Uitspraken van kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chocotof

Re: Uitspraken van kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:49

Mijn kleine neefje is errúg leuk..

Als je aan hem vraagt wat 'ie wil drinken
'ik wil pak'. (Drinken dat in een pak zit. Haha! )

Ik werk bij de Hema en toevallig stond mijn neefje
daar de hele winkel bij elkaar te schreeuwen.
'Ik wil ook een bikini!!!!'

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:29

haha wat een verhalen! Haha!

Zo babbelde ik vroeger eens heel enthousiast mee over de bruiloft mee van mn ouders, "ja want toen stonden marcel (broertje) en ik nog aan de Maas te kijken toen jullie aankwamen, weten jullie dat niet meer?''

Ik was nog niet eens geboren en wordt er nu nog mee geplaagd Bloos

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:52

Wij hadden welleens mierenpoeder in de tuin gestrooid ivm een grote mierenplaag. "
Komt mijn zusje.. "Mim, Eaa obol, Eaa obol!!!"

Echter, wij begrepen niet wat zij bedoelde. Een paar minuutjes later kwam mijn zusje uit de tuin, met
haar hele toetje vol wit poeder.

.. "Mim, Eaa obol weg? Eea obol weg?"

Kim, Eva wilde een oliebol, kon deze echter niet vinden, alleen het witte poeder suiker.... Haha!

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:06

haha wat een leuk topic is dit! Ik weet er momenteel zelf geen maar dit is grappig Haha!

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:53

Toen ik klein was werkte m'n vader in Brussel.Vrijdag na school had m'n ma de gewoonte om samen met grote broer,grote zus en ik de trein te nemen om m'n vader op te halen van z'n werk.
Die bewuste dag waren we een beetje te vroeg in brussel en m'n ma besloot om even met ons te wachten op het grote plein vlak aan m'n vaders werk.
Prachtig plein,veel toeristen en mensen die er van de omgeving zaten te genieten en ...een fontein...
Mijn broer had het geweldige spelletje gevonden om zo snel mogelijk op de rand van de fontein rond te lopen.
Opeens hoort m'n ma gegil...broertje ( zoals verwacht)ondersteboven de fontein in Haha!
Tegelijkertijd zie ik m'n kans , loop naar de andere kant van de fontein,kruip op een bank waar een punker zit met een mega hanekam in alle kleuren van de regenboog.Ik sta recht op de bank,trek aan die man z'n haar en roep op dezelfde moment :
Mammmmmaaaaaa,is dat echt????
M'n ma kon wel door de grond zakken van schaamte maar de punker kon er gelukkig met lachen Clown

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:27

niet alleen kinderen maken leuke opmerking, maar ook mijn vader!

we zaten aan de eettafel, waren allemaal een beetje melig,
maar hadden een doodserieus gesprek over de buren.
op een gegeven moment vraagt mijn vader,
'Ja, op welke school zitten die kinderen eigenlijk?
Ik : Ja, op de paulus school!
mijn vader :
Oooh, dat verklaard, dat iedere keer als ik langsloop ik ze met een puntmuts op zie

nou wij kwamen niet meer bij ROFL het eten vloog over tafel .

vroeger filmde mijn vader altijd alles wat ik deed,
en ik als mini meisje van 2.5 met mijn hele gezicht onder de bramen :
isjanne Flimmellen?

ook had ik zelf een stomme actie,
ik was een jaar of 13, en we hadden onze zeilboot aan een eilandje gelegd, en het was avond 'en volle maan.
ik ging die filmen,
dit ging zo :
Wij zijn nu op *naam eilandje* en zoals je ziet is er een hele mooie Zons ondergang, eehhhh Maanonder... eeehhh hoe heet dat nou, Zonsverduistering. Nee, dat ook niet, een hele mooie Volle maan!
ondertussen had ik zover ingezoomd met de camera dat er alleen nog zwart te zien was, en geen maan, dus ik weer:
Waar is de zon... ehhh maaaan nou heen? ik ga even uitzoomen... ooooh daar is de zo.. MAAN! weer, wat is die Zonsonder.. MAANopkomst toch mooi!

