Vraagje aan Jehovagetuigen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Vraagje aan Jehovagetuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:09

dees_daan schreef:
Blue_Eyes schreef:
@Dees_daan:
God doet dat ook. Maar er is wel een grens. Al zou jij in je leven tot het laatst toe niet geloofd hebben en op je sterfbed het licht zien - God, hij bestaat toch! Ik wil erbij horen! Dan is God meer dan bereid om je nog aan te nemen (denk maar aan de moordenaar die naast Jezus aan het kruis hing en waartegen Jezus zei dat hij zeker die dag nog bij Hem in de hemel zou zijn). Maar als jij tot op het allerlaatst zegt dat je niet bij die God wilt horen - dan zal God je ook niet aannemen. Dat wou je immers niet? Nou, dan niet.

en dan laat hij je maar branden in de hel?? als straf omdat je niet in hem hebt geloofd?? nee dat gaat er bij niet in, dan vind ik het een egoist Ja

Je kunt ook lekker rond blijven spoken hoor Scheve mond Gewoon niet naar het licht lopen. Jeez, het is ook niet snel goed he? Niet naar de hemel willen, maar de hel is harteloos van god waar je eerder niks van wilde weten en onzin vond Clown

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:10

Voor sommige mensen overheerst misschien de angst, voor anderen de liefde, daar heb je denk ik gelijk in. Dat zie je ook gelijk terug in de manier van doen van die persoon. Want denk eens aan die knul met wie je dat prettige gesprek hebt gehad - wat zou bij hem overheersen, de angst of de liefde?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:10

verootjoo schreef:
Blue_Eyes schreef:
Dat snap ik ook niet aan de Jehovahs Knipoog Kerst en Pasen zijn toch juist feesten? De hoogtijdagen van het christelijk geloof! Maar goed - ieder zijn eigen manier zullen we dan maar zeggen Knipoog

Ja, maar kerst en pasen zijn volgens hun van oorsprong heidense feesten. En het zijn feesten die door de meeste mensen als een gezellige bijeenkomst van familie en vrienden wordt gezien. Zij willen niet horen bij zulke mensen. Elke dag hoort in het teken van Jehovah te staan en niet in het teken van de mensen.
Daarbij claimen ze dat de data van kerst en pasen niet de werkelijke data zijn. Jezus is volgens hun niet geboren op 25 december. Maar het fijne weet ik er ook niet precies van.

Klopt, er liepen immers herders in het veld. Dat doen ze niet in Decemner, want ook daar was het dan koud Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:11

Mystica schreef:
Je kunt ook lekker rond blijven spoken hoor Scheve mond Gewoon niet naar het licht lopen. Jeez, het is ook niet snel goed he? Niet naar de hemel willen, maar de hel is harteloos van god waar je eerder niks van wilde weten en onzin vond Clown

Precies Mystica Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:13

Blue_Eyes schreef:
Tja, jij ziet het zo, Poes. Ik zie in heel veel dingen om me heen God. Ook dingen die ik heb meegemaakt die mij echt vertellen dat er een God is. Maar dat ziet ieder op een andere manier.

Inderdaad, het gaat allemaal om interpretatie. Voor mij persoonlijk is het allemaal veel te vaag om waar te zijn. Maar dat kan voor jou uiteraard anders zijn Ja

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:13

Mystica schreef:
verootjoo schreef:
Ja, maar kerst en pasen zijn volgens hun van oorsprong heidense feesten. En het zijn feesten die door de meeste mensen als een gezellige bijeenkomst van familie en vrienden wordt gezien. Zij willen niet horen bij zulke mensen. Elke dag hoort in het teken van Jehovah te staan en niet in het teken van de mensen.
Daarbij claimen ze dat de data van kerst en pasen niet de werkelijke data zijn. Jezus is volgens hun niet geboren op 25 december. Maar het fijne weet ik er ook niet precies van.

