Ilzjuh schreef:_Scarlet_ schreef:Dan vind je het dus geen absolute bullshít, maar bullshít op individueel niveau, da's ook heel wat anders dan wat jij zei, Ilzjuh

Ik vind het absolute bullshít om alle pubers over een kam te scheren.

Zo zitten de cijfers gewoon in elkaar. Het merendeel zal dus gemiddeld ontwikkeld zijn, afgezien van een paar uitzonderingen, die iets verder of iets minder ver zijn. Maar iemand van 15 zal écht niet de hersenen hebben van een 20-jarige.
Musetta schreef:Wel, dit antwoord vind ik iets persoonlijker dan je vorige. Ik ga er niet mee akkoord, maar je geeft tenminste weer wat je echt denkt en dat vind ik beter... Zelf vind ik dat je ook niet op leeftijd per definitie kunt zeggen dat diegene volwassener is dan een ander, kheb nu maar één woord vervangen uit jouw bericht, Scarlet. Ik snap jouw punt helemaal, begrijp me niet verkeerd, heb er ook helemaal respect voor, hoop dat jij het mijne ook kunt begrijpen. De ene persoon is volwassener dan de andere en dat heeft niet enkel met gedrag te maken, ook met leeftijd, en andersom. Niet elke oudere man die een superjong meidje wil valt goed te keuren, hetzelfde geldt voor 't feit dat ze allemaal pedo- of efebofielen zouden zijn. Ik scheer niet alles over één kam af en hoop dat de "tegenpartij" (degenen met tegenovergestelde mening) dit ook niet doet.
Ik ben ook absoluut niet tegen relaties met een groot leeftijdsverschil, zoals ik al zei, mijn ouders schelen zelf 20 jaar. Alleen die waren wél volwassen toen ze elkaar ontmoetten. Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij wat een volwassen vent van 30 (met -misschien- kinderen, behoorlijk wat bagage/levenswijsheid, een fulltime baan, een eigen huis etc.) met een kind van 15 (middenin de middelbare school) moet. Dat verschil qua levensbeleving lijkt mij zó ontzettend groot.
Laatst bijgewerkt door Hermelijn op 24-04-08 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt