_Ella_ schreef:Klopt...
Edit:
Maar zonder God was er eigenlijk niets.. ook geen jij en ik
Uiteraard. Het was een reactie op wat zij zei. Dat klonk zo krom.
Zij zegt namelijk dat het Christendom bovenal gebaseerd is op Jezus ipv op God.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Ella_ schreef:Klopt...
Edit:
Maar zonder God was er eigenlijk niets.. ook geen jij en ik
_Ella_ schreef:Zonder God idd geen christendom. Maar er zijn wel meer geloven die wel in een God geloven, maar geen christenen zijn. En, Jezus = God dus ja, zonder Jezus ook geen Christendom.
Talisa schreef:Jezus = God?
Jezus is de zoon van God ..
God's rechterhand ja, een engel die in menselijke vorm op aarde is geweest voor de mensheid, maar Jezus is geen God.
kasparonda schreef:Ik geloof hier dus gewoon echt niet in.
Ik ben wel gedoopt, communie en het vormsel, dit moest helaas van mijn ouders.
Ik geloof niet in dat hele god en jezus-gedoe.
Even voor alle duidelijkheid ik heb niks tegen mensen die dat wel doen.
Ik ben van mening dat als dat echt bestond er veel minder ellende op de wereld had moeten zijn.
Ik kom nooit in de kerk en alleen in heel uitzonderlijke gevallen, zoals een begrafenis van een familielid.
Zelfs bruiloften ga ik niet naar de kerk en als ik er ben pak ik geen hosti en bidden en zo doe ik ook niet.
Mijn mening is dat door dat gezeik met die geloven er ook veel ellende in de wereld is.
Moslims bouwen een mokee en meteen staan er een hoop man te protesteren en ineens staat de moskee alweer in de fik met alle gevolgen vandien.
Ik respecteer ieders keuze wel of niet gelovig, dit is alleen mijn mening.
Shadow0 schreef:Blue_Eyes schreef:Oh, nog even dit. God heeft die regels niet gegeven om ons te pesten natuurlijk. God heeft aanwijzingen gegeven omdat Hij beter weet wat goed voor ons is dan wij.
God misschien wel. Bij sommige puriteinse kerken weet ik het niet zo zeker![]()
Maar ikzelf heb het altijd een vreemd uitgangspunt gevonden. Of nee, geen vreemd uitgangspunt maar alsof mensen niet toegestaan worden om op te groeien.
Het doet mij namelijk sterk denken aan de opvoeding van kinderen: die krijgen regels die ze in eerste instantie moeten opvolgen omdat ze anders straf krijgen van de ouders. Maar. Het doel bij de opvoeding lijkt mij dat je de kinderen leert dat hun gedrag consequenties heeft en dat ze ZELF leren om een afweging te maken over die consequenties. Dat ze leren dat andere mensen gevoelens hebben en hoe hun gedrag invloed op die gevoelens heeft.
En op een bepaald moment moeten het niet meer de ouders zijn die zeggen wat mag en niet, maar moeten de kinderen dat zelf inschatten - en daarin zullen ze en kunnen ze andere keuzes maken dan hun ouders.
Het oordeel achteraf is dan ook niet iets wat mij aanspreekt, omdat het zo extern is.
_Ella_ schreef:geerke schreef:maar Hij heeft ons toch geschapen?(ik geloof het niet,maar daar gaat het nu even niet om..)waarom heeft Hij ons dan uitgerust met een aantal hersens die capabel zijn om zoveel kwaad aan te richten,dat stukje geweldadigheid in de hersenen had hij van mij weg kunnen laten.....nu weet ik ook wel dat het meerendeel van de mensen goede mensen zijn en dat de slechte mensen(die moorden en bedriegen enzo.)in de minderheid zijn, maar toch...
die geweldadige kant is bij iedereen aanwezig,in het hoofd,bij de meeste komt het er gelukkig niet uit....
Hij heeft ons goed geschapen. Niet om elkaar of onszelf pijn te doen. We zijn zelfs geschapen met het doel nooit te sterven. Maar omdat God wilde dat we uit vrije wil voor hem leefden, gaf hij ons ook de mogelijkheid om niet te doen wat hij van ons wilde. Als je niet slecht kunt doen, doe je dus alleen goed omdat je niet anders kunt. Dat zou ons dus slaven, of robots maken. De mens is gaan zondigen (het Genesis-verhaal met de appel). Toen de zonde eenmaal in de wereld was, had dat effect op de hele aarde, en daarmee ook de mensen, die hierdoor zelfs geneigd zijn het slechte te doen.
God's rechterhand ja, een engel die in menselijke vorm op aarde is geweest voor de mensheid, maar Jezus is geen God.
kasparonda schreef:Mijn mening is dat door dat gezeik met die geloven er ook veel ellende in de wereld is.
Moslims bouwen een mokee en meteen staan er een hoop man te protesteren en ineens staat de moskee alweer in de fik met alle gevolgen vandien.
detour schreef:Skipper, dat is helemaal geen bullshit, mensen hebben elkaar vermoord en gemarteld, juist vanuit hun geloof, als mensen fundamentalistische trekjes krijgen gebeuren er hele zieke dingen, kijk maar naar de aanslagen op 9/11 en oorlogen en veldslagen worden er al eeuwen gevoerd uit naam van "hun Vader...