Klopt, er liepen immers herders in het veld. Dat doen ze niet in Decemner, want ook daar was het dan koud Knipoog

Dat is absoluut een feit, en het is ook wel bekend waarom wij wel op die data Kerst en Pasen vieren. Maar ach, dat zal mij een zorg zijn wanneer het gevierd wordt - al vieren we Kerst voortaan in maart en Pasen in de herfst - als het maar gevierd wordt! Ook dit staat in de bijbel:
Citaat:
Prediker 9:7 Dus eet je brood met vreugde, drink met een vrolijk hart je wijn. God ziet alles wat je doet allang met welbehagen aan. 8 Draag altijd vrolijke kleren, kies een feestelijke geur. 9 Geniet van het leven met de vrouw die je bemint. Geniet op alle dagen van je leven, die God je heeft gegeven. Het bestaan is leeg en vluchtig en je zwoegt en zwoegt onder de zon, dus geniet op elke dag. Het is het loon dat God je heeft gegeven. 10 Doe wat je hand te doen vindt. Doe het met volle inzet, want er zijn geen daden en gedachten, geen kennis en geen wijsheid in het dodenrijk. Daar ben je altijd naar op weg.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:14

poes schreef:
Blue_Eyes schreef:
Tja, jij ziet het zo, Poes. Ik zie in heel veel dingen om me heen God. Ook dingen die ik heb meegemaakt die mij echt vertellen dat er een God is. Maar dat ziet ieder op een andere manier.

Inderdaad, het gaat allemaal om interpretatie. Voor mij persoonlijk is het allemaal veel te vaag om waar te zijn. Maar dat kan voor jou uiteraard anders zijn Ja

Dan begrijpen we elkaar toch nog Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:15

Mystica schreef:
dees_daan schreef:

en dan laat hij je maar branden in de hel?? als straf omdat je niet in hem hebt geloofd?? nee dat gaat er bij niet in, dan vind ik het een egoist Ja

gewoon niet naar het licht lopen? hoe bedoel je dit? ik vind dit idd niet 'aantrekkelijk' ik vind het discriminatie. ja.. en daarbij heb ik al zoveel meegemaakt, dat ik zoiets heb, als ie bestaat, dan maakt hij het er voor mij niet beter op Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:16

Zou spijtig zijn als we dat niet zouden proberen op zijn minst niet? Lachen Zolang we met respect naar elkaar toe kunnen discussiëren vind ik het alleen maar leuk.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:16

Blue_Eyes schreef:
Mystica schreef:

Dat is absoluut een feit, en het is ook wel bekend waarom wij wel op die data Kerst en Pasen vieren. Maar ach, dat zal mij een zorg zijn wanneer het gevierd wordt - al vieren we Kerst voortaan in maart en Pasen in de herfst - als het maar gevierd wordt! Ook dit staat in de bijbel:
Citaat:
Prediker 9:7 Dus eet je brood met vreugde, drink met een vrolijk hart je wijn. God ziet alles wat je doet allang met welbehagen aan. 8 Draag altijd vrolijke kleren, kies een feestelijke geur. 9 Geniet van het leven met de vrouw die je bemint. Geniet op alle dagen van je leven, die God je heeft gegeven. Het bestaan is leeg en vluchtig en je zwoegt en zwoegt onder de zon, dus geniet op elke dag. Het is het loon dat God je heeft gegeven. 10 Doe wat je hand te doen vindt. Doe het met volle inzet, want er zijn geen daden en gedachten, geen kennis en geen wijsheid in het dodenrijk. Daar ben je altijd naar op weg.

Klopt helemaal Haha! zowel je eerste als je tweede stukje Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:17

Ook ik heb veel meegemaakt, Dees_daan, maar ik ben juist meer gaan geloven. Dat is dus ook een kwestie van hoe je kiest om ernaar te kijken.

appiesjappie

hebben ze wel internet zodat ze kunnen reageren op deze topic?

Blue_Eyes

Oh, er zijn vast Jehovahs getuigen op Bokt. Alleen niet deze week Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:18

dees_daan schreef:
Mystica schreef:

gewoon niet naar het licht lopen? hoe bedoel je dit? ik vind dit idd niet 'aantrekkelijk' ik vind het discriminatie. ja.. en daarbij heb ik al zoveel meegemaakt, dat ik zoiets heb, als ie bestaat, dan maakt hij het er voor mij niet beter op Haha!

