Je overleden vader/moeder missen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

brittje88

Re: Je overleden vader/moeder missen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:05

haha ja zou eigenlijk ook maar is moeten kijken of ik een timer erop heb zitten. Die hijgende dames heb ik ook vaak genoeg gehad of die mensen die readings zitten te geven nou haha. Schrok meestal ook wakker als nickelodeon begon Huilen van het lachen

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:57

Vie schreef:
Nu ja ik heb wel meer angsten, ben eigenlijk de laatste tijd niet met niets anders bezig dan nadenken over het leven en dood gaan. Ik geloof nl. niet in leven na de dood en dat is heel beangstigend. Voor mij houdt het dan gewoon op, één zwart gat. Dan zit ik te praten met mensen en dan bedenk ik me over tig jaar zit hier niemand van on nog, dan zijn we gewoon wég. Ik maak mezelf dus compleet gek op die manier. Scheve mond

Dit is voor mij heel herkenbaar. Sinds het ongeluk ben ik zóveel gaan nadenken over hoe het is om dood te gaan. Ik ben ontzettend bang voor de dood, ook omdat ik dus niet in leven na de dood geloof. Soms moet ik er opeens over nadenken, en dan word ik spontaan heel bang. Bijvoorbeeld als ik in de klas zit, het lijkt dan wel of ik geen controle meer over mezelf heb. Mensen schrikken dan vaak en vragen wat het is, maar ik wil niet dat iemand het weet, dus zeg ik dat het niks is. Ik weet ook echt niet wat ik eraan kan of wil doen, maar het is in ieder geval niet gezond!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:07

zo'n schrik moment over de dood heb ik al heel me leven gehad. Heel veel mensen hebben dat en zelfs dat is normaal. Zeker als je net iemand bent verloren. Je moet gewoon weer een beetje vertrouwen krijgen in je lichaam, dat zei mijn dokter. Maar het heeft gewoon tijd nodig dat, merk wel aan mezelf dat het nu wat minder begint te worden. vooral ook omdat ik gewoon naar de dokter ging. Kan het echt aanraden als je een beetje een goeie dokter hebt. Je kan er beter over praten.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:13

heb weer even gelezen in het topic
de tranen staan me behoorlijk hoog
Afgelopen weekend was behoorlijk zwaar, ik wou het eerst niet toe geven maar vandaag kwam toch de klap.
Het was zondag mijn eerste moederdag en zou voor mijn moeder haar eerste moederdag als oma zijn geweest..

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:26

Ach gut

Ik heb die angsten ook eigenlijk al heel mijn leven. Al toen ik klein was. Nagelbijten / Gniffelen En ik denk niet dat die ooit weg gaan.
spekkiejnfu ik denk dat ik precies weet wat je bedoelt. En je kan het niet uitleggen aan iemand die het nooit heeft gehad. Iemand die het ook heeft, begrijpt je gelijk. Heel bizar. Nagelbijten / Gniffelen

Ik zat net een film te kijken en het meisje wou op haar trouw dansen met haar vader. Ik ben gelijk naar boven gekomen. Dat zal ik nooit kunnen doen, hij zal er niet bij zijn als ik ooit trouw. Scheve mond

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:40

Ik ben ook bang voor de dood hoor...
En de gedachte dat mijn moeder nooit bij mijn huwelijk zal zijn doet mij ook pijn...

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:42

Ik vind die gedachte vreselijk. Net zoals dat hij nooit zijn kleinkinderen zal zien. Dan bedenk je je hoeveel ze nog te doen hadden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:43

Ja, idd. Scheve mond
Ben jij enig kind trouwend?

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:45

Jep.

