Vriendin (18) en vriend (31)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Vriendin (18) en vriend (31)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:44

Musetta schreef:
WinSel denkt helemaal niet anders dan ik. Omdat ik 18 ben zijn mijn hersenen volgroeider dan die van haar? Dacht het niet...

Er zijn toch echt studies gedaan die uitwijzen dat een gedeelte van de hersenen pas groeien in je pubertijd. Beetje raar om dat in twijfel te trekken Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:44

Een topic over leeftijdsverschil en het draait uit op hoe je hersenen zich ontwikkelen. Mensen waar gaat dit over, het punt dat jullie vinden dat het fout vind is volgens mij wel duidelijk nou.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:45

Ilzjuh schreef:
_Scarlet_ schreef:
Diegene zal dus ook niet net zulke doordachte keuzes kunnen maken als iemand van 18, simpelweg omdat de hersens daar nog niet genoeg voor volgroeid zijn.

Dat blijf ik absolute bullshït vinden...

Dat kan je vinden, er is genoeg bewijs uit fMRI studies e.d. dat de hersenen van een 15-jarige nog volop in ontwikkeling zijn, en zoals ik al zei, met name in gebieden met betrekking tot beslissen en andere 'hogere' functies. Dat zijn feiten, daar kun je niet omheen. Individueel zal 't verschillen, maar over het algemeen kan je dit wel stellen.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:45

_Scarlet_ schreef:
Dat kan je vinden, er is genoeg bewijs uit fMRI studies e.d. dat de hersenen van een 15-jarige nog volop in ontwikkeling zijn, en zoals ik al zei, met name in gebieden met betrekking tot beslissen en andere 'hogere' functies. Dat zijn feiten, daar kun je niet omheen. Individueel zal 't verschillen, maar over het algemeen kan je dit wel stellen.

En daar heb je mijn punt, mooi, dan hoef ik voor de rest ook geen discussie aan te gaan. Clown

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:47

kom op zeg...als je een vriend hebt van 35 met kinderen. Die kinderen zijn dan amper wat ouder als je zelf 15 bent...

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:47

Dan vind je het dus geen absolute bullshít, maar bullshít op individueel niveau, da's ook heel wat anders dan wat jij zei, Ilzjuh Clown

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:48

_Scarlet_ schreef:
Musetta schreef:
WinSel denkt helemaal niet anders dan ik. Omdat ik 18 ben zijn mijn hersenen volgroeider dan die van haar? Dacht het niet...

Nou eh... wel dus. In de pubertijd zijn met name centra in je hersenen zich nog aan het ontwikkelen die te maken hebben met beslissingen nemen, en met beter nadenken over consequenties (om het maar even simpel te zeggen). Iemand van 15 zal dus over het algemeen minder ontwikkelde hersenen hebben dan iemand van 18. Diegene zal dus ook niet net zulke doordachte keuzes kunnen maken als iemand van 18, simpelweg omdat de hersens daar nog niet genoeg voor volgroeid zijn.

Die 18e leeftijd der volgroeide hersenen bepaalt slechts het gemiddelde.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:51

Uiteraard, maar dan nog kan je op het gedrag / denkwijze van iemand niet per definitie zeggen dat diegene volwassener is dan een ander. Niemand kan 'volwassen' zijn op 16-jarige leeftijd, ook niet als je veel hebt meegemaakt, omdat je simpelweg niet volwassen bént. Maakt niet uit hoe volwassen je je voelt, als je 20 bent voel je je toch weer heel anders.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:55

_Scarlet_ schreef:
Dan vind je het dus geen absolute bullshít, maar bullshít op individueel niveau, da's ook heel wat anders dan wat jij zei, Ilzjuh Clown

Ik vind het absolute bullshít om alle pubers over een kam te scheren. Lachen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:56

laat staan kinderen van je vriend "opvoeden" die amper ouder zijn dan dat jij bent.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:57

_Scarlet_ schreef:
Uiteraard, maar dan nog kan je op het gedrag / denkwijze van iemand niet per definitie zeggen dat diegene volwassener is dan een ander. Niemand kan 'volwassen' zijn op 16-jarige leeftijd, ook niet als je veel hebt meegemaakt, omdat je simpelweg niet volwassen bént. Maakt niet uit hoe volwassen je je voelt, als je 20 bent voel je je toch weer heel anders.

