Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FZ_Lin

Re: Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:17

Zoals ik al zei, ik ben anti, maar zal mijn vriend nooit daarom de deur wijzen! Ookal zou hij toch meer gaan gebruiken. Ik kies voor hem hoe hij is. Met of zonder rotzooi. Ik laat mijn leven niet bepalen door wat rotzooi.
Als hij mij ook moest afwijzen om wat hem niet bevalt, dan waren we nu allang niet meer bij elkaar! Aangezien hij het niet op paarden heeft, en ze liever ziet gaan dan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:20

en als jou vriend zover gaat dat hij door zijn drugs gebruik jullie in de schulden zet... jou mept of minstens geestelijk mishandeld...dan neem je hem zoals hij is?

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:24

Nope, dan is het klaar! Als hij mij een mep geeft, krijgt hij zo'n mep terug dat hij geen kinderbijslag meer krijgt Lachen
En als hij schulden krijgt, en mij erin betrekt? Sorry not myn problem!
Met de onkosten die ik had met een paard die ik eerder heb gehad, heb ik hem ook nooit bij betrokken, en had toen ook schulden (wel bij mijn pa dan, is natuurlijk ook wel anders Bloos )
Nee maar het scheelt dat ik weet hoe mijn vriend is, en dat hij geen losse handjes heeft! En ookal zou hij die wel kunnen krijgen, hij weet dat ik van mij afbijt en mij nooit laat meppen!
Maar gelukkig is het niet zover hoor! Hij zal ook niet meer gaan gebruiken, alleen minder!
Ben daar ook echt blij om! Hij kiest echt voor ons, en voor zijn eigen leven!

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:27

Ik zou geen drugsgebruik accepteren van mijn vriend, alcohol mag maar met mate.

Maar als hij echt verslaafd zou zijn en ik zou erachter komen dan ben ik er gelijk klaar mee.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:33

tegen de tijd dat jou vriend veranderd door de drugs/schulden ben jij waarschijnlijk geestelijk ook wel veranderd want dat zal heel zwaar kunnen worden.
Ik ken mensen die begonnen met af en toe drugs, ginge over op zwaardere drugs, gingen vaker aan de drugs. gevolg 1 jongen er van kwam er achter dat zijn vriendin hem voor de zoveelste keer beduvelde, en schulden maken en vreemdgaan, hij draaide compleet door en heeft geprobeerd haar de vermoorden. Hij was totaal iemand anders geworden.
nee als mijn vriend er aan denkt drugs te gebruiken ben ik er echt wel klaar mee. Even als gokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:36

het lijkt mij ook vreselijk hoor om met iemand samen te leven die echt verslaafd is en alleen nog maar daar voor leeft. dan zou ik ook voor mijzelf kiezen.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:38

Breitling schreef:
tegen de tijd dat jou vriend veranderd door de drugs/schulden ben jij waarschijnlijk geestelijk ook wel veranderd want dat zal heel zwaar kunnen worden.
Ik ken mensen die begonnen met af en toe drugs, ginge over op zwaardere drugs, gingen vaker aan de drugs. gevolg 1 jongen er van kwam er achter dat zijn vriendin hem voor de zoveelste keer beduvelde, en schulden maken en vreemdgaan, hij draaide compleet door en heeft geprobeerd haar de vermoorden. Hij was totaal iemand anders geworden.
nee als mijn vriend er aan denkt drugs te gebruiken ben ik er echt wel klaar mee. Even als gokken.

Daar heb je wel een punt ja!

Maar dat is wel erg wat er gebeurd is in jouw omgeving!!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:40

Over recreatief gebruik hoor je mij niet.. Hij is zelf oud en wijs genoeg om zoiets te bepalen.
Nu heb ik het wel over een enkele keer per jaar, en meestal doet hij dit alleen als ik het ook doe..