ja ik was en ben nog steeds blond!

ook was ik een keer op het voetbal veld(jaar of 11), daar was een jongen waar ik wel eens mee omging, maar echt een playertje, zijn broertje was er ook, en die deed zijn broer compleet na.
dus wij kwamen aanlopen, dus hij schreeuwen
FIIEEEEETTT VIIIIEEUUUWWW MEEEIIIDEEEENN!, en kus lipjes maken

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:34

Mulan schreef:
Op mijn werk kom ik in de gang wat kleuters (1 jongetje met 5 meiden) tegen van de groep 1 die ik twee andere dagen in de week draai.
Kleuter: "Hoi juf, ben jij vandaag in groep 2? "
Ik: "Jazeker, wij zijn hard aan het werk, juf Elsbeth met jullie ook?"
"Ja, wij zijn net klaar met werken en ik zat lekker met al mijn vriendinnen aan de verftafel", antwoordt één van de meisjes.
Ik lachend: "Deze vijf meiden? Nou, dan zal er wel meer gegiecheld zijn dan dat er gewerkt werd!"
Jongetje: "Ja, dat zei juf Elsbeth ook al;"De k*ttenclub aan de verftafel"

Lips are sealed Ik ben maar even verhaal gaan halen bij mijn collega.
De uitleg was simpel: De 'tuttenclub', had ze gezegd. ROFL

Mijn zusje wilde me toen ze dik 3 was een 'spannend' verhaal vertellen. Ik was toen 13 en doorgaans was ik degene die verhaaltjes voor háár verzon, maar die dag kwam ze met het spontane voorstel de rollen eens om te draaien.
'Kom maar naast me zitten', zei ze moederlijk, en stak van wal.
'Lientje liep in het bos'
Een kleine pauze volgde en ik knikte haar bemoedigend toe.
'Ze liep in het bos'
Weer was het een tijd stil en ik hoorde haar hersentjes bijna kraken in een poging hier een zeer spannende wending aan te geven.
'Toen....'
In de stilte die volgde keek ik haar vragend aan.
'Toen... (ze kreeg een geniale inval en vervolgde op onheilspellende toon:) kwam er een leeuw aangelopen!!!!'
'HUUUUHHH!!!' griezelde ik en vertrok mijn gezicht van angst waarop mijn zusje direct geruststellend vervolgde:
...maar hij was dood.."

Pedagogisch verantwoord gedrag was waarschijnlijk gewoon blijven luisteren met een stalen gezicht, maar sorry, mij konden ze toen echt op komen vegen Afgod Verdrietig

bij deze moest ik echt heel hard lachen, mijn colega's keken echt zo van Blond

ietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:19

Fancy fair ipv intensive care

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:27

Wat een geweldig topic!

Hier in de buurt ligt de 'brug van hedel', dat is een zogenaamde boogbrug. Wij waren daar toen ik klein was aan het rijden met de auto, toen zei m'n moeder: "we gaan zo over die brug". Ik raakte echt compleet in paniek want ik dacht dat we dus over de boog gingen rijden Clown

Of ik was jarig, en had allemaal cadeautjes gehad. Vroeg m'n oma: "van wie heb je die gehad?". Ik zei:"Vandaag." Tong uitsteken

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:32

Aggut, kindje bij ons op stal vandaag: Jij mag nog geen auto rijden hè, want jij hebt nog geen autobrijgewijst! Om te smelten toch?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:33

Geweldig de meeste uitspraken...wij hebben 3 kleine kinderen (de jongste is nog geen anderhalf dus zijn uitspraken vallen nog in de categorie onverstaanbaar) en de oudste 2 kunnen er wat van. Sterker nog, ik houd een boekje bij waarin ik de leukste uitspraken opschrijf omdat ik bang ben (ehm...ZEKER WEET) dat ik ze anders zal vergeten.....zal een paar paardgerelateerde doen....

Cayleigh (3) ziet voor het eerst onze pony P.C. met mentuig (hoofdstel met oogkleppen) en roept uit "waaaaaaaaaauw, wat mooi...Prins heeft een Piet Piratenpak aan!"

