Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 14:02

Mondy schreef:
Kan je t ook omdraaien he... te wil perse een paard en maakt haar niet uit wat vriend ervoor moet opgeven.
Slaat toch nergens op ;)

Jij mist totaal mijn punt.

En over bovenstaande: TS verteld hem al 10 jaar dat ze geen kinderen wil. Dus ja vriend kan dan zn wens parkeren of zijn biezen pakken, heeft ie beide niet gedaan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 14:21

Mondy, jij vind een paard, waar je gemiddeld max 2-3 uur per dag aan kwijt bent te vergelijken met een kind wat 24/7 zorg behoeft?
Mis ik wat? Zijn er tegenwoordig ook pensionopties voor kinderen 24/7, zodat je binnen kunt lopen wanneer het jou uit komt?
Ik vind een kind en een paard niet te vergelijken, daarbij is ts degene die het grootste deel van de tijd de zorg heeft.
Daarbij geeft ts aan dat hij graag de hort op is, en dat er dus wel drastisch veel moet veranderen wil dat voor ts leefbaar worden met een -hard gezegd opgedrongen- baby.
Tel daar bij opdat ts zorgen heeft om haar paard én dat ze het niet ziet zitten..

Mijn pony is me alles, maar als ik eens op pad wil kan ik gewoon een appje sturen dat ik een dag niet kom. Dat is met een baby niet zo eenvoudig.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 14:58

Mondy schreef:
Ts eerlijk ik snap dat t voor beide partijen ontzettend moeilijk is. En er zullen nu knopen doorgehakt moeten worden.
Geen van 2en zit hier "fout". Beide hebben een grote wens en daar zal je beide uit moeten komen.
Je wilt elkaar niet kwijt maar zo doormodderen gaat ook niet. Bespreek alles duidelijk met elkaar. Zet voor en nadelen op papier en kijk wat in beide gevallen kan.

De keuze voor een kind maak je toch niet op basis van een pro- en conlijstje?

TS: Is er een reden dat je maar 3 dagen werkt, kan je meer gaan werken?

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:23

Hi TS, ik heb niet alle reacties doorgelezen maar wat zit je in een lastige situatie.. soms veranderen dingen met de tijd, maar jullie zijn al 10 jaar verder en staan (qua wel/geen kinderwens) nog steeds in dezelfde situatie. Hierbij wat van mijn gedachten:

- Als hij echt kinderen wilt en jij echt niet, moeten jullie elkaar dat beiden gunnen. Hij heeft maar 1 leven en als hij altijd al kinderen wilt en steeds op jou wacht komt er niets van. Andersom moet hij het respecteren dat jij geen kinderen wilt, dat is ook jouw goed recht. Een zwangerschap + kind(eren) opvoeden is niet niks, dus als je erg twijfelt kun je er beter niet aan beginnen.

- Als jullie niet als een team samenwerken kun je niet goed voor een kind zorgen. Als hij al niet naar je paard wilt gaan als jij ziek bent en je het dan zelf moet uitzoeken, denk ik niet dat jullie samen als team een kind kunnen hebben. Dan komt het er op neer dat jij straks zelf de balletjes in de lucht moet houden terwijl hij niet wilt helpen. Jij gaat straks toch ook niet tegen hem zeggen: "jij wilde een kind, dus ik zorg er niet voor"

- Hoe zeker weet je dat je echt geen kinderen wilt? Stel je krijgt de keus om je te laten steriliseren (hypothetisch dan he :) ), zou je dat zo doen, of zou je heel erg twijfelen omdat je misschien toch ooit kinderen wilt? Of zie je het in je huidige situatie (paard, instelling van je vriend) niet zo zitten?

