Hypocriete vleeseters...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Re: Hypocriete vleeseters...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:16

Adil18 schreef:
Nee hoor, ik ben juist degene die alle versies kent omdat ik een van de weinigen ben die echt met de juiste jagers in contact staat...

Mijn tenen krullen om hier te reageren, maar als je dit echt meent denk ik dat een poging tot discussie over het onderwerp verloren moeite is.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:42

Adil18 schreef:
Helemaal niet, ik ben niet achterlijk, ik weet wel dat het overgrote deel bij de 'government' landt...!

Oh oke gelukkig Vriendjes zijn?

Als jij of je vader of wie er ook jaagt bij jullie, 10.000 euro zou krijgen om te besteden aan een polar bear hunt 'experience', zou je dat doen?

Adil18 schreef:
Citaat:
En voeren in de winter is niet alleen eigen belang:

En lees eens wat daar nu staat....

Ik lees het maar er staat alleen dat de rondtrekkende bokken een gevaar kunnen opleveren voor het verkeer. Dan zeg ik nogmaals, welk verkeer?
De snelweg naar Presjov is pas ergens in 2010 af en voorbij Presjov zowel de Oekraine in als naar boven Polen in, zijn het nauwelijks wegen te noemen.
Als je de herten zelf laat rondtrekken in dat gebied en het monitort in plaats van afschiet komt er uiteindelijk naar mijn mening wel een evenwicht.

Maargoed, natuurlijk eet ik liever een stukje dier dat het beter heeft gehad dan de gemiddelde bioindustrie-varken hier.
Ik lust geen hert, da's een tweede, maar ik vind dat gepraat over 'beheer' en 'nodig' een beetje vergoeilijken wat ze doen.
Ik heb namelijk weinig dierenliefde en natuurbehoud gezien in dat land.

Het feit dat je vader en je zus daar naartoe zijn gegaan om te jagen, juichen ze alleen maar toe; meer toeristen, meer inkomsten.
Maargoed, iemand als jij die pal achter de jacht of visserij staat en het geweldig vindt: fijn voor jou. Ik vind het eten van een dier dat een fijn leven in de natuur heeft gehad ook beter, maar mijn ervaring zegt dat veel jagers uiteindelijk kiezen voor zichzelf en het plezier van jacht in plaats van voor natuurbehoud.*
Vissers idem dito; allemaal zeggen ze dat ze het zelf zo goed doen maar ondertussen raakt de beste visser haken, lood en draden kwijt in de natuur (die dan weer in vogels terecht komen bijv.) en zitten ze massaal in de oevers met hun stoeltjes zodat de watervogels geen kant meer op kunnen met hun nestjes.
En allemaal zeggen ze: jaaa maar ik doe dat niet!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:49

Nicolletje schreef:
Adil18 schreef:
Helemaal niet, ik ben niet achterlijk, ik weet wel dat het overgrote deel bij de 'government' landt...!

Oh oke gelukkig Vriendjes zijn?

Als jij of je vader of wie er ook jaagt bij jullie, 10.000 euro zou krijgen om te besteden aan een polar bear hunt 'experience', zou je dat doen?

Oke, ik begin stukje bij beetje jouw standpunt ook meer te snappen. Ik denk ook eigenlijk dat het heel moeilijk is van buitenaf te bevatten wat er allemaal speelt...

Op jouw vraag: Nee, dat wil niemand bij ons, dat weet ik wel zeker...!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:09

Adil, mijn ex is een Slowaak en die familie jaagt en eet hun herten ook zelf op.. En ze hebben allerlei vrienden en kennissen t/m in Tsjechie die gezellig elk jaar komen jagen, een grote gezellige familie, met als hoogtepunt de dag van de goulash.
Ze doen vast wel aan natuurbeheer en ze hebben in hun ogen ook vast wel respect voor de natuur op hun manier.
Er is namelijk nog wel fantastische natuur en een hoop bijzondere diersoorten komen daar nog voor.