Liam (5) zong in de auto een liedje mee waarvan hij 1 woord kende... Suicidal...desgevraagd legt hij uit dat het engels is en dat suicidal......ZONDER ZADEL betekent.....

Op een zondagmorgen rijden Cayleigh en ik met de sulky door het bos....opeens bevinden we ons achter een ouder stel met 2 honden, waarvan 1 van een nogal harig soort.....Cayleigh roept:"ow, mama kijk, die hond heeft allemaal haar op zijn piemel zo kan hij helemaal niet goed plassen, wat zielig"....nou zeg dan vervolgens nog maar met een uitgestreken gezicht "goedemorgen"

paar gekozen, want ik heb al een kwart boekje vol Haha!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:45

Haha met die brug ken ik ook!

Ik vond het zo eng dat ik m'n ogen dicht deed! En toen zei m'n pap; ja we zijn er al overheen hoor! En ik draaide om, WOOOOW. Ik was daar gewoon overheen geweest *LOL*

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:28

Toen ik een jaar of 4 was, zei mn moeder kom Bianca we gaan buiten even een luchtje scheppen. Vervolgens wij naar buiten toe en ik wandel richting de schuur. Mn moeder de vraag Bianca wat ga jij nou weer doen. Ik: jah een schep halen Clown

En bij mij was een reiger altijd een vispakker.

Bij onze hond trouwens ook. Ik een jaar of 3 en probeerde de hond af te richten. (hond heette trouwens Cindy.
Indy it, Indy it. En maar bozer worden omdat ze niet ging zitten.

Oh en klein meisje bij ons uit de buurt. Wat met mijn pony buiten rijden. Even langs mn huis gereden, waar een speeltuintje aan grenst waar dat meisje samen met haar moeder is. En dat meisje maar roepen, kijk mama een koe, dat meisje rijdt op een koe. En die moeder maar, neeh dat is een paard, een paard. Dat meisje: jah maar hij heeft toch vlekken, dus het is een koe. Je kon het haar blijven zeggen, het bleef een koe.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:53

celticpony schreef:
ongeveer 20 jaar geleden, ik 14 jaar en onder de puisten.komt een zoontje van vrienden (toen 5jaar) van mijn ouders naar me toe:
weet je waarom ikjou zo leuk vind?? (ik blij blij Haha! )
nou?
jij lijkt zo op een aardbei...die heeft ook aalemaal van die rode puntjes Huilen Huilen Huilen Huilen

dees vond ik ook heel leuk, is lief bedoelt maar komt voor jou hard aan Ach gut

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:03

Ik bedenk me er ineens nog 1tje Tong uitsteken

Had ik vroeger een keertje mn jonge zusje meegenomen naar stal, waar toen ook een homostel stond die allebei dezelfde jas hadden...
Vraagt mijn zusje aan mij terwijl we langslopen: 'lisette, zijn die 2 meneeren broers?' waarop ik antwoord: 'nee, dat zijn geen broers, dat zijn homo's'....
Roept mijn zusje vervolgens heel hard? ZIJN DAT HOMO'S???? Bloos! Bloos!

Ik wist even niet meer waar ik het zoeken moest Bloos

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:53

Gister zei een meisje uit mijn klas tegen mijn stagebegeleidster dat zij met haar moeder moest gaan, dat was gezellig.

Vandaag komt dat grietje met haar vader, of ik met hem wil trouwen. Op de vraag wat er dan met mijn vriendje moet gebeuren zegt ze:'Oh, wij hebben een groot huis die mag ook wel mee'. Haha!

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:03

Toen ik een jaar of 4 was kwam er weleens een meisje bij me spelen genaamd Ilonka, maar ik kon die naam niet zo goed onthouden. Op een dag fietsten we voorbij en zagen Ilonka met haar moeder staan, toen riep ik keihard: "Kijk mam, daar staat Loempia!" Mn moeder lag echt dubbel op haar fiets Haha! Haha! Haha!

