Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lydiaaa schreef:Eyes schreef:"Ik zou dat nooit gedaan hebben. Als mij dat zou overkomen zou ik het positief in blijven zien".
Vaak komen deze stellingen van personen die alles nog hebben. Die geen echt lijden hebben gekend.
Goede raad komt meestal van mensen die nog niks hebben meegemaakt, die zich niet in andere situaties kunnen inleven.
Totdat...............
Ik heb al heel veel gezien, heel veel meegemaakt en ik leef me altijd verschrikkelijk veel in.
Ik ben onzeker, verlegen en mijn vertrouwen in mensen is niet groot, maar toch blijf ik positief en hang ik dus
zelf de slingers op. Ik vind je theorie dus niet helemaal passen.
Snoevie schreef:Eyes schreef:"Ik zou dat nooit gedaan hebben. Als mij dat zou overkomen zou ik het positief in blijven zien".
Vaak komen deze stellingen van personen die alles nog hebben. Die geen echt lijden hebben gekend.
Goede raad komt meestal van mensen die nog niks hebben meegemaakt, die zich niet in andere situaties kunnen inleven.
Totdat...............
ook lekker makkelijk gezegd.
ik ken mensen die door een diep dal zijn gegaan en eruit zijn gekomen.
beetje raar,mensen die niet meteen iets heel ergs hebben meegemaakt(of wat is erg?)kunnen zich niet inleven.
of hebben geen echt lijden meegemaakt
ook als je vreselijke dingen meemaakt,kán je daar uiteindelijk uitkomen.
maar niet iedereen heeft die kracht
Miss_Blimm schreef:@Eyes en Zydeco, het meest vreselijkste wat jullie en andere nabestaanden meemaken. Goed bedoelde adviezen, maar denk dat jullie voor jezelf kunnen uitmaken wat wel en/niet van belang is. Je echte vrienden geven geen eigen mening en advies, maar zijn er gewoon voor je
Marijkjuh schreef:Zelfmoord vind ik niet egoistisch, meestal zitten mensen die zelfmoord willen plegen zo diep in de put. Tuurlijk is het voor de nabestaanden vreselijk, zeker als ze het totaal niet aan zagen komen.
Zelf heb ik sinds mijn 10de een hele zoot pogingen gedaan. Nu ging het weer even goed, zeker nu het vakantie is (en ik geen andere mensen om me heen heb) maar met uitzicht op school en stage ga ik me weer al beroerder voelen, dan is er thuis voor de miljoenste keer ruzie en doe ik door alles wat ik opkrop te snel geirriteerd tegenover me pony's (dan krijg je weer spijt enzo) Met als resultaat dat ik hier weer een hele zoot asperine heb liggen en ik er ook weer een aantal heb geslikt.
Misschien is het wel aandacht trekkerij, anders zou ik het wel gewoon doen en ik wil ook heel graag gewoon rust. Maar ja, ik weet het allemaal gewoon niet meer
Snoevie schreef:wat was haar uitleg dan?
ellende kan heel diep zitten(ondanks een 'mooi' leven)
ik snap jou ook wel,maar je weet niet hoe zij zich voelde