Maar allemaal -die ik heb gesproken- zouden ze als ze het hebben, 10.000 euro neerleggen voor de 'trofee' van een wolf of beer.
De wolven in dat gebied worden ook weer gejaagd momenteel, door de rijke Tsjechen die het geld wel kunnen neertellen.
Er zijn er maar een paar honderd maar toch zien ze weer redenen om ze te jagen. Dat wolvenkleedje staat zo mooi bij de 5 hertenkoppen en 6 opgezette haviken.

Zij zien dieren en natuur gewoon heel anders.
De mensen die ik daar heb gezien en gesproken geven namelijk uiteindelijk geen reet om dierenwelzijn en milieu of ze weten gewoon niet beter, de jachthonden worden de rest van het jaar in de kelder of aan een touwtje vastgebonden. Het afval wordt gewoon achter op het veld verbrand, de koeien lopen daar eveneens nooit buiten, een deel van de energie komt uit bruinkool, in de communistische periode was het een kwestie van produceren, aan milieu werd niet gedacht.

.... Dit hele gepraat over de jacht: er is maar 1 diersoort die werkelijk een bedreiging vormt voor alle omliggende flora en fauna en dat is de mens zelf.
Eigenlijk zou die ook eens 'beheerd' moeten worden. Maarja, niemand die zijn eigen vader of tante in een natuurgebied uitzet om er vervolgens op te gaan jagen.... Nagelbijten / Gniffelen

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:19

Om maar weer eens een andere insteek te geven: Hoe komt het dat we zijn gaan nadenken over milieu, dierwelzijn etc?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:53

Adil18 schreef:
en met dit soort uitspraken moet je dus weer oppassen. Je spreekt van jagers terwijl er een verbod is op het jagen van tijgers en ijsberen, dus moet je spreken van stropers. Mensen zonder kennis (zoals jij in deze uitspraak) geven jagers een foute naam die ze niet verdienen....Kijk daar dus mee uit...!

Pardon?

Jagen en stropen zijn inhoudelijk exáct hetzelfde!!
Het onderscheidt is of er wel of geen vergunning is afgegeven, wel of niet voor is betaald.
De tern jagen is ook in het geheel niet afhankelijk van het eventuele jachtmiddel wat de jager gebruikt. Of die jager nu een geweer gebruik of een boomerang maakt geen verschil voor of hij wel/geen jager is. Het maakt alleen verschil mbt de vaardigheid. Voor een geweer is de minste wildkennis en de minste vaardigheid nodig: door een vergrotend vizier kijkend op een knopje drukken om een meestal nietvermoedend dier op 100-150 meter afstand te doden kan op een pc ook.
Omdat geweerjacht het meest makkelijk te controleren is, is het voor degene die er geld aan verdienen het eenvoudigste alle andere jachtmiddelen te verbieden.

Waarom is een joegoslaaf met honger die een hert doodschiet om te eten een stroper en een vette Duitser als hij er veel geld voor over heeft om het gewei van datzelfde aan zijn muur te hangen een jager? Omdat de overheid belang bij het geld heeft Pling
Verder is er geen verschil
De reguliere jacht door betalende jagers uit het buitenland heeft de pyrinese ondersoort van de iberische steenbok in 2000 doen uitsterven. Let wel, tofeejagers met vergunning hebben zó recent nog een soort van Cites 1 naar de bijlages geschoten.

Het is dáárom dat ik gelijk bij mijn eerste reactie onderscheid maakte tussen een jager in vast dienstverband van een overheidsinstantie die het wild beheert en de liefhebbers die voor geld het doodschietrecht kopen.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:56

peelemeisje schreef:
Om maar weer eens een andere insteek te geven: Hoe komt het dat we zijn gaan nadenken over milieu, dierwelzijn etc?

'We' kan ik niet beantwoorden.

Ík ben 'anders' dan mijn ouders gaan denken door les van biologen, ecologen, ethologen; wetenschappers.

hc

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:51

Adil18 schreef:
Weet je dus weer niet: in Afrika is wel degelijk geprobeerd de natuur zonder ingreep van de mens haar gang te laten gaan. Dat dit niet bleek te werken en het evenwicht nog meer verstoord raakte, toen pas zijn mensen weer gaan ingrijpen.
ofwel werd er een ander evenwicht bereikt dan de mens voor ogen had, ofwel heeft men niet lang genoeg gewacht.
de natuur past zich altijd aan de situatie aan, elk onevenwicht wordt weer rechtgetrokken.