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:28

Als bijna juf zijnde hoor ik idd nogal grappige dingen van kinderen!
Zo kwam een kleuter uit mijn stageklas een keer helemaal beledigd naar mij toe met de mededeling dat een van haar klasgenootjes haar uit had gescholden voor kleuter. Waarnaar dat jongetje zei: "Maar we zitten toch in de kleuterklas, dus zijn we kleuters" Hihi ze begreep het toen wel Haha!

Een kleuter vroeg ook een keer om een blond potlood, want hij was zichzelf aan het tekenen en hij heeft blond haar maar kon die kleur niet vinden!

xxmichellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:42

In plaats van blauwe rijger zei ik vroeger altijd blauwe hijger Vork

Mijn broertje heeft het jaren over een zeikeaan gehad, na een aantal jaar zijn we er achter gekomen wat het betekende; glijbaan Clown

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:21

Meerdijk schreef:
Toen ik een jaar of 4 was kwam er weleens een meisje bij me spelen genaamd Ilonka, maar ik kon die naam niet zo goed onthouden. Op een dag fietsten we voorbij en zagen Ilonka met haar moeder staan, toen riep ik keihard: "Kijk mam, daar staat Loempia!" Mn moeder lag echt dubbel op haar fiets Haha! Haha! Haha!

ROFL

en die van dat potlood Huilen van het lachen

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:44

Toen ik 5 was, op vakantie ..
Het was héél donker in mijn kamer, en ik dacht dat ik blind geworden was omdat ik niks meer kon zien Huilen van het lachen Ik dus keihard krijsen: MAMAAAAAAAAAAA HELP IK BEN BLIND *BOEHOEEE Verdrietig *

en nog een ..

Ik was vroeger altijd bang voor mijn oma, maar ik moest toch altijd mee gaan wandelen.
En elke keer als we net in het bos waren; WHAAAAAAAAAAA BOEHOE NEEE, ZE VERMOORD MIJ Verdrietig Verdrietig

Iedereen denkt hooo wat gebeurt daar ? Clown

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:43

zeg tegen stiefbroertje: hej sjoerd ben je naar de kapper geweest? neeeeeeejjjjj de kapper kwam naar ons..!
ow sorry hoor Clown

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:39

Hihi, ik was vroeger altijd dóódsbang om met de auto door de was straat te gaan, toen gingen we er eens heen en toen hebben mijn ouders snel mijn broertje uit de auto gehaald en mij laten zitten krijsen dat ik deed tegen de ramen aanslaan net alsof ik vermoord werd haha, het heeft overigens wel geholpen want toen ik wat gekalmeert was was het helemaal niet meer zo eng Nagelbijten / Gniffelen

En nog een, van gister hihi. de mensen die op de boerderij wonen waar mijn pony staat hebben 3 kindjes, ik pas wel regelmatig eens op en nu doe ik mee aan een toneelstuk en dat oudste meisje (5) doet dus ook mee, haar jongere broertjes kwamen mee om haar op te halen hoor je de middelste toen ik me gauw zou omkleden
Hij: "Michelle wat ga je doen?"
Ik: "Ik ga me even omkleden" waarop ik snel door zou lopen
Hij: "Michelle wacht!!!!"
Ik: "Ja wat is er Jisse?"
Hij: "Ik vind je lief!"
Ik: "Jaa ik vind jou toch ook lief!"
Hij: "Ja, we hebben toch verkering!" (echt zo van dúuh)
Ik: "Tuurlijk hebben wij verkering!"
Hij: "Nou geef me een kus dan! dan mag je je omkleden"

Haha, heb hem maar een kusje gegeven en toen me gauw omgekleed vond het zó schattig Haha! en het jongste zoontje van 1,5 toen ze weg gingen zwaaide ik nog even ik was nog niet helemaal klaar, draait hij zich in eens om "SHELLE! TÛT!" haha, tût is dus fries voor kus haha zo lief Nagelbijten / Gniffelen

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:40

Een kleuter uit mijn klas: "He juf, niet verklappen hoor, maar mama heeft een piernavel!" (navelpiercing dus) hahaha

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:41

En mijn neefje: "Nee ik wil geen chocola, daarvan ga ik rondjes rennen!"