo'n trein gereden.. Gisteren en vandaag.. Eigenlijk precies zelfde als die paarse stoelentrein.. Alleen andere kleuren, andere soort vloer etc.[/quote]

Ja precies.

Na de "nieuwe" blauwe treinen, precies hetzelfde als de treinen met gele banken ( geen dubbeldekker) heb ik vandaag idd deze nieuwe dubbeldekker gezien.

Prachtig![/quote]

Zijn er weer nieuwe dubbeldekkers dan ?
Vind ze namelijk inderdaad de fijnste treinen van allemaal echt heerlijk zo bovenin door het landschap zweven Haha!
En met de fiets was de dubbeldekker ook het makkelijkst omdat je om de zoveel ingangen ook een bankje hebt op normaal niveau en extra veel ruimte voor je fiets !
Zie graag wat plaatjes als er inderdaad weer nieuwe zijn Haha!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:56

Ja,

van binnen en van buiten gloednieuw. Zijn ze nog zo lekker fel van kleur, schoon, felle lichtjes bij de drukknopjes en deze nieuwe blauwe ( zelfde stoelen als de paarse dubbeldekker) trein heeft een rood knipperlicht boven de deur die knippert als de deuren dicht gaan. Vloer is donkergrijs gemeleerd(?) en her en der van die metalen strippen.
Nu wil ik er nog inzitten! ( heb alleen kunnen gluren) (traject roosendaal-arnhem)

De andere blauwe ( van de gele stoelen ) is dus geen dubbeldekker, die heeft blauwe stoelen met zwart (nep) leren hoofdsteunen en rood stiksel.

Al reis ik tegenwoordig vaak met die oude coupé treinen ( met van die vage draaihendel deuren ) met de kleuren vaalgroen met lila inclusief tafeltjes en gordijnen (en ramen die nog open kunnen, dat is erg fijn als je in een lege trein zit die naar het rangeerterrein rijd omdat je in slaap bent gevallen, ook geen leuk verhaal trouwens) . Clown
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 28-09-08 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:01

Hannanas schreef:
Ja,

van binnen en van buiten gloednieuw. Zijn ze nog zo lekker fel van kleur, schoon, felle lichtjes bij de drukknopjes en deze nieuwe blauwe ( zelfde stoelen als de paarse dubbeldekker) trein heeft een rood knipperlicht boven de deur die knippert als de deuren dicht gaan.

Leuk om te horen zou ze graag een keertje zien maar waar rijden ze dan ?
Dacht er trouwens ook aan net dat ik vaak een radiotje meenam in de trein het ontvangst is neit altijd even best maar als je iets binnen krijgt maakt het alleen nog maar leuker !
Het ontvangst in de dubbeldekkers was meestal wel wat slechter vooral bovenin omdat je te dicht op de bovenleiding zit en onderin is het gewoon te laag Haha!
Maar in de (normale) trein heb je meestal wel redelijk ontvangst en geen last meer van telefoon gesprekken als dat iets is wat je stoort ( Mij trouwens neit hoor Knipoog maar hoor er wel vaak iets over ??).

EDIT: Ja ik ken die treinen met de vage deuren die pneumatisch opengaan ofzo die zit tussen zwolle en steenwijk ook een.
Maar ik vind ze altijd wel luxe rijden en dat rode/groene leer vind ik zelf wel wat hebben Bloos
En dan de trein die ze soms trekt met zo`n koepel erboven op waar de machinist zit die ziet er zeker het mooist uit !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:05

@ Hannanas hoe krijg je dat dan weer voor elkaar, mee naar het rangeerterrein *LOL*

Ik heb elke ochtend in de trein uitzicht op een man die met zn mond open slaapt, zou het banketstaaf zijn er een propje in te gooien? Schijnheilig