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:42

Pfff in dit topic wordt door sommigen zo zwart-wit gesproken; óf je bent anti, óf je bent pro en ligt zelf met een spuit in je arm al liegend, bedriegend, meppend en met schulden in de goot. Oh ja, maar een borrel op z'n tijd is uiteraard geen probleem, want dat is niet zo erg. Vork

Ik ken echt -tig mensen die ooit wel eens of meerdere keren wat uitgeprobeerd hebben, of nog af en toe wel eens doen. Ach ja, je hoort toch altijd alleen de rampverhalen, door reacties zoals hier laat iedereen het wel uit z'n hoofd om het erover te hebben. Laat mij maar lekker af en toe m'n jointje roken, pfff wat een loser ben ik hè? Haha! Gelukkig denken m'n vriend en ik er hetzelfde over, we halen het niet in ons hoofd elkaar iets te verbieden (ook op andere gebieden overigens niet).
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 29-07-08 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:44

als je goed leest zie je ook dat mensen een borrel te vaak ook niks vinden..niet overheen lezen meid Haha!

tja de rampverhalen bestaan...vooral je ogen voor sluiten Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:47

RK juist de mensen die er verantwoord mee om gaan, zijn vaak degene die hun ogen niet sluiten voor de rampverhalen.

omdat ik niet anti ben, wil niet zeggen dat ik niet weet dat het ook heel erg mis kan gaan bij de verkeerde mensen om de verkeerde redenen. maar de rampverhalen zijn gewoon bekender dan de 'goeie verhalen'.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:49

Ik ken rampverhalen genoeg, in m'n directe omgeving.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:56

Als mijn vriend heel af en toe tijdens een feestje ofzo wat zou slikken of een jointje rookt dan zou ik daar niet zo'n probleem mee hebben. Zolang hij het niet te vaak doet en er verstandig mee omgaat. En zolang ik er geen last van heb Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:27

runningkawa schreef:
shadow...raar dat mensen die er toch veel mee te maken hebben iets anders zeggen dan die eeuwen oude dooie...misschien dat tijden veranderen?

Tsja... Aristoteles had het niet over drugsgebruik, hij had het over redeneren. En dat is niet veranderd. Weet je wat: ik doe je een voorstel. Als jij je wilt verdiepen in dingen als het verschil tussen feiten en meningen, en hoe je kloppende conclusies kunt trekken uit gegevens, en vooral ook in welke gevallen je dat niet mag doen, dan wil ik me verdiepen in de documentaires waar je het over had. Deal? Dan doen we allebei wat moeite om de ander iets beter te begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:33

ik deal niet met jou, jij trekt conclusies zonder te weten wat een ander weet...Want gewoon normaal in gaan op wat ik geschreven heb doe je niet... je moet ff persoonlijk worden. Kan ik ook hoor Ja
Over feiten en meningen mag jezelf overigens wel terug naar school... jou mening breng jij namelijk altijd als feit... maakt niet uit welk onderwerp.
regel 1 shadow heeft altijd gelijk
regel 2, indien shadow geen gelijk heeft gaat automatisch regel 1 in werking Tong uitsteken Clown

zoiets toch? Clown

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:33

suze_ schreef:
RK juist de mensen die er verantwoord mee om gaan, zijn vaak degene die hun ogen niet sluiten voor de rampverhalen.

omdat ik niet anti ben, wil niet zeggen dat ik niet weet dat het ook heel erg mis kan gaan bij de verkeerde mensen om de verkeerde redenen. maar de rampverhalen zijn gewoon bekender dan de 'goeie verhalen'.

je balanceert op een gevaarlijk randje.
Nu gebruik je alleen maar drugs om je nog fijner te voelen op momenten dat het goed gaat. Het is vandaar maar een klein stapje naar gebruiken om de scherpe kantjes ervan af te halen als je je niet goed voelt.
En eens je op dat punt beland bent is het bijna een bovenmenselijke inspanning om niet af te glijden naar verslaving....