Wel, dit antwoord vind ik iets persoonlijker dan je vorige. Ik ga er niet mee akkoord, maar je geeft tenminste weer wat je echt denkt en dat vind ik beter... Zelf vind ik dat je ook niet op leeftijd per definitie kunt zeggen dat diegene volwassener is dan een ander, kheb nu maar één woord vervangen uit jouw bericht, Scarlet. Ik snap jouw punt helemaal, begrijp me niet verkeerd, heb er ook helemaal respect voor, hoop dat jij het mijne ook kunt begrijpen. De ene persoon is volwassener dan de andere en dat heeft niet enkel met gedrag te maken, ook met leeftijd, en andersom. Niet elke oudere man die een superjong meidje wil valt goed te keuren, hetzelfde geldt voor 't feit dat ze allemaal pedo- of efebofielen zouden zijn. Ik scheer niet alles over één kam af en hoop dat de "tegenpartij" (degenen met tegenovergestelde mening) dit ook niet doet.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:58

Ilzjuh schreef:
_Scarlet_ schreef:

Ik vind het absolute bullshít om alle pubers over een kam te scheren. Lachen

Zo zitten de cijfers gewoon in elkaar. Het merendeel zal dus gemiddeld ontwikkeld zijn, afgezien van een paar uitzonderingen, die iets verder of iets minder ver zijn. Maar iemand van 15 zal écht niet de hersenen hebben van een 20-jarige.

Musetta schreef:
Wel, dit antwoord vind ik iets persoonlijker dan je vorige. Ik ga er niet mee akkoord, maar je geeft tenminste weer wat je echt denkt en dat vind ik beter... Zelf vind ik dat je ook niet op leeftijd per definitie kunt zeggen dat diegene volwassener is dan een ander, kheb nu maar één woord vervangen uit jouw bericht, Scarlet. Ik snap jouw punt helemaal, begrijp me niet verkeerd, heb er ook helemaal respect voor, hoop dat jij het mijne ook kunt begrijpen. De ene persoon is volwassener dan de andere en dat heeft niet enkel met gedrag te maken, ook met leeftijd, en andersom. Niet elke oudere man die een superjong meidje wil valt goed te keuren, hetzelfde geldt voor 't feit dat ze allemaal pedo- of efebofielen zouden zijn. Ik scheer niet alles over één kam af en hoop dat de "tegenpartij" (degenen met tegenovergestelde mening) dit ook niet doet.

Ik ben ook absoluut niet tegen relaties met een groot leeftijdsverschil, zoals ik al zei, mijn ouders schelen zelf 20 jaar. Alleen die waren wél volwassen toen ze elkaar ontmoetten. Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij wat een volwassen vent van 30 (met -misschien- kinderen, behoorlijk wat bagage/levenswijsheid, een fulltime baan, een eigen huis etc.) met een kind van 15 (middenin de middelbare school) moet. Dat verschil qua levensbeleving lijkt mij zó ontzettend groot.
Laatst bijgewerkt door Hermelijn op 24-04-08 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:58

Naar mijn idee zit het 'm meer in de levenservaring, die je krijgt namate je ouder wordt.
Houden van, zit 'm in je hart. Niet in je verstand.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:00

Typisch dat WinSel zich hier toch nog laat zien terwijl ze meerdere keren gezegd had het topic te verlaten....
Als je het er toch niet mee eens bent, en je bent zo zeker van je zaak, wees dan wijzer. Je brengt ons toch niet van onze mening af denk ik...

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:05

Simba_ schreef:
Typisch dat WinSel zich hier toch nog laat zien terwijl ze meerdere keren gezegd had het topic te verlaten....
Als je het er toch niet mee eens bent, en je bent zo zeker van je zaak, wees dan wijzer. Je brengt ons toch niet van onze mening af denk ik...

Het is ook totaal niet haar bedoeling om jou van jouw mening 'af' te brengen, hoe kom je daar nu bij? Waarom zij in dit topic verschijnt is omdat haar naam hier maar blijft voorbijgaan, dan zou je zelf toch ook komen kijken? Het feit dat haar naam blijft voorbijgaan is omdat iedereen zelf een soort van waarheid probeert te bedenken, die helemaal niet in de buurt komt van WinSel haar leven. Zij wijst iedereen hier vriendelijk op. En dit is de laatste keer dat ik nog reageer op onrechtvaardigen over WinSel, ik heb ze een tijd proberen recht te zetten, maar integendeel op anderen ga ik hier niet dagenlang offtopic zitten zeuren. De 18jarige vriendin waarover het in dit topic gaat is NIET WinSel.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:09

Musetta schreef:
Simba_ schreef:

Het is ook totaal niet haar bedoeling om jou van jouw mening 'af' te brengen, hoe kom je daar nu bij? Waarom zij in dit topic verschijnt is omdat haar naam hier maar blijft voorbijgaan, dan zou je zelf toch ook komen kijken? Het feit dat haar naam blijft voorbijgaan is omdat iedereen zelf een soort van waarheid probeert te bedenken, die helemaal niet in de buurt komt van WinSel haar leven. Zij wijst iedereen hier vriendelijk op. En dit is de laatste keer dat ik nog reageer op onrechtvaardigen over WinSel, ik heb ze een tijd proberen recht te zetten, maar integendeel op anderen ga ik hier niet dagenlang offtopic zitten zeuren. De 18jarige vriendin waarover het in dit topic gaat is NIET WinSel.