- Mocht je alleen heel erg tegen de zwangerschap opzien zijn er wellicht nog andere opties (een draagmoeder zoeken?) maar dit is wel een gevoelig onderwerp. Als je al niet zeker weet of je kinderen wilt weet ik niet of de band dan sterk genoeg is/er genoeg liefde is om voor een kind te zorgen dat jij niet hebt gedragen.

pien_2010

Re: Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:41

Raamzicht, dank je wel. Had ik inderdaad niet door. Ik ben uit gegaan vd begin post. Wellicht dat dan nu het breekpunt vd relatie daar is.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:41

Mars haar vriend heeft t dus wel al 10 jaar geparkeerd ;)

Moonfish huh? Waar heb ik dat gezegd? Denk dat je t verleerd begrepen hebt want dat bedoel ik nergens :)

Tiggs nee niet zo zwart wit. Maar nadenken over financiële gevolgen, ruimte enz enz is wat ik bedoel. En of je dat nou op papier zet of niet moet ieder voor zich weten.
Lijkt me dat je dit soort dingen inderdaad vantevoren bespreekt ipv zullen we voor een kindje gaan ...ok is goed :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:44

Mondy schreef:

En dat is dus zijn keuze geweest. Het is niet eerlijk van hem om nu van TS te verwachten dat ze ineens van gedachten veranderd is, dat is het hele punt. Hij kan toch zelf ook nadenken? Waarom niet rekening houden met de mogelijkheid dat zij bij haar standpunt blijft?
De enige die hier mogelijk van gedachten verandert is de vriend. De kinderwens in de ijskast en dat prima vinden VS de kinderwens uit de ijskast willen halen.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:48

Ik denk dat je nu 2 mensen door elkaar haalt ?
Heb mn nergens gezegd dat t eerlijk is dat hij er 10 jaar mee gewacht heeft...
Al kan ik t zeker begrijpen ja.
Veel mensen veranderen nog wel eens van de gedachte. Dat kan zijn dat ts misschien toch wel kinderen wil maar ook dat hij gedacht heeft zonder miss ook wel te kunnen.
Je maakt niet zomaar je relatie uit als je zo gek bent op elkaar.
Dat laatste is dus precies wat ik ook al de hele tijd zeg... oftewel knopen doorhakken samen.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:54

moonfish13 schreef:
Mondy, jij vind een paard, waar je gemiddeld max 2-3 uur per dag aan kwijt bent te vergelijken met een kind wat 24/7 zorg behoeft?
Mis ik wat? Zijn er tegenwoordig ook pensionopties voor kinderen 24/7, zodat je binnen kunt lopen wanneer het jou uit komt?
Ik vind een kind en een paard niet te vergelijken, daarbij is ts degene die het grootste deel van de tijd de zorg heeft.
Daarbij geeft ts aan dat hij graag de hort op is, en dat er dus wel drastisch veel moet veranderen wil dat voor ts leefbaar worden met een -hard gezegd opgedrongen- baby.
Tel daar bij opdat ts zorgen heeft om haar paard én dat ze het niet ziet zitten..

Mijn pony is me alles, maar als ik eens op pad wil kan ik gewoon een appje sturen dat ik een dag niet kom. Dat is met een baby niet zo eenvoudig.

Er wordt haar niets opgedrongen. Het is haar eigen keus, van begin tot eind.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:55

Mandy_89 schreef:
En misschien had ik ook wel anders over kinderen gedacht als hij meer voor mij over zou hebben.

Zo zou hij voor mij echt nooit naar mijn paard gaan om te verzorgen als ik ziek ben. Dat moet ik zelf maar zien te regelen, en ookal heeft hij een e rijbewijs en de auto ervoor. Denk maar niet dat hij ooit met de trailer zou willen rijden.

En zo kan ik nog wel meer voorbeelden bedenken.

Heb soms wel momenten gehad dat een kindje mij stiekem eigenlijk best heel leuk leek.
Maar dan kwamen de vragen weer omhoog. Wie zorgt er dan voor mijn paard en hoe ga ik dat combineren als het kindje er eenmaal is.

En hoe ga ik m'n mijn paard nog betalen met alle extra kosten erbij.

Als ik het er met hem over had, van hoe zie jij dat voor je. Was 't altijd van oh maar dat komt wel goed dan hoor. Maar toch heb ik er geen vertrouwen in.

Verder zit ik er aan te denken om misschien even een week of 2 in de richting. Hem eens alleen te laten, even weg bij elkaar om alles op een rijtje te kunnen zetten.