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:03

Ik doe volgende week examen, en ik moet er gewoon echt níet aan denken dat mijn ouders en zusjes niet op mijn diplomauitreiking komen. dat zijn echt de dagen waarop je ze het meest mist.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:04

Idd.
Ik heb eind mei examen. Ik leer nu al vijf dagen over 100 blz'en (=ziekteleer). Gaat over verschillende dingen die mijn vader had en ik barst meermaals gewoon in tranen uit bij het studeren van die cursus. Scheve mond

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:09

Ach gut

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 09:58

Ik heb mijn examen ook moeten vieren zonder mn vader..Vlak na zijn overlijden had ik een toetsweek en ik heb niet lager gescoort dan een 9, ik focuste me zo ontzettend op mn huiswerk en mn toetsen zodat ik nergens anders aan hoefde te denken. (doe ik nu nog) goed voor mijn cijfers maar niet goed voor mn verwerking.
Tijdens mn examen stond ik er niet echt bij stil, ik heb ze gewoon gemaakt maar kwam wel altijd raar thuis. het huis voelde ook ineens anders aan, niet meer als huis waar ik sliep, at en dronk. ik haalde allemaal goede cijfers (behalve wiskunde 3.6 Nagelbijten / Gniffelen , maar dat was mn laatste toets en ik had het gehad)..

bij mij ligt trouwen e.d. wat ingewikkeld, eigenlijk alles wel. ik ben namelijk lesbisch, mijn vader was niet de gemakkelijkste man (ik had veel te verduren vroeger) dus ik weet niet hoe hij had gereageerd als hij nog had geleefd. dat speelt zo ontzettend in mn hoofd. mn moeder zei ook vlak na mijn out-coming dat mn vader dit nooit geaccepteerd zou hebben. het achtervolgt me heel erg, bij iedere stap die ik zet. ik kan het maar niet los laten.
daarom denk ik niet aan trouwen en kinderen, wel voor mezelf (trouwen zou ik niet doen, kinderen wil ik heel graag) maar niet over mn vader. ik weet gewoon niet hoe ik dat moet zien.

ik heb snachts veel angsaanvallen, dan wordt ik compleet nat van het zweet wakker en ben ik helemaal in paniek..vaak om niets..laatst werd ik snachts zo wakker omdat ik droomde over een zwart konijntje. ik werd helemaal gek, niet om het konijntje maar omdat het maar niet uit mn hoofd wou. telkens als ik mn ogen dicht deed voelde ik die angst weer omhoog kruipen en zag ik het konijntje weer. ik kon niet wakker blijven omdat ik zo door en door moe was maar ik kon niet slapen van de angst..heel moeilijk. dan is mn hele dag ook naar de filistijnen.

spekkiejnfu: lees ik nou goed dat je je hele gezin kwijt bent geraakt?

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:09

Dat wakker worden heb ik ook. Toen mijn vader net overleden was, had ik een hele rare droom.

Ik lag op m'n kamer en er was een dakraam. Ik was super bang, dacht dat iemand me kwam halen. Ik hoorde harde geluiden en ineens verscheen mijn vader voor dat raam met wijd opengesperde ogen en hij riep tegen me of ik echt mee wou. Toen maakte m'n vriend me wakker omdat ik heel raar aan het ademen was. Nagelbijten / Gniffelen Echt een heel bizarre droom en die staat echt nog zo op mijn netvlies gebrand. Scheve mond

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 12:15

@pel

spekkiejnfu schreef:
Ik ken het ja.. Ik ben mijn beide ouders en mn zusjes op 10 jarige leeftijd verloren bij een ongeluk. Dat is inmiddels al ruim 7 jaar geleden maar ik huil er nog dagelijks om. Ik heb de eerste 5 jaar geprobeerd alles weg te stoppen, wat echt ónmogelijk is als klein meisje, en daar een depressie van 2,5 jaar 'in periodes' aan overgehouden. Ik praat niet makkelijk, dus op die manier kan ik het niet verwerken, dus luister ik de lievelingsmuziek van hen, kijk ik naar foto's, en denk ik terug aan de 'goede' tijden. Ja Ik ben altijd al zo geweest dat ik zei van ; 'Je leeft in het heden, niet in het verleden', maar naar mate ik ouder word merk ik steeds meer hoe belangrijk het eigenlijk is om af en toe terug te kijken en te denken van 'hé! dat is toch heel mooi geweest'.
Altijd als ik wat belangrijks moet doen (lees; examen, wedstrijd enz.) draag ik dat op aan mijn gezin, want ik weet dat ze bij me zijn, en altijd achter me zullen staan Lovers