Hier ga ik maar niet eens op in Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:18

Blue_Eyes schreef:
Ook ik heb veel meegemaakt, Dees_daan, maar ik ben juist meer gaan geloven. Dat is dus ook een kwestie van hoe je kiest om ernaar te kijken.

ik vind het allemaal te zwart wit, en ja dat is hoe ik het zie. Lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:19

Blue_Eyes schreef:
Oh, er zijn vast Jehovahs getuigen op Bokt. Alleen niet deze week Knipoog

Ze zijn er idd Ja Heb er wel eens wat van gelezen Lachen

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:22

Ik heb vanmiddag nog een hele discussie gehad op mijn werk over dit onderwerp. Over het hiernamaals, reïncarnatie enz. Ik zelf ben misschien te nuchter in dit, geloof er niet in. Laat ze eerst maar met bewijzen komen. Haha!
Maar laat ieder wel in zijn waarde.. Mensen die geloven, of een andere religie hebben.. Hebben iets om in te geloven en putten daar kracht en hoop uit. Stel; een JG heeft een ongeneeslijke ziekte, dan gelooft hij dat hij naar de hemel gaat. Hij houdt dat vast en sterft uiteindelijk ''gelukkig'' (ik bedoel dan inde zin van; dicht bij god staan). Dat is wat ze willen. Lachen

Net zoals het kip-ei verhaal. Kijk je kan het zo zien; de kip was er eerst, want god heeft die geschapen. (grapje tussen door).

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:24

Amy77 schreef:
Aha, een nietbel adres.
Deze meneer is idd erg fanatiek en mn haren gingen ervan overeind staan..hetgeen wat ik gezegd heb was in zijn ogen ook niet erg netjes hoor..maar na zo vaak aan de deyr te zijn geweest en geen respect te tonen voor mijn nee, dan houd het op..hoewel ik ervoor wel heel keurig bleef altijd.

Bedankt voor de tip, moet ik helaas toch nog de deur een keer voor hem open doen, haha, om aan te geven dat ik een nietbel adres ben Knipoog

Ik zou een heel groot kartonnen bord aan de buitenkant van je voordeur hangen met daarop in dikke zwarte letters dat je een nietbeladres wilt worden.
Tong uitsteken

Ik zie net dat het topic inmiddels 13 pagina's telt. Dan komt mijn reactie er vast heel dom en achterhaald tussen door zeilen... Bloos
Sorry!
Laatst bijgewerkt door Trennie op 12-08-08 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:25

Het lijkt mij niet dat die meneer van de jehova jou had mogen lastigvallen. Volgende keer deur zo hard dichtsmijten dat zijn vingers ervan breken....
Als je met die andere jongen wel een fijn gesprek hebt gehad en hij misschien de volgende keer weer aan de deur komt kun je misschien wel aangeven dat je liever gesprekken met hem hebt dan met een ander eventueel miss zijn naam of kaartje vragen (weet niet of ze dat hebben en mogen).

Verder wat geloven betreft ik denk dat iedereen zijn hart moet volgen. degene die willen geloven die moeten dat vooral doen en degene die er niets mee hebben die moeten dat ook vooral zo doen. Wat je ook kiest het is altijd goed je leeft zoals je leeft en ik denk dat iedereen zo goed mogelijk wil leven. Ookal is het voor sommige heel moeilijk.

Ik zelf ben niet gelovig. Ik respecteer de mensen die geloven en heb altijd wel veel intresse in het geloof/verschillende geloven. Vind de verhalen altijd heel mooi om te horen. Maar ik wil daarvoor niet naar de kerk moeten of een ''geloof'' hebben.

Er zijn altijd oorlogen over geloven (daar draaid het uiteindelijk altijd om) en ik denk dat wanneer iedereen elkaar accepteerd en respecteerd de wereld er een stuk rooskleuriger uitzal zien.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:27

diesel83 schreef:
Er zijn altijd oorlogen over geloven (daar draaid het uiteindelijk altijd om) en ik denk dat wanneer iedereen elkaar accepteerd en respecteerd de wereld er een stuk rooskleuriger uitzal zien.

Dit is eerder ook al gezegd, maar noem mij dan eens een oorlog die om geloof draaide/draait?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 21:33

haha trennie Knipoog

Ik ga eens het secretariaat opzoeken van mijn woonplaats..hoe zou zoiets heten?

Ennuh, heb al diverse pb's gehad, dus er zijn wel JG's aanwezig..gok alleen dat ze geen zin hebben in trammalant en dat kan ik me zo voorstellen.