Als ik dit zo lees is het wel of geen kinderen willen niet het grootste probleem. Gelijkheid in de relatie wel.. ook dat jij nu geen hond mag, ik denk dan van als jou dat gelukkig maakt? En daarbij als je nu niet op hem kan rekenen hoe is dat met een kleine erbij?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:57

Tuurlijk veranderen vele mensen van gedachte, maar 't is wel wijs om er rekening mee te houden dat ze dat niet doen lijkt me :)
Ik ben ook jarenlang vastbesloten geweest dat ik geen kinderen wilde, en dat kwam door de ex zelf, die geen bal deed in huis, en ik zag het niet zitten om en volop de zorg voor kinderen te hebben, en het huishouden en ook nog werken. Dus deze dame liet een spiraaltje plaatsen (de pil is bij mij niet heel fijn) en dat was dat.
Ik ben bij hem weggegaan en nu wil ik wel kinderen _O-

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:58

Ik ben iemand die een MEGA OFFER heeft gebracht.

En tuurlijk was ik bang en het maakte niet uit welke beslissing ik nam, elke was fout.
Vanaf mijn 10e riep ik GEEN KINDEREN en dat lukte, ik maakte diverse relaties uit 2 partners hadden een kinderwens.

Met partner 1 was ik 10 jaar samen maar ik kon het hem niet geven.

Diverse scharrels had ik na mijn 37ste ik wilde geen kids en na elke 2–3 maanden weer dat gesprek.
Opeens was ik zwanger, stapel gek op mijn man.

Maar wij hadden een probleem.... kind weg halen was relatie over al zei hij toen van niet
Kind houden was geen garantie dat ik het leuk vond en liefde kon geven.

Praten .....er viel niet veel te praten maar ik geloofde in deze man....en hij zou het kindje opvangen als ik het niet kon.

Zwanger zijn was leuk :j maar een zwarte wolk, want ik had alles geregeld maar liefde kon ikniet regelen.
Echter is het hier goed gekomen..... een geweldige man die heel veel doet MAAR niet mijn paard.

Inmiddels hebben we een 2e kleintje want ik bleek zoveel liefde te kunnen geven en het zorgen is zooo leuk. Ben dus een ubermoeder zonder dat ik het wist

Maar mijn situatie was niet leuk en heeft gelukkig heel goed uitgepakt en uit LIEFDE voor mijn man heb ik de baby laten komen

Letwel als ik niet zwanger was geworden....ik had nooit bewust moeder geworden (nummer2 wel natuurlijk)
Maar als je niet wil, wees een big girl en laat je man los......of je wilt echt niet, of niet met deze man
Laatst bijgewerkt door tita op 25-12-18 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:59

MarjanB schreef:
ook dat jij nu geen hond mag

Sowieso iets niet mogen van je partner...... komaan zeg, hij is je vader niet.......

Dat is voor mij (nu) wel echt een dealbreaker.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:11

Avalanche81 schreef:
MarjanB schreef:
ook dat jij nu geen hond mag

Sowieso iets niet mogen van je partner...... komaan zeg, hij is je vader niet.......

Dus als jij iets wil dan haal je t ook als je partner iets niet wil ? :)
En dan heb ik t niet over een boek maar bijv een dier waarmee je niet meer zo maar weg kan gaan en waar je voor moet zorgen enz.
Dat noem ik dan weer geen stabiele relatie.
Haar vriend gaf aan NOG geen hond te willen met t oog op miss eerst een kindje. Wat ik goed begrijp. Hoe vaak moet de hond t veld ruimen als t kind er eenmaal is.
Voor zover ik begrijp is hij er niet pertinent tegen alleen nu even niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:12

Huisdieren besluit je ook samen over het algemeen. Ik weet niet of ik het lang uit zou houden in een huis met hond(en),zou waarschijnlijk net zo‘n dealbreaker zijn als omgekeerd.
In dit geval willen ze allebij iets anders (hij geen hond, want kind; zij liever hond).
Dan moet je toch echt wel een sterke relatie hebben om daar een midden in te vinden denk ik.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:15

Komt meer over alsof een boel andere dingen het probleem zijn en niet het wel of niet een kind krijgen. Echt lekker klinkt de relatie niet in ieder geval. :') Lijkt mij toch handig om zsm eens wat knopen door te hakken, zodat hij tenminste ook nog een ander kan vinden voordat die een oude vent is en een kind met een nieuwe partner kan krijgen als jij het echt niet wil.
Alleen bij elkaar blijven om het financiele gedeelte is natuurlijk onzin, daar kan je zelf ook wel wat aan doen. Dat moet niet een reden zijn om het nog te blijven proberen.