Adil18 schreef:
Wij zijn in Wyoming op een doerderij geweest waar een man ook beren schiet op hun trek van de rocky's naar Yellowstone en andersom. Hoe grootschalig het daar ook mag zijn, beren worden op hun trek aanglokt door boerderijen, steden en dorpen en vormen een groot gevaar.
ze vormen een groot gevaar voor de mens, niet voor de natuur Knipoog
sorry Adil, maar je blijft natuur en cultuur door elkaar halen.
de natuur wordt niet beheerd door de mens, dat doet ze namelijk al miljoenen jaren prima zelf.

peelemeisje schreef:
ik ben beginnen nadenken onder invloed van boeken, natuurdocumentaires, ...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:05

peelemeisje schreef:

kranten, tijdschriften, tv-programma's, opvoeding en interesse

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:10

Nicolletje schreef:
.... Dit hele gepraat over de jacht: er is maar 1 diersoort die werkelijk een bedreiging vormt voor alle omliggende flora en fauna en dat is de mens zelf.
Eigenlijk zou die ook eens 'beheerd' moeten worden. Maarja, niemand die zijn eigen vader of tante in een natuurgebied uitzet om er vervolgens op te gaan jagen.... Nagelbijten / Gniffelen

ROFL ROFL ROFL

(PS: Ben het weer helemaal met je eens!!! Knipoog )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:12

Wij zijn inmiddels fors aan het fokken voor de winter Vingers aflikken
Vorige week een forse bok geslacht en ben me mentaal aan het voorbereiden op het schoon aan mijn keukenprinses leveren van een dozijn konijnen. Als ze die weggegewerkt heeft, nog een dozijn want er zitten alweer twee nesten kleintjes die bijna klaar zijn om in de ren te gaan.
De week dáárop weer een geit en daarná.... zit de vriezer wel weer aardig vol denk ik Cool Kan ik verder met het hout.

Vanmiddag heb ik alvast een paar boomstammen in kachelklare brokken gezaagd. De dikkere stukken stam moet ik met de hand klieven pff.
Morgen wordt er 2 kuub olijfboom-stammetjes gebracht, ook voor het stoken.
Ook morgen met de trekker nog wat omgevallen bomen uit de rivierbedding trekken. Dat is om overstroming te voorkomen, maar het gaat uiteraard óók voor de stook naar de parkeerplaats Haha!
Om een goed efficient vuur aan de gang te houden moet je verschilllende soorten hout hebben in verschillende diktes en afmetingen.
Het is dat we veel houtwal hebben, maar anders zou het niet makkelijk zijn om een groot cortijo komfie warm te stoken op hout alleen.
Het hééft echter wel wat hoor: bomen uit de houtwalleen slepen, zagen en klieven voor een houvoorraad voor de winter. Idem je eigen eten fokken en slachten, worst maken etcetera. Van het varken dat we in de winter slachten eten we het hele jaar zálige iberico-producten.

Om het af te ronden is nét een laatste vrachtwagenlading stro gebracht. Daar zijn we héél blij mee, want het stro is hier dit jaar én schaars én erg arm in voedingwaarde. We hebben gecombineerd geluk bij een goede relatie met de stroman en de slechte economische situatie. Het laatste maakt dat er nog wat wás, het eerste dat wíj het nu hebben. Een hele opluchting, want doordat de voedingwaarde zo slecht is dit jaar gaan de paarden er harder doorheen dan normaal.

We zitten nu in ´de kleine zomer van de membrillo´; een warme periode na de eerste regens en voor de zon merkbaar lager staat.
Een heerlijke periode met rustig weer en een groene groeispurt in de natuur. We hebben nu de laatste tomaten, paprikas en zowaar AARBEIEN!!!
Het is nu ook de ideale tijd om alles wat kán op de winter voor te bereiden.

hc

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:57

Nicolletje schreef:

That's sooo true Ja.

