Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
faye schreef:Maar er zijn wel veel kinderen die het etiket ADHD krijgen, terwijl als je deze kinderen op een suikerarm dieet zet, ze ineens nergens meer last van hebben. Het is wel makkelijk al die etiketjes.
Ukkiee schreef:Dat zeg ik ook niet. Sterker nog, ik zeg dat ik vind dat de juf niet goed heeft gehandeld. Eerst duidelijk zeggen wat je wilt. Maar ik vind het in de algemeenheid gewoon onzin dat je niet andermans kind vast mag pakken. Stel dat een kind zomaar de weg op loopt en de ouders letten niet op. Ik zou dat kindje bij het armpje pakken en terug op de stoep trekken, hoor! Pech als het kind daar niet van is gediend en een hoop stampij gaat staan maken, dan laat ik het de volgende keer toch lekker onder een auto lopen?
Mijn neefje als voorbeeld. Ik ga verder niet in op zijn situatie thuis, want dat vind ik helemaal niet nodig. Maar een tijdje geleden was ik samen met hem, zijn moeder en mijn eigen moeder aan het winkelen. Hij werd moe en dus wat vervelender (begrijpelijk bij jonge kinderen) dus gingen we met de trein terug naar huis. Toen we moesten uitstappen, moesten we een trap af. Ik liep voor hem zodat hij er niet af kon vallen, maar hij liep zo langzaam, en er stonden nog heel veel mensen te wachten die er ook uit moesten. Dus ik gaf aan dat hij door moest lopen, toen deed hij dat niet, dus tilde ik hem op en zei dat er nog meer mensen door moesten, dus dat er geen tijd was voor getreuzel. Hij begon wild om zich heen te meppen toen ik hem optilde, omdat hij niet wilde dat ik hem op zou tillen, maar ja, hij kan niet een eeuwigheid op die trap blijven staan. En als zijn moeder dan niet ingrijpt, dan doe ik het wel. Heb het ventje duidelijk gezegd dat hij zich rustig moest houden en binnen een paar seconden was het gemep dan ook over en kon ik hem terug op de grond zetten.
Vjestagirl schreef:Niet. En daarom is het een kleuter. Zoals ik al eerder zei: juf verteld precies wanneer de beker omgewisselt gaat worden. En dat heeft hij te respecteren, daar heeft hij naar te luisteren. En als hij het dan toch probeerd, en hij word gecorrigeerd, en het dan nog blijft proberen, dan is dat in mijn ogen slecht opgevoed.
Vjestagirl schreef:Hoe moeilijk is het voor een kind om te luisteren. Doodgewoon doen wat je gezegt word. Ik kon het, de andere kinderen uit mijn klas konden het, mijn broertje kan het, mijn nichtjes kunnen het, mijn neefje kan het, de kinderen op ponykamp kunnen het, waarom is het dan zo verschikkelijk moeilijk, om als er gezegt word 'straks gaan we je beker omwisselen, want de juf kan nu niet weg' te gaan zitten, je brood op te eten en te wachten?
anneve schreef:Ik zie hier veel deskundigen, leraren, pedagogen, moeders etc. aan het woord in dit forum, maar het belangrijkste onderbreekt hier volgens mij (en ik ben geen deskundige):
de afstand waarop je een kind kan aanspreken is afhankelijk van de leeftijd. Dat hoort elke deskundige te weten. Een peuter moet je bij wijze van spreken op ooghoogte (van het kind) binnen 50 cm afstand aanspreken, bij een kleuter is deze afstand iets groter. Een kleuter kan nog steeds niet aangesproken worden op ongewenst gedrag vanaf b.v. de andere kant van de kamer: je moet er naar toe.
Instructies vanaf een bepaalde afstand kan het kind pas opvolgen als het ouder is. Dus of je het kind wel of niet bij de arm neemt is simpelweg afhankelijk van de leeftijd. Ik vind het dus onbegrijpelijk als een moeder hier zegt dat haar kind nooit door de leraar vastgepakt mag worden, dan ga je nl. totaal voorbij aan het hierbovengenoemde feit.
(Aangezien ik geen deskundige ben ken ik de afstand die hoort bij welke leeftijd niet exact.)
essie79 schreef:Ik heb laatst trouwens een aflevering van Nanny Jo gezien met een zeer boos en driftig kind. Deze hield er driftbuien op na van ruim 4! uur, waarin hij oa zijn moeder sloeg, schopte, uitschold, spuugde en wat hij dan wel meer kon verzinnen.
Het bleek dus achteraf dat hij op de leeftijd van 2 totaal was verwaarloosd in de opvoeding, doordat zijn ouders de dood van zijn wsch broertje/zusje moesten verwerken.
_Tivoli_ schreef:Ik ben het er wel mee eens,maar was er eigenlijk vanuit gegaan dat TS met haar ervaring met kleine kinderen,echt wel door haar knietjes is gezakt?
Nogmaals,voor goed aankijken/aanspreken heb je geen handen nodig.
anneve schreef:Als het kind weg wil lopen (zoals in het geval van TS) heb je wel degelijk je handen nodig om het binnen de zone te houden die hoort bij de leeftijd van het kind.
anneve schreef:Als het kind weg wil lopen (zoals in het geval van TS) heb je wel degelijk je handen nodig om het binnen de zone te houden die hoort bij de leeftijd van het kind.