Ben toch blij dat ik echt geen behoefte heb aan samenwonen als ik dit soort topics lees.. :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:18

Mondy schreef:
Avalanche81 schreef:

Dus als jij iets wil dan haal je t ook als je partner iets niet wil ? :)
En dan heb ik t niet over een boek maar bijv een dier waarmee je niet meer zo maar weg kan gaan en waar je voor moet zorgen enz.
Dat noem ik dan weer geen stabiele relatie.
Haar vriend gaf aan NOG geen hond te willen met t oog op miss eerst een kindje. Wat ik goed begrijp. Hoe vaak moet de hond t veld ruimen als t kind er eenmaal is.
Voor zover ik begrijp is hij er niet pertinent tegen alleen nu even niet.

Dan haal ik idd een huisdier en schop hem eruit. Verbieden gaan we hier echt niet doen, niet acceptabel. Samen besluiten van wel en samen ook van niet.

En ook dat zijn dingen waar je het van te voren over hebt, en je kan gerust compromissen sluiten, als mijn partner bang zou zijn voor honden bijvoorbeeld, of het toch veel gedoe vindt, kun je samen besluiten dat er geen hond bij komt. Maar zodra de partner het gaat verbieden, overschrijdt hij een grens, en het is het verbieden dat de deal breaker is.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:19

Ianthe schreef:
Komt meer over alsof een boel andere dingen het probleem zijn en niet het wel of niet een kind krijgen. Echt lekker klinkt de relatie niet in ieder geval. :') Lijkt mij toch handig om zsm eens wat knopen door te hakken, zodat hij tenminste ook nog een ander kan vinden voordat die een oude vent is en een kind met een nieuwe partner kan krijgen als jij het echt niet wil.
Alleen bij elkaar blijven om het financiele gedeelte is natuurlijk onzin, daar kan je zelf ook wel wat aan doen. Dat moet niet een reden zijn om het nog te blijven proberen.

Ben toch blij dat ik echt geen behoefte heb aan samenwonen als ik dit soort topics lees.. :')

Dat is maar net met wie je samenwoont. Samenwonen kan ook super zijn, maar als je relatie niet ok is, is het niet zo'n goed idee idd.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:26

Avalanche81 schreef:
Ianthe schreef:

Dat is maar net met wie je samenwoont. Samenwonen kan ook super zijn, maar als je relatie niet ok is, is het niet zo'n goed idee idd.

Daar hebben we al een heel topic over gehad dat niet iedereen behoefte heeft aan samenwonen, met wie dan ook. Zal bij mij nooit gebeuren in ieder geval ;)

Maar goed, in dit topic komt meer naar voren dat andere dingen niet goed zitten, kinderen is niet het grootste probleem volgens mij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:34

Tja, toen ik verkering kreeg met mijn (nu al 40 jr man) heb ik een aantal zaken besproken, er komen kinderen en er komen zeker veel dieren. Alles mocht behalve schapen en geiten. Meteen trouwdatum besproken :D :D :D

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:38

Haha ja die moet je vasthouden :D
Ts ik hoop dat jullie iig goed samen praten. Het is sowieso een moeilijk iets zo :(:)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:41

bigone schreef:
Tja, toen ik verkering kreeg met mijn (nu al 40 jr man) heb ik een aantal zaken besproken, er komen kinderen en er komen zeker veel dieren. Alles mocht behalve schapen en geiten. Meteen trouwdatum besproken :D :D :D

Ah en geitjes zijn juist zo leuk :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:43

Hahahaha ik vind geiten een crime. Echt. Ohhh ik weet nog dat mijn opa zo boos was, want de geiten waren weer eens uitgebroken en hadden alle sla opgegeten :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 19:25

Mondy schreef:

Dan is hij dom, als iemand al 10 jaar zegt niet te willen. Lijkt me duidelijk dan.
Dan drop je je wens of je gaat door met de relatie en accepteert dat er geen kind komt. Sws heeft een man altijd makkelijker l*llen.

Andersom had TS net zo goed harder kunnen zijn, dan had de boel niet jaren hoeven sudderen.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 20:15

Mee eens :j Beide te lang op zn beloop gelaten in de hoop dat de ander anders is gaan denken..

Maar hoop dat ts ondertussen wat meer gepraat heeft samen.