Maar ik wilde meer aangeven met mijn vraag dat het meer een welvaartsprobleem is. Niet erg natuurlijk, maar als je echt weinig keus hebt qua voedsel dan MOET je wel. Dan ga je niet denken van: "Oh, als ik nou zo en zo doe." Dan is het al een overwinning wanneer je de volgende morgen haalt, zonder honger.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:43

Waar ik aan zat te denken met die opmerking over vaders uitzetten en er vervolgens op gaan jagen, is het volgende:
Puur omdat wij als mensen kunnen beredeneren, best wel egoïstisch zijn maar ook empathie voelen, is zoiets maatschappelijk ongehoord...
(je gaat je eigen pa toch niet doodschieten? Maar wel tig miljoen joden vergassen...)

Maar door deze zelfde eigenschappen kunnen wij beredeneren waarom wij wel of niet iets doen, waarom wij wel of niet jagen bijv.
En de grens gaat steeeeeeds verder.

Iedereen doet het, heel bokt doet het bijna: ooit reden de mens op paarden zonder enig tuig of zadel en liepen ze vrij, en nu staan ze als ingepakte barbiepoppen op de wei en doen kunstjes in de ring. En iedereen heeft weer zijn eigen redenatie, van ja maar ik rij wedstrijden t/m ik denk dat het beter is voor mijn paard.

Idem dito met het welvaartsprobleem, ging iemand vroeger dood aan suikerziekte, nu is dat bijna ongehoord en gaan we steeds verder met die grens; transplantaties, bestralingen, alles kan maar en men wil dit ook, want stel dat het jou overkomt, dan wil je ook geholpen worden.

Maar deze 'welvaart' stelt ons ook in staat om de grens van het aanvaardbare (varkensflats e.d.) op te zoeken zodat wij in de winkel een cellofaanverpakt stuk varkensflatvlees en legbatterij-ei kunnen kopen omdat....
Naja ieder heeft daar zijn redenen voor.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 07:39

Nicolletje schreef:
Naja ieder heeft daar zijn redenen voor.

...en wij redenen om duurzamer, existentiëler te leven en accepteren de consequenties.

Heb gister tot zonsondergang om 19.30 strobalen lopen sjouwen, daarna de paarden verweid .
Vanmorgen om 08.00 was ik alweer binnen van paarden weer verweiden.
Nu even koffie en dan na het melken boomstammen uit de rivier trekken. Kijk ik fysíek niet naar uit maar de lol met de paarden is om je te benatten; die bemoeien zich overal mee: http://www.mijnalbum.nl/Foto-ONHNX6WK.jpg

Enneh, onze kleine hc-replica is nooit ziek, nergens allergische voor, heeft geen zorg in de wereld en flierefluit zich drie slagen iin de rondte hier op de boerderij.

Wel-zíjn heet dat. Voor dier én mens Lovers

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:28

Huertecilla schreef:
Adil18 schreef:
en met dit soort uitspraken moet je dus weer oppassen. Je spreekt van jagers terwijl er een verbod is op het jagen van tijgers en ijsberen, dus moet je spreken van stropers. Mensen zonder kennis (zoals jij in deze uitspraak) geven jagers een foute naam die ze niet verdienen....Kijk daar dus mee uit...!

Pardon?

Jagen en stropen zijn inhoudelijk exáct hetzelfde!!

Behalve dan dat een jager gediplomeerd is, weet wat hij wanneer mag afschieten en waarom en niet lukraak alles afknalt omdat het goed geld opbrengt tijdens de verkoop ervan....

En stroper gaat niet met het doel "beheren"het bos is maar met het doel "geld verdienen"

Als je dan nog het verschil tussen een jager en een stroper niet zit ligt dit an jou...