Idd Diesel. Ik geloof ook. Heb mijn eigen geloof, geen idee hoe je zoiets noemt. Ik geloof niet op de manier waarop de bijbel het over heeft..maar geloof dat er meer is, geloof dat er een soort van god is, alleen dan niet in menselijke vorm, maar als een kracht die in jezelf zit.
Sta ook altijd open voor verschillende soorten geloven en vraag me altijd af wat het verschil is tussen bepaalde geloven..want de gelovigen onder ons, vraagje, elk geloof, geloofd toch in hetzelfde? (sorry, dit soort rare vragen krijg je van iemand die er dus geen verstand van heeft en ook geen godsdienst heeft gehad op school vroeger)

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:36

Blue_Eyes schreef:
diesel83 schreef:

Dit is eerder ook al gezegd, maar noem mij dan eens een oorlog die om geloof draaide/draait?

Wat dacht je van de 2e wereld oorlog?!waarom wilde Duitsland de joden dood hebben? omdat ze joods zijn. En Afganistan??ik heb daar voor school een heel onderzoek over gedaan. Dat deze mensen gedood werden (heel vroeger) omdat ze niet in de islam geloofden maar christenen waren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:39

Uiteindelijk geloven we allemaal in dezelfde basis, namelijk zoals de Apostolische Geloofsbelijdenis leert:
Ik geloof in God de Vader, de Almachtige, Schepper van hemel en aarde.
En in Jezus Christus, zijn eniggeboren Zoon, onze Here;
die ontvangen is van de Heilige Geest, geboren uit de maagd Maria;
die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven,
neergedaald in de hel; op de derde dag opgestaan uit de doden;
opgevaren naar de hemel, en zit aan de rechterhand van God, de almachtige Vader;
van daar zal Hij komen om te oordelen de levenden en de doden.
Ik geloof in de Heilige Geest.
Ik geloof een heilige, algemene, christelijke kerk, de gemeenschap van de heiligen;
vergeving van de zonden;
opstanding van het lichaam;
en een eeuwig leven. Amen

Als je de taal niet begrijpt, hoor ik het graag, dan kan ik hem even 'herschrijven/vertalen' Knipoog
Maar de dingen eromheen zijn vaak zo moeilijk om op 1 lijn te krijgen. Bijvoorbeeld het dopen, sommige mensen vinden dat je als volwassene gedoopt moet worden en anderen gaan voor de kinderdoop. Zo lang als je dat soort verschillen hebt, heb je verschillende kerken. Het blijft mensenwerk.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 21:41

Citaat:
Als je met die andere jongen wel een fijn gesprek hebt gehad en hij misschien de volgende keer weer aan de deur komt kun je misschien wel aangeven dat je liever gesprekken met hem hebt dan met een ander eventueel miss zijn naam of kaartje vragen (weet niet of ze dat hebben en mogen).

Zit overigens niet op nog meer gesprekken te wachten hoor. Wilde die aardige man alleen een kans geven, mede doordat ik niets van dat geloof afwist/weet en ik tijd had Knipoog hoorde altijd de negatieve verhalen en viel me op dat het ook anders kon, vandaar poosje bij deur staan praten.
Vind mijn idee over het leven verders prima Lachen

Thansk Bleu Eyes Lachen Pontius Pilatus?? Ken een pilatus, maar daar krijg je een mooi styrak lijf van Tong uitsteken

Kijk, verschillende geloven, wel in hetzelfde geloven en toch nog gelovigen die elkaar niet in de waarden laten waar ellende uiit voortkomt..terwijl ze allemaal maar 1 en hetzelfde lezen als hetw are Lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:41

diesel83 schreef:
Blue_Eyes schreef:

Wat dacht je van de 2e wereld oorlog?!waarom wilde Duitsland de joden dood hebben? omdat ze joods zijn. En Afganistan??ik heb daar voor school een heel onderzoek over gedaan. Dat deze mensen gedood werden (heel vroeger) omdat ze niet in de islam geloofden maar christenen waren.

De tweede wereldoorlog werd gestart door 1 gek die landjepik wilde doen. Macht en racisme waren de drijfveren, Hitler wilde een Arisch ras. Dat heeft niks met geloof van doen. Ja, hij duwde er ook nog even bij dat de Joden Jezus hadden vermoord. Maar dat was echt niet het begin van het liedje, noch de basis.
Afghanistan, heel vroeger? Wat bedoel je precies?