Als je aan hem vraagt wat 'ie wil drinken
'ik wil pak'. (Drinken dat in een pak zit.

Ik werk bij de Hema en toevallig stond mijn neefje
daar de hele winkel bij elkaar te schreeuwen.
'Ik wil ook een bikini!!!!'
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mulan schreef:Op mijn werk kom ik in de gang wat kleuters (1 jongetje met 5 meiden) tegen van de groep 1 die ik twee andere dagen in de week draai.
Kleuter: "Hoi juf, ben jij vandaag in groep 2? "
Ik: "Jazeker, wij zijn hard aan het werk, juf Elsbeth met jullie ook?"
"Ja, wij zijn net klaar met werken en ik zat lekker met al mijn vriendinnen aan de verftafel", antwoordt één van de meisjes.
Ik lachend: "Deze vijf meiden? Nou, dan zal er wel meer gegiecheld zijn dan dat er gewerkt werd!"
Jongetje: "Ja, dat zei juf Elsbeth ook al;"De k*ttenclub aan de verftafel"
Ik ben maar even verhaal gaan halen bij mijn collega.
De uitleg was simpel: De 'tuttenclub', had ze gezegd.![]()
Mijn zusje wilde me toen ze dik 3 was een 'spannend' verhaal vertellen. Ik was toen 13 en doorgaans was ik degene die verhaaltjes voor háár verzon, maar die dag kwam ze met het spontane voorstel de rollen eens om te draaien.
'Kom maar naast me zitten', zei ze moederlijk, en stak van wal.
'Lientje liep in het bos'
Een kleine pauze volgde en ik knikte haar bemoedigend toe.
'Ze liep in het bos'
Weer was het een tijd stil en ik hoorde haar hersentjes bijna kraken in een poging hier een zeer spannende wending aan te geven.
'Toen....'
In de stilte die volgde keek ik haar vragend aan.
'Toen... (ze kreeg een geniale inval en vervolgde op onheilspellende toon:) kwam er een leeuw aangelopen!!!!'
'HUUUUHHH!!!' griezelde ik en vertrok mijn gezicht van angst waarop mijn zusje direct geruststellend vervolgde:
...maar hij was dood.."
Pedagogisch verantwoord gedrag was waarschijnlijk gewoon blijven luisteren met een stalen gezicht, maar sorry, mij konden ze toen echt op komen vegen![]()
celticpony schreef:ongeveer 20 jaar geleden, ik 14 jaar en onder de puisten.komt een zoontje van vrienden (toen 5jaar) van mijn ouders naar me toe:
weet je waarom ikjou zo leuk vind?? (ik blij blij)
nou?
jij lijkt zo op een aardbei...die heeft ook aalemaal van die rode puntjes![]()
![]()
![]()
Meerdijk schreef:Toen ik een jaar of 4 was kwam er weleens een meisje bij me spelen genaamd Ilonka, maar ik kon die naam niet zo goed onthouden. Op een dag fietsten we voorbij en zagen Ilonka met haar moeder staan, toen riep ik keihard: "Kijk mam, daar staat Loempia!" Mn moeder lag echt dubbel op haar fiets![]()
![]()