Huertecilla schreef:
Waarom is een joegoslaaf met honger die een hert doodschiet om te eten een stroper en een vette Duitser als hij er veel geld voor over heeft om het gewei van datzelfde aan zijn muur te hangen een jager? Omdat de overheid belang bij het geld heeft Pling

Ik weet niet wat een dikke Duitser of een Joegoslaaf hier mee te maken hebben. Feit is dat beide schieten, de een met vergunning en de ander zonder. Dat de grote bazen van bovenaf geld in hun ogen hebben zal ik zeker niet ontkennen, maar dat maakt de Duitser (zoals jij hem in jou voorbeeld aanhaalde) niet een slecht mens, echter de overheid een slechte instantie Pling

Huertecilla schreef:
Het is dáárom dat ik gelijk bij mijn eerste reactie onderscheid maakte tussen een jager in vast dienstverband van een overheidsinstantie die het wild beheert en de liefhebbers die voor geld het doodschietrecht kopen.
hc

Aaaaaaah, vaste werknemers als staatsbosbeheer die vervolgens jagers tegen betaling de hun gegeven opgave laten vervullen!!! Jaaaaa, jij zit er echt in hoor, in het hele systeem, ik merk het...

Dus omdat ze het "doodschietrecht" kopen en daarmee de taak van de overheidinstanties = wildbeheer overnemen zijn ze toch zeker aan het behern of niet dan? Ze doen dit graag en betalen er zelfs geld voor. En het werk wat gedaan moet worden wordt gedaan...

Ik zie het verschil niet? Behalve dan dat de liefhebbers die het doodschietrecht kopen genieten van de natuur en het beheren van het wild terwijl de overheidsinstanties overal een slagje uit willen slaan...

Wie zijn hier nu de kwaaie lui dan...?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:29

Bandida schreef:
Adil18 schreef:
Nee hoor, ik ben juist degene die alle versies kent omdat ik een van de weinigen ben die echt met de juiste jagers in contact staat...

Mijn tenen krullen om hier te reageren, maar als je dit echt meent denk ik dat een poging tot discussie over het onderwerp verloren moeite is.

Een discussie is juist in volle gang, maar ik ben echt van de mening dat ik inderdaad een van de weinigen ben die alles visies kent, omdat men meestal de moeite niet neemt zich in het jachtgebeuren te verdiepen...
Laatst bijgewerkt door Adil op 06-10-08 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:32

Adil18 schreef:
Een discussie is juist in volle gang, maar ik ben echt van de meningen dat ik inderdaad een van de weinigen ben die alles visies kent, omdat men meestal de moeite niet neemt zich in het jachtgebeuren te verdiepen...

??? I rest my case Clown

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:37

Bandida schreef:
Adil18 schreef:
Een discussie is juist in volle gang, maar ik ben echt van de meningen dat ik inderdaad een van de weinigen ben die alles visies kent, omdat men meestal de moeite niet neemt zich in het jachtgebeuren te verdiepen...

??? I rest my case Clown

Moet je doen.... Clown
Dat is mijn mening, het zegt niet dat ik niks van de ander horen wil, maar wel dat ik een hele andere achtergrond heb...Maakt dat een discussie juist niet boeiender...?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:48

Het geeft mij het idee dat je niet open staat voor de mogelijkheid dat je bijvoorbeeld op sommige punten ongelijk zou kunnen hebben. En dat maakt discussie niet boeiender.
Wat hebben we in een discussie aan dit soort opmerkingen?
Citaat:
Jaaaaa, jij zit er echt in hoor, in het hele systeem, ik merk het...

Maar goed, bovenstaande om uit te leggen waarom ik zo reageer, en ik hoop dat je het niet als persoonlijke kritiek ziet maar in de verdere discussie ter harte neemt.
Zoals gezegd.. ik ga er niet aan mee doen. Veel plzier hier verder.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:50

Bandida schreef:
Het geeft mij het idee dat je niet open staat voor de mogelijkheid dat je bijvoorbeeld op sommige punten ongelijk zou kunnen hebben. En dat maakt discussie niet boeiender.
Wat hebben we in een discussie aan dit soort opmerkingen?
Citaat:
Jaaaaa, jij zit er echt in hoor, in het hele systeem, ik merk het...

Maar goed, bovenstaande om uit te leggen waarom ik zo reageer, en ik hoop dat je het niet als persoonlijke kritiek ziet maar in de verdere discussie ter harte neemt.
Zoals gezegd.. ik ga er niet aan mee doen. Veel plzier hier verder.