Vriendelijk ?!
Alsjeblieft zeg !!

Laten we nou maar gewoon over haar ophouden, het brengt de discussie echt niets verder Slapen

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:12

Simba_ schreef:

hmmm dr word de hele tijd over haar gesproken dan heeft ze ook het recht te reageren, als ik zulke reacties kreeg zou ik denk ik ook wel zo gereageerd hebben hoor.

En ze wil jullie heus niet van je mening af brengen, dat kan toch niet Lachen. Net zo goed dat als dat jij haar niet van haar mening kan brengen.
Laatst bijgewerkt door SONY op 24-04-08 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:13

WinSel schreef:
waarom 15 ?
waarom heeft het iedereen over 15
ik ben 16 jaar
en volwassen genoeg om te weten dat ik dit wil
en dat ik gelukkig ben

Niet iedereen heeft het over jou Nagelbijten / Gniffelen

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:15

Een vriendin van mij heeft een e chte minnaar gewoon... zij is 21 hij is 40, en dus ook getrouwd en kinderen... ze gaan al 2 jaar samen ook in bed enzo, terwijl zijn vrouw dus van neits weet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:15

Sjapaz schreef:
Een vriendin van mij heeft een e chte minnaar gewoon... zij is 21 hij is 40, en dus ook getrouwd en kinderen... ze gaan al 2 jaar samen ook in bed enzo, terwijl zijn vrouw dus van neits weet...

Kijk dát vind ik walgelijk. Die leeftijd valt dan wel weer mee maar gátverdamme.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:16

Sjapaz schreef:

Da's weer iets heel anders... VREEMDGAAN is ten alle tijden NOOIT goed!
Hier worden mensen bij gekwetst. Integenstelling, waar het topic werkelijk over gaat.

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:21

Sjapaz schreef:

Schud die ranzige vriendin van je is wakker.. BAH!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:23

als ik 20 ben dan vind ik een 40 jarige vent net een bejaarde...gatver...en daar mee naar bed? Geen denken aan Nagelbijten / Gniffelen

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:24

Ik was 18 toen ik mijn lief leerde kennen, en hij 32...dus een redelijk vergelijkbare situatie.

Het leeftijdsverschil heeft tussen ons nooit een rol gespeeld. We zijn inmiddels al 12 jaar samen en 10 jaar getrouwd. In de omgeving werd er in het begin wel lacherig gereageerd, maar daar hebben wij ons nooit wat van aangetrokken. Ook reacties als.."Ze doet het voor het geld "..."Hij wil een lekker jong blaadje " of " Jeetje, 18 en 32, dat kan echt niet hoor.." hebben we naast ons neer gelegd.

Als hij kinderen had gehad was ik misschien wel minder snel in een relatie gestapt, je hebt dan toch extra zieltjes waar je rekening mee moet houden.

Dus om op de vraag van de Ts terug te komen in haar begin post...
Ja, ik vind dat kunnen... Haha!

Overigens zie ik menig man voorbij komen die 20 jaar ouder is en er echt nog heel lekker uit ziet.
Niet iedere man ziet eruit als Al Bundy na zijn 30ste... Huilen van het lachen

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:27

denk idd dat het een zinloze discussie is om met haar er overin te gaan maar goed. Ik ben zelf iemand die veel mee hebt gemaakt en waar altijd over werd geroepen dat ik zo oud was voor me leeftijd maar toch zit er bij mij ook een verschil tussen 16 en 19 jaar denkwijze. Toen ik 16 was riep ik ook altijd leeftijd maakt niks uit, had een vriend van 21 wat me vader niet zo leuk vond. Maar goed ik zeg daar over later niet dat ik het niet had moeten doen maar wel dat we niet op dezelfde lijn liepen ondanks ik degene was die geestelijk zo "oud" was.
Denk dat het ook een zinloze discussie is met iedereen in die leeftijd. Ze zien het gewoon anders, denken nog niet aan later. vinden het alleen maar leuk en fijn dat ze aandacht krijgen en geliefd worden. Begrijpelijk want iedereen valt daar wel voor, maar erg over na gedacht? Ze blijven toch altijd veder in het leven staan wat altijd een obstakel blijft. Zeg niet dat het bij niemand zal werken, maar het zal vaak moeilijk zijn.