Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

)Breitling schreef:tegen de tijd dat jou vriend veranderd door de drugs/schulden ben jij waarschijnlijk geestelijk ook wel veranderd want dat zal heel zwaar kunnen worden.
Ik ken mensen die begonnen met af en toe drugs, ginge over op zwaardere drugs, gingen vaker aan de drugs. gevolg 1 jongen er van kwam er achter dat zijn vriendin hem voor de zoveelste keer beduvelde, en schulden maken en vreemdgaan, hij draaide compleet door en heeft geprobeerd haar de vermoorden. Hij was totaal iemand anders geworden.
nee als mijn vriend er aan denkt drugs te gebruiken ben ik er echt wel klaar mee. Even als gokken.

Gelukkig denken m'n vriend en ik er hetzelfde over, we halen het niet in ons hoofd elkaar iets te verbieden (ook op andere gebieden overigens niet). 
runningkawa schreef:shadow...raar dat mensen die er toch veel mee te maken hebben iets anders zeggen dan die eeuwen oude dooie...misschien dat tijden veranderen?

suze_ schreef:RK juist de mensen die er verantwoord mee om gaan, zijn vaak degene die hun ogen niet sluiten voor de rampverhalen.
omdat ik niet anti ben, wil niet zeggen dat ik niet weet dat het ook heel erg mis kan gaan bij de verkeerde mensen om de verkeerde redenen. maar de rampverhalen zijn gewoon bekender dan de 'goeie verhalen'.
pharagirlke schreef:"wow, mijn baby greep naar mijn sigaret, morgen is ze vast aant snuiven"
Wat voor bullsh*t is deze reactie nu weer?
net zo onzinnig als wat wij hier nou net neerzetten
Klara16 schreef:je balanceert op een gevaarlijk randje.
Nu gebruik je alleen maar drugs om je nog fijner te voelen op momenten dat het goed gaat. Het is vandaar maar een klein stapje naar gebruiken om de scherpe kantjes ervan af te halen als je je niet goed voelt.
En eens je op dat punt beland bent is het bijna een bovenmenselijke inspanning om niet af te glijden naar verslaving....
suze_ schreef:maar je kan echt wel soms een blowtje roken voor de leuk hoor.
als ik blowde, deed ik dat thuis. met mijn vader. samen op vrijdagavond zomers in de tuin, mooie jazzmuziek op, sterren kijken, diepe gesprekken. prachtige avonden waren dat. verder heb ik nu alweer zon 8 jaar niet meer geblowd. ik heb zelfs maar weinig met drugs geexperimenteerd.

Dudette_ schreef:ik denk dat je dan al praat over mensen die redelijk vaak drugs gebruiken als ze zich goed voelen, en als 't wat minder gaat dat ze dan al weer drugs nemen. Nu heb jij 't al over verslavingen.
mensen die drugs als recreatief gebruik hebben, zullen niet snel drugs nemen als ze zich slecht voelen.
Ik ken zo veel mensen die echt wel haast elk weekend/door de weeks soms zelfs nog aan de drugs zitten, maar ze zullen 't echt niet nemen als het slecht met ze gaat.
suze_ schreef:er staat dat ook dat dat 8 jaar geleden is. dat kan je dus als verleden tijd opvatten he
gebruikte wiet. niet gebruikt.
lijkt me niet dat ik op een randje balanceer
daarnaast mócht ik dat wel doen, dan zou ik er nog niet op balanceren, omdat ik weet hoe ik verantwoord ermee om moet gaan.
Rebel_Jits schreef:Ik ben tegen drugs en roken. Drugs is helemaal taboe, roken mag hij alleen buiten.