De opmerking is geplaatst omdat HC beweert wel degelijk verstand te hebben van de jacht en twe weten hoe het er aan toe gaat Knipoog

Ik zie het verder niet als persoonlijke kritiek hoor Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:50

Adil18 schreef:
De opmerking is geplaatst omdat HC beweert wel degelijk verstand te hebben van de jacht en twe weten hoe het er aan toe gaat Knipoog

Wel, ik heb ruime (meer dan jij oud bent) erváring met fretteren, lange jacht, valkerij, http://www.mijnalbum.nl/Foto-VIG3FBFU.jpg voor haas tot http://www.mijnalbum.nl/Foto-ADRD4NOF.jpg voor vangen van een wolf aan toe. Levend, voor zenderen, dus dat telt vast niet Cool
Jij ventileert hier alleen van horen zeggen.
Is verder allemaal persoonlijk, irrelevant en off-topic.

Op basis van mijn ruime persoonlijke ervaring met wild, wildbeheer en jagers meen ik dat:
- er in NL geen natuur is en
- verpachten van doodschietrecht geen wildbeheer maar financiële exploitatie van de lol van het doden is

Mijn mening op basis van persoonlijke ervaring is dat niet-professioneel wildbeheer een hypocriete toestand is.
Jij onderbouwt mijn mening door allerlei ´noodzakelijk´ schijnargumentatie uit tweede en derde hand als camouflage voor plezierjacht. Je schrijft dat jouw familieleden geld betalen om ergens in het buitenland waar geen mens er last van kán hebben een prachtig dier in de vrije wildbaan dood te knallen. Niet voor éten maar voor ?????
Laat mij dan maar met de jachtopzichter hier mee de bergen ingaan om iberische steenbokken te téllen. Ik kríjg wel horens van dieren die een natuurlijke dood gestorven zijn. Die krijg ik als troostprijs omdat ik van niets weet Haha!

hc

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:58

Huertecilla schreef:
Wel, ik heb ruime (meer dan jij oud bent) erváring met fretteren, lange jacht, valkerij, http://www.mijnalbum.nl/Foto-VIG3FBFU.jpg voor haas tot http://www.mijnalbum.nl/Foto-ADRD4NOF.jpg voor vangen van een wolf aan toe. Levend, voor zenderen, dus dat telt vast niet Cool
Jij ventileert hier alleen van horen zeggen.
Is verder allemaal persoonlijk, irrelevant en off-topic.

Op basis van mijn ruime persoonlijke ervaring met wild, wildbeheer en jagers meen ik dat:
- er in NL geen natuur is en
- verpachten van doodschietrecht geen wildbeheer maar financiële exploitatie van de lol van het doden is

Mijn mening op basis van persoonlijke ervaring is dat niet-professioneel wildbeheer een hypocriete toestand is.
Jij onderbouwt mijn mening door allerlei ´noodzakelijk´ schijnargumentatie uit tweede en derde hand als camouflage voor plezierjacht. Je schrijft dat jouw familieleden geld betalen om ergens in het buitenland waar geen mens er last van kán hebben een prachtig dier in de vrije wildbaan dood te knallen. Niet voor éten maar voor ?????
Laat mij dan maar met de jachtopzichter hier mee de bergen ingaan om iberische steenbokken te téllen. Ik kríjg wel horens van dieren die een natuurlijke dood gestorven zijn. Die krijg ik als troostprijs omdat ik van niets weet Haha!

hc

Dat is nog anders dan de jacht waar ik over spreek.

Overigens heb ik niet mijn kennis 'van horen zeggen' maar ik neem ook vaker deel aan jacht, als drijver. Ook ga ik gewoon met mijn vader mee op hoogzitten als hij jaagt, omdat ik daar van kan genieten.

Overduidelijk heb je kijn bericht hierboven niet gelezen, dus quote ik nog maar eens:

Citaat:
Aaaaaaah, vaste werknemers als staatsbosbeheer die vervolgens jagers tegen betaling de hun gegeven opgave laten vervullen!!! Jaaaaa, jij zit er echt in hoor, in het hele systeem, ik merk het...