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 00:45

ja, ik ben mijn hele gezin kwijtgeraakt.. 7,5 jaar geleden bij een autoongeluk

Hebben jullie trouwens ook altijd van die huilbuien savonds laat? Ik heb er nu toevallig 1.. en dat vind ik zó naar!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 08:17

Ja, dat heb ik ook regelmatig. Bij mij is het denk ik omdat ik de hele dag bezig ben en 's avonds valt dat meestal in één keer stil.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 10:14

Hebben jullie wel eens van die vreemde dromen gehad, dat ze opeens binnen kwamen in je droom?
Kheb het gister nacht gehad, zie verhaal [LZP] Vreemde droom

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 10:59

in het begin droomde ik altijd dat ik ruzie had met mn vader. Waren altijd hele rare dromen snapte er nooit niks van. Als ik vakantie had droomde ik ook echt elke nacht van hem.

hebben jullie wel eens gewoon iets raars mee gemaakt waardoor je dacht dit kon wel eens een teken van diegene zijn??

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:05

Ze komen regelmatig in mijn dromen voor. Ik ben daar meestal erg blij mee, want zo zijn ze toch nog een stukje aanwezig. Mijn moeder was niet altijd een makkelijk mens en daar droom ik soms over. Ik reageer dan in mijn dromen net als ik toen reageerde. Ben dan wat geirriteerd. Als ik wakker word baal ik zo! Dan denk ik: verdorie had ik haar nu maar even lekker geknuffeld.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 11:07

Dat dromen herken ik!

Ik droomde een keer dat ik samen met mijn vader mijn hond ging begraven. We liepen naar het bos en hij graafde een graf voor mijn hond. Een week later overleed mn hond. Scheve mond

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:40

Ik droom er nooit over...best jammer...Scheve mond

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:55

Das dan wel jammer, Bellatrix.

Gisternacht was het voor het eerst dat ik m'n moeder weer is hoorde maar dan aan de telefoon in m'n droom!
Alleen het antwoord gehoord van Waarom heb je me gebelt?
Daarna was de lijn weer dood.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:27

Jildau da's vreemd... Scheve mond

In het begin droomde ik vaak dat mijn vader ziek was, dat hij een lange lijdensweg had enzo. Terwijl hij in één klap weg was, niet ziek ofzo.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 19:46

Zo ik heb even bijgelezen, maar kan niet op alles reageren.

Iig Vie, heftig verhaal zeg, naar ook dat de uitvaart verder ook niet echt mooi was zegmaar.

Ik las ook wat over angst dat je het zelf ook hebt enzo. Mijn vader kondigde poosje terug aan dat ook wij onderzocht moeten worden voor de zekerheid (mn zus, zusje en ik). Dit omdat er dus nog wel meer mensen aan kanker zijn overleden in mijn moeders familie. Toen hij dat zei en ik er even over nadacht werd ik bij het idee datik zelf zoiets zou hebben al helemaal gek, bah ik wil echt nog niet dood. Waarschijnlijk gaat er nog wel een poos overheen voordat zo'n onderzoek er echt komt, maar ik ben echt opgelucht als ik gewoon hoor dat alles oke is.

Afgelopen dinsdag was mijn moeders verjaardag. We zijn even langs haar graf geweest. Op 1 of andere manier voel ik me toch altijd wel rustig en vind ik het wel prettig om daar te zijn, terwijl ik het eerst daar altijd maar eng vond.