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:35

pharagirlke schreef:
"wow, mijn baby greep naar mijn sigaret, morgen is ze vast aant snuiven"
Wat voor bullsh*t is deze reactie nu weer? Rolleyes

ja zo kom jij op mij over met jou gedachtes. Clown net zo onzinnig als wat wij hier nou net neerzetten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:37

wie zegt dat ik gebruik Klara? Clown

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:44

Klara16 schreef:
je balanceert op een gevaarlijk randje.
Nu gebruik je alleen maar drugs om je nog fijner te voelen op momenten dat het goed gaat. Het is vandaar maar een klein stapje naar gebruiken om de scherpe kantjes ervan af te halen als je je niet goed voelt.
En eens je op dat punt beland bent is het bijna een bovenmenselijke inspanning om niet af te glijden naar verslaving....

ik denk dat je dan al praat over mensen die redelijk vaak drugs gebruiken als ze zich goed voelen, en als 't wat minder gaat dat ze dan al weer drugs nemen. Nu heb jij 't al over verslavingen.

mensen die drugs als recreatief gebruik hebben, zullen niet snel drugs nemen als ze zich slecht voelen.
Ik ken zo veel mensen die echt wel haast elk weekend/door de weeks soms zelfs nog aan de drugs zitten, maar ze zullen 't echt niet nemen als het slecht met ze gaat.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:44

suze_ schreef:
maar je kan echt wel soms een blowtje roken voor de leuk hoor.
als ik blowde, deed ik dat thuis. met mijn vader. samen op vrijdagavond zomers in de tuin, mooie jazzmuziek op, sterren kijken, diepe gesprekken. prachtige avonden waren dat. verder heb ik nu alweer zon 8 jaar niet meer geblowd. ik heb zelfs maar weinig met drugs geexperimenteerd.

hier dus, suze
Je hebt er toch ervaring mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:46

er staat dat ook dat dat 8 jaar geleden is. dat kan je dus als verleden tijd opvatten he Haha!

gebruikte wiet. niet gebruikt.
lijkt me niet dat ik op een randje balanceer Knipoog

daarnaast mócht ik dat wel doen, dan zou ik er nog niet op balanceren, omdat ik weet hoe ik verantwoord ermee om moet gaan.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:47

Dudette_ schreef:
ik denk dat je dan al praat over mensen die redelijk vaak drugs gebruiken als ze zich goed voelen, en als 't wat minder gaat dat ze dan al weer drugs nemen. Nu heb jij 't al over verslavingen.

mensen die drugs als recreatief gebruik hebben, zullen niet snel drugs nemen als ze zich slecht voelen.
Ik ken zo veel mensen die echt wel haast elk weekend/door de weeks soms zelfs nog aan de drugs zitten, maar ze zullen 't echt niet nemen als het slecht met ze gaat.

Als je drugs nodig hebt om plezier te kunnen maken in het weekend ben je al verslaafd, in die zin dat 'gewoon' uitgaan dan al niet meer leuk genoeg voor je is. Je 'moet' dan elk weekend iets nemen.

En als een avondje in de kroeg met vrienden door de week al niet mee leuk is zonder bolletje dan vind ik toch dat iemand een probleem heeft hoor.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:48

suze_ schreef:
er staat dat ook dat dat 8 jaar geleden is. dat kan je dus als verleden tijd opvatten he Haha!

gebruikte wiet. niet gebruikt.
lijkt me niet dat ik op een randje balanceer Knipoog

daarnaast mócht ik dat wel doen, dan zou ik er nog niet op balanceren, omdat ik weet hoe ik verantwoord ermee om moet gaan.

Ik heb het ook niet over jou persoonlijk Knipoog
Ik probeer gewoon het mechanisme aan te geven dat van recreatief gebruik naar verslaving kan leiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:49

oke. omdat je me quote nl. Lachen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:50

Rebel_Jits schreef:
Ik ben tegen drugs en roken. Drugs is helemaal taboe, roken mag hij alleen buiten.

Bij mij ook.
Ik zou het dus ook niet apcepteren.