Dus omdat ze het "doodschietrecht" kopen en daarmee de taak van de overheidinstanties = wildbeheer overnemen zijn ze toch zeker aan het behern of niet dan? Ze doen dit graag en betalen er zelfs geld voor. En het werk wat gedaan moet worden wordt gedaan...

Ik zie het verschil niet? Behalve dan dat de liefhebbers die het doodschietrecht kopen genieten van de natuur en het beheren van het wild terwijl de overheidsinstanties overal een slagje uit willen slaan...

Wie zijn hier nu de kwaaie lui dan...?

En ja, mijn familieleden betalen geld om dieren te doden...Maar wist je dat zelfs in staten als Wyoming of Montana de dieren overlast bezorgen...? Pronghorns en Muledeers die door de stad rennen, een gevaar voor het verkeer zijn en gewassen aanvreten, poema's in kippenhokken op de boerderij...

Nee, je kunt beter geen poema doodschieten (ook al is er een overschot aan) maar je beter laten bijten door een poema, vooral als je twee uur rijden van het dichtsbijzijnde dorp woont...
Laatst bijgewerkt door Adil op 06-10-08 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:00

Of wilde zwijnen die maïs op het land aanvreten, gewoon in de Achterhoek. Of een gevaar op de weg vormen. Eigenlijk, misschien mag ik het niet zeggen, maar laat alle tegenstanders van het zwijnen schieten maar eens een zwijn voor de auto hebben of merken hoe het is om een tuin omgeploegd te hebben. Nee, maar zolang ze er zelf geen last van hebben maakt het niks uit.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:03

peelemeisje schreef:
Of wilde zwijnen die maïs op het land aanvreten, gewoon in de Achterhoek. Of een gevaar op de weg vormen. Eigenlijk, misschien mag ik het niet zeggen, maar laat alle tegenstanders van het zwijnen schieten maar eens een zwijn voor de auto hebben of merken hoe het is om een tuin omgeploegd te hebben. Nee, maar zolang ze er zelf geen last van hebben maakt het niks uit.

Bekijk mijn filmpje eens op de vorige pagina over de wilde zwijnen in Berlijn...ook geen pretje Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:25

Adil18 schreef:
Nee, je kunt beter geen poema doodschieten (ook al is er een overschot aan) maar je beter laten bijten door een poema, vooral als je twee uur rijden van het dichtsbijzijnde dorp woont...

Wéér een verkeerd voorbeeld meid. Die poema valt alleen in films mensen aan. Oh ja, en in verhalen van ´jagers´ die graag een trofee willen Haha!
Laat dat beest met rust en heb je nergens last van en wel een práchtige kat in je ´achtertuin´. Ja dat wéét ik; familie van mij heeft veel grond op Vancouver Island. Beren en poemas écht in de achtertuin. Al >50 jaar en NUL probleem.
Hier in de bergen zijn helaas al eeuwen geen wolven meer, maar ik zou er graag een geit of wat per jaar voor over hebben als die terug zouden komen en de geitenhouders om me heen ook.
De ´jagers´hier echter niet, want die kunnen dan zelf minder vzwijnen en ander wild schieten. Nú mogen ze zelfs een enkele steenbok schieten, doch dat kan niet als de wolf er een paar opeet.

Het afschieten van wolven en poemas is niet ´nodig´ om mensen te beschermen maar om de belángen van mensen te beschermen, vooral die van jagers. Dát is nu hypocriet Pling

Dat er in NL geen natuur is en dat er een scheef evenwicht kunstmatig in stand gehouden moet worden opdat de méns geen ´last´van de dieren heeft is een heel ander punt! Dat onderbouwd nu net dat NL op zijn gunstigst een párk is Pling
De overheid slaat daar een financieel slaatje uit door het doodschieten te verkopen. Dat kan je die overheid wel verwijten maar wie betaalt er geld om die dieren dood te mogen schieten????
Beíden zijn hypocriet.
Ik vind dat de staat dit door profies moet laten doen, het vlees naar de horeca en de opbrengst in de staatskas.

hc